Welk dieet werkt echt?
+7
Lise_E
Sorella
Lovely
Puk
Lavendel
Inge
JD
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Welk dieet werkt echt?
Aangezien steeds meer mensen als grapje opmerken dat ik een dikke kont krijg... heb ik besloten dat ik er maar eens wat aan moet gaan doen.
Mensen zeggen t wel als grapje, maar ik ben wel iets te zwaar voor mn gewicht, en dat zit ook nog eens allemaal op de verkeerde plekken op mn lichaam... zo heb ik shirtjes maat S en broeken maat L....
Maar goed, welke dieeten werken ook echt? met welk dieet hebben jullie goede ervaringen?
Ik wil er 7 kilootjes afhebben, dan zit ik op mijn streefgewicht.
Wil niet aan de shake dieeten, maar iets waardoor je het volhoud, en ik straks ook makkelijk op mijn gewicht kan blijven.
alvast bedankt voor jullie hulp!
Mensen zeggen t wel als grapje, maar ik ben wel iets te zwaar voor mn gewicht, en dat zit ook nog eens allemaal op de verkeerde plekken op mn lichaam... zo heb ik shirtjes maat S en broeken maat L....
Maar goed, welke dieeten werken ook echt? met welk dieet hebben jullie goede ervaringen?
Ik wil er 7 kilootjes afhebben, dan zit ik op mijn streefgewicht.
Wil niet aan de shake dieeten, maar iets waardoor je het volhoud, en ik straks ook makkelijk op mijn gewicht kan blijven.
alvast bedankt voor jullie hulp!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Welk dieet werkt echt?
Het enige wat ik kan bedenken is sporten / bewegen en een gezond eetpatroon (3 gezonde maaltijden en 3 gezonde tussendoortjes / veel water en thee drinken)
Maar omdat het jou voornamelijk om je kont gaat misschien sporten en dan gericht op je onderlichaam? (maar misschien sport je al?)
Maar omdat het jou voornamelijk om je kont gaat misschien sporten en dan gericht op je onderlichaam? (maar misschien sport je al?)
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ik eet wel gezond, althans...dat vind ik zelf..
alleen ik sport inderdaad op dit moment niet. heb de sportschool een jaar geleden opgezegd wegens bezuinigingen, en omdat ik toch nooit heenging.
mijn eetpatroon is ongeveer als volgt:
ontbijt: 2 volkoren boterhammen met appelstroop.
tussendoor : stuk fruit (helaas kies ik meestal wel voor banaan...is zo lekker )
lunch: 2 volkorenboterhammen met smeerkaas/kaas/appelstroop/jam
tussendoor: 1 lu cracotte met smeerkaas
diner: wisselend, en drink er altijd 2 glazen melk of optimel bij.
Misschien moet ik me morgen inderdaad maar weer eens gaan inschrijven bij de sportschool....en dan ook daadwerkelijk hééngaan!
alleen ik sport inderdaad op dit moment niet. heb de sportschool een jaar geleden opgezegd wegens bezuinigingen, en omdat ik toch nooit heenging.
mijn eetpatroon is ongeveer als volgt:
ontbijt: 2 volkoren boterhammen met appelstroop.
tussendoor : stuk fruit (helaas kies ik meestal wel voor banaan...is zo lekker )
lunch: 2 volkorenboterhammen met smeerkaas/kaas/appelstroop/jam
tussendoor: 1 lu cracotte met smeerkaas
diner: wisselend, en drink er altijd 2 glazen melk of optimel bij.
Misschien moet ik me morgen inderdaad maar weer eens gaan inschrijven bij de sportschool....en dan ook daadwerkelijk hééngaan!
JD- Ratel
Dit eetpatroon is prima en het lijkt me wel heel erg sterk dat je op dit eetpatroon aangekomen zou zijn. Is er niet iets anders wat daarvoor gezorgd kan hebben? Toch teveel snoepen of medicijngebruik?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Je eetpatroon is inderdaad prima
Denk dat de enige oplossing is sportschool of thuis oefeningen doen?
Denk dat de enige oplossing is sportschool of thuis oefeningen doen?
Inge- Ratel
Ik denk dat geen enkel dieet echt werkt. Tenminste als ik het over mezelf heb.
Bij mij werkt gezond eten, beweging, weinig snoepen, en vooral: discipline. En dat laatste, daar schort het bij mij wel eens aan.. Maar als ik een paar weken de discipline op kan brengen, dan gaan de kilo's er af bij mij.
Bij mij werkt gezond eten, beweging, weinig snoepen, en vooral: discipline. En dat laatste, daar schort het bij mij wel eens aan.. Maar als ik een paar weken de discipline op kan brengen, dan gaan de kilo's er af bij mij.
Gast- Gast
Mijn collega heeft een koolhydraat-arm dieet gevolgd en is suuuuuuperveel afgevallen, maar moet nu zo langzamerhand de koolhydraten weer gaan oppakken. Ben benieuwd hoe het dan gaat.
Ikzelf ben afgevallen door heel kritisch naar m'n eetpatroon te kijken en dingen tegen elkaar af te wegen, dat werkte voor mij het beste. Ben er 20 kilo mee afgevallen, er zitten er helaas nu alleen (gok ik) zo'n 5-7 weer aan. Maar ik ben nog altijd blij met hoe ik ben, vergeleken met 4 jaar terug...
Ikzelf ben afgevallen door heel kritisch naar m'n eetpatroon te kijken en dingen tegen elkaar af te wegen, dat werkte voor mij het beste. Ben er 20 kilo mee afgevallen, er zitten er helaas nu alleen (gok ik) zo'n 5-7 weer aan. Maar ik ben nog altijd blij met hoe ik ben, vergeleken met 4 jaar terug...
Gast- Gast
Wow 20 kilo! Wat zijn de grootste veranderingen aan je eetpatroon geweest Maple? Je wilt zeker geen voor en na foto's plaatsen he.
Lavendel- Ratel
Ik heb geen duidelijke voor-foto's, die vond ik allemaal veel te frustrerend dus die heb ik niet eens op m'n laptop staan. Of misschien wel iets, maar dan zou ik moeten zoeken.
Maar ik ben vooral gezonder en minder gaan eten. Meer fruit, meer groenten, meer vezels, en vooral meer bewegen. Ik deed bijna alles ineens lopend of op de fiets, vooral lopen ben ik heerlijk gaan vinden. Muziekje erbij en een flink stuk wandelen. Als ik een boodschap moest doen dan liep ik gerust ene toeristische route daarvoor.
Ik at overigens echt niet weinig, eerder veel, en had eens in de week een dag waarop ik gerust mocht Mac-en ofzo, het was meer dat alles heel bewust gekozen was en dat ik (soms iets te) veel bezg was met hoe gezond en hoe ongezond iets was en hoeveel calorieën ik at.
Die 20 kilo ben ik overigens in 10 maandne kwijt geraakt.
Maar ik ben vooral gezonder en minder gaan eten. Meer fruit, meer groenten, meer vezels, en vooral meer bewegen. Ik deed bijna alles ineens lopend of op de fiets, vooral lopen ben ik heerlijk gaan vinden. Muziekje erbij en een flink stuk wandelen. Als ik een boodschap moest doen dan liep ik gerust ene toeristische route daarvoor.
Ik at overigens echt niet weinig, eerder veel, en had eens in de week een dag waarop ik gerust mocht Mac-en ofzo, het was meer dat alles heel bewust gekozen was en dat ik (soms iets te) veel bezg was met hoe gezond en hoe ongezond iets was en hoeveel calorieën ik at.
Die 20 kilo ben ik overigens in 10 maandne kwijt geraakt.
Gast- Gast
He hallo!
En dieet werkt bijna nooit, de kilo's gaan er wel af, maar zodra je weer een "normaal" eetpatroon hebt, kom je net zo hard weer aan. Je moet je levensstijl omgooien.
Wat mij heel erg helpt, is keuzes maken. Als je een feestje hebt, of een stuk taart, of wat hapjes/chipjes kiezen, niet en en. Verder drink ik bijna geen alcohol meer en eet ik 3 gezonde hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes op een dag. Als je thuis bent, niet een zak chips opentrekken, maar rijstwafeltjes of soepstengels om te knabbelen.
Ook ben ik 3 keer per week onder begeleiding gaan fitnessen, is erg fijn! Ik ben nu sinds maart 10.5 kilo afgevallen en het is goed vol te houden:)
Succes:)
En dieet werkt bijna nooit, de kilo's gaan er wel af, maar zodra je weer een "normaal" eetpatroon hebt, kom je net zo hard weer aan. Je moet je levensstijl omgooien.
Wat mij heel erg helpt, is keuzes maken. Als je een feestje hebt, of een stuk taart, of wat hapjes/chipjes kiezen, niet en en. Verder drink ik bijna geen alcohol meer en eet ik 3 gezonde hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes op een dag. Als je thuis bent, niet een zak chips opentrekken, maar rijstwafeltjes of soepstengels om te knabbelen.
Ook ben ik 3 keer per week onder begeleiding gaan fitnessen, is erg fijn! Ik ben nu sinds maart 10.5 kilo afgevallen en het is goed vol te houden:)
Succes:)
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Ik geloof niet in diëten, wel in bewust eten en discipline hebben. Als je wilt afvallen, betekent dat gewoon dat je niet meer elke dag een koekje bij de koffie moet nemen of 's avonds een bakje chips, maar ipv daarvan een appel/kiwi/sinassappel of gewoon niets. Langzamer gaan eten (elke hap 15 tot 20 keer kauwen), en meer volkoren producten (dus ook volkoren pasta, en zilvervlies rijst).
Sporten hoeft niet duur te zijn. Vaker de fiets pakken, elke avond een stuk (snel) wandelen, of gewoon gaan hardlopen kost minder dan de sportschool, en vind ik ook fijner (want in de buitenlucht).
Aan je eetlijstje kan het echt niet liggen hoor, en ook niet aan het feit dat je gestopt bent met sporten (tenzij je dat 6x per week deed, maar dat lijkt me sterk ). Zou het niet kunnen liggen aan medicijngebruik of iets met je hormonen?
Sporten hoeft niet duur te zijn. Vaker de fiets pakken, elke avond een stuk (snel) wandelen, of gewoon gaan hardlopen kost minder dan de sportschool, en vind ik ook fijner (want in de buitenlucht).
Aan je eetlijstje kan het echt niet liggen hoor, en ook niet aan het feit dat je gestopt bent met sporten (tenzij je dat 6x per week deed, maar dat lijkt me sterk ). Zou het niet kunnen liggen aan medicijngebruik of iets met je hormonen?
Lovely- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11
Veel wandelen met de hond! Ga joggen met hem of als hij al oud genoeg is lekker samen fietsen. Zo ben je fijn samen bezig é het is goed voor de lijn!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Lize schreef:Weight watchers..
Inderdaad weightwatchers, ik ben er 10 kg mee afgevallen en vond het goed te doen.
Lise_E- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 117
Registratiedatum : 10-12-10
Hey meiden!
Bedankt voor alle reacties!
Ik geloof inderdaad dat t vooral aan het sporten ligt. Heb mezelf voorgenomen om ma maandag een proefles zumba te gaan doen,kijken of ik dat wat vind.
Hardlopen of fietsewn met de hond gaat helaas niet. De hond is op leeftijd, en qua wandelen enzo is zn conditie erg slecht. We hebben m net uit t asiel,en denken dat er nooit lekker met hem gewandeld of gefietst is. De dierenarts heeft ons afgeraden om met hem te fietsen en te rennen, dit kan ie conditioneel niet aan.
Weight watchers had ik ook al aan gedacht,want dit lijkt me wel iets wat je makkelijk volhoud,ook als je je streefgewicht hebt bereikt. Maar wat ik me afvroeg; gaan jullie ook naar die bijeenkomsten? Doen jullie de betaalde versie,of hebben jullie die puntenlijsten ergens van internet afgeplukt?
Bedankt voor alle reacties!
Ik geloof inderdaad dat t vooral aan het sporten ligt. Heb mezelf voorgenomen om ma maandag een proefles zumba te gaan doen,kijken of ik dat wat vind.
Hardlopen of fietsewn met de hond gaat helaas niet. De hond is op leeftijd, en qua wandelen enzo is zn conditie erg slecht. We hebben m net uit t asiel,en denken dat er nooit lekker met hem gewandeld of gefietst is. De dierenarts heeft ons afgeraden om met hem te fietsen en te rennen, dit kan ie conditioneel niet aan.
Weight watchers had ik ook al aan gedacht,want dit lijkt me wel iets wat je makkelijk volhoud,ook als je je streefgewicht hebt bereikt. Maar wat ik me afvroeg; gaan jullie ook naar die bijeenkomsten? Doen jullie de betaalde versie,of hebben jullie die puntenlijsten ergens van internet afgeplukt?
JD- Ratel
Waar kan ik discipline kopen? Ik hoef maar een paar kg af te vallen. Het gaat altijd 2/3 weken goed en dan ben ik meestal 2/3 kg afgevallen en dan laat ik t weer los en start ik weer van voor af aan. Zucht!
Gast- Gast
Heel herkenbaar odilia!
Ook nu ga ik weer enthousiast sporten, en probeer ik s avonds op de bank niks te snoepen, maar na een week of 2....
Ook nu ga ik weer enthousiast sporten, en probeer ik s avonds op de bank niks te snoepen, maar na een week of 2....
JD- Ratel
als je je brood vervangt ( hoef niet altijd ) voor crackers of beschuit, de kaas vervangt voor light kaas en voor de rest veel mager en varierend beleg kiest, vaker vis eet dan vlees en je aardappelen rijst pasta skipt. en niet te vaak bananen eten, zitten veel kcal in, 2 of 3 per week zou ik het op houden. veel witvis en groene groente. elke dag een halfuurtje lopen of een paar keer in de week fietsen is ook al voldoende. zumba is ook zeer leuk en goed! doe het nu ook sinds een tijdje en mn achterwerk begint zowat vorm te krijgen haha
succes
succes
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
*Marietje* schreef:
Ik heb het online gedaan dus zonder bijeenkomsten. Op internet kun je alles heel makkelijk bijhouden wat je eet en je hebt een grafiek waarin je kunt invullen hoeveel je per week bent afgevallen dus dan heb je snel een overzicht.
Lise_E- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 117
Registratiedatum : 10-12-10
Ik doe eigenlijk alles al behalve de crackers/beschuit ipv brood. Ik heb toevallig gister waldkorn beschuit gekocht! Ga t meteen uitproberen.shygirl87 schreef:als je je brood vervangt ( hoef niet altijd ) voor crackers of beschuit, de kaas vervangt voor light kaas en voor de rest veel mager en varierend beleg kiest, vaker vis eet dan vlees en je aardappelen rijst pasta skipt. en niet te vaak bananen eten, zitten veel kcal in, 2 of 3 per week zou ik het op houden. veel witvis en groene groente. elke dag een halfuurtje lopen of een paar keer in de week fietsen is ook al voldoende. zumba is ook zeer leuk en goed! doe het nu ook sinds een tijdje en mn achterwerk begint zowat vorm te krijgen haha
succes
Gast- Gast
Odilia schreef:Ik doe eigenlijk alles al behalve de crackers/beschuit ipv brood. Ik heb toevallig gister waldkorn beschuit gekocht! Ga t meteen uitproberen.shygirl87 schreef:als je je brood vervangt ( hoef niet altijd ) voor crackers of beschuit, de kaas vervangt voor light kaas en voor de rest veel mager en varierend beleg kiest, vaker vis eet dan vlees en je aardappelen rijst pasta skipt. en niet te vaak bananen eten, zitten veel kcal in, 2 of 3 per week zou ik het op houden. veel witvis en groene groente. elke dag een halfuurtje lopen of een paar keer in de week fietsen is ook al voldoende. zumba is ook zeer leuk en goed! doe het nu ook sinds een tijdje en mn achterwerk begint zowat vorm te krijgen haha
succes
Ik "mocht" van de dietiste juist liever niet mijn brood vervangen voor crackers/beschuit... hooguit als uitzondering eens
Inge- Ratel
Waarom niet Inge?
Lavendel- Ratel
Inge schreef:
Ik "mocht" van de dietiste juist liever niet mijn brood vervangen voor crackers/beschuit... hooguit als uitzondering eens
Ik mag dat van de dietiste ook niet i.v.m. het jodiumhoudend zout in brood dat je schildklier aan het werk houdt. (Zij zegt altijd: "jodiumhoudend zout laat de kachel branden" haha)
Emma_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11
Heel herkenbaar, ik wil ook graag 3/4 kg afvallen.
Maar het is zo lastig om het vol te houden, nadat ik het gewicht weer bereikt heb.
Heb het gevoel nu ik wat ouder ben, dat de kilo's er moeilijker af gaan.
Maar ben weer fanatiek aan het sporten en probeer gezond en minder te eten.
Kijken of het resultaat heeft.
Meestal als ik de frisdrank,koekjes en snoepjes kan laten staan is de eerste kilo er zo af.
Wat eten jullie ongeveer per dag als jullie lijnen?
Maar het is zo lastig om het vol te houden, nadat ik het gewicht weer bereikt heb.
Heb het gevoel nu ik wat ouder ben, dat de kilo's er moeilijker af gaan.
Maar ben weer fanatiek aan het sporten en probeer gezond en minder te eten.
Kijken of het resultaat heeft.
Meestal als ik de frisdrank,koekjes en snoepjes kan laten staan is de eerste kilo er zo af.
Wat eten jullie ongeveer per dag als jullie lijnen?
Sunshine24- Fluisteraar
- Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11
je hoeft het natuurlijk niet altijd te doen, brood vervangen, maar regelmatig beschuit of crackers ipv brood kan zeker geen kwaad ipv alleen maar brood, en is ook varierender
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welk dieet werkt nou echt?
» Welk dieet werkt?
» Nagels, wat werkt nou echt?
» Welk dieet?
» Werkt dit echt tegen grijze haren?
» Welk dieet werkt?