Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav het rooktopic bij wonen

+21
Teddyaapje
RYW
Jelin
SarahKey
loesje
Fearie
PapillonRose
Susan
Filoria
Flip Fluitketel
Monnie
Liadan
Bruintje Beer
sheila123
meisjesmama
Wennes
Annemie
Tania
Niene
Coco
studiebol
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

nav het rooktopic bij wonen - Pagina 2 Empty Re: nav het rooktopic bij wonen

Bericht  Filoria zo 24 jul 2011 - 10:38

Wow wat zijn jullie allemaal braaf en gezond bezig zeg! Waar zijn al die moeders die paffend achter hun kinderwagen lopen?! (Niet hier in elk geval Very Happy)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Fearie zo 24 jul 2011 - 10:42

@ Filoria, daar heb ik er 2 van in mijn vriendinnengroep. Die rookten beide zelfs door tijdens de zwangerschap, maar roken allebei niet binnenshuis. Staan thuis netjes buiten te roken smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose zo 24 jul 2011 - 10:50

Ik zag laatst een zwangere vrouw lekker een sigaretje wegpaffen op een terrasje.. Mijn haren gingen echt overeind staan! Op zich een eigen keuze natuurlijk, alleen vind ik het altijd zo jammer dat ze daarmee ook een keuze maken voor het kindje in hun buik.. Wat nog weerloos is en niets te beslissen heeft. Ik vind dat echt heel erg..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 18:08

Filoria schreef:Wow wat zijn jullie allemaal braaf en gezond bezig zeg! Waar zijn al die moeders die paffend achter hun kinderwagen lopen?! (Niet hier in elk geval Very Happy)

Oeh, ik rook maar roken achter de kinderwagen vind ik echt heel erg ordinair.

Ik heb wel op koniningedag gehad dat ik een bankje buiten Janneman een fles ging geven en naast me ging iemand zitten roken, daar had ik wel moeite mee.

Gast
Gast

Bericht  loesje zo 24 jul 2011 - 18:20

mijn man rookt buiten en wij wij komen nergens waar binnen gerookt word dan gaan we standaard weg. heb er al wel een keer een opmerking van gekregen dat ze het onzin vonden want hun kinderen waren toch ook groot geworden maar dat ging het ene oor in en het andere weer uit en ben naar huis gegaan.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  SarahKey zo 24 jul 2011 - 18:22

Ik heb zelf astma dus ik hou het sowieso al in de gaten. Maar mijn eigen man rookt buiten als hij weer rookt, mijn moeder en schoonvader roken ook buiten. We hebben niet veel vrienden die roken, dus dat probleem heb ik eigenlijk niet zo vaak. (Zit vaker te klieren met een kat bij iemand in huis)

Als er iemand hier komt, gaat al standaard buiten staan. Dus ook als volgend jaar ons kindje eris, zal ik niet snel ergens zijn waar heel erg gerookt word binnen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  studiebol zo 24 jul 2011 - 18:54

Bij ons in huis wordt niet gerookt.. en vrienden die roken, roken zelf ook allemaal buiten dus dat zal geen problemen opleveren.
Wel roken mijn schoonouders, echt als ketters. Nu lees ik hier dat er als de kinderen er zijn er niet gerookt wordt, maar in mijn ogen ziet het behoorlijk blauw in dat huis, dus eigenlijk vind ik dat net zo schadelijk.
Mijn vriend zegt dat zijn ouders echt niet gaan roken als de kleintjes er zijn en in zijn ogen is het er minder blauw van de rook.
Ik vraag me af of ze echt niet gaan roken, want ze doen ook ongeloofelijk moeilijk de keren dat ze hier zijn dat ze naar buiten moeten gaan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Jelin zo 24 jul 2011 - 19:14

Hier wordt ook niet binnen gerookt ondanks dat we beiden roken. Iedereen weet ook dat ze hier buiten moet roken. Mijn ouders roken ook en als we daar op visite zijn, gaan ze ook altijd buiten roken!!

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 19:17

Ik vind roken achter een kinderwagen en tijdens de zwangerschap/borstvoeding echt zó ordinair en not done. Daar heb ik echt geen goed woord voor over, waarom doe je je kindje dat aan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 19:19

Bij ons wordt er binnen niet gerookt. Mijn ouders roken in de keuken als we daar zijn en bij hen ruik je ook nooit rooklucht. Mijn schoonmoeder rookt ook in de keuken met de deur dicht als we daar zijn. Daar heb ik verder geen moeite mee.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 24 jul 2011 - 21:15

Storm schreef:Ik vind roken achter een kinderwagen en tijdens de zwangerschap/borstvoeding echt zó ordinair en not done. Daar heb ik echt geen goed woord voor over, waarom doe je je kindje dat aan.

Een goede vriendin van mij heeft doorgerookt tijdens haar zwangerschap en ik stond daar volledig achter.

Zij raakte ongepland zwanger terwijl ze in een studentenkamer woonde, en haar vriend wilde een abortus. Ze heeft in de kliniek gezeten, is huilend weggerend omdat het toch niet kon, die abortus. Haar vriend werd woest en emigreerde, en ging vanuit het buitenland lopen dreigen dat ze knettergek was en dat ze geen kind moest krijgen. Intussen moest zij een huis regelen, een baan zoeken zwanger en wel, en had dus voortdurende ruzie met de vader van haar kindje, en toen ze 7 of 8 maanden zwanger was dumpte hij haar definitief, via Skype. Haar hele schoonfamilie terroriseerde haar continu, dreigde met het kind afpakken, en maakte haar dagelijks het hele leven zuur. Ze heeft gevraagd of haar ex dan in elk geval haar kindje wilde erkennen, zodat er een vader bekend was, maar dat weigerde hij ook, hij wou het ene moment niks met 'dat kind' te maken hebben, en het volgende moment was ze knettergek en niet in staat om voor 'zijn kind' te zorgen.

Zij rookte door tijdens de zwangerschap, en de dokter heeft haar zelfs aangeraden om niet te stoppen, aangezien de extra stress die dat zou geven meer gevaar op zou leveren voor de kleine dan het roken zelf. En dat snap ik volledig. Die familie was overigens ook míjn schoonfamilie (het ging om mijn zwager en schoonzusje), en alleen mijn ex en ik deden niet mee aan het pestgedrag maar stonden aan haar kant.

Inmiddels is het helemaal goed gekomen, hoor. Ze heeft een prachtig, leuk, lief dochtertje dat na de zomer naar de basisschool gaat, ze heeft een leuke baan, is bijna afgestudeerd en woont samen met een hele leuke lieve man die haar dochtertje behandelt alsof ze zijn eigen vlees en bloed is. Over een tijdje gaat hij haar waarschijnlijk erkennen. De biovader komt eens per jaar als een zure oprisping op de lijn met wat eisen en beledigingen, maar verder speelt hij alleen een rol in hun leven als bankrekeningnummer waar zo nu en dan eens 100 euro vandaan komt voor de kleine, en that's it.

Mijn vriendin rookt nog steeds, maar dan wel in de tuin Wink

In mijn eigen huis heb ik natuurlijk ook twee kinders, en verwacht dan ook dat rokers in de tuin gaan staan roken. Mijn vriend rookt ook, en doet dat braaf, ook als het regent, sneeuwt of hagelt. Sterker nog, hij heeft een huisgenoot en ze roken beide, en als ik daar kom met mijn zoons, dan mag ook de huisgenoot niet in zijn eigen huis roken van mijn vriend Wink en daar heeft hij gelukkig alle begrip voor.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 22:58

RYW, dan verschillen wij totaal van mening: ik ben namelijk van mening dat roken tijdens de zwangerschap erger is dan stress. De rook van een sigaret komt gewoon recht de placenta in en heel veel kindjes worden daardoor te vroeg geboren met een veel te laag geboortegewicht.
Ik vind het zelfs een slappe smoes om te zeggen dat doorroken minder erg is dan stress tijdens de zwangerschap..
Verder vind ik dat jouw vriendin de situatie heel knap onder controle heeft gehad en het is vreselijk zo iets mee te moeten maken. Maar ik heb het nu puur en alleen over het roken.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 24 jul 2011 - 23:26

Storm schreef:RYW, dan verschillen wij totaal van mening: ik ben namelijk van mening dat roken tijdens de zwangerschap erger is dan stress. De rook van een sigaret komt gewoon recht de placenta in en heel veel kindjes worden daardoor te vroeg geboren met een veel te laag geboortegewicht.
Ik vind het zelfs een slappe smoes om te zeggen dat doorroken minder erg is dan stress tijdens de zwangerschap..
Verder vind ik dat jouw vriendin de situatie heel knap onder controle heeft gehad en het is vreselijk zo iets mee te moeten maken. Maar ik heb het nu puur en alleen over het roken.

Ik weet wat de gevogen zijn van roken tijdens de zwangerschap, en ik vind het ook in normale omstandigheden een slappe smoes, als de stress alleen maar afkomstig is van het stoppen met roken.
Maar in dit behoorlijk extreme geval, waarin er al enorm veel stress was, stond ik wel volledig achter haar keuze. Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen in die omstandigheden ook nog eens kunnen gaan afkicken van een verslaving, hoe goed de bedoelingen ook zijn.

Daarbij was dit ook op advies van haar gynaecoloog, dus wie ben ik dan om het stom of onverantwoord te gaan vinden?

Edit: oh, en om even aan te vullen: ze rookte wel minder tijdens haar zwangerschap, dat was ik vergeten te vermelden. Verder ben ik misschien wat fel, maar ik heb mijn vriendin zien lijden, en ik ben apetrots op haar op hoe ze het gedaan heeft, en ik vind dan iets als 'slappe smoes' niet zo leuk. Als mijn vriendin iets níet is, dan is het slap. En ook omdat ze echt door een dieper dal gegaan is dan ik ooit iemand had zien gaan, en het bovendien op doktersadvies was.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 23:36

Storm schreef:Ik vind roken achter een kinderwagen en tijdens de zwangerschap/borstvoeding echt zó ordinair en not done. Daar heb ik echt geen goed woord voor over, waarom doe je je kindje dat aan.

Wat dacht je van mijn schoonbroer en vrouw met 3 kinderen, roken beiden als een ketter. Krijgen het voor elkaar om de sigaret in de ene hand te houden en de baby op de andere hand. Ik persoonlijk vind het walgelijk dat ze zoveel roken waar de kinderen bij zijn. Mevrouw heeft ook alle zwangerschappen eigenwijs doorgerookt en klaagt nu over pijn in de longen en heeft al 2 keer een longontsteking gehad. Het jongste kindje is niet helemaal gezond en klampt met nierproblemen en een krentenbaard, nou weet ik niet of dit door het roken ligt, maar stiekem heb ik een beetje mijn twijfels. Ik ga er niks van zeggen want luisteren doen ze toch niet, bovendien vind ik het niet echt netjes om me met de opvoeding van andere te bemoeien, zo vaak zien mijn vriend en ik ze niet. Ik heb zelf ook gerookt en heb me bewust altijd uit de buurt van kinderen gehouden, maar op z'n momten ben ik erg blij dat ik gestopt ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 23:39

+1, ik vind het er gewoon niet uitzien ook.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 24 jul 2011 - 23:52

Wat ik me wel afvraag, als je stopt met roken dan heb je daar maar een aantal dagen of misschien een aantal weken (extra) stress van, als je door blijft roken duurt die slechte invloed een hele zwangerschap lang. Ik kan me nooit goed voorstellen dat stoppen dan toch niet te verkiezen is boven doorgaan. De arts zal het wel beter weten, maar ik vind het toch vreemd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  PapillonRose zo 24 jul 2011 - 23:56

Susan schreef:Wat ik me wel afvraag, als je stopt met roken dan heb je daar maar een aantal dagen of misschien een aantal weken (extra) stress van, als je door blijft roken duurt die slechte invloed een hele zwangerschap lang. Ik kan me nooit goed voorstellen dat stoppen dan toch niet te verkiezen is boven doorgaan. De arts zal het wel beter weten, maar ik vind het toch vreemd.
+1! Ik wil niemand veroordelen verder, ik kan me bijvoorbeeld wel wat voorstellen bij het verhaal dat RYW vertelt over haar vriendin. Alleen lijkt doorroken me toch slechter dan stoppen, waar je doorgaans niet de hele zwangerschap stress van zal houden als je eenmaal door de ergste fase van het stoppen heen bent. Stress is natuurlijk ook slecht voor een kindje, maar roken is dat toch nog veel meer dacht ik?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  RYW ma 25 jul 2011 - 0:01

PapillonRose schreef:
Susan schreef:Wat ik me wel afvraag, als je stopt met roken dan heb je daar maar een aantal dagen of misschien een aantal weken (extra) stress van, als je door blijft roken duurt die slechte invloed een hele zwangerschap lang. Ik kan me nooit goed voorstellen dat stoppen dan toch niet te verkiezen is boven doorgaan. De arts zal het wel beter weten, maar ik vind het toch vreemd.
+1! Ik wil niemand veroordelen verder, ik kan me bijvoorbeeld wel wat voorstellen bij het verhaal dat RYW vertelt over haar vriendin. Alleen lijkt doorroken me toch slechter dan stoppen, waar je doorgaans niet de hele zwangerschap stress van zal houden als je eenmaal door de ergste fase van het stoppen heen bent. Stress is natuurlijk ook slecht voor een kindje, maar roken is dat toch nog veel meer dacht ik?

Het hangt er wel vanaf hoeveel stress, natuurlijk. Dat is niet meetbaar, maar zoals ik eerder ook aangaf, als het alleen de stress is van het stoppen met roken, dan denk ik dat de voordelen van het stoppen opwegen tegen de nadelen van de stress. Maar zoals in het verhaal van mijn vriendin, waarbij er al een heleboel stress was zonder het al dan niet roken meegerekend, kan ik me prima voorstellen dat de arts voorstelt om verminderd te blijven doorroken in plaats van er nog een extra dosis stress bovenop te gooien.

Ik ben zelf geen roker, maar ik kan me voorstellen dat, als je erg wordt lastiggevallen dagelijks, de verleiding om naar een sigaret te grijpen erg groot is, en dat die stress niet na een paar dagen ophoudt.

In een normale situatie zeg ik natuurlijk ook: stoppen met roken als je zwanger bent, maar dat moge duidelijk zijn.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje ma 25 jul 2011 - 0:37

Ik rook niet maar ik zou er persoonlijk juist meer stress van krijgen als ik zou doorgaan met iets waarvan je weet dat het slecht is voor de kleine dan wanneer ik er mee zou stoppen.

Even ontopic: We roken beide niet en hier in huis wordt ook niet gerookt door andere. Die gaan maar buiten staan. Mijn ouders en broertje roken alle 3 als ketters maar als ze weten dat T komt wordt er die dag niet binnen gerookt en wordt alles goed gelucht. De rooklucht hangt dan evengoed nog binnen maar het scheelt wel wat. Meestal blijven we er niet heel lang want mijn vriend is allergisch voor de kat.
Verder zijn we eigenlijk nog nooit ergens met T geweest waar gerookt werd. Ik denk dat de meeste mensen tegenwoordig wel het verstand hebben om niet te roken waar een baby bij is. Mocht dat toch eens niet zo zijn dan blijven we niet lang.

Wel vraag ik me vaker af tot welke leeftijd dit als vanzelfsprekend gevonden wordt. Ik lees hier dat er een aantal meiden zijn die niet roken waar kindjes bij zijn maar ik denk dat er vele zijn die zich hier vanaf een jaar of 4 ofzo niks meer van aantrekken.

Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij en mijn broertje gewoon gerookt, ook toen we klein waren rookten mijn ouders in ons bijzijn. Ik kan me nog herinneren dat we vaak moesten vragen of de raam van de auto misschien op een kiertje mocht omdat we keelpijn kregen van de rook. Als ik daar nu aan terug denk vind ik dat echt niet normaal!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Chelle ma 25 jul 2011 - 0:45

Teddyaapje schreef:Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij en mijn broertje gewoon gerookt, ook toen we klein waren rookten mijn ouders in ons bijzijn. Ik kan me nog herinneren dat we vaak moesten vragen of de raam van de auto misschien op een kiertje mocht omdat we keelpijn kregen van de rook. Als ik daar nu aan terug denk vind ik dat echt niet normaal!

:shock:

Mijn moeder en stiefvader roken beiden maar als wij met A. langs komen roken ze niet (of buiten) en luchten ze altijd het huis even door.
Mijn schoonouders roken niet.

Binnenkort is mijn broer jarig. Hij rookt als een ketter en denk niet dat hij er rekening mee zal houden. Toen hij bij mijn moeder langs kwam wilde hij ook een peuk opsteken maar mijn moeder zei dat hij buiten moest staan. Dat vond hij maar raar...

Ik denk dan ook dat ik niet naar zijn verjaardag ga.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Thunder ma 25 jul 2011 - 2:01

Ik 'moest' ook blijven roken van de VK en de gyn tijdens de zwangerschap van mijn oudste. Ik was depressief, gebruikte medicatie en kreeg ook nog een zwaar auto ongeluk. Ik ben geopereerd en heb toen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik heb verschillende keren röntgenfoto's moeten laten maken, omdat mijn been (op 3 plaatsen gebroken) niet wilde genezen. Achteraf bleek waarom: Ik was zwanger en op het moment dat ik erachter kwam al 25 weken! Dat alles gaf zoveel stress, want ik had immers maar een paar weken om alles op een rij te krijgen en te wennen aan het idee dat ik moeder zou worden. Ik ben wel geminderd tot max. 5 per dag en heb gelukkig 13 weken later een gezonde zoon op de wereld gezet.

Toen ik zwanger wilde worden van de tweede ben ik gestopt, want ik wilde het deze keer helemaal volgens 'het boekje' doen. Ik heb zó mijn best gedaan en heb alles gelaten tijdens deze zwangerschap. Helaas blijk ik de tweede keer een minder gezond kind op de wereld te hebben gezet en is het nog allemaal de vraag hoe de toekomst eruit gaat zien.

Helaas heb ik mijn slechte gewoonte 10 maanden na de geboorte van de jongste weer opgepakt. Op de een of andere manier geeft het mij een stukje rust nu we constant (met de jongste) van ziekenhuis, naar onderzoek, naar uitslagen leven. Bij ons thuis wordt absoluut niet binnen gerookt, ik ga zelf ook altijd naar buiten. Maar ik vind het niet zo'n ramp om ergens heen te gaan waar wel wordt gerookt, het zijn niet veel plaatsen meer waar dat gedaan wordt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 3:30

Teddyaapje schreef:Ik rook niet maar ik zou er persoonlijk juist meer stress van krijgen als ik zou doorgaan met iets waarvan je weet dat het slecht is voor de kleine dan wanneer ik er mee zou stoppen.

Wel vraag ik me vaker af tot welke leeftijd dit als vanzelfsprekend gevonden wordt. Ik lees hier dat er een aantal meiden zijn die niet roken waar kindjes bij zijn maar ik denk dat er vele zijn die zich hier vanaf een jaar of 4 ofzo niks meer van aantrekken.

dat bovenste was mijn gedachte ook tijdens mijn zwangerschappen. Ik was zo bang dat er uberhaubt iets met mijn kindjes zou zijn en de gedachte dat mijn kindje bij een trek van een sigaret even geen zuurstof zou hebben, vond ik zo beangstigend dat ik niet eens durfde te roken tijdens mijn zwangerschappen.

Ook vanaf 4 jaar zal ik geen sigaret opsteken bij kinderen.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij ma 25 jul 2011 - 3:45

mijn man rookt, maar niet in huis. Sinds ik zwanger was van de eerste is hij buiten gaan roken. Ik vind het vervelend als mijn zoontje erbij is als hij rookt, in de zin van een slecht voorbeeld maar het is niet altijd te voorkomen. Mijn zoontje heeft inmiddels heel goed door wat papa achterbuiten doet.
Gelukkig hebben wij geen mensen in ons familie/kennissenkring die roken, mochten we dat wel hebben dan zou ik daar niet met mijn kinderen op bezoek gaan. Lijkt me trouwens wel heel moeilijk als ouders of schoonouders roken...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 4:03

Hier word in huis niet gerookt. Zodra we gingen samenwonen, rookte mijn man buiten. Na de geboorte vd oudste is hij gestopt. Hier verder eigenlijk niemand waar echt binnen gerookt word. Alleen mijn schoonvader rookt sigaren in de garage. Helaas kan ik ze daar als ze los lopen niet meer vandaan houden. Gelukkig gebeurd dat niet vaak.

Rataplan, heb je een pm gestuurd

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* ma 25 jul 2011 - 7:07

Mijn vriend rookt, ik niet. Ik vind het wel heel lastig dat hij rookt,maar hij rookt alleen in een aparte ruimte aan ons huis, wat we nu ook echt 'het rookhok' noemen. Dit kunnen we luchten, en nog belangrijker: de deur naar de woonkamer en de rest van het huis blijft gesloten zodat het beperkt wordt tot dat kamertje. Bij mooi weer rookt mijn vriend gewoon buiten. En nu ik zwanger ben hebben we de deur naar buiten gewoon steeds open zodat het rookhok meteen lekker kan luchten. Wel zo belangrijk omdat ik er wel eens langs moet. Maar eigenlijk baal ik er wel een beetje van dat hij rookt en momenteel lukt het hem ook nog niet m te stoppen (omdat hij er niet 100% achter staat)

We hebben gelukkig geen vrienden die roken en daar wordt ook nergens binnen gerookt. Qua familie rookt alleen mijn schoonvader en een oom en tante van zijn kant. Bj mijn schoonouders wordt nooit binnen gerookt behalve soms met een feestje maar ik denk dat daar nu wel rekening mee wordt gehouden. Bij het laatste feestje werd er wel even gerookte maar na 3 stuks heef tmijn schoonmoeder ze naar buiten gestuurd want eigenlijk is het niet verantwoord nu ik zwanger ben. Ik durfde er zelf niets van te zeggen aangezien het niet mijn huis was. Het enige rokerige punt straks kan zijn het huis van zijn oma, waar dus wel een aantal familieleden roken. Maar blijkt er gewoon gerookt te worden dan blijven we maar heel even of we brengen de kleine even naar mijn moeder, die in dezelfde plaats woont. Ik hoop natuurlijk dat ze zo sociaal zijn om er rekening mee te houden. Een beetje rook kan vast niet zo veel kwaad voor die enkele keer, maar daar wordt soms zo gerookt dat de tranen mij in de ogen springen, echt niet gezond.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud