Mijn (lange ;)) bevallingsverhaal
+17
Floor
Vancity_girl
Marin
ingrid82
Pien
Sjaantje
Chelle
Happydobby
Flip Fluitketel
Smaragdje
Lejow
Ugly Betty
Flower_L
Annie24
Susan
Printje
Novalee
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mijn (lange ;)) bevallingsverhaal
Vorige week dinsdag had ik de hele dag al wat krampen in m'n onderbuik. Ik durfde er niet teveel van te denken en probeerde me in te stellen op een ziekenhuisbevalling. Aan het begin van de avond verloor ik een deel van m'n slijmprop dus ging ik toch maar de krampen een beetje timen, toen bleek dat ze al heel netjes om de 5 minuten kwamen en durfde ik ze wel weeën te noemen. Om 23 uur 's avonds de verloskundige gebeld. Ik had nog steeds 1 cm ontsluiting (net als bij het strippen maandagmorgen) maar m'n baarmoedermond was wel helemaal verstreken, dus er gebeurde wel degelijk iets. Ze raadde aan om te roberen wat te slapen en dan zou ze de volgende ochtend nog eens langskomen. De weeën bleven 's nachts komen maar heel onregelmatig, dan weer na 5 minuten, dan 8 en dan veel langer. Woensdagochtend om 8 uur had ik nog steeds maar 1 cm. De verloskundige besloot me meteen over te dragen aan het ziekenhuis, omdat het in haar ogen zinloos was om thuis door te blijven rommelen (die 42 weken grens is er niet voor niets zei ze) en mede ook omdat ik zo weinig geslapen had. Ze verwachtte dat ik wel meteen ingeleid zou worden omdat alles er rijp voor was.
Om 10 uur werd ik aan de CTG gelegd. Er waren duidelijk weeën te zien maar ze kwamen om de 8 minuten, veel te langzaam dus. Na overleg met de dienstdoende gynaecoloog werd besloten woensdag nog af te wachten. M'n lichaam was duidelijk aan het werk, alleen nog niet hard genoeg. Mocht het woensdag niet gebeuren dan zou ik donderdag ingeleid worden. 's Middags om half 4 had ik al redelijk regelmatig rugweeën maarop de CTG waren amper weeën te zien. De moed zonk me toen wel een beetje in de schoenen want het begon toch al best pijn te doen maar door de CTG kreeg ik het idee dat er niks gebeurde, erg frustrerend als je toch al zo'n 24 uur krampen/weeën hebt. Om 18 uur stond de gynaecoloog ineens aan m'n bed voor een echo. Alles zag er gelukkig goed uit en er was ook nog voldoende vruchtwater. Ik mocht terug naar m'n kamer, wachten op de laatste CTG.
De weeën werden rond 20:15 uur zo heftig dat ik ze weg moest puffen. Om 21 uur werd ik weer aan de CTG gekoppeld dus weer verplicht op m'n rug liggen. En weer was er amper weeënactiviteit te zien. Hierdoor werd ik erg bang voor hoe pijnlijk "echte" weeën dan zouden zijn. Opeens was ik alles over puffen van de zwangerschapscursus vergeten waardoor ik ging hyperventileren wat het er niet prettiger op maakte Na de CTG werd ik getoucheerd en bleek ik, tot m'n grote opluchting, 5 cm ontsluiting te hebben! En toen werd me pas verteld dat een CTG alleen buikweeën meet
Ik mocht over naar de verloskamer waar een verpleegkundige en m'n vriend me hielpen om goed de weeën weg te zuchten. Maar ik moest weer aan de CTG, dus weer liggen... Op een gegeven moment hield ik de pijn echt niet meer en vroeg ik om pijnstilling. Daarvoor gingen ze eerst toucheren en toen bleek ik al ruim 9 cm te hebben, een hele opluchting! Dit was om 22:50, dus in 50 minuten ruim 4 cm erbij! Vrij kort daarna mocht ik gaan persen. Het was nog wel even spannend omdat N.inthe met haar handje halverwege haar gezichtje zat. Ook werd haar hartslag lager en de verloskundige zei dat ik nog 2 persweeën mee mocht persen en anders zou ik een knip krijgen. Dat motiveerde zo erg dat ik probeerde zonder wee te persen (geen succes kan ik je vertellen ). En om 23:38 uur was ze er! Gelukkig zonder knip maar wel met een paar scheurtjes die meteen zijn gehecht.
Ondanks m'n angst voor bevallen in het ziekenhuis is het me ontzettend meegevallen, al ben ik erg blij dat het allemaal spontaan is gebeurd. Ik las het berichtjevan mij terug dat Annie24 heeft geplaatst dat het een heftige bevalling was. Terugkijkend valt dat me erg mee (zullen de hormonen wel zijn geweest). Helaas heb ik wel een heel slecht gevoel overgehouden aan de nacht in het ziekenhuis. De begeleiding na de bevalling was erg slecht. Ze hebben N.inthe meteen ruim een uur aan de borst laten liggen terwijl een pasgeboren kindje nog helemaal niet zo lang effectief kan drinken. Nadat ik op m'n kamer lag en m'n vriend naar huis moest ben ik eigenlijk aan m'n lot overgelaten.
Toen N.inthe op een gegeven moment honger kreeg drukte ik voor hulp bij het aanleggen op de bel voor verpleging. De verpleegster die kwam zei: "Oh, maar je mag haar gewoon pakken hoor!" Euh ja, hoe? Ik heb totaal geen ervaring met baby's en weet niet eens hoe ik haar op moet pakken. Daarnaast ben ik net gehecht dus zo makkelijk kom ik ook niet in en uit bed De verpleegkundige hielp me wel met aanleggen, wat erg pijnlijk was. Volgens haar hoorde het geen pijn te doen dus elke keer toch weer loshalen en opnieuw proberen. Zowel links als rechts bleef het pijn doen. Op een gegeven moment ging ze weg om er een lactatiekundige bij te halen maar die was bezig bij een andere bevalling en kon niet komen. Toen werd ik afgescheept met "Blijf het maar proberen." Daarna werd ik de hele nacht alleen gelaten, en ik heb dan ook geen oog dicht gedaan. Voor mn gevoel wilde N.inthe steeds drinken (achteraf zal het meer zuigbehoefte zijn geweest) en het lukte maar niet haar aan te leggen. Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit zo ontzettend hulpeloos en alleen gevoeld . Gelukkig kwam er 's ochtends een andere verpleegster die wel de tijd voor me nam en goed hielp. Om 12 uur 's middags mochten we naar huis.
Waarschijnlijk grotendeels door de slechte begeleiding in het ziekenhuis had ik na 1 dag al flinke kloven. N.inthe heeft eventjes kunstvoeding gekregen maar door gebruik van een kolf, een tepelhoedje, een geweldige kraamhulp en flink wat doorzettingsvermogen is het toch gelukt de BV goed op gang te brengen en het lukt me sinds gisteren om N.inthe 20 minuten aan de borst te laten drinken zonder tepelhoedje. Iets waar ik erg trots op ben
Verder doet ze het hardstikke goed. Ze is heel tevreden, huilt alleen een beetje als ze krampjes heeft en zou als we haar niet voor een nachtvoeding wakker zouden maken volgens mij al zo door slapen. Je kan al merken dat ze steeds wat meer wakker is en ze kijkt dan heel wijs en alert om zich heen
Om 10 uur werd ik aan de CTG gelegd. Er waren duidelijk weeën te zien maar ze kwamen om de 8 minuten, veel te langzaam dus. Na overleg met de dienstdoende gynaecoloog werd besloten woensdag nog af te wachten. M'n lichaam was duidelijk aan het werk, alleen nog niet hard genoeg. Mocht het woensdag niet gebeuren dan zou ik donderdag ingeleid worden. 's Middags om half 4 had ik al redelijk regelmatig rugweeën maarop de CTG waren amper weeën te zien. De moed zonk me toen wel een beetje in de schoenen want het begon toch al best pijn te doen maar door de CTG kreeg ik het idee dat er niks gebeurde, erg frustrerend als je toch al zo'n 24 uur krampen/weeën hebt. Om 18 uur stond de gynaecoloog ineens aan m'n bed voor een echo. Alles zag er gelukkig goed uit en er was ook nog voldoende vruchtwater. Ik mocht terug naar m'n kamer, wachten op de laatste CTG.
De weeën werden rond 20:15 uur zo heftig dat ik ze weg moest puffen. Om 21 uur werd ik weer aan de CTG gekoppeld dus weer verplicht op m'n rug liggen. En weer was er amper weeënactiviteit te zien. Hierdoor werd ik erg bang voor hoe pijnlijk "echte" weeën dan zouden zijn. Opeens was ik alles over puffen van de zwangerschapscursus vergeten waardoor ik ging hyperventileren wat het er niet prettiger op maakte Na de CTG werd ik getoucheerd en bleek ik, tot m'n grote opluchting, 5 cm ontsluiting te hebben! En toen werd me pas verteld dat een CTG alleen buikweeën meet
Ik mocht over naar de verloskamer waar een verpleegkundige en m'n vriend me hielpen om goed de weeën weg te zuchten. Maar ik moest weer aan de CTG, dus weer liggen... Op een gegeven moment hield ik de pijn echt niet meer en vroeg ik om pijnstilling. Daarvoor gingen ze eerst toucheren en toen bleek ik al ruim 9 cm te hebben, een hele opluchting! Dit was om 22:50, dus in 50 minuten ruim 4 cm erbij! Vrij kort daarna mocht ik gaan persen. Het was nog wel even spannend omdat N.inthe met haar handje halverwege haar gezichtje zat. Ook werd haar hartslag lager en de verloskundige zei dat ik nog 2 persweeën mee mocht persen en anders zou ik een knip krijgen. Dat motiveerde zo erg dat ik probeerde zonder wee te persen (geen succes kan ik je vertellen ). En om 23:38 uur was ze er! Gelukkig zonder knip maar wel met een paar scheurtjes die meteen zijn gehecht.
Ondanks m'n angst voor bevallen in het ziekenhuis is het me ontzettend meegevallen, al ben ik erg blij dat het allemaal spontaan is gebeurd. Ik las het berichtjevan mij terug dat Annie24 heeft geplaatst dat het een heftige bevalling was. Terugkijkend valt dat me erg mee (zullen de hormonen wel zijn geweest). Helaas heb ik wel een heel slecht gevoel overgehouden aan de nacht in het ziekenhuis. De begeleiding na de bevalling was erg slecht. Ze hebben N.inthe meteen ruim een uur aan de borst laten liggen terwijl een pasgeboren kindje nog helemaal niet zo lang effectief kan drinken. Nadat ik op m'n kamer lag en m'n vriend naar huis moest ben ik eigenlijk aan m'n lot overgelaten.
Toen N.inthe op een gegeven moment honger kreeg drukte ik voor hulp bij het aanleggen op de bel voor verpleging. De verpleegster die kwam zei: "Oh, maar je mag haar gewoon pakken hoor!" Euh ja, hoe? Ik heb totaal geen ervaring met baby's en weet niet eens hoe ik haar op moet pakken. Daarnaast ben ik net gehecht dus zo makkelijk kom ik ook niet in en uit bed De verpleegkundige hielp me wel met aanleggen, wat erg pijnlijk was. Volgens haar hoorde het geen pijn te doen dus elke keer toch weer loshalen en opnieuw proberen. Zowel links als rechts bleef het pijn doen. Op een gegeven moment ging ze weg om er een lactatiekundige bij te halen maar die was bezig bij een andere bevalling en kon niet komen. Toen werd ik afgescheept met "Blijf het maar proberen." Daarna werd ik de hele nacht alleen gelaten, en ik heb dan ook geen oog dicht gedaan. Voor mn gevoel wilde N.inthe steeds drinken (achteraf zal het meer zuigbehoefte zijn geweest) en het lukte maar niet haar aan te leggen. Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit zo ontzettend hulpeloos en alleen gevoeld . Gelukkig kwam er 's ochtends een andere verpleegster die wel de tijd voor me nam en goed hielp. Om 12 uur 's middags mochten we naar huis.
Waarschijnlijk grotendeels door de slechte begeleiding in het ziekenhuis had ik na 1 dag al flinke kloven. N.inthe heeft eventjes kunstvoeding gekregen maar door gebruik van een kolf, een tepelhoedje, een geweldige kraamhulp en flink wat doorzettingsvermogen is het toch gelukt de BV goed op gang te brengen en het lukt me sinds gisteren om N.inthe 20 minuten aan de borst te laten drinken zonder tepelhoedje. Iets waar ik erg trots op ben
Verder doet ze het hardstikke goed. Ze is heel tevreden, huilt alleen een beetje als ze krampjes heeft en zou als we haar niet voor een nachtvoeding wakker zouden maken volgens mij al zo door slapen. Je kan al merken dat ze steeds wat meer wakker is en ze kijkt dan heel wijs en alert om zich heen
Laatst aangepast door Novalee op zo 23 sep 2012 - 9:41; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Mijn (lange ;)) bevallingsverhaal
aaaaaaaaaaaaaah wat een scheetje. En een erg leuke naam.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Wat een prinsesje! Goed gedaan meis, veel geluk met z'n drietjes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Kan maar 1 ding zeggen over N.:
En ik ben héél blij dat je lichaam het uiteindelijk toch nog zelf heeft gedaan
*Y. ging trouwens helemaal vervellen, eerst zijn buikje/rugje en toen zijn armen/benen en toen zijn handen/voeten/hoofd. Was net een slangetje
En ik ben héél blij dat je lichaam het uiteindelijk toch nog zelf heeft gedaan
*Y. ging trouwens helemaal vervellen, eerst zijn buikje/rugje en toen zijn armen/benen en toen zijn handen/voeten/hoofd. Was net een slangetje
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Gefeliciteerd en wat een mooi meisje!
Dat verhaal over de begeleiding in het zkh mbt kolven ken ik helaas.
Dat verhaal over de begeleiding in het zkh mbt kolven ken ik helaas.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Poeh, wat een verhaal! Maar gelukkig dat de bevalling je achteraf meegevallen is. Jammer dat ze je de eerste nacht zo aan je lot overgelaten hebben, ik vind het knap dat je toch hebt doorgezet en dat je meisje nu zonder tepelhoedje aan de borst kan drinken!
En wat een mooi meisje!
En wat een mooi meisje!
Gast- Gast
Wat fijn dat het je achteraf meegevallen is en dat de borstvoeding toch nog op gang gekomen is En wat een super mooi en schattig meisje!
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Wat een lief meisje!!
Wat goed dat de BV toch gelukt is!!
Wat goed dat de BV toch gelukt is!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
was dit trouwens niet hetzelfde ziekenhuis als Pien?
Printje- Lady Post-a-lot
Wat een prachtig meisje zeg!
Fijn dat je meisje nu goed aan de borst kan drinken! Ze hadden je alleen wel wat meer mogen helpen de eerste nacht! Geniet ervan!
Fijn dat je meisje nu goed aan de borst kan drinken! Ze hadden je alleen wel wat meer mogen helpen de eerste nacht! Geniet ervan!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Fijn dat de bevalling je achteraf 'mee viel'. En moet zeggen erge leuke naam heeft ze gekregen (N.inthe stond bij ons op het lijstje voor als nummer 2)
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Dankjewel voor de complimentjes! Iedereen is ook echt helemaal verliefd op haar en we blijven maar horen dat het zo'n mooi meisje is...
... en dat ze op mij lijkt, haha
Printje, ja het is idd hetzelfde ziekenhuis.
... en dat ze op mij lijkt, haha
Printje, ja het is idd hetzelfde ziekenhuis.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Novalee schreef:... en dat ze op mij lijkt, haha
Dat klopt! Zelfs R. zei het
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Dit klinkt mij bekend in de oren, het ziekenhuis is waardeloos, kan er nog steeds niet over praten zonder te huilen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Happydobby schreef:Dit klinkt mij bekend in de oren, het ziekenhuis is waardeloos, kan er nog steeds niet over praten zonder te huilen.
jullie moeten met zijn drietjes een klacht indienen. Dat het bij 1 iemand niet helemaal goed gaat allemaal, nou ja oke, maar 3!!! van dit soort absurde verhalen over een ziekenhuis.
Printje- Lady Post-a-lot
Van harte meid! En wat een knap meisje fijn dat alles goed gaat!
HD ook in hetzelfde ziekenhuis gelegen?
HD ook in hetzelfde ziekenhuis gelegen?
Gast- Gast
wat een schatje zeg!!
Super knap dat je zelf zo heb doorgezet ondanks dat de hulp slecht was in het ziekenhuis.
Wat een waardeloze ziekenhuis als ik het zo lees.
Geniet van je meisje!!
Super knap dat je zelf zo heb doorgezet ondanks dat de hulp slecht was in het ziekenhuis.
Wat een waardeloze ziekenhuis als ik het zo lees.
Geniet van je meisje!!
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Nee maar wel in dezelfde provincie.
Happydobby- Ratel
Oooh! Achja denk dat over vele ziekenhuizen wel wat te klagen valt
Gast- Gast
Fijn dat de bevalling je acheraf 'mee viel'. En wat een mooi meisje met een leuke naam! Veel geluk
Gast- Gast
Wat een prachtig meisje met een prachtige naam!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
ik ben niet heel goed met topo maar waar jij woont en bent bevallen is toch geen gelderland??Happydobby schreef:Nee maar wel in dezelfde provincie.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wat een scheetje echt een poppetje, Y van annie mag in z'n handjes klappen voor zo'n knappe vriendinnetje
Maar wat een verhaal zeg ( zeker dat stukje van s'nachts dat ze je alleen lieten)
Geniet nog maar lekker van je kraamtijd en van je gezinnetje!
Maar wat een verhaal zeg ( zeker dat stukje van s'nachts dat ze je alleen lieten)
Geniet nog maar lekker van je kraamtijd en van je gezinnetje!
ingrid82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11
Novalee, Weet jij nog hoe de verpleging heet die jou hielp met kolven? En welke gyn, verloskundige jou bevalling heeft gedaan?
Jullie hebben echt een prachtige dame op de wereld gezet en helemaal goed dat je de corruvoeding zo goed heb opgepakt!!
Jullie hebben echt een prachtige dame op de wereld gezet en helemaal goed dat je de corruvoeding zo goed heb opgepakt!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:ik ben niet heel goed met topo maar waar jij woont en bent bevallen is toch geen gelderland??Happydobby schreef:Nee maar wel in dezelfde provincie.
ehhh nou waar jullie wonen is er vlak bij ja, weet je dat ik nog zo in de war ben dat ik daar even niet aan dacht.
Maargoed, het ziekenhuis van mij krijgt echt een slecht cijfer van mij.
Happydobby- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal
» Mijn bevallingsverhaal