Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriend van vriendin

+7
SoGood
Sweety
Toet
Melis_je
Starla
Pien
Susan
11 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vriend van vriendin Empty Vriend van vriendin

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 23:43

1 van mijn beste vriendinnen heeft sinds iets meer dan een jaar een vriend, ik kan niet precies m'n vinger erop leggen maar er is iets dat ik niet helemaal vertrouw bij die jongen. Ik vind het eigenlijk maar een flapdrol, zij is bijna HBO afgestudeerd en hij heeft niet meer dan VMBO en elke keer van die tijdelijke baantjes als verhuizer,pizzakoerier etc. Als ik hem zie tilt hij me ook elke keer op(?) wat ik een beetje apart vind. Ik merk nu dat ik niet echt zin meer heb om met mn vriendin af te spreken, omdat het ook veel over die gast gaat. Ik weet dat het niet mijn zaken zijn en dat zij er gelukkig mee moet worden. Haar beste vriendin heeft ook de vriendschap met haar verbroken omdat zij hem niet mag. Zal ik het aankaarten bij haar of niet?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend van vriendin Empty Re: Vriend van vriendin

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 23:45

Nee, dat zou ik niet doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien zo 21 aug 2011 - 23:50

Waarschijnlijk heeft het een averechts effect als je het aankaart...
En daarnaast, wat wil je ermee bereiken?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 23:54

Dat is dus waar ik mee zit, als ik het aankaart met haar dan kiest ze ws toch partij voor die gast, wat ik in haar situatie ook zou doen denk ik. Maar zoals nu, ik merk gewoon dat ik haar een beetje probeer te vermijden, terwijl het echt een superleuke vriendin is omdat ik geen zin heb om verhalen over hem aan te horen.

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 21 aug 2011 - 23:55

En wat als jij het gesprek een andere wending geeft? Gaat ze dan automatisch weer terug op haar vriend als gespreksonderwerp?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Starla ma 22 aug 2011 - 0:03

Ik zou er ook niet iets van zeggen. Dat werkt alleen averechts, en wat wil je er mee bereiken?
En als je het vervelend vind dat ze in een gesprek steeds over die vriend begint kun je toch zeggen dat je het nu eens niet over vriend wil hebben?
Dat optillen zou ik ook wat van zeggen, dat zou ik zelf helemaaaaal niet kunnen waarderen. Misschien denkt die jongen wel dat je dat leuk/niet erg vind.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Melis_je ma 22 aug 2011 - 0:09

Ik lees niets schokkends. Ik zou zeggen dat je niet opgetild wil worden en misschien wat meer doe-afspraken maken met haar.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 0:12

Toevallig heeft een vriendin afgelopen weekend de vriendschap verbroken met mij omdat ze het niet kan vinden met mijn vriend en niet kan verkroppen dat ik bij hem blijf.

Ik vind dat aan de ene kant echt verschrikkelijk, aan de andere kant vind ik het ook respectloos en stom. Ik ben meer dan mijn vriends partner...En als ze niets meer over hem wil horen, prima, dan kan dat, maar mij zo laten vallen, nee.

Dus ik zou het voorzichtig benaderen als ik jou was!

Gast
Gast

Bericht  Toet ma 22 aug 2011 - 0:34

Waarom zou je de vriendschap verbreken omdat je haar vriend niet mag? Je hebt toch een vriendschap met háár, niet met hem?! Als zij gelukkig met hem is zou ik er niks over aankaarten. Je kunt bijvoorbeeld wel zeggen dat je het niet prettig vind dat hij je optilt, maar de rest vind ik onzin.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Susan ma 22 aug 2011 - 0:36

_Leaf_ schreef:Toevallig heeft een vriendin afgelopen weekend de vriendschap verbroken met mij omdat ze het niet kan vinden met mijn vriend en niet kan verkroppen dat ik bij hem blijf.

Ik vind dat aan de ene kant echt verschrikkelijk, aan de andere kant vind ik het ook respectloos en stom. Ik ben meer dan mijn vriends partner...En als ze niets meer over hem wil horen, prima, dan kan dat, maar mij zo laten vallen, nee.

Dus ik zou het voorzichtig benaderen als ik jou was!

Ik kan me voorstellen dat je kwaad bent, ik vind het ook echt een rare reden. Hoezo kan ze het niet verkroppen dat je bij hem blijft, had ze dan verwacht dat je het uit zou maken voor haar of zo? Nou ja, hug niet echt leuk inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sweety ma 22 aug 2011 - 3:32

toetje_ schreef:Waarom zou je de vriendschap verbreken omdat je haar vriend niet mag? Je hebt toch een vriendschap met háár, niet met hem?! Als zij gelukkig met hem is zou ik er niks over aankaarten. Je kunt bijvoorbeeld wel zeggen dat je het niet prettig vind dat hij je optilt, maar de rest vind ik onzin.
+1
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 5:58

toetje_ schreef:Waarom zou je de vriendschap verbreken omdat je haar vriend niet mag? Je hebt toch een vriendschap met háár, niet met hem?! Als zij gelukkig met hem is zou ik er niks over aankaarten. Je kunt bijvoorbeeld wel zeggen dat je het niet prettig vind dat hij je optilt, maar de rest vind ik onzin.
Dat is waar, maar als ik met haar afspreek gaat het ook veel over die gast, en eigenlijk interesseert me echt niks wat die jongen allemaal doet. Ik kan toch moeilijk zeggen: ik wil wel met je afspreken maar het niet over .. hebben? Dan vraagt ze natuurlijk meteen: waarom niet?

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 22 aug 2011 - 6:23

Ik zou het niet bij je vriendin aankaarten maar bij die vriend. Als mijn vriendinnnen iets tegen mijn vriend hebben, moeten ze bij hem zijn, ik ben niet verantwoordelijk wat mijn vriend zegt of denkt. Oke, dit is misschien een beetje té zwart wit.. Maar over dat optillen enzo.. Ik zou hem duidelijk maken dat je daar niet van gediend bent.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815

Bericht  Starla ma 22 aug 2011 - 6:33

Je hoeft toch niet te zeggen dat je wel wil afspreken als ze maar niet over vriend praat? Je kan toch op het moment zelf zeggen dat je niet de hele tijd over die jongen wil praten.
Ik ga zelf ook niet de hele tijd over mijn vriend praten met vriendinnen, en andersom ook. Dan zeggen we ook gerust tegen elkaar, jajaja nu weten we het wel over vriend, of sorry dat ik veel over vriend praat, als je het vervelend vind moet je het zeggen. Dat soort dingen moet je gewoon bespreekbaar maken. (En dan heb ik het dus niet over het wel/niet mogen.)
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 10:00

Ik lees niet zoveel raars over die jongen in je stukje, het is dus een nogal enthousiast type met een lange cv. Lijkt me niet echt onoverkomelijk. Denk eerder dat dit iets is dat aan jou ligt, dus zou proberen na te gaan waarom je je ergert aan zulke kleine dingetjes.

Gast
Gast

Bericht  Toet ma 22 aug 2011 - 10:33

Yasmin schreef:
Dat is waar, maar als ik met haar afspreek gaat het ook veel over die gast, en eigenlijk interesseert me echt niks wat die jongen allemaal doet. Ik kan toch moeilijk zeggen: ik wil wel met je afspreken maar het niet over .. hebben? Dan vraagt ze natuurlijk meteen: waarom niet?

Ken je hem eigenlijk wel? Of sta je er voor open hem te leren kennen, hem een kans te geven? Je klinkt erg bevooroordeeld en praat neerbuigend over hem. Wie weet wat er achter deze iets minder intelligente pizzakoerier schuilt. Zo nee, dan zou ik er idd voor kiezen alleen met je vriendin af te spreken, het zal heus niet altijd alleen maar over hem gaan, jullie hebben vast meer gespreksstof dan alleen haar vriend.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 10:50

Wat hij voor opleiding of baan doet vind ik niet relevant, dat is geen rede om iemand wel of niet te mogen.
Dat hij je optilt is misschien wel wierd, ik zou zeggen, til hem eens op. Kijken wat ie dan denkt.

Misschien is het verder wel een enorme rotzak hoor, maar om de punten die je nu maakt vind ik dat je je nogal aan stelt. Dat hij niet jouw type mens is kan je toch niet werkelijk doen twijfelen om je vriendschap af te blazen?

Als een van mijn vriendinnen mijn (toekomstige) vriend niet zou mogen zou ik me dat erg aantrekken, maar als ze onze vriendschap er voor zou afblazen dan ben ik haar ook liever kwijt dan rijk.

Gast
Gast

Bericht  luisa di 23 aug 2011 - 7:43

ik vind je ook niet echt respectvol over hem praten. Ken jij hem een beetje? Ik snap dat je het nietleuk vindt als hij je optilt.
Ik zou dan ook de volgende keer dat hij dit doet tegen hem zeggen dat je dit niet wilt hebben. Tegen je vriendin zou ik verder niet wat zeggen.[code]
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 20:49

Ik heb om die reden ook wel eens een vriendschap beeindigd. Ik vond dat zij haar leven te grabbel gooide door bij zo'n jaloerse kerel te blijven. Moet er wel bij zeggen dat zij zich ook enorm naar hem schikte en daardoor heel erg veranderde.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 4:40

luisa schreef:ik vind je ook niet echt respectvol over hem praten. Ken jij hem een beetje? Ik snap dat je het nietleuk vindt als hij je optilt.
Ik zou dan ook de volgende keer dat hij dit doet tegen hem zeggen dat je dit niet wilt hebben. Tegen je vriendin zou ik verder niet wat zeggen.[code]

Ja ik ken hem een beetje, ik snap gewoon echt niet wat zij in die gast ziet, ook echt een heel aanwezig type. Ik vind dat ze beter kan krijgen, ze heeft HBO bijna afgerond, en die jongen alleen maar van die tijdelijke baantjes. Maarja dat is haar keuze uiteraard, zijn ook niet mijn zaken.
Het is toch ook raar dat ik naar die jongen toe ga: ik mag je niet want je bent wel erg luidruchtig, en bovendien heb je geen enkel diploma

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 5:23

Wat heeft geen of wel een diploma er mee te maken of je iemand wel of niet leuk vind Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 5:33

Yasmin schreef:1 van mijn beste vriendinnen heeft sinds iets meer dan een jaar een vriend, ik kan niet precies m'n vinger erop leggen maar er is iets dat ik niet helemaal vertrouw bij die jongen. Ik vind het eigenlijk maar een flapdrol, zij is bijna HBO afgestudeerd en hij heeft niet meer dan VMBO en elke keer van die tijdelijke baantjes als verhuizer,pizzakoerier etc. Als ik hem zie tilt hij me ook elke keer op(?) wat ik een beetje apart vind. Ik merk nu dat ik niet echt zin meer heb om met mn vriendin af te spreken, omdat het ook veel over die gast gaat. Ik weet dat het niet mijn zaken zijn en dat zij er gelukkig mee moet worden. Haar beste vriendin heeft ook de vriendschap met haar verbroken omdat zij hem niet mag. Zal ik het aankaarten bij haar of niet?

Ik weet niet maar ik vind de dikgedrukte zin een beetje raar staan. Bedoel leerniveau kan ook goedgaan. Of is bv niet echt 'slim' En ik zou ik aangegeven bij deze jongen dat je het idd niet fijn vindt om opgetild te worden. Maar om nou gelijk een vriendschap te verbreken vanwege het opleidings niveau vind ik eigenlijk wel een beetje kortzichtig. Bedoel je bent met haar bevriend en toch niet met die kerel van haar.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 6:50

Cimic schreef:
Yasmin schreef:1 van mijn beste vriendinnen heeft sinds iets meer dan een jaar een vriend, ik kan niet precies m'n vinger erop leggen maar er is iets dat ik niet helemaal vertrouw bij die jongen. Ik vind het eigenlijk maar een flapdrol, zij is bijna HBO afgestudeerd en hij heeft niet meer dan VMBO en elke keer van die tijdelijke baantjes als verhuizer,pizzakoerier etc. Als ik hem zie tilt hij me ook elke keer op(?) wat ik een beetje apart vind. Ik merk nu dat ik niet echt zin meer heb om met mn vriendin af te spreken, omdat het ook veel over die gast gaat. Ik weet dat het niet mijn zaken zijn en dat zij er gelukkig mee moet worden. Haar beste vriendin heeft ook de vriendschap met haar verbroken omdat zij hem niet mag. Zal ik het aankaarten bij haar of niet?

Ik weet niet maar ik vind de dikgedrukte zin een beetje raar staan. Bedoel leerniveau kan ook goedgaan. Of is bv niet echt 'slim' En ik zou ik aangegeven bij deze jongen dat je het idd niet fijn vindt om opgetild te worden. Maar om nou gelijk een vriendschap te verbreken vanwege het opleidings niveau vind ik eigenlijk wel een beetje kortzichtig. Bedoel je bent met haar bevriend en toch niet met die kerel van haar.

Mee eens, je opleidingsniveau heeft er echt niks mee te maken. En hem "die gast" en "eigenlijk maar een flapdrol" noemen vind ik ook niet heel netjes van je trouwens. Je hoeft hem niet aardig te vinden, zoiets kan je niet afdwingen natuurlijk. En dat hij je optilt vind ik ook wel raar maar dan kan je gewoon zeggen dat je dat niet zint. Hij bedoelt het vast niet vervelend en heeft misschien niet eens door dat jij er niet van gediend bent.
Ik zou er niet zo'n drama van maken, het gaat toch om de vriendschap die je met haar hebt?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 10:15

Theedoosje schreef:Wat heeft geen of wel een diploma er mee te maken of je iemand wel of niet leuk vind Rolling Eyes
Dat zal wel een discussie gaan worden(volgens mij is die er al op het forum trouwens) maar ik ben van mening dat een groot opleidingsverschil niet gaat werken in een relatie op lange termijn. Zij wilt straks gaan samenwonen, met een fulltime goed salaris en hij misschien het minimumloon. Je krijgt dan toch een hele scheve verhouding van in en uitgaven. Zij moet met die jongen leven, natuurlijk maar ik zie het straks gewoon gebeuren dat ik dan allemaal gezeik over me heenkrijg over zulke dingen(we delen best veel met elkaar ook namelijk) en daar heb ik gewoon geen zin in.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 10:27

Ik snap jouw visie op vriendschap geloof ik niet helemaal. Je bent er toch gewoon voor een ander, ongeacht of je het nou wel of niet met haar keuzes eens bent? Als je nou nog elke keer zou moeten aanzien/aanhoren hoe verschrikkelijk ongelukkig zij is met hem, zou ik me er nog misschien iets bij kunnen voorstellen dat er voor jou op gegeven moment ook een grens bereikt is. Maar van wat ik lees is dat totaal niet het geval en gaat het puur om jouw beleving van hem en de problemen die jíj 'voorspelt' in hun relatie, waarbij natuurlijk het grootste probleem is dat jíj het allemaal weer zal moeten aanhoren en hoe vreselijk weinig zin jij daarin hebt.

Zeg tegen hem dat jij het niet fijn vindt dat hij je optilt en hou je mening over hem verder voor je, daar heeft jouw vriendin geen drol aan en hij ook niet. Maar als het je allemaal zó ontzettend veel moeite kost, is ze misschien ook beter af zonder jou. Ik kan het helaas niet tactischer verwoorden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: