Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

contact met andere moeders

+12
RYW
Jazzlyn
Annie24
Susan
Wennes
holaagirl
PapillonRose
Annemie
LMCurious
nisavi
Printje
Liadan
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty contact met andere moeders

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:12

misschien heel gek hoor, maar ik merk dat ik als jonge en (probeer het ten minste) modieuze moeder minder snel aanspraak krijg van andere moeders.
Alsof je dan niet serieus genomen wordt. Op KDV zie ik bijvoorbeeld moeders die ouder en wat 'degelijker' zijn, eerder met elkaar een praatje maken, dan de jonge mama's.

Natuurlijk hangt het af van jouw eigen houding. Zelf kun je ook op een moeder afstappen. Maar als ik puur focus op de toenadering van andere moeders, valt mij dit op.

Herkennen jullie dit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:15

Ik herken wel wat je zegt smile Maar let er verder niet echt op! Ik kom op het kdv om mijn kind te brengen en halen en niet voor een praatje haha!
En op straat (winkels, kennissen, feestjes) heb ik eigenlijk altijd wel een praatje met andere moeders, ondanks dat ik een jonge moeder ben, ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.

Edit: Ik denk inderdaad dat dat meer aan je houding ligt dan aan je leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:17

Dat is wel herkenbaar, vooral hier in ons (boeren) dorpje Very Happy Aan school staan niet de meest hippe moeders, in tegendeel zelfs. Ik werd in het begin nogal eens 'raar' aangekeken, weinig aangesproken en ik merkte dat andere moeders met afspreken liever bij hun thuis afspraken, dan dat ik de kinderen mee naar huis nam. Nu ben ik ook wel de jongste aan school, ik was 23 toen ik voor het eerst aan school stond. Ik moet zeggen dat het nu helemaal veranderd is, ik heb wat leuke moeders leren kennen en eigenlijk kletst nu iedereen wel met elkaar aan het schoolplein.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Liadan zo 24 jul 2011 - 8:18

Nee, dat herken ik eigenlijk niet zo. Ik praat op het kdv van mijn dochter ook regelmatig met andere ouders en die spreken mij net zo vaak aan als ik hen. En die ouders zijn ook vaak wel ouder dan dat ik ben. Ze nemen mij ook gewoon serieus.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:18

HeartBeat schreef:Ik herken wel wat je zegt smile Maar let er verder niet echt op! Ik kom op het kdv om mijn kind te brengen en halen en niet voor een praatje haha!
En op straat (winkels, kennissen, feestjes) heb ik eigenlijk altijd wel een praatje met andere moeders, ondanks dat ik een jonge moeder ben, ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.

Edit: Ik denk inderdaad dat dat meer aan je houding ligt dan aan je leeftijd.

Zelf ben ik best open en ik lach altijd naar andere moeders, groet ze ook altijd...maar voel me soms zo 'klein' tussen al die oudere moeders.
OP het KDV waar X. naartoe gaat, gaan veel kindjes van oudere ouders naartoe (2verdieners, riant inkomen, etc). Misschien speelt dat ook wel mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Printje zo 24 jul 2011 - 8:18

Wat vind jij een 'jongere' moeder dan? Ik herken het namelijk helemaal niet, ik heb op het kdv regelmatig een praatje met andere moeders, hetzelfde eigenlijk op straat.. ik kletst dan ook wel graag moet ik zeggen;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  nisavi zo 24 jul 2011 - 8:19

Ik merk dat niet, maar ik spreek sowieso de ouders van kinderen op het kdv niet (of zelden).

M.i. ligt het meer aan de eigen houding hierin, ik heb er bijvoorbeeld ook geen behoefte aan.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  LMCurious zo 24 jul 2011 - 8:22

Ik kom zelf niet heel veel op het kdv, omdat ik thuis werk, en het dus makkelijker is dat Dave de kids meeneemt en ophaalt. Maar ik probeer eens in de 2 weken mee te gaan met ophalen. Maar (wellicht doordat ik er dus niet veel ben) ik merk dat ik eigenlijk nooit echt aanspraak heb met andere ouders. Soms maak ik wel eens een opmerking ofzo (zoals laatst had ik Joris weggebracht en was hij zijn vriendje aan het zoeken die er nog niet was. Buiten bij het hek zie ik hem met z'n moeder aankomen. Dus ik zei zo, dat Joris al zat te wachten op hem, maar kreeg er weinig respons op. Dit is trouwens een beetje een geitenwollensokken type,) Soms op de groep met wel, maar vrij weinig meestal.

Ik zou zelf denk ik wel ook eerder mensen aanspreken die ook wat jonger zijn net als ik zelf dan inderdaad een degelijker type ofzo. Maar ook wel vooral ouders van kindjes waarvan ik weet dat Joris er iets mee heeft. En het zijn toch wel veelal dezelfde kindjes waar hij honderduit over praat thuis.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:30

ivax schreef:
HeartBeat schreef:Ik herken wel wat je zegt smile Maar let er verder niet echt op! Ik kom op het kdv om mijn kind te brengen en halen en niet voor een praatje haha!
En op straat (winkels, kennissen, feestjes) heb ik eigenlijk altijd wel een praatje met andere moeders, ondanks dat ik een jonge moeder ben, ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.

Edit: Ik denk inderdaad dat dat meer aan je houding ligt dan aan je leeftijd.

Zelf ben ik best open en ik lach altijd naar andere moeders, groet ze ook altijd...maar voel me soms zo 'klein' tussen al die oudere moeders.
OP het KDV waar X. naartoe gaat, gaan veel kindjes van oudere ouders naartoe (2verdieners, riant inkomen, etc). Misschien speelt dat ook wel mee.

Ja hier is dat totaal niet zo eigenlijk, arme wijk, minder bedeelde mensen. Maar een gesprek zit er hier ook vaak niet in hoor, merk hier dat veel mensen daar geen behoefte aan hebben en/of haast hebben. (Ik dus ook eigenlijk altijd).

En wat bedoel je met "klein" voelen bij oudere moeders? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Annemie zo 24 jul 2011 - 20:23

Ik zeg wel "hoi" tegen de andere ouders en dan zeggen ze ook wel wat terug, maar echt een praatje zit er niet in.
Hoe "jong" ben jij dan Ivax??
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  PapillonRose zo 24 jul 2011 - 20:38

Ik heb eigenlijk nauwelijks contact met andere ouders Embarassed Maar ze gaat ook niet naar het KDV, dus daar kom ik ook niet.. Soms wel babyzwemmen en dan maak ik af en toe weleens een praatje met iemand, ligt er maar net aan wie er zijn en waar er wat over te praten valt. Soms voel ik me ook wel een beetje de 'tienermoeder' van de groep, ben duidelijk de jongste. Maar dat ligt meer aan mezelf, het is niet zo dat anderen me raar behandelen daarom. Ik ben zelf gewoon 'bang' dat anderen denken dat ik een slechtere moeder ben omdat ik een stuk jonger ben, terwijl mijn verstand best weet dat dit onzin is en leeftijd niks zegt over je kwaliteiten als ouder.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 20:59

Ik heb daar geen last van eigenlijk. Ik maak sowieso graag een praatje met andere mensen, of ze nou moeder zijn of niet. Op de peuterspeelzaal werkte een jonge begeleidster die nog studeerde en best veel van opvoeding af wist. Ik merkte dat ik met haar heel goed overweg kon, en ook wel een beetje door de leeftijd. Ze was iets ouder dan ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  holaagirl zo 24 jul 2011 - 22:20

Ik snap wel wat je bedoeld hoor! Het is alleen lastig uitleggen!
Ben 26 jaar, en voel mij ook op de een of andere manier altijd een guppie op het KDV. Terwijl 26 helemaal niet jong is!!
Probeer altijd enthousiast te kletsen maar krijg ook weinig respons.
In het 'normale leven' heb ik hier totaaaaaaaaaaaaal geen last van hoor!
Maar voel me ook altijd een beetje eh...vreemd? Moeilijk uit te leggen.
Ik heb ook weinig vriendinnen die moeder zijn, dus lijkt me altijd leuk contacten te leggen.
Veel moeders hebben al meerdere kinderen, misschien dat dat scheelt??
die komen daar al jaaaaaaaaaren?
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 23:03

ik breng mijn dochter niet naar het KDV, dus daar heb ik geen ervaring mee. Ik merk wel dat het contact met andere moeders wel met andere jonge moeders is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Wennes zo 24 jul 2011 - 23:11

Ik heb dit eigenlijk niet. Ik klets juist regelmatig met andere ouders.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Susan zo 24 jul 2011 - 23:14

Ik ben niet een heel jonge moeder, maar ik heb ook niet enorm veel aanspraak met moeders van de peuterspeelzaal. Af en toe een praatje wel, maar ik merk wel dat sommige moeders veel meer contact met elkaar hebben. Ik stap zelf gewoon niet zo makkelijk op iemand af, ik denk dat het vooral daarmee te maken heeft. De moeders die wel met elkaar omgaan zijn niet per se allemaal dezelfde types qua leeftijd/uiterlijk/kledingstijl.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Annie24 zo 24 jul 2011 - 23:15

holaagirl schreef:Ik heb ook weinig vriendinnen die moeder zijn, dus lijkt me altijd leuk contacten te leggen.

Ik wil best eens bij je op de koffie komen hoor :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 23:22

Ik heb dat ook niet zo en ik ben 27.

Ik heb wel veel vriendinnen die moeder zijn, maar ik heb niet echt aanspraak op het KDV of zo.
Nu scheelt het al wel dat H. vaak later naar het KDV gaat dan de rest.
Mijn man werkt nu `s avonds en ik op dit moment niet dus laten we haar eerst uitslapen.
Vaak is ze er pas tegen 9u dus dan zijn de andere al in het klasje.

Daar komt ook nog eens bij dat ik vaak meer vaders zie dan moeders :P

Vorig jaar sprak ik wel regelmatig met een moeder van een meisje uit haar klas, maar dat meisje is nu naar een ander KDV.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Jazzlyn zo 24 jul 2011 - 23:23

Annie24 schreef:
holaagirl schreef:Ik heb ook weinig vriendinnen die moeder zijn, dus lijkt me altijd leuk contacten te leggen.

Ik wil best eens bij je op de koffie komen hoor :P

+1 Laughing
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  LMCurious zo 24 jul 2011 - 23:27

Jazzlyn schreef:
Annie24 schreef:
holaagirl schreef:Ik heb ook weinig vriendinnen die moeder zijn, dus lijkt me altijd leuk contacten te leggen.

Ik wil best eens bij je op de koffie komen hoor :P

+1 Laughing

Ik snap het helemaal. heb dat ook weinig in mijn directe omgeving. En zie eigenlijk alleen 2 andere mama's van het forum die hier inmiddels niet meer komen, haha. Maar wel een reden voor mij om hier regelmatig ervaringen uit te wisselen. Maar vind persoonlijk IRL toch gezelliger.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 23:29

Jazzlyn schreef:
Annie24 schreef:
holaagirl schreef:Ik heb ook weinig vriendinnen die moeder zijn, dus lijkt me altijd leuk contacten te leggen.

Ik wil best eens bij je op de koffie komen hoor :P

+1 Laughing

+ nog 1! Very Happy haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  PapillonRose zo 24 jul 2011 - 23:33

HeartBeat schreef:
Jazzlyn schreef:
Annie24 schreef:
holaagirl schreef:Ik heb ook weinig vriendinnen die moeder zijn, dus lijkt me altijd leuk contacten te leggen.

Ik wil best eens bij je op de koffie komen hoor :P

+1 Laughing

+ nog 1! Very Happy haha

+ nog één, ik heb zelfs helemaal geen vriendinnen die moeder zijn! Later we er een meeting van maken Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  RYW zo 24 jul 2011 - 23:38

Ik heb er ook niet zoveel last van. Maar goed, ik ben inmiddels ook 29, dus misschien ben ik ook niet meer hip en modieus en ben ik inmiddels ingetrut en degelijk geworden Wink

Vroeger had ik wel diezelfde indruk (ik werd moeder toen ik 22 was) maar ik denk achteraf dat dat niet zo was, dat dat meer een self fulfilling prophecy was. Ik verwachtte dat ik jonger dus 'anders' zou zijn, ging daar ook vanuit, stelde mezelf dus al niet zo open, en inderdaad was er weinig contact. Zie je wel, dacht ik, terwijl ik achteraf denk dat het aan mijn eigen mindset lag, hoe lief ik ook glimlachte naar de andere ouders.

Inmiddels ben ik natuurlijk nog steeds relatief jong, mijn oudste wordt over een tijdje 7 en de meeste groep 3-moeders zijn ouder dan ik. De meeste klasgenootjes van mijn zoon zijn ook nog eens het jongste kind thuis, dus de gemiddelde leeftijd van de moeders is zo eind 30/begin 40. Maar ik merk er niet zoveel van. Ik heb niet zoveel tijd voor een sociaal leven met andere moeders, maar ik voel me nergens buiten vallen. Sterker nog, ze hebben allemaal geweten dat ik gescheiden was (klein dorp) en ze hebben me altijd zoveel mogelijk geprobeerd te helpen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Smaragdje zo 24 jul 2011 - 23:44

holaagirl schreef:Ik heb ook weinig vriendinnen die moeder zijn, dus lijkt me altijd leuk contacten te leggen.

+1 en daarbij komt dat ik J niet weg breng naar een kdv, dus daar kom ik ze ook niet tegen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 0:02

PapillonRose schreef:
HeartBeat schreef:
Jazzlyn schreef:
Annie24 schreef:
holaagirl schreef:Ik heb ook weinig vriendinnen die moeder zijn, dus lijkt me altijd leuk contacten te leggen.

Ik wil best eens bij je op de koffie komen hoor :P

+1 Laughing

+ nog 1! Very Happy haha

+ nog één, ik heb zelfs helemaal geen vriendinnen die moeder zijn! Later we er een meeting van maken Wink

Goed idee! Ik maak wel een topic bij vriendin gezocht Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

contact met andere moeders Empty Re: contact met andere moeders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum