Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ICSI en man rookt

+11
moepie
Susan
Julia
Clapperdie
Chelle
_Lana_
Mamasapje
TukTuk
studiebol
sheila123
Le Chat Noir
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty ICSI en man rookt

Bericht  Le Chat Noir za 23 jul 2011 - 21:02

Heb lang getwijfeld of ik hierover een topic zou openen...
Wij hebben te horen gekregen dat we alleen met ICSI zwanger kunnen worden. Mijn man heeft weinig zaadcellen en daarvan erg weinig beweeglijk. Nu rookte hij altijd zeker wel 20 per dag en lust graag een biertje (dit niet overdreven, maar toch wel een paar keer per week en bij feestjes meer). Tot we naar het ziekenhuis stapten, zei ik hier niet heel veel van, alleen af en toe als ik weer ongesteld werd ofzo. Als ik wat zei vond hij me maar zeuren.. immers veel mannen doen dat en veel vrouwen raken er toch zo zwanger van!
Toen bleek dat zijn 1e uitslag erg slecht was, ben ik er bij de gyn over begonnen. Zij zei dat het niet zoveel invloed zou hebben. Eigenlijk leek het alsof het niet veel uitmaakte, als het maar wat met mate ging. Warmte was van veel grotere invloed, net als ziekte en medicatie. Nou dat paste natuurlijk wel in zijn straatje Wink. Ik denk zelf dat ze meer bedoelde dat het niet alleen zo slecht kon zijn van roken en alcohol, dat het niet een hoofdoorzaak is.

Nu is het zeker dat we voor ICSI moeten gaan... Ik lees me in over wat je zelf kunt doen om je kansen te vergroten op een succesvolle poging. Heb ik nog wat het gevoel dat ik er nog een heel klein beetje zelf invloed op kan uitoefenen.
Maarja jullie raden het al...niet op mijn man. Hij neemt wel trouw vitamines in. Ook is hij wel geminderd naar 5-8 sigaretten en drinkt ook minder. Die alcohol maak ik me ook niet zo druk om, maar wel om het roken. Maar helemaal stoppen daarmee kan en wil hij niet! Hij is erg verslaafd aan roken. Doet erg dramatisch hierover. Alsof het leven zonder niet meer leuk is.
Dit zorgt momenteel voor nogal wat spanningen. Ik zit ermee dat ik wel van alles moet laten (al ben ik nu erg blij dat ik gestopt ben met roken eerder hoor maar toch) en straks alles moet onder gaan, terwijl hij niet eens dat kan laten... Ook begrijp ik niet dat ik er überhaupt zo achter aan moet zitten. Maar dat komt ook door de verslaving, hij praat zich aan dat het best meevalt hoe slecht het is, haalt daarbij aan wat de gyn toen zei.... Ik kan er wel enigzins in meegaan omdat ik eerder ook heb gerookt en stoppen is ook wel moeilijk...maar als je nu echt een duidelijke reden hebt??! Je kunt het in ieder geval proberen!

Maarja waar je ook zoekt op leefstijl en IVF/ICSI kom je de onderzoeken tegen waarbij duidelijk aangetoond werd dat je slagingskans veel lager is bij een rokende man...En ik wil gewoon dat we ons later zelf niet hoeven verwijten dat we misschien iets in onze levensstijl aan hadden kunnen passen als het niet lukt...
Gisteravond weer een enorme woordenwisseling hierover gehad. Wel weer goed gemaakt hoor. Ik begrijp hem ook wel dat er niks aan is als iemand je in de gaten houdt hoeveel je rookt en je elke keer op je kop krijgt Wink. En hij heeft ook veel stress door de uitslagen, waardoor hij juist zin krijgt in roken. Hij begrijpt mij ook wel... Ik heb nu gezegd dat ik er dan vanuit ga dat hij nu zijn eigen verantwoordelijkheid hierin neemt en dat ik er op vertrouw dat hij zo weinig mogelijk rookt..dat ik ga proberen er niet steeds over te 'zeuren'. Maar eerlijk gezegd denk ik dat wanneer ik er niets over zeg, hij gewoon weer zo doorgaat. En ben bang dat dit heel veel stress gaat geven en dat wil ik juist niet!

Wie heeft er raad? Of vind dat ik me er inderdaad maar niet zo druk over moet maken? Misschien overdrijf ik ook wel enorm...
Ik weet het soms ook niet meer hoor Rolling Eyes .

Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 21:40

De kans op zwangerschap vermindert met 40 procent als je rookt dus ik zou echt eisen van hem dat hij stopt! Eerst stoppen en dan pas icsi. Je staat echt volledig in je recht dat je niet wilt dat hij rookt. Ik vind dit echt onvoorstelbaar van hem, wat egoïstisch..
Ik zou dus eisen dat hij stopt en samen hulp voor hem zoeken voordatje uberhaput begint.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  sheila123 za 23 jul 2011 - 21:41

James schreef:De kans op zwangerschap vermindert met 40 procent als je rookt dus ik zou echt eisen van hem dat hij stopt! Eerst stoppen en dan pas icsi. Je staat echt volledig in je recht dat je niet wilt dat hij rookt. Ik vind dit echt onvoorstelbaar van hem, wat egoïstisch..
Ik zou dus eisen dat hij stopt en samen hulp voor hem zoeken voordatje uberhaput begint.
+1
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 21:45

Wat ontzettend bizar ook dat de gyn zei dat het niet zoveel uit maakt. Wetenschappelijk onderzoek heeft allang aangetoond dat de invloed juist heel groot is ! http://www.zwangerstraks.nl/roken.php

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  studiebol za 23 jul 2011 - 21:50

Tja.. wij kunnen nu wel allemaal roepen dat je van hem moet eisen dat hij stopt maar of dat gaat helpen.

Heeft hij al geprobeerd om te stoppen? EN hoe dan? Heeft hij daar hulp bij gehad? ik heb zelf nooit gerookt hoor dus ik weet niet of het helpt, maar ik geloof wel dat iemand die echt verslaafd is daar hulp bij nodig heeft, dus misschien kan je samen met hem hulp zoeken, kijken naar wat bij hem past?

En jij zegt dat je je inleest, maar doet hij dat ook? Of vertel jij alles aan hem? Misschien kan je stukken op zoeken en hem dat dan laten lezen. Merk dat dat bij mijn partner helpt dat hij het zelf leest en niet dat ik het hem vertel.

Uiteindelijk lijkt het me wel beter dat hij stopt met roken zeker het traject dat jullie SAMEN ingaan.. en wat jij zegt jij moet er veel voor laten dus dat zal hij toch ook moeten doen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 21:58

Nou eh.. Als jij als vrouw dagelijks zware hormonen moet spuiten, tig keer inwendige echo's hebt, een pijnlijke punctie moet ondergaan, en daar stress en onzekerheid van hebt.. Dan lijkt me toch het MINSTE wat je mag doen: eisen van je man dat hij stopt of daar zo snel mogelijk hulp bij zoekt (al denk ik nog steeds dat stoppen met roken gewoon een kwestie van willen is en dan kan je het echt wel. Mijn vriend heeft jarenlang 2 pakjes per dag gerookt en is in 1 keer gestopt. Idem voor mijn zwager). Kom nou..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  studiebol za 23 jul 2011 - 22:00

James zoals ik ook eindig in mijn bericht vind ik ook dat hij moet stoppen, maar ja ik denk dat je met eisen niet ver komt. Maar dat neemt niet weg dat ik wel vind dat hij moet stoppen hoor.. zeker ook omdat zij er straks heel veel voor moet doen.

Daarom probeer ik met iets anders te komen zodat hij uiteindelijk toch stopt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Le Chat Noir za 23 jul 2011 - 22:05

Ja ik heb het al verschillende malen van hem geeist! Maar goed, wat als hij het niet doet? Wat moet je dan?! De argumenten die jullie noemen, heb ik ook al 100 keer genoemd.

Ik voel me ook net een politie agent. Heb al gedreigd dat als hij gewoon mee gaat zitten roken/drinken met zijn vrienden als die langs komen, ik het ze ga vertellen waarom ik het niet wil (hij wil het niet vertellen aan hun). Maar dat voelt zoo kinderachtig en ook helemaal niet zoals ik normaal ben. Maarja aan de andere kant; onze kansen zijn zo verminderd dat ik wel bereid ben er wat te ver in te gaan.

Ik hoop dat het nu zo langzamerhand tot hem doordringt..soms heeft het even tijd nodig om te landen. Als hij nu zou stoppen zit er nog wel 3 maand tussen, dus dat zou op tijd zijn. Hij had tot nu toe ook steeds beloofd dat hij zou stoppen als het het onderzoek weer slecht uitviel...zucht. Ik lees inderdaad zelf het meeste en vraag hem ook dingen te lezen..tja ook dat komt niet helemaal van uit hemzelf. Hij is gewoon ook niet zo'n type om daarover te gaan lezen.

Wat voor hulp zou iets zijn? Iemand goede ervaringen? Hij heeft een half jaar geleden ook een stoppen met roken cursus gehad, was toen bijna 2 weken gestopt..(zegt hij, want ik vertrouw het nooit helemaal, erg he) maar dus weer begonnen. Wat James zegt over het stoppen, klopt helemaal. Het is echt een kwestie van de knop omzetten. Ik spreek uit eigen ervaring... Maarja dan zegt mijn man weer dat ik veel sterker ben in dat soort dingen en hij niet... Ja lekker makkelijk!

En wat betreft de gyn..ja ik begreep dat ook niet! Zoals ik al zei denk ik dat zij bedoelde dat deze uitslag niet puur en alleen door roken komt.. Maar ze had beter tegen een roker kunnen zeggen dat hij moet stoppen!

Edit: we hebben uitgeslapen (ja dat kan nog als je kinderloos bent Wink) en hij heeft nu wel koffie gepakt maar gaat niet roken...dat is in ieder geval een goed begin..
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 22:06

LCN, ben je niet bang dat de oorzaak dat jullie voor ICSI moeten gaan misschien wel het rookgedrag van je man is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 22:08

Nou, ik zou in ieder geval niet starten met ICSI voordat hij stopt met roken. Is hij al eens langs de huisarts geweest?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  TukTuk za 23 jul 2011 - 22:10

Ik denk zeker dat je het van hem kunt eisen, kom op zeg! Hij wilt toch net zo graag kinderen?
Ik zou hem gewoon wetenschappelijke artikelen laten lezen, en toch nog eens een gesprek aangaan met de gyn. Desnoods neem je die onderzoeken gewoon mee.

Dat van het "goedpraten" en minder erg maken herken ik wel bij mijn vriend ook, al is het een totaal andere situatie (Zijn moeder heeft longkanker gehad, per toeval en met veel geluk achter gekomen anders was ze er nu niet meer geweest, en hij zegt doodleuk "ja dat hoeft niet persee van het roken te komen, je kan van alles longkanker krijgen".) Die rookt ook nog steeds vrolijk door.. laughcry
Echt typisch voor mensen met een verslaving, wat de verslaving ook is..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 22:17

Mijn man is ook in een keer gestopt na 6 jaar gerookt te hebben en die vond het ook moeilijk maar heeft het wel volgehouden omdat hij dat zo graag wilde. Het is even pittig maar alsnje iets zooo graag wilt dan moet je even sterk zijn denk ik. Ook al begrijp ik dat het voor hem moeilijk is, voor jou word het al moeilijk genoeg! Ik vind dus dat hij wel echt moet stoppen, misschien toch alvast gaan afbouwen dat is een begin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Le Chat Noir za 23 jul 2011 - 22:19

Nee ik ben niet bang dat het door het roken komt. Dat kan nooit zoveel invloed hebben, dat lees je ook nergens in de onderzoeken. Waarschijnlijk komt het door niet ingedaalde ballen wat ze te lang zo hebben gelaten vroeger...

Ik ben trouwens niet van plan te wachten met ICSI...

Het is misschien wel een idee naar de huisarts te gaan, al zal ik hem daarheen moeten slepen en ook zelf een afspraak moeten maken ben ik bang...
Ik wil trouwens geen verkeerde indruk geven van mijn man, ik hou heel veel van hem en we hebben het verder leuk samen, maar in deze zaken is hij dus wat 'minder leuk'.

En AngelNyn..die opmerkingen zijn idd ook typisch iets voor mijn man en denk ik voor elke verslaafde.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  TukTuk za 23 jul 2011 - 22:20

Kan je overigs niet afspreken dat hij stopt met roken tot dat je zwanger bent? En dat als hij daarna weer verder wilt roken dat hij dat zelf moet beslissen dan? Maar dat jullie nu beide even focussen op het zwanger worden, jij laat er dingen voor, hij mag ook zijn steentje bijdragen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Mamasapje za 23 jul 2011 - 22:28

Misschien is het zo dat hij zich schaamt ? Ook omdat je zegt dat zn vrienden niets mogen weten ... Wellicht gaan zijn vrienden zich afvragen waarom hij stopt met roken en is bang dat zijn "geheim"toch uitkomt?

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 22:30

Dan hoop ik voor je dat hij op tijd stopt met roken! ICSI is een heftig traject en als je de kans kan vergroten dat je zwanger wordt in die weinige 3 pogingen, dan moet je dat echt doen hoor.

Ik zit nu middenin de 3e IVF poging en ik heb zelf gemerkt hoe klein de kans op zwangerschap i's en hoe ontzettend veel energie het van je vergt. En mijn vriend heeft dus heel goed zaad en ik heb ook genoeg eicellen. Zelfs als je een terugplaatsing hebt is de kans gewoon echt klein. Ik vind het daarom ook moeilijk te begrijpen dat je man er niet alles aan wil doen om de kans zo groot mogelijk te maken. Je pogingen zijn echt zo op..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  _Lana_ za 23 jul 2011 - 22:31

Ik ben het helemaal eens met James. Je gaat er samen voor en je moet er dus samen dingen voor laten. Tuurlijk is het allemaal niet zo makkelijk, om te stoppen met roken, maar het is echt wel bewezen dat het de vruchtbaarheid kan verminderen. Zeker omdat je maar een paar pogingen krijgt, zou ik er samen echt alles aan doen. En dan pas ICSI. Mijn man is heel erg gek op de sauna enz, dit heeft hij dus 3,5 jaar niet gedaan ( of heel af en toe als we een pauze namen ) en ik ben zelf gestopt met roken. In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het helemaal goed gaat komen. En zoals ik lees, is hij wel geminderd, dus dat is een klein begin.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Le Chat Noir za 23 jul 2011 - 22:32

@AngelNyn: Ja dat had ik zelf ook al bedacht... Dat helpt wel enigzins.
Hij staat nu weer 1 te roken Mad . Heb weer gezegd dat ik het van hem eis te stoppen met roken. Hij zegt nu 1-2 te gaan roken per dag. Hij wil niet helemaal stoppen.... Aaargh kan hier echt zo kwaad van worden!

@Mamasapje: Denk ook dat dit enigzins meespeelt ja. Terwijl je natuurlijk ook gewoon om gezonde redenen kunt stoppen...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Chelle za 23 jul 2011 - 22:37

AngelNyn schreef:Kan je overigs niet afspreken dat hij stopt met roken tot dat je zwanger bent? En dat als hij daarna weer verder wilt roken dat hij dat zelf moet beslissen dan? Maar dat jullie nu beide even focussen op het zwanger worden, jij laat er dingen voor, hij mag ook zijn steentje bijdragen..

+1
mijn man dronk regelmatig een biertje in het weekend en deed dit niet meer tot ik zwanger raakte.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Clapperdie za 23 jul 2011 - 22:51

LCN: Ik vind het zo vervelend dat je man niet wil stoppen met roken! Misschien wel een tip: toen mijn moeder 5 jaar geleden is gestopt met roken heeft zij via de huisarts pilletjes gekregen die het verslavingsgevoel tegen gaan. Zo had ze helemaal geen trek meer in een sigaret en toen ze er toch een opstak smaakte het zo ontzettend vies dat ze het nooit meer heeft gedaan. Misschien dat je daar eens over kunt informeren via de huisarts.

Verder wil ik je gewoon even een knuffel geven! Het is niet niets allemaal, ligt eigenlijk niet aan jou maar jij wilt wel alle consequenties dragen/nemen om toch voor een kindje te gaan. Het minste wat hij kan doen is stoppen met roken!

Misschien een idee om hem de reacties van het formum eens te laten lezen... Misschien wordt dat een wake-up call?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  TukTuk za 23 jul 2011 - 22:55

Le Chat Noir schreef:@AngelNyn: Ja dat had ik zelf ook al bedacht... Dat helpt wel enigzins.
Hij staat nu weer 1 te roken Mad . Heb weer gezegd dat ik het van hem eis te stoppen met roken. Hij zegt nu 1-2 te gaan roken per dag. Hij wil niet helemaal stoppen.... Aaargh kan hier echt zo kwaad van worden!

@Mamasapje: Denk ook dat dit enigzins meespeelt ja. Terwijl je natuurlijk ook gewoon om gezonde redenen kunt stoppen...

Echt heel vervelend voor je deze situatie!
Hopelijk komt hij toch tot inkeer! Heel veel succes!

En een studiegenootje had ook pillen gekregen via de huisarts, die heten Champix. In NL worden ze helaas niet vergoed, tenzij je ook psychologische hulp zoekt geloof ik. (Dat studiegenootje is Belg, en daar worden de eerste pillen deels vergoed, en de dosis er na nog minder, maar uiteindelijk kwam het er op uit dat ze 90 euro betaalde voor de volledige dosis en het hielp echt enorm goed bij haar!
Ik weet eigenlijk niet wat ze hier in NL kosten!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Julia za 23 jul 2011 - 22:59

Ik vind dit eerlijk gezegd best wel naar van je man. Ik kan me er al kwaad om maken als ik dit zo lees. Jij moet door die pijnlijke behandelingen heen en het enige wat je man hoeft te doen is stoppen met roken. En ja dat zal vast wel niet leuk zijn, maar kom op, het is voor een goed doel.
Ik vrees dat dit heeel erg tussen mij en mijn man in zou gaan staan, mocht hij dit doen.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  studiebol za 23 jul 2011 - 23:03

Heb je hem ook vertelt dat jij er ook veel voor moet laten en alle nare en vooral pijnlijke(wat ik hier lees) behandelingen moet ondergaan? Misschien moet je hem daar ook mee confronteren. Aangeven dat het voor jou ook niet makkelijk is en jij het natuurlijk ook anders had gewild. Maar jullie hebben samen die kinderwens, dus moeten jullie er samen voor gaan, jij ondergaat de nare behandelingen en hij stopt met roken!

Maar wat mamasapje ook zei misschien schaamt hij zich er voor? Ga het gesprek nogmaals met hem aan, zegt dat je "ik kan niet stoppen" niet accepteert want ik denk zelf ook echt dat iedereen kan stoppen. Maar vraag verder, waarom kost het hem zo veel moeite, waarom mogen zijn vrienden het niet weten? Ik denk namelijk dat er meer achter zit... Misschien vind hij het wel heel erg dat het aan "hem ligt"...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 23:06

Julia schreef:Ik vind dit eerlijk gezegd best wel naar van je man. Ik kan me er al kwaad om maken als ik dit zo lees. Jij moet door die pijnlijke behandelingen heen en het enige wat je man hoeft te doen is stoppen met roken. En ja dat zal vast wel niet leuk zijn, maar kom op, het is voor een goed doel.
Ik vrees dat dit heeel erg tussen mij en mijn man in zou gaan staan, mocht hij dit doen.

+1. Plus dat ik mijn man serieus zou vragen hoe graag hij nou eigenlijk een kind wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 23:07

Wat ontzettend klote voor je deze situatie.

Wil hij wel stoppen? Want ik kan mijzelf ook voorstellen dat mensen die niet 'willen' stoppen het ook niet gaat lukken om te stoppen als ze gepusht worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt anti roken en erger me groen en geel aan je verhaal. Helemaal door wat jij allemaal moet ondergaan en hij doet er nogal wegwuifend over.. Maar als hij niet wil stoppen (als hij het 'nut') er niet van inziet, dan weet ik ook niet of het gaat helpen als hij zo stopt.

Ik vind het trouwens echt onbegrijpelijk dat je gyn heeft gezegt dat hij niet veel uitmaakt. Hij gelooft haar natuurlijk eerder dan een paar artikelen. Helemaal omdat het hem beter uitkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ICSI en man rookt Empty Re: ICSI en man rookt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum