M'n nichtje van 13, haar vrienden en vriendje
+16
RYW
Filoria
Bet Weter
luisa
Coco
Ellebel
marjoleinnn
Printje
minoessepoes
Lavendel
Supertalentje
Antibes
PluDan
Atelier Madame
Toet
Rush
20 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
M'n nichtje van 13, haar vrienden en vriendje
M'n nichtje van 13 glijdt enorm af. Sinds ze op de middelbare school zit, vmbo basis doet, is ze enorm veranderd. Zo ziet ze eruit als 18, heeft enorm veel make-up op, heeft ze 900 vrienden op Hyves en is ze alleen nog maar bezig met jongens, pingen, blackberry, twitter, buiten hangen, roken, blowen, etc. Ze mag alles van haar ouders.
Goed, ze is ook al bij Halt geweest, omdat ze dingen heeft gestolen bij de Douglas. Dit komt allemaal (en dat zeggen haar ouders ook), omdat ze alleen nog maar met buitenlanders omgaat, die haar dit soort dingen laten doen. Ze heeft alleen maar negroïde en Marokkaanse vriendjes, die haar laten roken, blowen, drinken en stelen. Ze heeft ook seks met een van hun gehad "om het te proberen". Later vertelde ze dat min of meer was gedwongen. Ze heeft ook die vrienden van die jongen moeten pijpen.
Op haar verjaardag waren er alleen maar van dit soort typjes met petjes, veel praatjes, etc. En ze zijn gewoon niets!!!! Ze dachten dat ze alles waren! Na een uur ergernis, want ze hadden een eigen taal met rare woorden als tantoe, nokkie, loesoe, faya en weet ik veel wat nog meer, ben ik weggegaan. Ik snap niet dat m'n oom en tante dit toestaan.
Die zeiden ook dat dit tegenwoordig stoer is voor die Nederlandse meisjes om alleen met dit soort buitenlandertjes om te gaan. En m'n nichtje zegt dat alle Nederlandse jongens saai en lelijk zijn. En dat buitenlanders mooiboys zijn.
Echt, ik snap die hele generatie niet meer. Al haar vriendinnen hebben ook een donker vriendje.
Voor wie is dit herkenbaar? Het baart me best zorgen. Als dit de toekomst is...........
Goed, ze is ook al bij Halt geweest, omdat ze dingen heeft gestolen bij de Douglas. Dit komt allemaal (en dat zeggen haar ouders ook), omdat ze alleen nog maar met buitenlanders omgaat, die haar dit soort dingen laten doen. Ze heeft alleen maar negroïde en Marokkaanse vriendjes, die haar laten roken, blowen, drinken en stelen. Ze heeft ook seks met een van hun gehad "om het te proberen". Later vertelde ze dat min of meer was gedwongen. Ze heeft ook die vrienden van die jongen moeten pijpen.
Op haar verjaardag waren er alleen maar van dit soort typjes met petjes, veel praatjes, etc. En ze zijn gewoon niets!!!! Ze dachten dat ze alles waren! Na een uur ergernis, want ze hadden een eigen taal met rare woorden als tantoe, nokkie, loesoe, faya en weet ik veel wat nog meer, ben ik weggegaan. Ik snap niet dat m'n oom en tante dit toestaan.
Die zeiden ook dat dit tegenwoordig stoer is voor die Nederlandse meisjes om alleen met dit soort buitenlandertjes om te gaan. En m'n nichtje zegt dat alle Nederlandse jongens saai en lelijk zijn. En dat buitenlanders mooiboys zijn.
Echt, ik snap die hele generatie niet meer. Al haar vriendinnen hebben ook een donker vriendje.
Voor wie is dit herkenbaar? Het baart me best zorgen. Als dit de toekomst is...........
Gast- Gast
Re: M'n nichtje van 13, haar vrienden en vriendje
Niet herkenbaar, hier zijn geen buitenlanders.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Het lijkt ook wel een soort sekte. Als ik vraag waarom ze niet meer met normale kinderen omgaat, zegt ze dat deze vrienden haar beschermen.
Zo'n raar antwoord. Ik vroeg waarom ze beschermd moest worden. Had ze geen antwoord. Maar intussen moest ze wel die vrienden pijpen van dat vriendje. Lijkt wel een soort loverboys. Ze trekt het ook gewoon aan, dit soort problemen. Ze heeft een iq van 70 ofzo. Toen we laatst winkelden, was ze ook alleen maar aan het lachen, zwaaien, flirten met donkere jongens van 18. Ze zegt dat ze iedereen kent. Ik schaamde me zelfs dat ik met haar liep en zij zulke types kende.
Vind het echt zo vreemd allemaal. Ze leeft in een heel ander wereldje dan toen ik 13 was.
Zo'n raar antwoord. Ik vroeg waarom ze beschermd moest worden. Had ze geen antwoord. Maar intussen moest ze wel die vrienden pijpen van dat vriendje. Lijkt wel een soort loverboys. Ze trekt het ook gewoon aan, dit soort problemen. Ze heeft een iq van 70 ofzo. Toen we laatst winkelden, was ze ook alleen maar aan het lachen, zwaaien, flirten met donkere jongens van 18. Ze zegt dat ze iedereen kent. Ik schaamde me zelfs dat ik met haar liep en zij zulke types kende.
Vind het echt zo vreemd allemaal. Ze leeft in een heel ander wereldje dan toen ik 13 was.
Gast- Gast
Ik snap wel dat je je zorgen maakt, maar wat kun je er tegen doen? Volgens mij kun je dit niet tegen houden.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Dit gaat heel lullig klinken maar het is gewoon echt waar in mijn ogen.. Dat is gewoon vmbo basis... Daar zitten echt (okee op 1 of 2 mensen na die gewoon echt niet beter kunnen) alleen maar ordinaire mensen.
Ik hoop ook met heel mijn hard dat mijn kind later minimaal VMBO-t heeft en naar een scholengemeenschap kan. Het verschil al tussen de middelbare school van mijn vriend van vroeger (VMBO school waar ze T, G, K en basis aanboden) en mijn scholengemeenschap waar VMBO-T, havo en VWO zat..) We deden beide Vmbo-t, maar ik ging met zulke andere mensen om dan dat hij deed. De sfeer was ook zo anders tussen beide scholen.
Uiteindelijk zijn we allebei goed terecht gekomen hoor .. Maar helemaal als je een 'labiel' kind hebt wat zich makkelijk laat ompraten zit je echt helemaal verkeerd op een vmbo school.
Ik hoop ook met heel mijn hard dat mijn kind later minimaal VMBO-t heeft en naar een scholengemeenschap kan. Het verschil al tussen de middelbare school van mijn vriend van vroeger (VMBO school waar ze T, G, K en basis aanboden) en mijn scholengemeenschap waar VMBO-T, havo en VWO zat..) We deden beide Vmbo-t, maar ik ging met zulke andere mensen om dan dat hij deed. De sfeer was ook zo anders tussen beide scholen.
Uiteindelijk zijn we allebei goed terecht gekomen hoor .. Maar helemaal als je een 'labiel' kind hebt wat zich makkelijk laat ompraten zit je echt helemaal verkeerd op een vmbo school.
Laatst aangepast door Punk'd op do 28 jul 2011 - 1:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Mijn wereld bestond toen ik 13 was ook uit buiten hangen, roken, blowen, zoveel mogelijk aandacht van jongens 18/19 vragen, drank drinken en zoenen/seks. Al deed ik dat laatste nog niet.
En als ik daar nu over na denk, tsja ik weet het niet. M`n nichtje is 13, ziet er uit als 17 en gaat ook met jongens om van die leeftijd, samen met haar vriendinnetjes. Toevallig zijn die jongens dan weer vaak broertjes van vrienden van mij en dat scheelt wel, maar ik moet er niet aan denken dat ze nu naar bed gaat met zo`n slungel.
Oh en maandag heb ik het buurmeisje van een vriendin van me ontmoet. Ze werken samen bij een winkel en ze kwam met haar mee bij ons. Super leuke meid, hippe telefoon, wijs praat over jongens en een super kledingsstijl. Kom ik er gisteren niet achter dat ze pas 15 is?!?!!? Nadat ze vertelde dat ze meer dan 50 jongens gezoend had. Op je 15de.
Ik voelde me ineens belachelijk oud.
En als ik daar nu over na denk, tsja ik weet het niet. M`n nichtje is 13, ziet er uit als 17 en gaat ook met jongens om van die leeftijd, samen met haar vriendinnetjes. Toevallig zijn die jongens dan weer vaak broertjes van vrienden van mij en dat scheelt wel, maar ik moet er niet aan denken dat ze nu naar bed gaat met zo`n slungel.
Oh en maandag heb ik het buurmeisje van een vriendin van me ontmoet. Ze werken samen bij een winkel en ze kwam met haar mee bij ons. Super leuke meid, hippe telefoon, wijs praat over jongens en een super kledingsstijl. Kom ik er gisteren niet achter dat ze pas 15 is?!?!!? Nadat ze vertelde dat ze meer dan 50 jongens gezoend had. Op je 15de.
Ik voelde me ineens belachelijk oud.
Rush- Lady Post-a-lot
wow ik herken dit beeld uit de documentaire die een jaar of 2 terug op tv was
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=5136&md5=0be63d6865c6719b812a3b4bec6f0d38&sq=rauw+en+puur en dan de aflevering van 5 december 2009.
Een stukje staat mij nog heel erg bij: een groepje meisjes van een jaar of 15/16. Stuk voor stuk zijn zij allemaal al een keertje mishandeld door hun negroide vriendjes. Ze vinden dit ook de normaalste zaak van de wereld .
En het beeld wat jij schetst dat het onder bepaalde tienermeisjes aanzien geeft om met een buitenlandse jongen te gaan is dus echt zo.
Ik denk wel dat het vaker voorkomt onder jongeren die vmbo doen dan bijv op een gymnasium. Het is toch vaak een bepaald type meisje.
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=5136&md5=0be63d6865c6719b812a3b4bec6f0d38&sq=rauw+en+puur en dan de aflevering van 5 december 2009.
Een stukje staat mij nog heel erg bij: een groepje meisjes van een jaar of 15/16. Stuk voor stuk zijn zij allemaal al een keertje mishandeld door hun negroide vriendjes. Ze vinden dit ook de normaalste zaak van de wereld .
En het beeld wat jij schetst dat het onder bepaalde tienermeisjes aanzien geeft om met een buitenlandse jongen te gaan is dus echt zo.
Ik denk wel dat het vaker voorkomt onder jongeren die vmbo doen dan bijv op een gymnasium. Het is toch vaak een bepaald type meisje.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Denk ook dat het aan het lage (laagste!) niveau ligt. Ze heeft gewoon een heel laag iq, ziet geen gevaar, ze is f.ucking naïef en goedgelovig, doet wat anderen haar opdragen, etc.
En op dat vmbo-basis zitten meer buitenlanders dan Nederlanders. In haar klas zitten 2 Nederlandse meisjes. Wat ik dan niet snap, is dat die jongens alleen met Nederlandse meisjes aanpappen en niet met buitenlandse meisjes. Die weten, denk ik, gewoon hoe die jongens zijn en zullen ook niet mógen omgaan met zulke jongens. De Nederlandse meisjes mogen relatief veel, dus zoeken ze die als slachtoffer, denk ik.
Je ziet dit denk ik ook alleen bij basis en kader, niet bij mavo, havo, vwo.
En op dat vmbo-basis zitten meer buitenlanders dan Nederlanders. In haar klas zitten 2 Nederlandse meisjes. Wat ik dan niet snap, is dat die jongens alleen met Nederlandse meisjes aanpappen en niet met buitenlandse meisjes. Die weten, denk ik, gewoon hoe die jongens zijn en zullen ook niet mógen omgaan met zulke jongens. De Nederlandse meisjes mogen relatief veel, dus zoeken ze die als slachtoffer, denk ik.
Je ziet dit denk ik ook alleen bij basis en kader, niet bij mavo, havo, vwo.
Gast- Gast
@ AM het ligt volgens mij echt aan de school .Opzich zaten er bij mij in de klas VMBO-t op een scholengemeenschap gewoon 'normale' mensen .. In vergelijking met de klas van mijn vriend waar ze volgens mij een stukje meer "tokkie" waren..
Gast- Gast
Dat klopt zeker, het is denk ik idd ook voornamelijk op de laagste niveaus van het VMBO (het oude vbo/ivbo). Mijn oude school (ik was een atheneum stuudje) was een scholengemeenschap vanaf vmbo-tl in een rijke suburb, tsja dan heb je dat soort problemen niet zo snel. Ik denk dat het ook heel snel in provinciesteden gebeurd op het platteland, sneller dan in de échte grote steden of in dorpen.Punk'd schreef:@ AM het ligt volgens mij echt aan de school .Opzich zaten er bij mij in de klas VMBO-t op een scholengemeenschap gewoon 'normale' mensen .. In vergelijking met de klas van mijn vriend waar ze volgens mij een stukje meer "tokkie" waren..
Atelier Madame- Ratel
Hier komt het niet bekend voor.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet normaal vind en ik begrijp dan ook niet dat die ouders dit allemaal toestaan.
Maar ja, wat zou je eraan kunnen doen?
Eerlijk gezegd vertrouw ik dit allemaal maar niks en kan ik mij heel goed voorstellen dat jij je zorgen maakt!!
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet normaal vind en ik begrijp dan ook niet dat die ouders dit allemaal toestaan.
Maar ja, wat zou je eraan kunnen doen?
Eerlijk gezegd vertrouw ik dit allemaal maar niks en kan ik mij heel goed voorstellen dat jij je zorgen maakt!!
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Overigens snap ik echt de houding van haar ouders niet, je wil je dochter toch een goede basis voor de toekomst geven? Als je op je dertiende al in aanraking bent geweest met HALT jeminee.. hoe ben je dan als je 15 bent en als je 18 bent?
Atelier Madame- Ratel
Hoe zit dat nou met die VMBO stromen? Ik hang nog altijd in de LTS, MAVO, HAVO, VWO gedachten...
VMBO-T is theoretische leerweg ofzo toch? En is dat dan mavo? Wat zijn die andere dingen dan? Kader, basis?
VMBO-T is theoretische leerweg ofzo toch? En is dat dan mavo? Wat zijn die andere dingen dan? Kader, basis?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Hoe zit dat nou met die VMBO stromen? Ik hang nog altijd in de LTS, MAVO, HAVO, VWO gedachten...
VMBO-tl is de oude mavo idd
Atelier Madame- Ratel
Even kijken..
VMBO - T is het oude Mavo+ (dus iets hoger dan mavo vroeger)
VMBO - G is iets lager dan het oude Mavo (maar deze vorm wordt bijna niet gebruikt)
VMBO - K is het oude VBO
VMBO - B is het oude IVBO
VMBO - T is het oude Mavo+ (dus iets hoger dan mavo vroeger)
VMBO - G is iets lager dan het oude Mavo (maar deze vorm wordt bijna niet gebruikt)
VMBO - K is het oude VBO
VMBO - B is het oude IVBO
Gast- Gast
vmbo t is de oude mavo.
Daaronder heb je kader en basis. Dat is het vroegere (i)vbo. Het is de beroepsgerichte leerweg. In de 3de wordt er gekozen voor Verzorging (is de oude huishoudsschool), bouw, elektro, metaal (dus de oude timmerschool) of handel en verkoop.
Als je basis hebt, heb je naast die praktijkstroming alleen nog Nederlands, engels en wiskunde op het allerlaagste niveau. Bij kader heb je dan nog duits/geschiedenis/aardrijkskunde/bio op een iets hoger niveau.
Tussen kader en vmbo-tl/mavo zit niet veel verschil. Kader is gewoon het oude mavo c-niveau. Tussen basis en kader zit wel een groot verschil qua intelligentie, gedrag, normen en waarden.
Op een vmbo-basis wiskunde examen wordt bijv gevraagd wat 4% van honderd is......
Daaronder heb je kader en basis. Dat is het vroegere (i)vbo. Het is de beroepsgerichte leerweg. In de 3de wordt er gekozen voor Verzorging (is de oude huishoudsschool), bouw, elektro, metaal (dus de oude timmerschool) of handel en verkoop.
Als je basis hebt, heb je naast die praktijkstroming alleen nog Nederlands, engels en wiskunde op het allerlaagste niveau. Bij kader heb je dan nog duits/geschiedenis/aardrijkskunde/bio op een iets hoger niveau.
Tussen kader en vmbo-tl/mavo zit niet veel verschil. Kader is gewoon het oude mavo c-niveau. Tussen basis en kader zit wel een groot verschil qua intelligentie, gedrag, normen en waarden.
Op een vmbo-basis wiskunde examen wordt bijv gevraagd wat 4% van honderd is......
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Dat klopt zeker, het is denk ik idd ook voornamelijk op de laagste niveaus van het VMBO (het oude vbo/ivbo). Mijn oude school (ik was een atheneum stuudje) was een scholengemeenschap vanaf vmbo-tl in een rijke suburb, tsja dan heb je dat soort problemen niet zo snel. Ik denk dat het ook heel snel in provinciesteden gebeurd op het platteland, sneller dan in de échte grote steden of in dorpen.Punk'd schreef:@ AM het ligt volgens mij echt aan de school .Opzich zaten er bij mij in de klas VMBO-t op een scholengemeenschap gewoon 'normale' mensen .. In vergelijking met de klas van mijn vriend waar ze volgens mij een stukje meer "tokkie" waren..
Sowieso, ik zat op school in de stad (en er zaten toen ik op het vmbo-t zat ongeveer 5/6 marokaanse jongens in mijn klas.. Mijn vriend zat in een dorp op school (op zijn school zaten ook geen buitenlanders.. maar alleen maar blanke tokkies )
Hier een stukje verderop (ook in de stad) zit een vmbo school waar volgens mij meer kinderen van marokkaanse komaf zitten dan Nederlandse.
Gast- Gast
Hier ben ik het wel mee eens. Maar...ik heb ook VMBO basis gedaan (jaja) en ik ben serieus nooit zo geworden/geweest als het nichtje van Jada. Ik heb maar 3 of 4 vriendjes gehad en ging nooit met dat soort types om. Dus wat dat betreft...maar voor de rest moet ik je (helaas) gelijk geven. Al voelde ik me aangesproken, omdat er echt niet alleen maar debiele types op het VMBO zitten. Voor zover ik weet zijn mijn klasgenoten ook niet ontspoord.Punk'd schreef:
Maar helemaal als je een 'labiel' kind hebt wat zich makkelijk laat ompraten zit je echt helemaal verkeerd op een vmbo school.
Laatst aangepast door Storm op do 28 jul 2011 - 1:22; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Dat ze die jongens moest pijpen vind ik wel echt heel schokkend...
Verder vind ik het niet zo schokkend, je gaat toch op zoek naar dingen, al deed ik dat pas rond mijn 15de (veel makeup, buiten hangen, roken).
Edit: nu ik erover na denk ben ik wel heel blij dat mijn zusje niet zo is (ze is 14), het is ook nog een klein, lief popje dat zwarte nagellak al heel schokkend vindt, al zit ze wel op het VMBO, maar ik weet dan weer niet of ze kader doet of niet.
Verder vind ik het niet zo schokkend, je gaat toch op zoek naar dingen, al deed ik dat pas rond mijn 15de (veel makeup, buiten hangen, roken).
Edit: nu ik erover na denk ben ik wel heel blij dat mijn zusje niet zo is (ze is 14), het is ook nog een klein, lief popje dat zwarte nagellak al heel schokkend vindt, al zit ze wel op het VMBO, maar ik weet dan weer niet of ze kader doet of niet.
Laatst aangepast door Supertalentje op do 28 jul 2011 - 1:22; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Toen ik op de middelbare school zat hadden we 2 negroïde jongens op school. Shocking was dat.
Rush- Lady Post-a-lot
Storm schreef:|Punk'd schreef:
Maar helemaal als je een 'labiel' kind hebt wat zich makkelijk laat ompraten zit je echt helemaal verkeerd op een vmbo school.
Hier ben ik het wel mee eens. Maar...ik heb ook VMBO basis gedaan (jaja) en ik ben serieus nooit zo geworden/geweest als het nichtje van Jada. Dus wat dat betreft...maar voor de rest moet ik je (helaas) gelijk geven.
Je moet gewoon echt sterk in je schoenen staan op een vmbo school.. Ik denk toch dat veel mensen daar een beetje afdrijven doordat ze elkaar op een andere manier dan intelligentie willen overtreffen.. (en dan heb ik het over seks, drugs en andere dingen waarbij je dingen doet die niet mogen )
Gast- Gast
Mijn middelbare school had twee vestigingen, een voor brugklas Mavo/Havo/Vwo en bovenbouw Havo/Vwo en een voor Mavo en lager. Bij ons zag je ook al enorm verschil in types. Bij het andere gebouw werd er veel meer gerookt/geblowt bij scooters buiten gestaan etc. Het waren wat meer asocialere typjes. Dit zag je bij ons gebouw niet.
Ik vind het overigens voor het verhaal niet helemaal relevant dat je benoemt dat het buitenlanders zijn, want er zullen ook genoeg van dat soort autochtone aso's bijlopen (was bij ons iig) en iedereen weet toch wel welke types je bedoeld. Om weer bepaalde discussies, waar het voor jou nu niet om gaat, te vermijden kun je dat soort uitspraken beter niet doen.
Ik vind het overigens voor het verhaal niet helemaal relevant dat je benoemt dat het buitenlanders zijn, want er zullen ook genoeg van dat soort autochtone aso's bijlopen (was bij ons iig) en iedereen weet toch wel welke types je bedoeld. Om weer bepaalde discussies, waar het voor jou nu niet om gaat, te vermijden kun je dat soort uitspraken beter niet doen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Punk'd schreef:@ AM het ligt volgens mij echt aan de school .Opzich zaten er bij mij in de klas VMBO-t op een scholengemeenschap gewoon 'normale' mensen .. In vergelijking met de klas van mijn vriend waar ze volgens mij een stukje meer "tokkie" waren..
Heeft jouw vriend op het M W college gezeten afdeling NMGN?
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
No offence Lavendel, maar zulke verhalen hoor je veel meer over 'buitenlanders' dan over Hollandse jongens.
Ik heb nog nooit 3 boeren gezien die 'hey dushi, lekkere booty' roepen als je langs het winkelcentrum loopt.
Ik heb nog nooit 3 boeren gezien die 'hey dushi, lekkere booty' roepen als je langs het winkelcentrum loopt.
Laatst aangepast door Rush op do 28 jul 2011 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Wat kan ik met haar haar? (niet knippen)
» Moeder overleden en nichtje geboren
» Nieuw Foto Topic!
» afspreken met vriendje
» Je eerste vriendje
» Moeder overleden en nichtje geboren
» Nieuw Foto Topic!
» afspreken met vriendje
» Je eerste vriendje
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: