Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ga nooit wonen....

+10
luenca
Kabouter
mzcharlotte
Gizmo
Shisha
Possom
Lady4
Cheesegirl
Pussycat
Jezzie
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ga nooit wonen.... Empty Ga nooit wonen....

Bericht  Jezzie vr 24 jun 2011 - 7:38

....bij je schoonouders!

Iets minder dan een jaar geleden, ben ik bij mijn vriend en zijn ouders gaan wonen.
Dit was de meest voordelige en makkelijke oplossing, omdat ik bij hem in de buurt een studie ging volgen.
Maar inmiddels ben ik met die studie gestopt en op zoek naar een vaste baan, werk gelukkig wel als invalkracht in de kinderopvang.
Dus zit niet dagen lang thuis ofzo!
Maar om het hier nou heel gezellig te noemen...mijn vriend heeft 1 keer een meningsverschil met zijn ouders en meteen worden ze boos en zeggen ze dagen lang niks meer tegen hem(en ook niet tegen mij, terwijl ik er niks mee te maken heb!)
De spanning is om te snijden hier...want daardoor wordt mijn vriend er ook niet echt vrolijker op!
We passen heel erg aan hier...maar als we dan iets aan hen vragen, vinden ze dat raar en worden ze boos.(Om niks)

Vanavond ook, zijn ouders waren er niet, dus we hebben samen gekookt en afgewassen, maar er was nog wat broccoli over. Dat wilde we aan het konijn geven...dus had ik die pan nog op het aanrecht laten staan en niet afgewassen. We waren even buiten, toen zijn ouders thuis kwamen. Toen we binnen kwamen was de broccoli weggegooid en de pan afgewassen! En zijn moeder maar zuchten!!! Ze kan toch ook eerst vragen waarom we dat nog niet hadden opgeruimd?? Of ligt dat nou aan mij??

Ben erg blij als we het huis uit kunnen...maar dat wordt lastig met een baan als invalkracht en mijn vriend zit nog op school.

Weet niet precies waarom ik dit allemaal vertel, denk dat ik gewoon even mijn verhaal kwijt wilde!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga nooit wonen.... Empty Re: Ga nooit wonen....

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 7:44

Jee, ik zou echt nooit bij mijn schoonouders gaan wonen.....juist om dit soort dingen te voorkomen. IHopen dat jullie snel een eigen plekje krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Jezzie vr 24 jun 2011 - 7:46

Nee, op zich zijn ze wel aardig....maar als je zo lang met elkaar in 1 huis woont, ga je je overal aan ergeren! Mijn vriend is het ook helemaal zat! We zijn erg toe aan ons eigen plekje.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat vr 24 jun 2011 - 7:50

Jammer dat het bij jullie niet goed gaat.
Ik heb ook bij mijn schoonouders ingewoont. Al was dat maar voor een half jaar. En dat ging gewoon goed.
Kijk je ergert je wel eens, maar daar moest ik me voor dat moment maar even overheen zetten.
Maar kan me wel voorstellen dat als het al een jaar of langer is dat je steeds meer tegenkomt wat lastig of irritant is. Je gaat ook steeds meer op elkaar letten etc...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Jezzie vr 24 jun 2011 - 7:53

Pussycat schreef:Jammer dat het bij jullie niet goed gaat.
Ik heb ook bij mijn schoonouders ingewoont. Al was dat maar voor een half jaar. En dat ging gewoon goed.
Kijk je ergert je wel eens, maar daar moest ik me voor dat moment maar even overheen zetten.
Maar kan me wel voorstellen dat als het al een jaar of langer is dat je steeds meer tegenkomt wat lastig of irritant is. Je gaat ook steeds meer op elkaar letten etc...

Klopt, in het begin zette ik me er ook wel overheen...heb ook inderdaad het gevoel dat er steeds meer dingen zijn. En helemaal als je er dan graag uit wilt, maar dan niet lukt omdat ik geen vast werk kan vinden...dan ga ik me alleen maar meer ergeren.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  Cheesegirl vr 24 jun 2011 - 8:06

Hier nog zo'n geval. Ik woon hier nu bijna fulltime, al 2 jaar. De bom is nog steeds niet gebarsten, maar op een gegeven moment gebeurt dat denk ik wel. We kunnen opzich wel door 1 deur, maar er zijn ook momenten... Mad
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Pussycat vr 24 jun 2011 - 8:28

Is ook logisch toch dat die momenten er zijn. Die momenten zul je ook hebben als je alleen met je vriend samenwoont Wink Alleen dat kan je beter hebben dan van je schoonouders.
Maar lastig is het wel als je soms op je tong moet bijten. Op je vriend kan je lekker mopperen en zeuren zonder gevolgen... je schoonouders zullen dat wel niet waarderen haha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Lady4 vr 24 jun 2011 - 8:28

Als ik het zo lees, krijgen je schoonouders er inmiddels ook een beetje genoeg van..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 8:30

Daar zou ik echt nooit aan beginnen; hoe lief ik mijn schoonouders ook vind.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 8:31

Ik vind het eigenlijk ook wel behoorlijk ondoordacht, bij je schoonouders intrekken. Voor een paar maanden/halfjaar oke, maar voor langer dan een jaar...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 8:33

Pippa schreef:Daar zou ik echt nooit aan beginnen; hoe lief ik mijn schoonouders ook vind.

+1. Ook niet bij mijn ouders overigens.

Gast
Gast

Bericht  Cheesegirl vr 24 jun 2011 - 8:35

Storm schreef:Ik vind het eigenlijk ook wel behoorlijk ondoordacht, bij je schoonouders intrekken. Voor een paar maanden/halfjaar oke, maar voor langer dan een jaar...
Soms kies je er ook niet perse voor, maar is het wel het beste/makkelijkste. Ik ben inmiddels 7 jaar met mijn vriend samen en heb het liefst morgen een huisje, maar helaas loopt dat niet zo makkelijk.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 8:36

Carola589 schreef:
Storm schreef:Ik vind het eigenlijk ook wel behoorlijk ondoordacht, bij je schoonouders intrekken. Voor een paar maanden/halfjaar oke, maar voor langer dan een jaar...
Soms kies je er ook niet perse voor, maar is het wel het beste/makkelijkste. Ik ben inmiddels 7 jaar met mijn vriend samen en heb het liefst morgen een huisje, maar helaas loopt dat niet zo makkelijk.
Naar mijn idee kies je er altijd voor om bij je schoonouders in te trekken, tenzij je op straat leeft ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 8:44

De vriend van mijn zusje gaat bij mijn ouders wonen. Mijn man verklaart hem voor gek (en ik stiekem ook), maar ja, zijn keus.

Gast
Gast

Bericht  Cheesegirl vr 24 jun 2011 - 8:47

Storm schreef:
Carola589 schreef:
Naar mijn idee kies je er altijd voor om bij je schoonouders in te trekken, tenzij je op straat leeft ofzo.
Ja oke je kiest er op die manier altijd wel voor ja. Alleen soms weeg je de keuzes tegen elkaar af en dan is dat toch de beste oplossing. Ik zou het mensen ook niet snel aanraden, maar goed we kijken nu maar naar de toekomst! Very Happy
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Possom vr 24 jun 2011 - 8:51

Ik hoop voor je dat je snel een huisje vind/kunt krijgen!
Ik moet er niet aan denken om bij m'n schoonouders te wonen! Maar ook niet bij mn eigen ouders.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Shisha vr 24 jun 2011 - 8:54

Ik vind mijn schoonouders heel erg aardig maar ik moet er niet aan denken om daar in huis te wonen! Ook niet bij mijn ouders overigens.
Hoelang duurt de opleiding nog?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gizmo vr 24 jun 2011 - 9:19

Pfoe, volgens mij komen de irritaties van beide kanten.
Ik zou dan ook nooit bij mijn schoonouders intrekken. Vooral na een jaar kan ik me voorstellen dat ze een keer hun huis 'terug' willen. Kan me vanuit hun kant voorstellen dat je toch altijd een soort gast blijft, en anders dan gewoon een kind van hun. Daarnaast kost het ook niet niks natuurlijk...
Ik had gewoon op kamers gaan wonen in de buurt van de studie. Hadden ze het zelf aangeboden eigenlijk of was het jullie idee?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  mzcharlotte vr 24 jun 2011 - 9:32

Ik krijg bij voorbaat bij het idee al de kriebels om bij mijn schoonmoeder te gaan wonen...
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 10:43

Ik heb 5 jaar lang bij mijn ex schoonouders gewoond.
Het was zeer zeker niet de makkelijkste periode en de verstandshouding ging ook veel beter toen we een eigen woning hadden.
Maar goed ik had toen ook helemaal geen keuze....

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 22:38

Echt niet dat ik dat ooit zou doen he. Van beide kanten trouwens niet.

Dan was ik liever eerst op kamers gegaan en dan kwam hij maar lekker vaak langs.. (beetje stiekem ivm huurcontract ofzo).

Gast
Gast

Bericht  Kabouter vr 24 jun 2011 - 23:29

Oeh..het begint al te kriebelen als ik eraan denk dat ik bij mijn schoonouders zou moeten wonen. Ik kom er nu al niet zo vaak, moet er niet aan denken om er te wonen. Ook niet meer bij mijn vader trouwens, maar dat dan nog eerder dan bij mijn schoonouders.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  luenca za 25 jun 2011 - 0:23

Carola589 schreef:

makkelijk voor je schoonouders ook of alleen voor jou? lekker goedkoop ja...en veel minder privacy voor de ouders, die krijgen er alleen maar meer kinderen bij ipv minder. nou dan zou ik op kamers gaan , gaan kraken of particulier. desnoods woon je dan even niet samen, je kan dat nog heel je leven doen.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 0:37

Wat vervelend dat het niet zo lekker loopt. Hopelijk vinden jullie snel een eigen plekje!

Ik zou echt nooit bij mijn schoonmoeder gaan wonen, hoe leuk ik haar ook vind. Maar ook niet met mijn vriend bij mijn ouders overigens. Ik wil gewoon helemaal niet bij ouders wonen, laat mij maar lekker in mijn eigen huisje zitten. Ik zou nu ook dolgraag gaan samenwonen, maar woon met een vriendin en de mogelijkheid is er even niet om samen te gaan wonen, helaas!

Gast
Gast

Bericht  Cheesegirl za 25 jun 2011 - 0:37

shygirl87 schreef:
Carola589 schreef:

makkelijk voor je schoonouders ook of alleen voor jou? lekker goedkoop ja...en veel minder privacy voor de ouders, die krijgen er alleen maar meer kinderen bij ipv minder. nou dan zou ik op kamers gaan , gaan kraken of particulier. desnoods woon je dan even niet samen, je kan dat nog heel je leven doen.
Mijn schoonouders hebben er echt geen problemen mee, het ligt meer aan mij. Ik weet zeker, en dat geven ze ook aan, dat ze gewoon zichzelf zijn en er echt geen moeite mee hebben dat ik daar ben. Gelukkig zitten we allemaal anders in elkaar smile
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: