Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

+6
Koffieleut
Jeanette
Inge
Suus
Hoochie
Nana
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Nana di 26 jul 2011 - 2:34

Hallo meiden,

Een van mijn beste vriendinnetjes heeft net te horen gekregen dat ze baarmoederhalskanker heeft...

Ze was 30 geworden en had voor het eerst een uitstrijkje gehad. Die uitslag was niet goed (pap 3b) en ze moest aanvullend weefselonderzoek. Uit dat weefselonderzoek bleek dus dat het al baarmoederhalskanker is. Ze krijgt nu allerlei onderzoeken (bloed, rontgen, MRI) om te bepalen in welk stadium het is en wat de behandeling zal worden. Maandag krijgt ze daarvan de uitslag.

Pffffffffffff voel me zo machteloos en verdrietig. Wil zo graag iets voor haar doen maar weet niet wat. Ze wil nu graag alleen zijn. Heb haar laten weten dat ik aan haar denk en dat ik er voor haar ben. Ook een kaart en een bos bloemen laten bezorgen. Maar verder... wat kan ik doen?

Wat zouden jullie doen?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:37

Jeetje wat moeilijk zeg. Zo zie je maar hoe belangrijk die uitstrijkjes zijn, hoe rot nieuws dit ook is. Ik zou haar inderdaad even laten, maar wel door middel van een sms/mail/brief laten weten dat je er voor haar bent. Sterkte!

Edit; sorry te snel gelezen. Kaartje heb je al gedaan. Ik denk dat je op het moment even verder niks kan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Hoochie di 26 jul 2011 - 2:44

Heftig nieuws, maar ik denk dat je niet meer kan doen. Je hebt al laten weten dat je er voor haar bent. Sterkte
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:47

Heftig hoor. Ik denk dat je, gezien haar wens om alleen te zijn, met een kaartje en een bos bloemen al genoeg hebt gedaan. Als er iets is weet ze je vast te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:49

Ohhh Nana wat een naar nieuws Sad Kan me voorstellen dat je er voor haar wilt zijn maar ook dat ze even alleen wilt zijn nu.

Heel veel sterkte !!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Suus di 26 jul 2011 - 2:55

Jeetje, wat een nieuws! Maar lijkt me dat je niet meer kan doen dan je al gedaan hebt. Ze weet dat je voor haar klaarstaat als ze je nodig heeft. Sterkte!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Nana di 26 jul 2011 - 2:55

Pfff thanks meiden voor jullie reactie. Ik ga nu mijn kleine aapie uit bed halen en extra hard knuffelen en dankbaar en blij zijn dat wij allemaal gezond mogen zijn. Waarom zijn we ons daar pas bewust van als het noodlot op je deur klopt?!?!?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Inge di 26 jul 2011 - 2:57

Verschrikkelijk.
Sluit mij aan bij bovenstaande woorden
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 2:58

Wat erg. Ik denk dat je niet meer kan doen dan wat je nu hebt gedaan. Maar ik zou geregeld - ook al zegt ze nu alleen te willen zijn - contact opnemen zodat ze echt voelt dat jij er voor haar bent.

Heeft zij ook al kinderen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:56

Wat erg! Ik denk dat je momenteel al genoeg voor haar hebt gedaan, je hebt laten weten dat je er bent voor haar. Meer kun je ook niet doen ... Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Jeanette di 26 jul 2011 - 22:25

Wat heftig zeg! Je hebt gedaan wat goed is. Je hebt haar laten weten dat je er altijd voor haar bent, dat is al heel belangrijk!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 23:27

Ach gatver, niet nog één... Sad Het lijkt wel of niemand gespaard blijft!!
Sterkte met en voor je vriendin voor alles wat nog komen gaat... Hopelijk is het behandelbaar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Nana di 26 jul 2011 - 23:39

Hoi meiden!

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag lijkt het nieuws nog harder binnen te komen. Maandag hoort ze welk stadium ze heeft en wat het behandelplan zal zijn.

@ Elodie - zij heeft nog geen kindjes maar wel een vurige kinderwens. Hoop zo dat ze haar baarmoeder kan behouden!

@ Youandi - heeft jouw zus ook baarmoederhalskanker? Hoe gaat het met haar?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 23:58

Nana schreef:Hoi meiden!

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag lijkt het nieuws nog harder binnen te komen. Maandag hoort ze welk stadium ze heeft en wat het behandelplan zal zijn.

@ Elodie - zij heeft nog geen kindjes maar wel een vurige kinderwens. Hoop zo dat ze haar baarmoeder kan behouden!

@ Youandi - heeft jouw zus ook baarmoederhalskanker? Hoe gaat het met haar?

Ja, helaas wel Sad Ik heb er een heel topic over, maar kan me voorstellen dat je daar nu even geen trek in hebt...
Bij mijn zus is het in maart vastgesteld. Het bleek een agressieve vorm te zijn, die snel groeide. Gelukkig waren er nog geen uitzaaiingen en kon ze meteen beginnen aan het traject van chemo's en bestralingen. Ze heeft ook twee hele zware (inwendige) bestralingen gehad, die flink schade hebben aangericht. Het moet straks weg zijn, anders kunnen ze weinig meer voor haar doen. Zo'n traject kan het lichaam namelijk niet nog eens aan.

Hopelijk is het bij jouw vriendin op tijd allemaal en kan ze haar baarmoeder en eileiders behouden.

Ik wil je niet bangpraten, maar de baarmoeder van mijn zus is totaal aan flarden. Haar eileiders konden omhooggezet worden, dus eventueel kunnen eicellen gespaard worden. Maar zelf kinderen krijgen gaat niet meer..
Maar het kan ook allemaal meevallen he! Houd de moed er in!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 1:48

Nana schreef:

@ Elodie - zij heeft nog geen kindjes maar wel een vurige kinderwens. Hoop zo dat ze haar baarmoeder kan behouden!

Wat verschrikkelijk zeg. Het is altijd erg maar het lijkt me ook wel extreem moeilijk als je kinderwens zo groot is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Nana zo 31 jul 2011 - 23:03

Over een paar uurtjes krijgt ze de uitslag van alle onderzoeken. Dan hoort ze in welk stadium de kanker is, wat ze voor behandeling krijgt, of ze haar baarmoeder kan behouden, of er uitzaaiingen zijn en waar.

Ga echt kapot van de zenuwen...
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 23:32

Sterkte met het wachten daarop!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Koffieleut zo 31 jul 2011 - 23:40

Nana schreef:Over een paar uurtjes krijgt ze de uitslag van alle onderzoeken. Dan hoort ze in welk stadium de kanker is, wat ze voor behandeling krijgt, of ze haar baarmoeder kan behouden, of er uitzaaiingen zijn en waar.

Ga echt kapot van de zenuwen...

Dat wachten is echt slopend, sterkte meis, ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt... hug
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 0:54

Sterkte met het lange wachten. hug

Dit zijn de moeilijkste uurtjes, weet ik uit ervaring..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Sweety ma 1 aug 2011 - 3:45

Sterkte met het wachten!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 5:52

Weet je al iets?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Sjaantje ma 1 aug 2011 - 6:17

Nana, ik hoop dat je al meer weet en dat het goed nieuws is! hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Nana ma 1 aug 2011 - 8:27

Meiden wat lief jullie reacties!

Ik ben zoooo blij! De tumor is gelukkig aan de kleine kant en kan via haar schede verwijderd worden. Ook zullen haar lymfeklieren in haar liezen weggehaald worden want daar zaait het snel naar uit. Wat daarna de behandeling zal zijn bekijken ze weer na de operatie. Dit was het meest gunstigste scenario! Ik ben zo opgelucht voor haar! Evengoed is het natuurlijk kanker maar dit geeft hoop!

Morgen moet ze naar een ander ziekenhuis voor een gesprek en zal ze weer meer horen...

Blij dat ze er via een uitstrijkje achter is gekomen nu het dus nog operabel is!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 8:34

Wat fijn dat het redelijk goed nieuws is! Dat geeft hoop! Echt, ik ben blij voor je vriendin en voor jou!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 11:00

Alex schreef:Wat fijn dat het redelijk goed nieuws is! Dat geeft hoop! Echt, ik ben blij voor je vriendin en voor jou!
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker Empty Re: Mijn vriendinnetje heeft baarmoederhalskanker

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum