Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer heeft jullie kindje de speen in?

+20
SparklingEyes
Dolphinne
Susan
Jelin
LMCurious
Mikki
Limburg85
Mida4you
maiadebij
Flip Fluitketel
meisjesmama
PapillonRose
Famke
PiP
Bruintje Beer
sheila123
Barbabella
mauwmauw
Coco
Flower_L
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Jelin ma 25 jul 2011 - 21:17

Mijn dochter heeft nooit een speen gebruikt alleen net na de geboorte vanwege zuigbehoeftes. Daarna is ze gaan duimen, dus tegenhouden gaat zo moeilijk. Ze duimt alleen maar als ze moe is of wil inslapen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Susan ma 25 jul 2011 - 23:15

Ezra heeft nu geen speen meer.

Yrsa heeft haar speen alleen in bed, vaak ook alleen bij het in slaap vallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Dolphinne di 26 jul 2011 - 0:04

Mijn zoontje had zijn speen alleen nog in bed (en soms als hij heel erg moe was/ziekjes was).
Wij hebben hem in april/mei buiten neergelegd voor de vogeltjes. Toen heb ik hem naar bed gebracht zonder speen (hij ging toen niet meteen slapen). Ik heb toen snel de speen weggehaald en heb daarna uit bed gehaald om te zien dat hij de vogeltjes hem al opgehaald hadden.

De eerste 2 dagen ging het slapen iets moeizamer, maar daarna was het geen probleem meer en was hij dus van de speen af. Hij was toen dus rond de 2,5 jaar.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  SparklingEyes di 26 jul 2011 - 0:20

N. wilde voorheen nooit een speen.. tot een paar maandjes terug. Hij vond er één bij oma en vond die toch wel erg lekker! haha. Dus nu alleen met slapen. hij heeft 'm overigens maar kort in. Ik hoor de speen vaak binnen no time op de grond belanden Very Happy

Als hij heel moe is en hij ziet z'n speen, wil hij 'm wel hebben, dan geef ik 'm wel.. Maar vaak beland hij snel op de grond of tafel..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 0:48

Mas is hier de enige die een speen heeft (gehad).
Maar hij krijgt hem eigenlijk altijd in bed, soms ook als ie echt heel moe is en we zijn niet thuis.
Paar weken geleden was hij hartstikke hard gevallen en toen was ie helemaal over zijn toeren, toen vroeg hij er ook naar. Toen heb ik zijn speen gegeven en daarna zijn knieen schoongemaakt.
Ik vind het niet nodig dat hij de hele dag met zijn speen loopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 0:55

meisjesmama schreef:Mij oudste had tot haar 4de haar speen in bed en dat ging prima.
Mij jongste heeft hem alleen als ze heel verdrietig is of naar bed gaat.

@hazel ben je niet bang dat je dochter jaloers word op haar broertje als die haar speen gaat krijgen?

Ik hoop van niet Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 0:56

Hazeltje PM!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Dolphinne di 26 jul 2011 - 1:21

Wij waren gisteren een dagje ergens aan het shoppen.
Toen zag ik een moeder die een jongetje van een jaar of 5 op haar arm droeg. En die jongen had ook nog een speen in.
Dat vond ik toch echt veelste oud om hem gewoon overdag in te hebben (en eigenlijk ook te oud voor tijdens het slapen, maar dat kan ik me nog enigzins voorstellen).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Printje di 26 jul 2011 - 1:42

Ons zoontje heeft nooit een speentje gehad, ja de eerste maand ofzo als het dat al was maar daarna wilde hij hem gelukkig ook niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Chelle di 26 jul 2011 - 1:54

Printje schreef:Ons zoontje heeft nooit een speentje gehad, ja de eerste maand ofzo als het dat al was maar daarna wilde hij hem gelukkig ook niet meer.

wel fijn dat je kindje zelf de speen niet meer wilde, maar ging hij dan ook niet duimen?

Hier kiest A sinds kort liever haar duimpje dan de speen. Schattig om te zien, maar natuurlijk nog moeilijker afleren dan de speen.

Haar speentje heeft ze trouwens in bed nog wel omdat ze dan in depuckababy ligt en net kan duimen. Haha! Hoewel... Als we haar sochtends wakker maken heeft ze haar handjes toch naar haar mond weten te krijgen en zit dus op de puckababy te sabbelen... Hihi!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Printje di 26 jul 2011 - 1:56

Chelle heel af en toe pakte hij zijn duimpje toen hij kleiner was maar vooral als hij echt heel moe was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Annemie di 26 jul 2011 - 8:01

Printje schreef:Ons zoontje heeft nooit een speentje gehad, ja de eerste maand ofzo als het dat al was maar daarna wilde hij hem gelukkig ook niet meer.

+1 , daarna heel af en toe een duim in de mond, maar nu al maanden niet meer.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 8:04

Hier een kindje dat geen speen heeft/had en niet duimt of geduimd heeft. Bij de zuigbehoefte tot een half jaar heeft ze op onze pink gezogen en na dat half jaar wilde ze dat ook niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 8:19

Alleen in zijn bed. Hij mag tot zijn 3 jaar een tutje in bed hebben en dan wil ik hem eraf hebben. Ik zeg tegen die tijd wel dat z'n tutje mee op de boot naar spanje moet voor de babypietjes in ruil voor een cadeautje in zijn schoen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Teddyaapje di 26 jul 2011 - 8:47

In bed, heel soms als troost, en als ik aant kolven ben. Hij krijgt die melk daarna in zijn flesje maar heeft vaak niet genoeg geduld. Met de speen wel.

Verder neem ik de speen altijd mee als we ergens naartoe gaan...je weet maar nooit!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer heeft jullie kindje de speen in? - Pagina 2 Empty Re: wanneer heeft jullie kindje de speen in?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum