Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes... Empty Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...

Bericht  Nana di 27 maa 2012 - 10:15

Hoi meiden!

Is het zo dat kindjes geboren uit IVF / icsi / iui vaker jongetjes zijn dan meisjes. Heb nu in mijn omgeving een paar keer meegemaakt dat dit zo was.

Ergens zou het wel kunnen kloppen dacht ik. Zaadcellen die jongetjes maken zijn sneller maar leven korter. Als er dus zaadcellen bij een eicel gebracht worden zou er dus vaker een jongetje ontstaan.

Wat denken jullie? En klopt het voor de meiden die hier komen en zwanger zijn geraakt dmv IVF / icsi of iui?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes... Empty Re: Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...

Bericht  Le Chat Noir di 27 maa 2012 - 10:20

Bij icsi is de kans op een meisje juist iets groter. Geen ervaring mee nog!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes... Empty Re: Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...

Bericht  Paper Crown di 27 maa 2012 - 19:39

Ik heb het idee dat er juist meer meisjes geboren worden met IVF/ICSI maar ik weet het niet zeker..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes... Empty Re: Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 19:41

Bij IVF zou het dan niet veel uit moeten maken, want de zaadcellen moeten alsnog gewoon zwemmen. Al is het misschien in je lichaam zo dat de mannetjes sneller afsterven en dat een meisje haar kans dan pakt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes... Empty Re: Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...

Bericht  Le Chat Noir di 27 maa 2012 - 20:01

Even van een site geplukt:

IVF: meer kans op een jongen
Uit een onderzoek in Australië blijkt dat vrouwen die zwanger raken via ivf, een grotere kans hebben op een jongen.

Er werd gekeken naar 14.000 geboortes, waaronder kinderen die door middel van ivf geboren waren. 56 procent hiervan was een jongen en 44 procent een meisje. Maar ook bij een natuurlijke bevruchting in ons land, maak je meer kans op een jongen! Dan is gemiddeld 51 procent van de baby’s een jongen tegenover 49 procent meisjes.

IVF en ICSI
Bij IVF wordt een eicel in een laboratorium gemengd met het sperma van de man. Daarna wordt het teruggeplaatst. Bij een andere techniek, ICSI, is de kans op een meisje juist een klein beetje groter. Hierbij wordt de eicel bevrucht met één zaadcel. De kans op een meisje is hierbij 51 procent.


Mannelijke zaadcellen zwemmen toch sneller, waardoor ze waarschijnlijk bij IVF de eicel eerder bereiken/binnendringen? En misschien zien de vrouwelijke zaadcellen er wel 'mooier' uit waardoor ze bij ICSI sneller gekozen worden :P .
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes... Empty Re: Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 0:50

Mijn zoon is een ICSI kindje en ons 2e ICSI kindje (cryo) zal waarschijnlijk een meisje zijn (na 3 echo's weten we het nog steeds niet zeker, zaterdag poging 4! haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes... Empty Re: Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...

Bericht  Diese vr 30 maa 2012 - 8:44

Ik had 7 bevruchte embryos bij onze enige volledige ICSI poging. Na geslachtbepaling bleken het 4 jongens en 3 meisjes...
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes... Empty Re: Geslacht IVF/ icsi / iui kindjes...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum