Mijn vriend en een goede vriendin: als water en vuur.......
+4
loura
Melis_je
Minx
Puk
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mijn vriend en een goede vriendin: als water en vuur.......
He hallo:)
Mijn vriend en een van mijn beste vriendinnen mogen elkaar niet bepaald. Er is nooit iets gebeurd ofzo, maar ze zijn totaal elkaars type niet. Zij vindt hem te afstandelijk en te ongeïnteresseerd, en hij vindt haar te betweterig en irritant aanwezig.
Nu is dat al zo sinds mijn vriend en ik een relatie kregen, dit is nu 6,5 jaar, en ik heb me er wel bij neergelegd, maar toch knaagt het soms nog een beetje. Mijn vriendin gaat trouwen binnenkort en we zijn gewoon de hele dag uitgenodigd, maar mijn vriend vindt het wel lastig, omdat hij er voor zijn gevoel niet bij hoort, omdat ze zo'n slechte band hebben.
Ik merk aan mezelf dat het me de laatste tijd toch wel stoort, ik heb ze beide zo lief en ik zou het zo fijn vinden als ze met elkaar over weg zouden kunnen! Maar het is nou eenmaal zo.
Wie herkent dit een beetje en hoe ga je ermee om?
Mijn vriend en een van mijn beste vriendinnen mogen elkaar niet bepaald. Er is nooit iets gebeurd ofzo, maar ze zijn totaal elkaars type niet. Zij vindt hem te afstandelijk en te ongeïnteresseerd, en hij vindt haar te betweterig en irritant aanwezig.
Nu is dat al zo sinds mijn vriend en ik een relatie kregen, dit is nu 6,5 jaar, en ik heb me er wel bij neergelegd, maar toch knaagt het soms nog een beetje. Mijn vriendin gaat trouwen binnenkort en we zijn gewoon de hele dag uitgenodigd, maar mijn vriend vindt het wel lastig, omdat hij er voor zijn gevoel niet bij hoort, omdat ze zo'n slechte band hebben.
Ik merk aan mezelf dat het me de laatste tijd toch wel stoort, ik heb ze beide zo lief en ik zou het zo fijn vinden als ze met elkaar over weg zouden kunnen! Maar het is nou eenmaal zo.
Wie herkent dit een beetje en hoe ga je ermee om?
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Mijn vriend en een goede vriendin: als water en vuur.......
Ik heb zelf ook in die situatie gezeten, alleen was ik dan de vriendin die het vriendje niet mocht (is nu gelukkig uit).
Ik snap dat je vriend er moeite mee heeft om te beslissen wat hij gaat doen. Als ik hem was zou ik gewoon mee zijn gegaan. Lekker mee feesten. Ik zou dat zelf ook het prettigste gevonden hebben. Als hij niet mee gaat legt dat er de nadruk zo op. Ik nodigde ook altijd de ex van mijn vriendin mee uit, hij is niet een keer mee gekomen. Ik snap dat hij er geen zin aan heeft alleen op zo'n moment leg je er wel de nadruk op. Ondanks dat het dan om mij ging vond ik het voor haar nooit leuk dat hij nooit mee kwam. Ik vind dat je dat voor je vriendin over moet kunnen hebben. Daarbij zijn er zoveel mensen dat je elkaar rustig kan ontlopen.
Ik snap dat je vriend er moeite mee heeft om te beslissen wat hij gaat doen. Als ik hem was zou ik gewoon mee zijn gegaan. Lekker mee feesten. Ik zou dat zelf ook het prettigste gevonden hebben. Als hij niet mee gaat legt dat er de nadruk zo op. Ik nodigde ook altijd de ex van mijn vriendin mee uit, hij is niet een keer mee gekomen. Ik snap dat hij er geen zin aan heeft alleen op zo'n moment leg je er wel de nadruk op. Ondanks dat het dan om mij ging vond ik het voor haar nooit leuk dat hij nooit mee kwam. Ik vind dat je dat voor je vriendin over moet kunnen hebben. Daarbij zijn er zoveel mensen dat je elkaar rustig kan ontlopen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Fairytale schreef:Ik heb zelf ook in die situatie gezeten, alleen was ik dan de vriendin die het vriendje niet mocht (is nu gelukkig uit).
Mijn vriend gaat wel gewoon mee hoor, met de bruiloft, dat was gelijk al duidelijk, ook van zijn kant. Maar hij vindt het gevoelsmatig wel lastig, voor zijn gevoel hoort hij er niet bij. Ik zou het ook vervelend vinden als hij niet mee zou gaan omdat ze elkaar niet zo mogen, dus hij gaat ook gewoon mee met verjaardagen enzo. Maar toch voel ik altijd een bepaalde spanning en hoop ik dat ze elkaar met rust laten!
Puk- Prater
Waarschijnlijk zal hij daar meer mee zitten dan dat zij er mee zit. Het is wel vervelend. Maar hij moet zich maar bedenken hij hoort bij jou en daarom hoort ook hij erbij.
Minx- Lady Post-a-lot
Fairytale schreef:Waarschijnlijk zal hij daar meer mee zitten dan dat zij er mee zit. Het is wel vervelend. Maar hij moet zich maar bedenken hij hoort bij jou en daarom hoort ook hij erbij.
Het is andersom, zij zit er mee mee dan hij. Zij heeft meerdere malen aangegeven aan mij dat ze zijn persoonlijkheid niet leuk vindt en hem ongeïnteresseerd vindt enzo. Ik heb gezegd dat ze er maar mee moet leren leven, ik ben gelukkig met hem en so be it.
Mijn vriend zei gelijk, tja ik mag haar niet, sorry, maar zo is het nu eenmaal. Hij begint alleen soms te knorren als we verjaardagen/feestjes bij haar hebben. Zoals nu dus....
Puk- Prater
Ik heb ook zo'n situatie, mijn vriend en m'n beste vriendin mogen elkaar totaal niet. Bij ons zorgt dat verder niet voor problemen, ze zien elkaar zelden. Ik weet dat hij niet mee zou willen naar bijv. haar verjaardag en dat vind ik prima. Het is mijn vriendin, niet die van hem. Ik ga hem niet verplichten om mee te gaan naar de verjaardag van iemand met wie hij niets heeft. Naar een bruiloft zou ik wel willen dat hij mee gaat. Voor mij, niet zozeer voor de bruid.
Waarschijnlijk komt er zoveel op je vriendin af die dag dat ze elkaar amper zullen spreken. Ik zou me er niet al te druk over maken.
Waarschijnlijk komt er zoveel op je vriendin af die dag dat ze elkaar amper zullen spreken. Ik zou me er niet al te druk over maken.
Gast- Gast
bedoelde ook tijdens de bruiloft
Minx- Lady Post-a-lot
Mij zou het niet uitmaken, ook niet als ze elkaar zouden ontlopen. Je kunt niet iedereen aardig vinden.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik heb het andersom, ik en een vriend van mijn vriend mogen elkaar niet. Ik zorg er over het algemeen voor dat ik niet thuis ben als hij komt. Mijn vriend is een stuk jongen dan ik en zijn vriend dus ook. Nu is mijn vriend een stuk volwassener dan zijn vriend en dat merk ik heel erg. Ik vind het dan ook wel irritant als ze samen uitgaan want die vriend is constant alleen maar bezig met proberen te scoren bij meiden. Mijn vriend zit er dan natuurlijk ook bij. Ook is die vriend nu in een fase dat hij drugs uitprobeert en elke keer vraagt hij wel aan mijn vriend of hij ook wilt.. Nou hij is gelukkig niet zo en zal er niet in meegaan maar toch maak ik me elke keer weer zorgen als ze samen uit gaan. :s
Jou situatie lijkt me ook echt vervelend want dan zit je er tussenin. Je kan er niet heel veel aan veranderen. Als mensen elkaar niet mogen dan is dat nou eenmaal zo. Ik hoop dat de trouwerij wel evengoed een leuke dag word en dat ze elkaar een beetje kunnen accepteren die dag
Jou situatie lijkt me ook echt vervelend want dan zit je er tussenin. Je kan er niet heel veel aan veranderen. Als mensen elkaar niet mogen dan is dat nou eenmaal zo. Ik hoop dat de trouwerij wel evengoed een leuke dag word en dat ze elkaar een beetje kunnen accepteren die dag
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Je vriendin en je vriend kunnen toch gewoon beleefd met elkaar omgaan? Je hoeft niet altijd maar goede vrienden te worden met elkaars vrienden, soms werkt dat helemaal niet, ik zou ook niet te vaak met allebei tegelijk afspreken, maar af en toe zijn er gelegenheden waar je elkaar niet kunt ontlopen, zoals verjaardagen of, zoals in dit geval, een bruiloft. Als jullie allebei zijn uitgenodigd dan zou ik het van hem wel zo aardig vinden om ook te gaan. Met wegblijven maak je meteen zo'n statement en het is maar de vraag of je dat wil, zeker op iemands bruiloft.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind trouwens wel dat ze allebei het fatsoen op zouden moeten brengen om niet uitvoerig hun mening over de ander te ventileren. Ik vind het not-done om, zonder dat daar een heel grondige reden voor is, negatief commentaar te geven op de partnerkeuze van je vriendin en andersom zou hij dat dus ook niet moeten doen. Er komen in je leven zat mensen voorbij met wie je af en toe te maken hebt terwijl je ze normaal niet uitgekozen zou hebben, soms is dat op je werk, soms is het aangetrouwde familie en soms is het de vriend of de beste vriendin van je vriendin. Je kunt er dan voor kiezen om de hele tijd te laten blijken dat je die persoon niet mag, maar daar heb je dan alleen maar je vriendin mee. Je hoeft niet altijd alles te zeggen wat je vindt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Helemaal eens met beide posts van Susan. Woord voor woord. Ik vind ook dat ze hun mening best wel eens een keertje voor zich kunnen houden, uit respect voor jou. En ik neem ook aan dat ze elkaar met rust laten op de bruiloft, dat je vriendin het druk zat heeft met haar speciale dag en dat je vriend het fatsoen heeft om niet te gaan lopen rellen op een bruiloft
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
+1 je kunt er totaal niks mee.. Is er ooit iets voorgevallen tussen hun? Ik zou me er best ongemakkelijk door voelen. Ze betekenen beide heel erg veel voor je.Susan schreef:Ik vind trouwens wel dat ze allebei het fatsoen op zouden moeten brengen om niet uitvoerig hun mening over de ander te ventileren. Ik vind het not-done om, zonder dat daar een heel grondige reden voor is, negatief commentaar te geven op de partnerkeuze van je vriendin en andersom zou hij dat dus ook niet moeten doen. Er komen in je leven zat mensen voorbij met wie je af en toe te maken hebt terwijl je ze normaal niet uitgekozen zou hebben, soms is dat op je werk, soms is het aangetrouwde familie en soms is het de vriend of de beste vriendin van je vriendin. Je kunt er dan voor kiezen om de hele tijd te laten blijken dat je die persoon niet mag, maar daar heb je dan alleen maar je vriendin mee. Je hoeft niet altijd alles te zeggen wat je vindt.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Heel herkenbaar, al heb ik een vriendin, die een onuitstaanbaar vriendje heeft. Wij liggen elkaar helemaal niet. Maar we doen allebei of onze neuzen bloeden. Als we op verjaardagen zijn, dan groeten we elkaar en zorgen we dat we niet te dicht bij elkaar staan, zodat we geen gesprek hoeven te voeren. Maar zolang wij daar hetzelfde over denken, dan werkt dat wel.
Als zij ooit gaan trouwen en ik wordt uitgenodigd voor de hele dag, dan ga ik daar wel heen. Het is toch de belangrijkste dag van mijn vriendin en zal ik evengoed blij zijn voor haar. Ik zal hen ook beide feliciteren, maar verder zal het wel zo worden, net zoals de verjaardagen met hem.
Maar ik snap wel dat het lastig is, ik heb 1 x uitgesproken naar mijn vriendin, dat X en ik elkaar niet zo liggen en dat beaamde ze wel. Verder hebben wij het er niet over, we weten allemaal hoe we erover denken.
Als zij ooit gaan trouwen en ik wordt uitgenodigd voor de hele dag, dan ga ik daar wel heen. Het is toch de belangrijkste dag van mijn vriendin en zal ik evengoed blij zijn voor haar. Ik zal hen ook beide feliciteren, maar verder zal het wel zo worden, net zoals de verjaardagen met hem.
Maar ik snap wel dat het lastig is, ik heb 1 x uitgesproken naar mijn vriendin, dat X en ik elkaar niet zo liggen en dat beaamde ze wel. Verder hebben wij het er niet over, we weten allemaal hoe we erover denken.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Soortgelijke onderwerpen
» Biechttopic 2
» Vriend van vriendin
» De vriendin van mijn vader.
» Goede vriendin verliefd op ex
» Mijn vader heeft een vriendin
» Vriend van vriendin
» De vriendin van mijn vader.