Welk dieet werkt nou echt?
+3
Toet
Beachgirl
JD
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welk dieet werkt nou echt?
Ik wil afvallen, de knop is om!
Maar.... Ik wil het wel volgens een dieet/plan doen. Gewoon 'minder snoepen' werkt niet bij mij,ik ben totaal niet streng voor mezelf,dus ik wil iets op papier hebben.
Welke dieten hebben jullie gevolgd? Wat zijn aanraders?
Ik heb 13 juni een bruiloft,en zou het liefst voor die tijd 6 kilo kwijt willen zijn....moet lukken?
Ben ook nog aan t bedenken wat een leuke sport is, een sport die ook echt goed is voor je conditie/afvallen/buikspieren....
Kortom; alle tips zijn welkom!
Na jaren van pogingen tot afvallen wil ik nu echt eens gaan doorzetten!
Maar.... Ik wil het wel volgens een dieet/plan doen. Gewoon 'minder snoepen' werkt niet bij mij,ik ben totaal niet streng voor mezelf,dus ik wil iets op papier hebben.
Welke dieten hebben jullie gevolgd? Wat zijn aanraders?
Ik heb 13 juni een bruiloft,en zou het liefst voor die tijd 6 kilo kwijt willen zijn....moet lukken?
Ben ook nog aan t bedenken wat een leuke sport is, een sport die ook echt goed is voor je conditie/afvallen/buikspieren....
Kortom; alle tips zijn welkom!
Na jaren van pogingen tot afvallen wil ik nu echt eens gaan doorzetten!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Welk dieet werkt nou echt?
Ik kan Cambridge absoluut aanraden.... alleen niet voor 6 kilo.
Edit: voor iedereen die gaat reageren met Cambridge is ongezond je moet gewoon gaan sporten, gezond eten, Sonja Bakkeren etc. Ik heb al heel veel geprobeerd. Ben hier niet zomaar aan begonnen, heb er goed over nagedacht en mijn huisarts én dietiste staan hier ook achter.
Mijn pogingen:
- Sonja Bakker: geen succes, ging van mijn stokje op mijn werk. Ik kreeg te weinig binnen om met mijn toch wel intensieve baan goed te kunnen functioneren.
- 3x per week sporten en gezond eten: Een jaar gedaan maar viel bijna niks af. Kwam eerder aan door ontwikkeling van spieren.
- Diëtiste: Absoluut hele goede adviezen gekregen, (ook écht aan te raden!) maar na +/- 6 kg afvallen stond ik helaas weer stil terwijl ik inmiddels een gezond eetpatroon had aangeleerd.
- Weight Watchers: Leuk dieet hoor dat punten tellen, maar punten tellen was voor mij totaal geen uitdaging. Als ik netjes mijn schema van de diëtiste aanhield kwam ik gewoon goed aan mijn punten. En ik viel dus niks af. Er zaten bij mijn WW clubje trouwens 2 uitersten: Mensen die om 4 uur smiddags al aan hun punten zaten en dan nog warm moesten eten. En mensen die 's avonds nog 10 punten over hadden en dan maar een zak chips open trokken om die 10 punten nog op te maken. En aan die 2 "kampen" begon ik me al snel heel erg te ergeren.
- Weight Care (te koop bij o.a. Kruidvat: ontzettend ranzig, niet vol te houden.
Edit: voor iedereen die gaat reageren met Cambridge is ongezond je moet gewoon gaan sporten, gezond eten, Sonja Bakkeren etc. Ik heb al heel veel geprobeerd. Ben hier niet zomaar aan begonnen, heb er goed over nagedacht en mijn huisarts én dietiste staan hier ook achter.
Mijn pogingen:
- Sonja Bakker: geen succes, ging van mijn stokje op mijn werk. Ik kreeg te weinig binnen om met mijn toch wel intensieve baan goed te kunnen functioneren.
- 3x per week sporten en gezond eten: Een jaar gedaan maar viel bijna niks af. Kwam eerder aan door ontwikkeling van spieren.
- Diëtiste: Absoluut hele goede adviezen gekregen, (ook écht aan te raden!) maar na +/- 6 kg afvallen stond ik helaas weer stil terwijl ik inmiddels een gezond eetpatroon had aangeleerd.
- Weight Watchers: Leuk dieet hoor dat punten tellen, maar punten tellen was voor mij totaal geen uitdaging. Als ik netjes mijn schema van de diëtiste aanhield kwam ik gewoon goed aan mijn punten. En ik viel dus niks af. Er zaten bij mijn WW clubje trouwens 2 uitersten: Mensen die om 4 uur smiddags al aan hun punten zaten en dan nog warm moesten eten. En mensen die 's avonds nog 10 punten over hadden en dan maar een zak chips open trokken om die 10 punten nog op te maken. En aan die 2 "kampen" begon ik me al snel heel erg te ergeren.
- Weight Care (te koop bij o.a. Kruidvat: ontzettend ranzig, niet vol te houden.
Laatst aangepast door Beachgirl_24 op ma 16 apr 2012 - 7:26; in totaal 3 keer bewerkt
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Koolhydraat arm.
Is in het begin echt doorzetten en jezelf chagerijnig en klote voelen maar na een paar dagen is het zo makkelijk vol te houden.
Als je het via Atkins, south beach of cambridge (is volgens mij ook low carb) doet dan heb je ook een duidelijk richting om na een tijd weer te hervoeden. Zodat je een goed voedingspatroon krijgt.
Er schijnt echt te zijn bewezen dat vrouwen sneller reageren/aankomen van koolhydraten dan mannen. (google maar raak).
Succes!
Is in het begin echt doorzetten en jezelf chagerijnig en klote voelen maar na een paar dagen is het zo makkelijk vol te houden.
Als je het via Atkins, south beach of cambridge (is volgens mij ook low carb) doet dan heb je ook een duidelijk richting om na een tijd weer te hervoeden. Zodat je een goed voedingspatroon krijgt.
Er schijnt echt te zijn bewezen dat vrouwen sneller reageren/aankomen van koolhydraten dan mannen. (google maar raak).
Succes!
Gast- Gast
Beachgirl_24 schreef:Ik kan Cambridge absoluut aanraden.... alleen niet voor 6 kilo.
Mijn pogingen:
- 3x per week sporten en gezond eten: Viel bijna niks af.
Wil jij dan even op mijn topic reageren??
Gast- Gast
Shoesdontlie schreef:Beachgirl_24 schreef:Ik kan Cambridge absoluut aanraden.... alleen niet voor 6 kilo.
Mijn pogingen:
- 3x per week sporten en gezond eten: Viel bijna niks af.
Wil jij dan even op mijn topic reageren??
Welk topic bedoel je?
Edit: zie em al, heb gereageerd!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Mijn ervaring met Cambridge (en dergelijke) is dat je daarna weer aankomt, als je er mee stopt. Ik ken echt véél mensen bij wie dit is gebeurd. Als je het doet moet je, je leefstijl en eetgewoonte daarna alsnog voorgoed veranderen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Toet schreef:Mijn ervaring met Cambridge (en dergelijke) is dat je daarna weer aankomt, als je er mee stopt. Ik ken echt véél mensen bij wie dit is gebeurd. Als je het doet moet je, je leefstijl en eetgewoonte daarna alsnog voorgoed veranderen.
Maar dat moet hoe dan ook, met elk dieet. Bij een shakedieet leer je idd niet echt om je eetpatroon te wijzigen! Wel is het belangrijk dat je na het shaken goed opbouwt
Ik zie Cambridge voornamelijk als snel veel afvallen en daarna gezond eetpatroon + sporten
Tijdens cb ben ik trouwens ook wel echt bewust geworden van mijn valkuilen etc
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Charlie schreef:VDH (Vreet De Helft).
Whaha.
Dat werkt bij mij niet, maar het klinkt wel leuk.
Gast- Gast
Heb een aantal keer Sonja Bakker gedaan, had wel effect maar heb het niet volgehouden. Ik moest een jaar geleden 2 x in de week actief sporten en ben toen een beetje gaan opletten met wat ik at en was in een korte tijd 8 kilo lichter. Wil nu nog 4 kilo minimaal kwijt en sport dus weer flink hoop dat het effect heeft
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Zorg voor je lijf.
Ik vind het best moeilijk soms, maar het beste is om gewoon een gezond eetschema te hebben. Daar val je langzaam mee af, maar je valt er wel van af én je zorgt goed voor jezelf. Mijn diëtiste stelde een eetplan voor me op:
's Ochtends twee boterhammen (of yoghurt met voldoende vezels en dan later nog iets met noten/fruit/groente).
's Middags twee/drie boterhammen (of iets wat gelijkstaat aan die hoeveelheid, dus bv. salade, broodje en yoghurt/fruit).
Tussendoor fruit, ontbijtkoek, noten, olijven.
's Avonds goed eten, lekkere maaltijd met verse ingrediënten.
Dikke kans dat je dan geen chips of zoetigheid meer hoeft, maar als je dat wel nodig hebt: fruit met water of koffie en een koekje of stukje chocola.
In het weekend mag je absoluut een taartje of een bakje chips. En niet te vergeten: regelmatig sporten. Uiteindelijk houd je dit het langste vol en het verzadigt je voldoende.
Mijn diëtiste heeft me ook geleerd om te luisteren naar mijn 'eetgevoel'. Heb ik maagtrek (dus knorrende maag) of mondtrek (behoefte aan smaken, lekkers)? Maagtrek mag je altijd stillen, blijkbaar heb je dan iets nodig. Wel met iets gezonds uiteraard. Mondtrek hoef je niet altijd te stillen. Als je het doet, gebruik je iets gezonds en af en toe (maar dan moet je jezelf goed in de gaten houden!) gebruik je iets ongezonds.
Als je dit structureel doet, val je een halve kilo af per week.
Ik vind het best moeilijk soms, maar het beste is om gewoon een gezond eetschema te hebben. Daar val je langzaam mee af, maar je valt er wel van af én je zorgt goed voor jezelf. Mijn diëtiste stelde een eetplan voor me op:
's Ochtends twee boterhammen (of yoghurt met voldoende vezels en dan later nog iets met noten/fruit/groente).
's Middags twee/drie boterhammen (of iets wat gelijkstaat aan die hoeveelheid, dus bv. salade, broodje en yoghurt/fruit).
Tussendoor fruit, ontbijtkoek, noten, olijven.
's Avonds goed eten, lekkere maaltijd met verse ingrediënten.
Dikke kans dat je dan geen chips of zoetigheid meer hoeft, maar als je dat wel nodig hebt: fruit met water of koffie en een koekje of stukje chocola.
In het weekend mag je absoluut een taartje of een bakje chips. En niet te vergeten: regelmatig sporten. Uiteindelijk houd je dit het langste vol en het verzadigt je voldoende.
Mijn diëtiste heeft me ook geleerd om te luisteren naar mijn 'eetgevoel'. Heb ik maagtrek (dus knorrende maag) of mondtrek (behoefte aan smaken, lekkers)? Maagtrek mag je altijd stillen, blijkbaar heb je dan iets nodig. Wel met iets gezonds uiteraard. Mondtrek hoef je niet altijd te stillen. Als je het doet, gebruik je iets gezonds en af en toe (maar dan moet je jezelf goed in de gaten houden!) gebruik je iets ongezonds.
Als je dit structureel doet, val je een halve kilo af per week.
Gast- Gast
Sonja Bakker, iets wat mij erg goed werkt. Ik sportte voorheen 2x in de week erbij en schroef dit nu op tot 3/4 keer in de week. In totaal ben ik nu ruim 17 kilo kwijt sinds 2 januari.
Wat ik aan Sonja Bakker fijn vind is dat precies staat geschreven wat je mag eten en wanneer dat dan is. Hierdoor weet je waar je aan toe bent. Ik heb zelf de discipline niet om bijvoorbeeld het dieet van Charlie () te doen. Tot nu toe heb ik nog geen last gehad van flauwtes e.d. maar dat komt misschien ook omdat ik altijd al weinig at (maar dus wel de verkeerde dingen)
Wat ik aan Sonja Bakker fijn vind is dat precies staat geschreven wat je mag eten en wanneer dat dan is. Hierdoor weet je waar je aan toe bent. Ik heb zelf de discipline niet om bijvoorbeeld het dieet van Charlie () te doen. Tot nu toe heb ik nog geen last gehad van flauwtes e.d. maar dat komt misschien ook omdat ik altijd al weinig at (maar dus wel de verkeerde dingen)
Gast- Gast
Veel bewegen, niet per se sporten, maar alles wat je kan bereiken op redelijke afstand met de fiets of lopend doen. Daarbij gezond en gevarieerd, maar wel voldoende (en zeker niet weinig) eten.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Sonja Bakker heeft bij mij geholpen. Maar ik denk echt dat diëten heel persoonlijk zijn. Van Dr. Frank zou ik diep droevig worden, van een koolhydraatarm dieet ook.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Welk dieet werkt echt?
» Welk dieet werkt?
» Nagels, wat werkt nou echt?
» Welk dieet?
» Werkt dit echt tegen grijze haren?
» Welk dieet werkt?
» Nagels, wat werkt nou echt?