Goede vriendin verliefd op ex
+6
Lady1984
Melis_je
Bay
Caro
Susan
Atelier Madame
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Goede vriendin verliefd op ex
Xx
Laatst aangepast door Atelier Madame op zo 1 sep 2013 - 4:43; in totaal 1 keer bewerkt
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Re: Goede vriendin verliefd op ex
Ik denk dat je moet nadenken wat je er precies zo erg aan vindt. Je hebt geen gevoelens meer voor hem, schrijf je. Heb je zulke nare herinneringen aan de breuk met je ex en komen die nu weer naar boven? Ben je bang dat hij haar ook zal kwetsen? Is het jaloezie, vind je het moeilijk te verteren dat hij destijds niks meer met jou wilde en nu wel met haar? Ben je bang dat hij nu weer ongevraagd een grotere rol zal spelen in je leven? Of is het voor jou puur die ongeschreven regel, het idee dat in jouw hoofd zit, dat zoiets gewoon niet kan?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben het in principe met je eens dat je niet met ex-en aan moet pappen. Maar als zij echt elkaar grote liefde zijn, dan kun je er weinig aan doen. Dan kan ik me voorstellen dat een vriendschap eindigt zodat die relatie kans van slagen heeft.
En verder eens met Susan, wát vind je zo erg? Ben je bang dat zij nu alles aan hem verteld wat jij tegen haar hebt gezegd? Want dat kan ik me voorstellen dat je die vriendin dat in vertrouwen hebt verteld, in al je verdriet en emotie, en dat dat nu eventueel bij hem terug kan komen.
Als dat het is, dan zou ik dat aan die vriendin voorleggen en haar uitleggen waarom je nu zo boos en verdrietig bent...
En verder eens met Susan, wát vind je zo erg? Ben je bang dat zij nu alles aan hem verteld wat jij tegen haar hebt gezegd? Want dat kan ik me voorstellen dat je die vriendin dat in vertrouwen hebt verteld, in al je verdriet en emotie, en dat dat nu eventueel bij hem terug kan komen.
Als dat het is, dan zou ik dat aan die vriendin voorleggen en haar uitleggen waarom je nu zo boos en verdrietig bent...
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik snap wel dat je eerste reactie is dat je het niet vindt kunnen en er absoluut niet blij mee bent. Ik zou het ook wat raar vinden als een vriendin met een ex van mij zou gaan. Maar ik zou al mijn exen en mijn vriendinnen al het geluk van de wereld gunnen, dus als zij verliefd op elkaar worden en daar gelukkig van worden, dan gun ik ze dat.
Tuurlijk zal dat eerst steken en zul je daar aan moeten wennen. Maar jullie zijn niet voor niets uit elkaar en niet meer bij elkaar gekomen, en je zegt dat je geen gevoelens meer voor hem hebt, dus waarom is het zo erg als zij iets met elkaar krijgen? Ik zeg het nu heel erg makkelijk en ik snap wel dat dat niet zo werkt, je gevoelens zullen er toch zijn. Maar geef het wat tijd, wen even aan het idee en kijk dan of je je nog steeds zo voelt .
Het feit dat je vriendin zonder aarzelen voor hem kiest vind ik trouwens wel weer wat anders. Daar zou ik het toch nog wel een keer met haar over willen hebben. Maar ik snap wel dat dat nu een lastig gesprek wordt aangezien het feit dat ze uberhaupt een relatie met elkaar hebben ook tussen jullie in staat.
Tuurlijk zal dat eerst steken en zul je daar aan moeten wennen. Maar jullie zijn niet voor niets uit elkaar en niet meer bij elkaar gekomen, en je zegt dat je geen gevoelens meer voor hem hebt, dus waarom is het zo erg als zij iets met elkaar krijgen? Ik zeg het nu heel erg makkelijk en ik snap wel dat dat niet zo werkt, je gevoelens zullen er toch zijn. Maar geef het wat tijd, wen even aan het idee en kijk dan of je je nog steeds zo voelt .
Het feit dat je vriendin zonder aarzelen voor hem kiest vind ik trouwens wel weer wat anders. Daar zou ik het toch nog wel een keer met haar over willen hebben. Maar ik snap wel dat dat nu een lastig gesprek wordt aangezien het feit dat ze uberhaupt een relatie met elkaar hebben ook tussen jullie in staat.
Gast- Gast
Xx
Laatst aangepast door Atelier Madame op zo 1 sep 2013 - 4:44; in totaal 1 keer bewerkt
Atelier Madame- Ratel
Je weet natuurlijk niet zeker of ze zonder aarzelen voor hem heeft gekozen, wie weet hoe lang ze al met die gevoelens zit zonder het erover te hebben. Juist omdat de meeste mensen meteen roepen dat het een ongeschreven regel is kan ik me voorstellen dat ze eerst heeft geprobeerd haar gevoelens in stilte te verdringen. Maar ik kan me ook voorstellen dat zodra ze weet dat het wederzijds is, het heel moeilijk is om het nog los te laten.
Susan- Lady Post-a-lot
Eens met bovenstaande dames. Ik zou het er ook moeilijk mee hebben maar als het meer is dan scharrelen kan ik niets anders doen dan mij daarbij neerleggen.
Zou hetzelf nogal egoistisch vinden als zij geen relatie met elkaar mogen hebben omdat het jouw ex is.
Ik hoop dat je het wat kunt relativeren en de vriendschap met je vriendin goed blijft!
Zou hetzelf nogal egoistisch vinden als zij geen relatie met elkaar mogen hebben omdat het jouw ex is.
Ik hoop dat je het wat kunt relativeren en de vriendschap met je vriendin goed blijft!
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Atelier Madame schreef:Maar mij nu zo voor het blok zetten van of je accepteert het of er is geen vriendschap meer
Er is ook geen andere mogelijkheid, toch? Ik kan me heel goed voorstellen dat het steekt, maar je kunt, vind ik, niet van ze vragen geen relatie te beginnen. Ik vind het ook beter om afstand te houden van elkaars exen, maar als ze beiden al verliefd zijn en beiden vrijgezel en, belangrijkst, jij hebt nu geen gevoelens meer voor hem, vind ik niet dat je er recht op hebt dat ze daar niks mee doen. Heel anders zou het zijn als het nu je vriend is of pas een paar maanden uit. Of als zij verliefd was en hij niet en ze actief achter hem aan zou gaan. Of alleen voor de seks.
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat de vriendschap erop stukloopt. Je kunt dan haar liefdesleven niet meer echt bespreken en ik kan me ook indenken dat je ze niet samen klef wil zien doen. Het lijkt me erg pijnlijk, en ik denk inderdaad dat je grote kans hebt dat de vriendschap flink afneemt. Zou het bij mij ook doen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Xx
Laatst aangepast door Atelier Madame op zo 1 sep 2013 - 4:43; in totaal 1 keer bewerkt
Atelier Madame- Ratel
Is het nog een keuze? Stel dat ze nu op elkaar afknappen of besluiten met elkaar te stoppen, herstelt die vriendschap dan nog 100%? Ik denk niet dat het echt een situatie is met 'schuld' of 'keuze', ik denk dat je er niet zoveel aan kan doen dat het zo loopt. Maar heel vervelend en zonde van een goede vriendschap. Ik denk ook dat het beter is om het te vertellen zodra de gevoelens spelen, maar ik betwijfel of je de vriendschap dan wel had kunnen houden.
Melis_je- Kletskop
Je hebt daarin ook gelijk Melisje: ik weet niet of het op die manier nog goed was gekomen. Het heeft in mijn ogen te maken met vertrouwen: de basis van elke relatie of dit nou een vriendschap of een gewone relatie is. Ik had heel erg veel vertrouwen in mijn vriendin, daarom is het ook een van mijn beste vriendinnen. Maar inmiddels is dat vertrouwen gewoon beschaamd: niet alleen vanwege de keuze om het aan te leggen met mijn ex, maar ook omdat ze het pas zo laat heeft verteld en mijn oordeel niet heeft durven aangaan. Natuurlijk had ik het niet leuk gevonden als ik het eerder had geweten, maar de klap was wel een stuk minder geweest. Mezelf kennende had ik het dan zelfs leuk voor haar gevonden. Nu kan ik dat gevoel helaas niet opbrengen. Nog niet iig.
Atelier Madame- Ratel
Dat begrijp ik heel goed, ook al heb je zelf al jaren een nieuwe vriend, dat kan toch heel veel pijn doen. Spreek je je ex nog wel?
Melis_je- Kletskop
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ik er zo heftig op zou reageren. Maar dat deed ik dus wel, dus blijkbaar raakt het me wel. Juist misschien omdat het zo'n goede vriendin is en ik besef dat daardoor de vriendschap heel anders wordt.
Mn ex spreek ik af en toe, we hebben dezelfde vriendengroep van de studie dus als we daar mee afspreken is hij er meestal ook bij. Dan kletsen we wel wat maar echt vrienden zijn we niet meer geworden. Mijn vriend gaat gelukkig ook normaal met hem om.
Besef overigens wel goed dat mijn ex hier eigenlijk als persoon buiten staat, het is vooral de vriendschap met de vriendin waarover ik mij druk maak en die ik op dit moment heel sterk relativeer.
Mn ex spreek ik af en toe, we hebben dezelfde vriendengroep van de studie dus als we daar mee afspreken is hij er meestal ook bij. Dan kletsen we wel wat maar echt vrienden zijn we niet meer geworden. Mijn vriend gaat gelukkig ook normaal met hem om.
Besef overigens wel goed dat mijn ex hier eigenlijk als persoon buiten staat, het is vooral de vriendschap met de vriendin waarover ik mij druk maak en die ik op dit moment heel sterk relativeer.
Atelier Madame- Ratel
Ik denk dat als ze had kunnen kiezen, ze ook niet verliefd was geworden op hem, maar het feit dat jij het eigenlijk al aan zag komen altijd, zegt misschien ook iets over hoe goed ze bij elkaar passen?
Ik zou het niet waarderen als mijn vriendinnen voor de grap een avondje het bed in duiken met mijn ex, maar als het liefde is, zou ik het een stuk minder erg vinden. Het maakt het niet leuk of grappig, maar wel acceptabel. Ik zou nooit verliefd willen worden op de ex van een vriendin, maar als het zo is, zou ik ook niet weten hoe ik dat precies moet stoppen. Dan zou het niet eens zijn dat ik de vriendschap ervoor op wil offeren, maar meer dat ik het dan ook even niet weet.
Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat jij het niet leuk vindt. Geef jezelf ook even de tijd om het te verwerken. Ik denk dat je moet proberen in te zien dat dit waarschijnlijk niet allemaal expres zo loopt. Als je de vriendschap niet voort kunt zetten, heb ik daar begrip voor, maar het kan misschien wel de moeite waard zijn om het te proberen? Als het dan niet werkt, kun je er altijd nog mee stoppen natuurlijk.
Ik zou het niet waarderen als mijn vriendinnen voor de grap een avondje het bed in duiken met mijn ex, maar als het liefde is, zou ik het een stuk minder erg vinden. Het maakt het niet leuk of grappig, maar wel acceptabel. Ik zou nooit verliefd willen worden op de ex van een vriendin, maar als het zo is, zou ik ook niet weten hoe ik dat precies moet stoppen. Dan zou het niet eens zijn dat ik de vriendschap ervoor op wil offeren, maar meer dat ik het dan ook even niet weet.
Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat jij het niet leuk vindt. Geef jezelf ook even de tijd om het te verwerken. Ik denk dat je moet proberen in te zien dat dit waarschijnlijk niet allemaal expres zo loopt. Als je de vriendschap niet voort kunt zetten, heb ik daar begrip voor, maar het kan misschien wel de moeite waard zijn om het te proberen? Als het dan niet werkt, kun je er altijd nog mee stoppen natuurlijk.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Je hebt daarin ook gelijk Melisje: ik weet niet of het op die manier nog goed was gekomen. Het heeft in mijn ogen te maken met vertrouwen: de basis van elke relatie of dit nou een vriendschap of een gewone relatie is. Ik had heel erg veel vertrouwen in mijn vriendin, daarom is het ook een van mijn beste vriendinnen. Maar inmiddels is dat vertrouwen gewoon beschaamd: niet alleen vanwege de keuze om het aan te leggen met mijn ex, maar ook omdat ze het pas zo laat heeft verteld en mijn oordeel niet heeft durven aangaan. Natuurlijk had ik het niet leuk gevonden als ik het eerder had geweten, maar de klap was wel een stuk minder geweest. Mezelf kennende had ik het dan zelfs leuk voor haar gevonden. Nu kan ik dat gevoel helaas niet opbrengen. Nog niet iig.
Misschien komt het hard over en zo is het niet bedoeld maar ik vind dat je jezelf een te grote rol toebedeeld in het geheel. Natuurlijk, hij is jouw ex, en zij is jouw vriendin, maar mensen leiden hun eigen leven en daar heb je uiteindelijk niks over te zeggen. Jij kan hen niet sturen. En dan doel ik op het zinnetje...en mijn oordeel niet heeft durven aangaan. Natuurlijk, het zou tactvoller geweest zijn als ze jou netjes op de hoogte had gesteld, maar om jouw mening ook echt mee te nemen in haar beslissing om er wel of niet voor te gaan, dat vind ik persoonlijk wat te veel gevraagd.
Dat het je kwetst kan ik me heel goed indenken. Als mij dit zou overkomen zou ik er waarschijnlijk echt kapot van zijn.
Ik hoop voor je dat je jezelf de tijd kunt geven om aan het idee te wennen. Ik zou het wel heel volwassen van je ex en je vriendin vinden om jouw vuile was niet buiten te hangen. In een relatie deel je nou eenmaal dingen die anderen niks aangaan.
Lady1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 255
June schreef:Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat jij het niet leuk vindt. Geef jezelf ook even de tijd om het te verwerken. Ik denk dat je moet proberen in te zien dat dit waarschijnlijk niet allemaal expres zo loopt. Als je de vriendschap niet voort kunt zetten, heb ik daar begrip voor, maar het kan misschien wel de moeite waard zijn om het te proberen? Als het dan niet werkt, kun je er altijd nog mee stoppen natuurlijk.
Dit is inderdaad nog wel het beste advies. Ik denk dat ik het eerst is een paar dagen laat bezinken voor verdere actie te ondernemen (nog eens een gesprek aangaan oid).
@lady1984: ik vind zelf ook dat ik er een grote rol in speel omdat de verhouding altijd al zo is geweest, ik heb al vaker het idee gehad dat er tijdens mijn relatie met ex iets tussen hen speelde. Dus ja ik bedeel mezelf misschien een grotere rol toe dan dat er daadwerkelijk bij zou moeten zijn, maar zo ervaar ik het op dit moment wel. Dat iemand die zo dicht bij mij staat een bepaalde keuze maakt. Ik heb het gisteren gehoord en ben er goed stuk van, dus zie het nu echt nog heel zwart wit. Misschien vergrijst het de komende tijd wat meer. Dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:June schreef:Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat jij het niet leuk vindt. Geef jezelf ook even de tijd om het te verwerken. Ik denk dat je moet proberen in te zien dat dit waarschijnlijk niet allemaal expres zo loopt. Als je de vriendschap niet voort kunt zetten, heb ik daar begrip voor, maar het kan misschien wel de moeite waard zijn om het te proberen? Als het dan niet werkt, kun je er altijd nog mee stoppen natuurlijk.
Dit is inderdaad nog wel het beste advies. Ik denk dat ik het eerst is een paar dagen laat bezinken voor verdere actie te ondernemen (nog eens een gesprek aangaan oid).
@lady1984: ik vind zelf ook dat ik er een grote rol in speel omdat de verhouding altijd al zo is geweest, ik heb al vaker het idee gehad dat er tijdens mijn relatie met ex iets tussen hen speelde. Dus ja ik bedeel mezelf misschien een grotere rol toe dan dat er daadwerkelijk bij zou moeten zijn, maar zo ervaar ik het op dit moment wel. Dat iemand die zo dicht bij mij staat een bepaalde keuze maakt. Ik heb het gisteren gehoord en ben er goed stuk van, dus zie het nu echt nog heel zwart wit. Misschien vergrijst het de komende tijd wat meer. Dat zal de tijd moeten uitwijzen.
Zou het ook kunnen zijn dat er nu oude gevoelens van toen je nog een relatie met hem had, meespelen in jouw gevoel? Sterkte ermee in ieder geval.
Lady1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 255
Ik denk dat je het allemaal eerst moet laten bezinken. Hoe lang geleden is het uit gegaan tussen jou en je ex?
Ik zou proberen toch door te gaan met de vriendschap aangezien deze toch heel belangrijk lijkt te zijn voor jou. Misschien kun je aangeven dat je moeite hebt met het idee dat zij het evt over de tijd dat jij met hem was gaan hebben.
Ik zou niet van haar verwachten dat ze iemand laat lopen waar ze heel erg gek op is. Wel moeilijk allemaal!
Ik zou proberen toch door te gaan met de vriendschap aangezien deze toch heel belangrijk lijkt te zijn voor jou. Misschien kun je aangeven dat je moeite hebt met het idee dat zij het evt over de tijd dat jij met hem was gaan hebben.
Ik zou niet van haar verwachten dat ze iemand laat lopen waar ze heel erg gek op is. Wel moeilijk allemaal!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
MADDIE schreef:Ik denk dat je het allemaal eerst moet laten bezinken. Hoe lang geleden is het uit gegaan tussen jou en je ex?
Zou het ook kunnen zijn dat er nu oude gevoelens van toen je nog een relatie met hem had, meespelen in jouw gevoel? Sterkte ermee in ieder geval.
Het is nu bijna 3 jaar uit. Ik ben ook echt wel helemaal over hem heen, heb alweer 2,5 jaar een andere relatie waarin ik heel gelukkig ben. Daarom was ik eigenlijk ook wel verbaast dat ik zo heftig reageerde op het nieuws. Maar goed hoe ik het ook went of keert, het doet me toch pijn. Gisteravond was ik bijvoorbeeld terug aan het fietsen vanaf sporten en dacht ik oh ik bel vriendin eventjes. Maar dan besef ik van oh nee, dat kan ik beter nu niet doen. Ik ben er wel echt uit dat ik de vriendschap niet wil verpesten met dit gedoe. Maar wel dat ik eventjes een stapje terug wil nemen met het contact. Vroeger spraken we elkaar echt bijna elke dag, zagen elkaar paar keer per week, hebben veel gereist en uitstapjes gemaakt. Maar dat wil ik nu toch eventjes laten bezinken.
Atelier Madame- Ratel
Ik kan me heel goed voorstellen dat het pijn doet. Mijn ex en ik zijn na een relatie van bijna 5 jaar uit elkaar gegaan. Tijdens onze relatie waren er veel problemen en hij heeft mij ook erg gekwetst. Ik wil hem dus ook totaal niet meer terug, ben nu heel gelukkig met mijn huidige vriend en heb geen gevoelens meer voor hem. Maar toch, als een vriendin van mij nu tegen mij zou zeggen dat ze iets met hem heeft, zou ik daar verdrietig/boos van worden.
Maar dit is wel een gevoel waar je vriendin en ex geen rekening mee kunnen houden. Als zij elkaars grote liefde zijn, dan zijn ze dat en dan sta jij daar buiten. Een vriendin van mij heeft een relatie met de broer van haar ex. Dat was in het begin ook wel erg pijnlijk en lastig binnen het gezin, maar inmiddels wonen ze samen en ziet haar ex (de broer van haar huidige vriend dus) ook in dat deze relatie veel beter is dan zijn relatie met haar. Soms is het ontzettend pijnlijk, maar verliefdheid kun je niet creëren, dat ontstaat gewoon willekeurig.
Ik hoop dat jij er (uiteindelijk) vrede mee kunt hebben, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je op dit moment alleen maar kwaad bent.
Maar dit is wel een gevoel waar je vriendin en ex geen rekening mee kunnen houden. Als zij elkaars grote liefde zijn, dan zijn ze dat en dan sta jij daar buiten. Een vriendin van mij heeft een relatie met de broer van haar ex. Dat was in het begin ook wel erg pijnlijk en lastig binnen het gezin, maar inmiddels wonen ze samen en ziet haar ex (de broer van haar huidige vriend dus) ook in dat deze relatie veel beter is dan zijn relatie met haar. Soms is het ontzettend pijnlijk, maar verliefdheid kun je niet creëren, dat ontstaat gewoon willekeurig.
Ik hoop dat jij er (uiteindelijk) vrede mee kunt hebben, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je op dit moment alleen maar kwaad bent.
Gast- Gast
Xx
Laatst aangepast door Atelier Madame op zo 1 sep 2013 - 4:44; in totaal 1 keer bewerkt
Atelier Madame- Ratel
Ik heb ook gehad dat mijn beste vriendin (echt onafscheidelijk sinds onze geboortes) iets kreeg met mijn ex. Mijn eerste reactie was dat het me niet zo veel deed, maar een uur later besefte ik al dat ik het eigenlijk helemaal niet leuk vond. Dat heb ik toen tegen haar gezegd, maar zij vond dat ik me aanstelde omdat ik tenslotte degene was die het had uitgemaakt en ik ook al een nieuwe vriend had.
Uiteindelijk is de vriendschap snel daarna stukgelopen hierop, omdat zowel zij als de andere meiden van ons vriendinnengroepje mij hebben laten vallen hierom. Dat was toen heel vervelend, maar nu besef ik dat de vriendschap dus minder voor hen betekende dan ik dacht.
Ik snap dus dat het je dwars zit en ik vind ook dat mensen hierin dat dubbele hebben. Het zijn jouw gevoelens en als jij er moeite mee hebt dan is dat zo. Ik zou dat nog een keer uitspreken naar je vriendin en als zij toch iets met je ex wil kun je misschien beter afstand nemen en wat vaker andere vriendinnen opzoeken.
Overigens is het tussen mijn ex en mijn ex-vriendin alweer een paar jaar uit en vraag me soms wel eens af of zij geen spijt heeft van hoe het gelopen is. Nu heeft ze dus niks meer met die jongen, maar is ook mij als vriendin kwijt.
Uiteindelijk is de vriendschap snel daarna stukgelopen hierop, omdat zowel zij als de andere meiden van ons vriendinnengroepje mij hebben laten vallen hierom. Dat was toen heel vervelend, maar nu besef ik dat de vriendschap dus minder voor hen betekende dan ik dacht.
Ik snap dus dat het je dwars zit en ik vind ook dat mensen hierin dat dubbele hebben. Het zijn jouw gevoelens en als jij er moeite mee hebt dan is dat zo. Ik zou dat nog een keer uitspreken naar je vriendin en als zij toch iets met je ex wil kun je misschien beter afstand nemen en wat vaker andere vriendinnen opzoeken.
Overigens is het tussen mijn ex en mijn ex-vriendin alweer een paar jaar uit en vraag me soms wel eens af of zij geen spijt heeft van hoe het gelopen is. Nu heeft ze dus niks meer met die jongen, maar is ook mij als vriendin kwijt.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Het valt mij heel erg op dat iedereen altijd maar roept: ja ze hoeven echt geen rekening te houden met jouw gevoelens, want jij staat er buiten. Maar a ls het er dan op aan komt praat iedereen wel altijd mee met de regel 'je blijft van elkaars exen af' Dus eigenlijk best dubbel .
Ik snap die regel wel, want in principe is het ook niet netjes om met de ex van een vriendin aan te pappen. Maar wat ik zeg, verliefdheid kun je niet sturen, dat ontstaat vanzelf en daar heb je vrij weinig invloed op. Natuurlijk had je vreindin ervoor kunnen kiezen om er niets mee te doen, maar als je weet dat de verliefdheid wederzijds is en je écht het gevoel hebt dat jullie voor elkaar bestemd zijn, dan denk ik dat het juist een beetje egoistisch is van jou als ex om te verwachten dat ze daar, omwille van jouw gevoelens, niets mee doen. Ik snap wel dat je het er moelijk mee hebt, maar ik denk toch dat jij degene bent die zich daar overheen moet zetten en je vriendin en ex het geluk moet gunnen.
Gast- Gast
Zoey schreef:Atelier Madame schreef:Het valt mij heel erg op dat iedereen altijd maar roept: ja ze hoeven echt geen rekening te houden met jouw gevoelens, want jij staat er buiten. Maar a ls het er dan op aan komt praat iedereen wel altijd mee met de regel 'je blijft van elkaars exen af' Dus eigenlijk best dubbel .
Ik snap die regel wel, want in principe is het ook niet netjes om met de ex van een vriendin aan te pappen. Maar wat ik zeg, verliefdheid kun je niet sturen, dat ontstaat vanzelf en daar heb je vrij weinig invloed op. Natuurlijk had je vreindin ervoor kunnen kiezen om er niets mee te doen, maar als je weet dat de verliefdheid wederzijds is en je écht het gevoel hebt dat jullie voor elkaar bestemd zijn, dan denk ik dat het juist een beetje egoistisch is van jou als ex om te verwachten dat ze daar, omwille van jouw gevoelens, niets mee doen. Ik snap wel dat je het er moelijk mee hebt, maar ik denk toch dat jij degene bent die zich daar overheen moet zetten en je vriendin en ex het geluk moet gunnen.
Tsja we kunnen nog wel uren doordiscussieren of je verliefdheid wel of niet kunt sturen en of het netjes van ze is om er iets mee te doen of niet. Hoe ik het ook went of keert ik zal er wil ik de vriendschap niet kwijtraken en geen grote problemen met de vriendengroep krijgen, toch moeten accepteren.
Ik vind het heel fijn om alles reacties te lezen, het helpt om te relativeren en goed na te denken. Ik ga het nog wat tijd geven en hopelijk kan ik er na een paar dagen rustig een gesprek over hebben. Ben er nu nog te verdrietig om.
Atelier Madame- Ratel
Ik ben het helemaal niet altijd met de regel eens dat je van elkaars ex afblijft, dat hangt heel erg van de situatie af. Ik vind niet dat je niks met iemand zou mogen puur omdat het nou eenmaal een ongeschreven wet is.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat maakt jou een goede vriendin?
» Goede vriendin gezocht in Doetinchem of omg.
» Mijn vriend en een goede vriendin: als water en vuur.......
» Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin
» Verliefd....op een ander.
» Goede vriendin gezocht in Doetinchem of omg.
» Mijn vriend en een goede vriendin: als water en vuur.......
» Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin
» Verliefd....op een ander.
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: