Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn bevallingsverhaal

+3
PiP
Ella
Mida4you
7 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn bevallingsverhaal Empty Mijn bevallingsverhaal

Bericht  Mida4you zo 25 aug 2013 - 3:20

Ik mocht me woensdagavond om 20.00 uur melden in het ziekenhuis voor een ballonkatheter. Die hadden ze direct geplaatst en daarna kon ik naar mijn kamer ( had gelukkig alleen een kamer ) Ze hebben er 30 cc water ingespoten. Tot de volgende controle de volgende ochtend en hebben ze er nog eens 50 cc water ingespoten. Nog geen 1,5 uur later is de ballon helaas geknapt ( wat ook haast nooit voorkomt ) en moest hij opnieuw geplaatst. Ik heb er de hele dag en nacht mee gelopen tot de volgend ochtend en bleek dat ik 3 á 4 centimeter ontsluiting had. Dit was ongeveer rond 07.30 uur De katheter is er toen uitgehaald en ik werd aan de weeën opwekkers gelegd. Ze hebben de dosis elke keer rond de 20 minuten verhoogd. Tot zo ver dat ik de weeën haast niet meer kon houden. Toen heb ik gevraagd om een ruggenprik. Die wouden ze mij eigenlijk niet meer geven omdat ik al 4 á 5 cm ontsluiting had en wouden ze mij een pompje geven. Die heb ik de vorige keer gehad bij de bevalling van Z. en dat is mij slecht bevallen en toen wou ik echt een ruggenprik en dat hebben ze geregeld voor mij. Wat een verlichting zeg. Ik had om 15.00 uur volledige ontsluiting maar de ruggenprik lieten ze doorgaan. Ik mocht wachten totdat ik persdrang kreeg en kon ik gaan persen met de ruggenprik. Dat ging redelijk goed alleen niet dusdanig dat het allemaal voortzette. Toen hebben ze de ruggenprik uitgezet en er kwam een behoorlijke persdrang. Ik heb meer dan een uur lopen persen en ik zag de bui alweer hangen dat ik het niet alleen af kon. ( dat had ik met de bevalling van Z. die is uiteindelijk na 2,5 uur persen met de vacuümpomp gehaald ) Na nog een dik half uur persen voelde ik dat het goed kwam en daar kwam ze heel langzaam.

Om 17.33 uur is Anneloes geboren smile En toen de placenta nog. Ik had totaal geen persdrang en voelde niets om het er uit te persen. Na ruim 10 minuten gingen we het toch proberen. Dit ging niet zonder slag of stoot. Ook zag ik hier weer het vorige scenario van Z. haar bevalling ( dat ik naar de OK moest om de placenta operatief te laten verwijderen ) Na zo hard persen dat ik echt bijna wegviel kwam de placenta gelukkig. Wat was ik blij zeg! Ik heb alles zelf gedaan en heb er nog geen hechting aan overgehouden. Wel een klein scheurtje maar die was zo minimaal dat ze die niet wouden hechten. Achteraf als ik zo terugkijk is het zoveel beter gegaan als bij Z. want daar had ik ook zoveel bloed verloren dat ik 2 transfusies heb gehad en ik hele delen heb gemist van de bevalling/ kraamtijd. 

Ik voel me goed, natuurlijk wel erg moe en heb nog behoorlijk last van naweeën. Maar ik kan zeggen dat ik alles bewust heb meegemaakt en dat vindt ik erg fijn. Dit was zo ongeveer mijn verhaal.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn bevallingsverhaal Empty Re: Mijn bevallingsverhaal

Bericht  Ella zo 25 aug 2013 - 3:50

Wat fijn dat het nu allemaal volgens je eigen wensen is verlopen. Nu lekker genieten!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PiP zo 25 aug 2013 - 4:17

Fijn dat het veel beter is gegaan en dat je er goed op terug kijkt!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Exogenesis zo 25 aug 2013 - 4:31

Nou, wat fijn Mida! Ik ben blij voor je dat het allemaal goed is gegaan hug
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Jezzie zo 25 aug 2013 - 6:52

Fijn dat je er met een goed gevoel op terug kijkt! Nu lekker genieten van je meisje!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Shopaholic zo 25 aug 2013 - 9:44

Fijn dat je er positief toch wel over terug kijkt...nu lekker genieten! :cheering: 
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  M-G zo 25 aug 2013 - 9:48

Fijn dat je het allemaal zelf hebt kunnen doen en je er met een goed gevoel op terug kijkt.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud