Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ICSI en man rookt

+11
moepie
Susan
Julia
Clapperdie
Chelle
_Lana_
Mamasapje
TukTuk
studiebol
sheila123
Le Chat Noir
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 23:08

James schreef:
Julia schreef:Ik vind dit eerlijk gezegd best wel naar van je man. Ik kan me er al kwaad om maken als ik dit zo lees. Jij moet door die pijnlijke behandelingen heen en het enige wat je man hoeft te doen is stoppen met roken. En ja dat zal vast wel niet leuk zijn, maar kom op, het is voor een goed doel.
Ik vrees dat dit heeel erg tussen mij en mijn man in zou gaan staan, mocht hij dit doen.

+1. Plus dat ik mijn man serieus zou vragen hoe graag hij nou eigenlijk een kind wil.

+1.. Het lijkt ook uit haar verhaal dat haar man 'denkt' dat het met ICSI wel goed komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Susan za 23 jul 2011 - 23:11

Julia schreef:Ik vind dit eerlijk gezegd best wel naar van je man. Ik kan me er al kwaad om maken als ik dit zo lees. Jij moet door die pijnlijke behandelingen heen en het enige wat je man hoeft te doen is stoppen met roken. En ja dat zal vast wel niet leuk zijn, maar kom op, het is voor een goed doel.
Ik vrees dat dit heeel erg tussen mij en mijn man in zou gaan staan, mocht hij dit doen.

Eens. En ook eens met James.

Verder hoeft hij natuurlijk helemaal niet aan de grote klok te hangen dat de kwaliteit van zijn zaad niet goed is, hij hoeft ook niet aan iedereen te vertellen dat jullie bezig zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen of dat jullie überhaupt proberen zwanger te raken. Tig mensen stoppen met roken, gewoon omdat dat gezonder is.

In feite is hij zijn vrienden ook geen verantwoording schuldig over zijn rookgedrag, maar jou nou net wel. Jullie zitten samen in dit traject en dan doe je gewoon samen je best om het te laten slagen. In mijn ogen is hij dit gewoon aan jou verplicht. Eerlijk gezegd vind ik het al raar dat jij hem daarop moet wijzen en dat hij dat niet gewoon zelf inziet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 23:13

Jaren terug was er een aflevering van Babyboom en dat ging ook over roken, vruchtbaarheid enzo. Misschien dat je die aflevering kan laten zien? Daar was ook een stel dat op moest voor ICSI en allebei gewoon dom door rookten. Die gyneacoloog liet toen ook zien hoe het je kans verkleint op zwangerschap.

Maar wat ik me ook afvraag, je bent nu al zo'n tijd bezig met zwanger worden. Hebben jullie voor het beginnen met zwanger worden ook besproken dat hij moest stoppen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Le Chat Noir za 23 jul 2011 - 23:16

Ik vraag me af of Champix juist ook geen slechte invloed heeft op de zaadkwaliteit. Omdat je overal moet invullen of er medicijnen gebruikt zijn...
Nouja, ik heb wel het idee dat ik wat beter doordring tot hem, ik blijf er toch maar steeds bovenop zitten, in tegenstelling tot waarmee ik dit topic begon haha...Hij heeft het zelf nu over steeds meer afbouwen tot hij er niet meer naar taalt. Nouja, als het hem vandaag lukt maar 2 te roken, is dat al wel een hele vooruitgang..zucht.
Misschien is acupunctuur wel iets...iemand ervaring hiermee?

Dankje Clapperdie, het is ook wel lastig om hier ook nog mijn energie in te moeten steken, terwijl de situatie op zich al moeilijk genoeg is... Ik hoop dat we gauw van dit gezeur af zijn en ons positief en zo ontspannen mogelijk op de ICSI behandeling kunnen richten.

Oh lees nog wat nieuwe reacties..
Ja ik merk ook dat dit juist nu tussen ons in gaat staan. Ik wil hem niks te verwijten over het feit dat het nu aan hem ligt, dat kan hij immers niet helpen, maarja als hij dan wel door blijft roken... Hij schaamt zich zeker, dat bleek gister wel, en is ook bang dat ik bij hem wegga als het niet lukt. Ook al zeg ik nog zo van niet. Maarja als hij er niet alles aan gedaan heeft..dat zou wel iets zijn om tussen ons in te gaan staan..zucht. Het is gewoon zo klote, want als we deze problemen niet hadden met kinderen krijgen, hadden we ook geen probleem in onze relatie!

Pushen werkt inderdaad averechts bij hem over het algemeen. Maarja zoals ik eerder deed liet ik het dan weer even rusten, maar dat heeft ook niet gewerkt.
En hij heeft zeker wel een kinderwens, maar ik heb er wel meer voor over denk ik... En hoe vervelend of naar dat ook klinkt, ik denk dat dit wel vaker voor komt.

En we hebben voordat we gingen proberen zwanger te worden er ook over gesproken. Maar hij was dit toen al niet van plan, heeft wel gezegd te zullen minderen. Zo gaat het steeds; hij zegt toe binnenkort te gaan stoppen/sterk minderen, maar dit gebeurd dan niet.


Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Susan za 23 jul 2011 - 23:19

Dat het aan hem ligt, daar kan hij inderdaad niks aan doen, dat hij bewust bezig is met iets wat jullie kansen nog verder verkleint, daar kan hij WEL iets aan doen en dat is iets wat je hem ook best mag aanrekenen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Susan za 23 jul 2011 - 23:22

En dat pushen averechts werkt, dat vind ik altijd zo'n stomme lulsmoes. Echt een prachtige manier om de verantwoordelijkheid bij de ander te leggen. De reden dat iets niet lukt ligt niet aan jou, nee, dat komt door een ander, want die pusht teveel. Doei. Misschien kan hij eens bij zichzelf te rade gaan waarom het überhaupt nodig is om te pushen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  studiebol za 23 jul 2011 - 23:48

Susan schreef:Dat het aan hem ligt, daar kan hij inderdaad niks aan doen, dat hij bewust bezig is met iets wat jullie kansen nog verder verkleint, daar kan hij WEL iets aan doen en dat is iets wat je hem ook best mag aanrekenen.


Dit ben ik wel met susan eens!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 0:19

Eens met James en Susan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 0:31

Moeilijk, vind inderdaad ook dat als jij al die onderzoeken enzo moet ondergaan hij er ook voor mag zorgen dat de condities zo goed mogelijk zijn.
Mijn man zei ook altijd dat hij niet wilde stoppen enzo, maar na de bevalling vd oudste stond hij er wel achter en is hij met behulp van medicijnen (zybam ofzoiets) gestopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  moepie zo 24 jul 2011 - 1:57

Ik vind ook dat je dit zeker van hem mag verwachten!!
Jij moet er ook van alles voor laten en dan nog de behandelingen die je straks moet ondergaan. Als hij stopt maakt hij de slagingskans groter, dit zou hij toch moeten inzien??!
(het zaad van mijn man is ook niet geweldig, hij rookt dan niet maar lust wel erg graag een biertje en dronk in het weekend aardig wat biertjes, nu doet hij dit niet, in het weekend max. 3 biertjes ofzo)
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  LMCurious zo 24 jul 2011 - 2:05

wat een lastige situatie zo zeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel goed eruit kan halen dat jij er meer voor over hebt dan hij. maar ik vraag me dan wel af hoe het zit met pogingen van de icsi. Hoeveel krijg je er, kunnen jullie het betalen als het dan nog niet gelukt is? En willen jullie dat dan nog? Ik zou echt duidelijke afspraken met hem willen wanneer wel of niet stoppen. En het is lastig voor jou om te wachten, maar als je een x aantal behandelingen krijgt (ik weet niet hoeveel het er zijn) is het dan achteraf niet nog moeilijker als je deze verbruikt hebt terwijl hij niet kon stoppen met roken? Als hij weet hoe moeilijk het voor jou is om te wachten, is dat dan geen stimulans voor hem om te stoppen met roken?

Iemand anders stelde ook al voor om totdat je zwanger te stoppen, en dat ie dan zelf maar weer moet kijken van hoe of wat. (al vind ik het dan juist vreemd om weer te beginnen, maar goed) Ik weet niet of de kwaliteit van zijn zaad tussendoor ook getest word of hoe dat gaat normaal gesproken.

En ik vraag me af of de gyn ook uitspraak heeft gedaan over het traject nu te volgen en of het daarbij wel van belang is dat hij stopt. Omdat het nu een beetje verschillend opgevat kan worden. Wellicht als de gyn er duidelijker uitspraak over doet dat het bij hem ook binnenkomt hoe belangrijk het is.

Tot slot vind ik wel dat hij al goede stappen doet om te minderen. Wellicht dat dit voor hem in stappen beter gaat. Dus nu eerst naar max. 2 en dat het dan de vraag is, waarom die 2 dan nog wel?! Dat het helemaal stoppen dan makkelijker gaat voor hem. Maar ik zou hem niet pushen verder. laat hem bewijzen dat hij het zelf kan als je dat besproken hebt. Je wilt dat hij zich aan zijn afspraak houd, dan vind ik dat je hem ook de kans moet geven. Spreek desnoods af dat je hem 2 weken geeft om te alten zien dat hij zoveel kan minderen en dat als hij zich er in die 2 weken niet aan houd jij weer mag zeuren. Als de lol er dan vanaf gaat bij hem lijkt me dat niet eens zo'n verkeerde oplossing om te stoppen.

Succes ermee. En ik hoop voor jullie dat het snel wel lukt om zwanger te raken.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 2:06

Is zijn zaad al weleens getest als hij een tijdje niet gerookt en/of gedronken heeft ? Ik ken iemand van school/ze woont een paar deuren verder, we drinken weleens koffie. Zij en haar man hebben 2 jaar geprobeerd om op de natuurlijke manier zwanger te raken, dit lukte niet aangezien zijn zaad niet goed was, te weinig productie en te weinig zwemmers. Ze zijn uiteindelijk via IVF zwanger geworden van hun tweeling. Hij wilde tijdens dit traject ook niet stoppen met roken. Na 2 jaar moest hij om andere medische redenen toch helemaal stoppen met roken, en na 5 maanden bleek zijn vrouw zwanger te zijn van de derde, op de natuurlijke manier. Zijn zaad hebben ze toen nogmaals getest, dat bleek toen van erg goede kwaliteit te zijn. Hun gyneacoloog heeft gezegd dat zijn slechte zaad zeker de oorzaak kan zijn van de 2 jaar die ze op de natuurlijke manier hebben geprobeerd, en niet zwanger zijn geworden.

Misschien moet het bij je man inderdaad nog een beetje 'landen', het lijkt mij dat hij als volwassen man toch ook wel moet/kan beseffen dat hij er alles aan zou moeten doen om zijn zaad optimaal te krijgen, dit is hij (vind ik) ook wel verplicht naar jou toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 2:20

Jeetje Mamavan 2, wat erg.. Ze zouden dit soort behandelingen toch gewoon moeten verbieden voor mensen die roken. Als je niet eens kan stoppen met je verslaving terwijl je vrouw pijnlijke behandelingen ondergaat, hoeveel geef je er dan eigenlijk om? Er zijn trouwens wel ziekenhuizen die het weigeren, maar het zouden er veel meer moeten zijn. Prima dat je rookt, maar verwacht dan niet dat je geholpen wordt met iets wat je zelf voor een gedeelte had kunnen voorkomen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 3:06

James schreef:Jeetje Mamavan 2, wat erg.. Ze zouden dit soort behandelingen toch gewoon moeten verbieden voor mensen die roken. Als je niet eens kan stoppen met je verslaving terwijl je vrouw pijnlijke behandelingen ondergaat, hoeveel geef je er dan eigenlijk om? Er zijn trouwens wel ziekenhuizen die het weigeren, maar het zouden er veel meer moeten zijn. Prima dat je rookt, maar verwacht dan niet dat je geholpen wordt met iets wat je zelf voor een gedeelte had kunnen voorkomen..

+1 !

Naast dat het geestelijk en lichaamlijk volgens mij echt killing is kost het ook echt bakken met geld. Als je aan dat taject begint wil je toch 100% het gevoel hebben er echt voor te gaan. Ik zou serieus niets willen laten liggen wat beter zou kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Tazz zo 24 jul 2011 - 3:07

Ik heb het hier net even met mijn man over gehad en we zijn het er beide over een dat hij gewoon moet stoppen. En niet met slappe smoesjes aan moet komen dat hij het niet kan. Al zouden jullie wel snel zwanger kunnen worden dan moet hij nog gewoon stoppen voor zijn kind dat eraan komt!

Wij zijn beide per direct gestopt toen ik zwanger werd van de eerste. En die trek naar een sigaret zal je de rest van je leven blijven houden maar we doen het niet meer voor onze kinderen. Als je kinderen wil betekend dat dingen opofferen, en roken is de eerste stap. Ik snap dat je niet wil wachten met de behandelingen omdat je zelf zo'n sterke kinderwens hebt, maar het lijkt alsof hij het niet heel erg graag wil maar het meer doet omdat hij bang is om jou kwijt te raken.

Eens met James, mensen die er niet 100% voor gaan met dit soort behandeling moet het geweigerd worden.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Le Chat Noir zo 24 jul 2011 - 9:21

Dankjewel voor alle reacties tot zover, heb er zeker wat aan gehad, ook om nog wat meer op te treden. Ik kan er ook zo boos om worden. Vandaag heeft hij nog maar 2 gerookt..en zegt nu serieus te gaan stoppen..in ieder geval tot ik zwanger ben. Ik heb het nu echt nogmaals heeeel duidelijk gemaakt hoe, wat en waarom. Ik hoop dat het zo goed zal gaan vanaf nu, dat hij compleet stopt en ik niet meer mijn energie hier aan hoef te verspillen..!!! We zullen het zien de komende dagen/tijd. ' Helaas' ben ik er niet steeds bij natuurlijk, dus zal het op vertrouwen en eerlijkheid aan komen... Het is gewoon zo vervelend, omdat we het verder leuk hebben samen en dan staat dit tussen ons in, terwijl je juist zoveel aan elkaar kan en moet hebben in zo'n situatie.

Ik vind het persoonlijk heel lastig of ziekenhuizen het moeten verbieden trouwens als mensen roken. Aan de ene kant zeg ik: nou inderdaad! Maar als je in zo'n situatie als mij zit....tja dan weet ik het niet. Het zou in ieder geval fijn zijn als alle gyneacologen daar dan heel duidelijk in zijn!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  SarahKey zo 24 jul 2011 - 18:18

Wij hebben ook de weg in het ziekenhuis bewandeld. Mijn man rookte toen ook en dronk geregeld alcohol. Onze gyn heeft duidelijk gezegd dat roken en alcohol zeker een risico kunnen vormen om minder kans te hebben op een zwangerschap.
Tijdens alle onderzoeken rookte hij nog, maar toen ik aan de hormonen ging, stopte hij met roken en drinken. Wij dachten allebei hetzelfde: ik slikte hormonen en kreeg daar genoeg bijwerkingen van en hij deed zijn best door te stoppen met roken en drinken. En tot twee keer toe zijn we zwanger geworden. De eerste keer in ronde 4 en deze keer meteen na ronde 1 al.
En ja, wij denken allebei dat het zeker heeft geholpen dat hij niet meer rookte en dronk.


Ik zou hem zeker toch wel zeggen dat hij moet stoppen, zeker als je al aan de ICSI gaat. Dat is toch de laatste stap, dan moet je er als man en vrouw gewoon alles voor over hebben om het een kans te geven.

vind het knap dat hij het nu gaat proberen! Dat is zeker al een grote stap vooruit.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 20:50

Ben ik dan de enige die het normaal vindt dat je sowieso stopt met roken als je gaat proberen zwanger te worden..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 20:54

Nee, James, dat vind ik ook hoor.

Heel simpel: niet stoppen met roken, geen ICSI en dus geen kind. Als hij al niet eens wil stoppen met roken voor jou/jullie, omdat dat de kansen op een zwangerschap vergroot, dan vraag ik me af of hij er überhaupt wel helemaal achter staat om vader te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 20:58

Ik schrik er best een beetje van dat er kennelijk mensen zijn die blijven roken tijdens het zwanger worden terwijl ze zelfs al in het ziekenhuis belanden.. Je hoeft toch geen universitaire studie te hebben gedaan om te snappen dat dat op zijn zachts gezegd gewoon vrij dom is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Susan zo 24 jul 2011 - 23:49

Het lijkt mij ook zonde van je pogingen als de omstandigheden niet optimaal zijn. Als je nou oneindig mocht proberen, maar dat is nou eenmaal niet zo, dan kun je beter wachten tot hij wel is gestopt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 1:26

James schreef:Ik schrik er best een beetje van dat er kennelijk mensen zijn die blijven roken tijdens het zwanger worden terwijl ze zelfs al in het ziekenhuis belanden.. Je hoeft toch geen universitaire studie te hebben gedaan om te snappen dat dat op zijn zachts gezegd gewoon vrij dom is?

Ik snap sowieso al niet dat mensen roken :P

Mijn zus zei altijd dat ze zou stoppen met roken als ze zwanger werd, maar ze heeft beide zwangerschappen gerookt (wel niet veel, maar toch elke is er 1 teveel).. Ik moest het ook echt niet zien want ik kon me er echt zo aan ergeren. (mijn vader trouwens ook.. die werd er echt chagerijnig van als ze ging roken).



Laatst aangepast door Punk'd op ma 25 jul 2011 - 4:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Chelle ma 25 jul 2011 - 1:32

Susan schreef:Het lijkt mij ook zonde van je pogingen als de omstandigheden niet optimaal zijn. Als je nou oneindig mocht proberen, maar dat is nou eenmaal niet zo, dan kun je beter wachten tot hij wel is gestopt.

+1

Het is best een heftige behandeling. Dan zou ik ook wel alles aanpakken wat ervoor kan zorgen dat de kans op slagen groter is.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 4:04

Wat een nare situatie. Ik begrijp beide kanten wel. Toch zou ik niet aan pogingen beginnen als mijn vriend nog zou roken, tenminste als het probleem bij hem ligt. Ik denk dat je niet kan eisen dat hij stopt met roken. Dat moet iemand uit zichzelf doen, uit eigen vrije wil, anders lukt het niet.

Wij zitten ook in het medische traject, wegens herhaalde miskramen. Mijn vriend rookt meer dan een pakje per dag. Ik wil ook graag dat hij stopt. Ook wij zijn bij verschillende gynaecologen geweest en zij doen er eigenlijk heel makkelijk over. Tja het is niet goed, maar hij heeft je al wel drie keer zwanger gemaakt en hij heeft al een kind bij een andere vrouw, dus het is voor het medische traject niet noodzakelijk dat hij stopt. Hij stopt dus ook niet, hij gaat buiten staan als ik zwanger ben en zal in de toekomst willen stoppen, maar nu niet want dat kan hij niet. Maar het probleem ligt dus niet bij hem, dat verschilt met jullie situatie. Ik herken wel je gevoelens dat jij alles moet ondergaan (ik al die onderzoeken) en hij niets hoeft te doen, alleen stoppen met roken.

Aan de andere kant ben ik degene die miskramen krijgt en ik rook af en toe. Ik rook dan absoluut geen pakje per dag en ook geen pakje per week, maar ik rook wel af en toe. Gynaecologen benadrukken elke keer dat die paar sigaretten die ik rook totdat ik zwanger ben ( als ik zwanger ben stop ik) echt niets kwaad doen. Ook drink ik nog af en toe alcohol, ik word niet dronken, maar drink toch elk weekend wel een wijntje of drie. De artsen adviseren me dit te blijven doen, mijn leven moet leuk blijven en als ik in het weekend wil ontspannen en op een feestje een wijntje wil drinken kan dat geen kwaad.

Ik snap dat je toch kan roken en tegelijkertijd graag een kindje wil, maar ik begrijp ook dat jij het gevoel hebt dat jij alles moet ondergaan en hij er niets voor over heeft. Ik zou daarom niet beginnen met het traject als hij niet stopt. Hij hoeft maar tijdelijk te stoppen, dan is het ook niet zo definitief. Maar als jullie de drie kansen gebruikt hebben en het is niet gelukt dan is dat wel definitief. Ik zou de situatie wel optimaliseren, voordat je eraan begint. Misschien kan je ruimte laten tussen de pogingen, zodat hij tussendoor eens goed kan stappen en even alles kan vergeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 4:08

Susan schreef:Het lijkt mij ook zonde van je pogingen als de omstandigheden niet optimaal zijn. Als je nou oneindig mocht proberen, maar dat is nou eenmaal niet zo, dan kun je beter wachten tot hij wel is gestopt.

Dat is ook hoe ik erover denk. Het lijken mij zeer pijnlijke en emotioneel heftige behandelingen. Als het bewezen is dat roken de kwaliteit van het zaad van de man beinvloed, zou ik wachten totdat hij echt een tijdje gestopt is met roken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt - Pagina 2 Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum