Besnijdenis, hoe oud?
+20
SuperGrover
TGR
Lady1984
Rovine
TNMN
Spring
SoGood
Mamasapje
missmarm
Didi
marjoleinnn
Bolleke
Coco
Jazzlyn
Mamsie
maiadebij
Rush
Atelier Madame
Lejow
miss22
24 plaatsers
Pagina 4 van 7
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Besnijdenis, hoe oud?
Familie van mij werkt op de OK van het ziekenhuis en heeft haar eigen zoontje besneden( gewoon onder werktijd natuurlijk). Ze hangt geen geloof aan, maar deed het ook uit puur hygienisch oogpunt. Ik zou er zelf niet voor kiezen maar ieder z'n ding toch. Als je daar waarde aan hecht, of je nou wel of geen geloof er aan hangt, moet je het doen( ik vind het net zo zielig voor jongetjes met geloof als zonder ( die jongetjes met geloof, weten nl ook niet wat geloof is op het moment dat het hun overkomt en wordt er ook voor hun gekozen). Wil je het niet, doe je het niet.
Hier in NL maken we soms issues van zaken die de gewoonste zaak van de wereld zijn. We hebben minder HIV etc in ons land omdat we hygienisch zijn en goed voorgelicht. Als het nog hygienischer kan, kan het aantal wellicht nog meer zakken?
Hier in NL maken we soms issues van zaken die de gewoonste zaak van de wereld zijn. We hebben minder HIV etc in ons land omdat we hygienisch zijn en goed voorgelicht. Als het nog hygienischer kan, kan het aantal wellicht nog meer zakken?
Laatst aangepast door Mamasapje op vr 22 jul 2011 - 0:59; in totaal 1 keer bewerkt
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Overigens begrijp ik jullie tegenargumenten wel hoor, dat zijn namelijk ook de redenen waarom ik twijfel. Ik vind het ergens ook heel erg zielig maar in mijn optiek zitten er ook veel voordelen aan.
Gast- Gast
Elodie schreef:Ik zou nooit zo'n beslissing voor mijn zoon willen maken. Maar als jij dat wel wilt, zou ik eens informeren bij het ziekenhuis.
Misschien stomme vraag maar kan je dat wel gewoon laten doen als er geen geloof of medische oorzaak achter zit?
Ik snap het ook niet. Waarom zou je dat willen doen? Als je je kind goed wast is er niets onhygienisch aan... En als je een jongen leert hoe hij zich goed moet wassen dan is er ook niets aan de hand...
ivm het geloof begrijp ik het ook niet, maar snap ik het beter.
Hoe dan ook, ik vind dat je van andermans lijf moet afblijven als het geen medische noodzaak heeft.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Sunprincess schreef:Snoepy87 schreef:Nou minder toch.. maar dat is bij een jongen toch ook, er blijft dan toch ook urine achter..
Ik bedoel alleen te zeggen dat ik dat geen reden vind om mijn zoon te besnijden.
Ik plas niet uit mijn clitoris en gebruik vochtig toiletpapier, mannen doen dat minder snel. Die vinden uitdruppelen vaak genoeg, of eventueel de laatste druppel afvegen. Maar ik ben nog geen man tegengekomen die na het plassen zijn voorhuid naar achter haalt en schoonmaakt. HIV komt hiet inderdaad minder voor als in afrika, maar het is ook niet zo dat het niet voor komt en soa's komen hier ook gewoon voor.
Ik woon samen met iemand die zijn piemel tot op de bodem schoonmaakt naar het plassen.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Maar ik snap het niet helemaal, je kan toch gewoon je zoontje aanleren om een condoom om te doen? Hij kan geen AIDS krijgen als hij een condoom om heeft. Ik vind het trouwens raar om te zeggen; als je geen voorhuid hebt, dan heb je minder kans op AIDS.. Waarom zou je die kans sowiso nemen?
(dit is hoe ik het zelf zie hoor, heb niets tegen iemand anders z'n keuzes)
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Sunprincess schreef:James schreef:kruimelje schreef:Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zou doen buiten een medische noodzaak om. Je laat een stukje van je kind afsnijden.. het doet hem nog pijn ook, nee dat zou ik echt niet kunnen.
Ik snap dat ook niet.. Als het om hygiënische redenen gaat, leer je hem toch gewoon de boel goed te wassen? Waarom zou je je kind een pijnlijke ingreep laten ondergaan terwijl het helemaal niet nodig is?
Dan nog, als ze geplast hebben blijven er weer restjes urine onder zitten.
Daarnaast, verklein je de kans op soa's, hiv en HPV.
Je leert ze zich goed te wassen, en als ze oud genoeg zijn, leer je ze dat ze veilige seks hebben....
Wat is het probleem?
En ga jij na het plassen je doos ook helemaal uitvegen met een nat washandje?
Spring- Kletskop
Biancy schreef:Elodie schreef:Ik zou nooit zo'n beslissing voor mijn zoon willen maken. Maar als jij dat wel wilt, zou ik eens informeren bij het ziekenhuis.
Misschien stomme vraag maar kan je dat wel gewoon laten doen als er geen geloof of medische oorzaak achter zit?
Ik snap het ook niet. Waarom zou je dat willen doen? Als je je kind goed wast is er niets onhygienisch aan... En als je een jongen leert hoe hij zich goed moet wassen dan is er ook niets aan de hand...
ivm het geloof begrijp ik het ook niet, maar snap ik het beter.
Hoe dan ook, ik vind dat je van andermans lijf moet afblijven als het geen medische noodzaak heeft.
Ja, dat is het inderdaad waar ik een bezwaar tegen heb. Kon er even niet zo op komen, maar nu jij het zegt..
Gast- Gast
TNMN schreef:Maar ik snap het niet helemaal, je kan toch gewoon je zoontje aanleren om een condoom om te doen? Hij kan geen AIDS krijgen als hij een condoom om heeft. Ik vind het trouwens raar om te zeggen; als je geen voorhuid hebt, dan heb je minder kans op AIDS.. Waarom zou je die kans sowiso nemen?
Tuurlijk zal ik mijn zoons leren dat ze een condoom moeten gebruiken maar ik kan er niet bij gaan staan controleren (dat zou raar zijn) en we weten allemal dat jongeren het nogal eens zonder doen terwijl ze weten hoe het hoort (alleen al hier op het forum).
Gast- Gast
Biancy schreef:Sunprincess schreef:James schreef:kruimelje schreef:Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zou doen buiten een medische noodzaak om. Je laat een stukje van je kind afsnijden.. het doet hem nog pijn ook, nee dat zou ik echt niet kunnen.
Ik snap dat ook niet.. Als het om hygiënische redenen gaat, leer je hem toch gewoon de boel goed te wassen? Waarom zou je je kind een pijnlijke ingreep laten ondergaan terwijl het helemaal niet nodig is?
Je leert ze zich goed te wassen, en als ze oud genoeg zijn, leer je ze dat ze veilige seks hebben....
Wat is het probleem?
Ja dus, met vochtig toiletpapier.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:TNMN schreef:Maar ik snap het niet helemaal, je kan toch gewoon je zoontje aanleren om een condoom om te doen? Hij kan geen AIDS krijgen als hij een condoom om heeft. Ik vind het trouwens raar om te zeggen; als je geen voorhuid hebt, dan heb je minder kans op AIDS.. Waarom zou je die kans sowiso nemen?
Tuurlijk zal ik mijn zoons leren dat ze een condoom moeten gebruiken maar ik kan er niet bij gaan staan controleren (dat zou raar zijn) en we weten allemal dat jongeren het nogal eens zonder doen terwijl ze weten hoe het hoort (alleen al hier op het forum).
Ok, ik snap wat je bedoelt. Maar ik zou zelf om deze reden mijn zoon niet pijn laten lijden, maar eerder investeren in goede uitleg etc. Want ik denk zelf dat als ouders het goed uitleggen en er geen schaamte over is het wel goed komt. Als ik naar mijn eigen opvoeding kijk en vergelijk met die van anderen. En zoals je zelf ook zegt, je kan nog steeds AIDS krijgen, ook al is die voorhuid weg. Ik zou juist bang zijn dat mijn kind er dan te makkelijk over denkt, omdat hij toch besneden is..
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Als het allemaal zo geweldig beter zo zijn zonder voorhuid, waarom regelt de natuur dat dan niet???
Je wordt toch niet voor niets zo geboren?
Spring- Kletskop
Sunprincess schreef:Biancy schreef:Sunprincess schreef:James schreef:kruimelje schreef:Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zou doen buiten een medische noodzaak om. Je laat een stukje van je kind afsnijden.. het doet hem nog pijn ook, nee dat zou ik echt niet kunnen.
Wat is het probleem?
Ja dus, met vochtig toiletpapier.
Maar dan leer je je zoons toch hoe ze zichzelf moeten schoonmaken na het plassen?
Ook al laat je ze besnijden, zodra ze volwassen zijn gaan ze zich misschien minder goed wassen, hebben ze toch onveilige seks... Dan helpt dat kleine beetje wat jij hebt geregeld door ze te besnijden echt niet hoor.
Spring- Kletskop
Ik heb eens gelezen dat er in een voorhuid zoveel DNA zit voor een half voetbalveld aan donorhuid. Zou ik het toch zonde vinden om zomaar weg te gooien, je weet nooit wanneer ze die huid nog eens nodig kunnen hebben. Zoiets hoop je natuurlijk niet, maar dat hoop je net zomin als dat je zoon AIDS krijgt.
Mijn broertje is op zijn 3e besneden, medische redenen. Dat is echt een hel geweest, ontstekingen, wekenlang niet kunnen plassen, op de bank hangen, slapen met een doos over zijn kruis. Zou ik dus nooit aan beginnen als het niet nodig was.
Mijn broertje is op zijn 3e besneden, medische redenen. Dat is echt een hel geweest, ontstekingen, wekenlang niet kunnen plassen, op de bank hangen, slapen met een doos over zijn kruis. Zou ik dus nooit aan beginnen als het niet nodig was.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Biancy schreef:Als het allemaal zo geweldig beter zo zijn zonder voorhuid, waarom regelt de natuur dat dan niet???
Ja hallo, waarom worden er dan uberhaupt mensen geboren met lichamelijke afwijkingen? Zonder handen, met hartproblemen, met ziektes waardoor ze niet in de zon kunnen of iets breken als ze zachtjes vallen, met epilepsie, of met tumoren. Zo ken ik er nog wel een. Wij mensen grijpen al eeuwenlang in in de natuur, dus dat vind ik echt een non-argument. Moeten die mensen dan ook maar accepteren dat ze zo geboren zijn?
Ik snap wel dat je bedoelt dat mensen ook gewoon prima kunnen leven met voorhuid, maar hoe je het brengt vind ik onbegrijpelijk.
Gast- Gast
Dat zijn allemaal afwijkingen die je noemt Fauve, een voorhuid is geen afwijking, het is juist een afwijking als iemand zonder voorhuid geboren word.
Geloofsovertuiging vind ik zelf ook moeilijk te begrijpen, maar dat ligt geheel anders. Ik zou het noit om die redenen doen, gewoon goed leren schoonmaken, als je iedere dag douchet gaat het echt niet stinken en blijft het mooi schoon.
Geloofsovertuiging vind ik zelf ook moeilijk te begrijpen, maar dat ligt geheel anders. Ik zou het noit om die redenen doen, gewoon goed leren schoonmaken, als je iedere dag douchet gaat het echt niet stinken en blijft het mooi schoon.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Nobucta schreef:Ik heb eens gelezen dat er in een voorhuid zoveel DNA zit voor een half voetbalveld aan donorhuid. Zou ik het toch zonde vinden om zomaar weg te gooien, je weet nooit wanneer ze die huid nog eens nodig kunnen hebben. Zoiets hoop je natuurlijk niet, maar dat hoop je net zomin als dat je zoon AIDS krijgt.
Huh? Waar heb je dat gelezen? *nieuwsgierig*
Gast- Gast
kruimelje schreef:Dat zijn allemaal afwijkingen die je noemt Fauve, een voorhuid is geen afwijking, het is juist een afwijking als iemand zonder voorhuid geboren word.
Dat snap ik inderdaad, maar ik viel nogal over de opmerking "het is hoe je geboren bent" en "waarom regelt de natuur dat niet". De natuur regelt wel meer niet.
Gast- Gast
James schreef:Nobucta schreef:Ik heb eens gelezen dat er in een voorhuid zoveel DNA zit voor een half voetbalveld aan donorhuid. Zou ik het toch zonde vinden om zomaar weg te gooien, je weet nooit wanneer ze die huid nog eens nodig kunnen hebben. Zoiets hoop je natuurlijk niet, maar dat hoop je net zomin als dat je zoon AIDS krijgt.
Huh? Waar heb je dat gelezen? *nieuwsgierig*
Weet ik niet meer, maar valt misschien wel wat bij elkaar te googlen.
Weet nog wel dat ik toen dacht dat zoiets verrekes handig is , vrouwen hebben zoiets niet dacht ik.
Edit:
Verwijderde voorhuid vervangt verbrand vel
van onze verslaggever coen van de luytgaarden
alkmaar-Het Brandwondencentrum in Beverwijk maakt dankbaar gebruik van voorhuiden bij de behandeling van brandwonden. Het weefsel, aangeleverd door besnijdeniscentra, biedt uitkomst bij het genezingsproces.
Van verwijderd vel tot helende huid. Niet gedumpt maar gebruikt. Een wonderlijke gedachte, welhaast. Afgesneden uit hygiënische en/of religieuze overwegingen, lonkt een nieuw en vooral steriel leven als bruikbaar donororgaan.
Voor professor R. Kreis van het Beverwijker Rode Kruisziekenhuis is het al de gewoonste zaak van de wereld. ,,Voorhuidweefsel heeft veel potentie. Het bevat krachtige cellen omdat het meestal om jong materiaal gaat. Het bevindt zich nog in de beginfase van het ontwikkelingsstadium en juist die eigenschap biedt veel toepassingsperspectief.''
Voordat 'Beverwijk' er voor medische doeleinden gebruik van maakt, ondergaan voorhuiden uitgebreide laboratoriumbehandeling in academische ziekenhuizen elders. Kreis: ,,In het laboratorium wordt de opperhuid van de lederhuid gescheiden. Daarna gaan we op zoek naar de stamcellen. Dat zijn de moedercellen die over nuttig uitgangsmateriaal beschikken voor het genezingsproces. Het zijn de uiteindelijke reparatiecellen die verantwoordelijk zijn voor de aanmaak van nieuw bindweefsel.''
'Chemisch fabriekje'
Van de oorspronkelijke voorhuid blijft volgens Kreis uiteindelijk niets over. ,,In feite fungeert het als overbrugging. Je moet het zien als een soort chemisch fabriekje. Dit produceert stoffen die afstoting tegengaan en genezing bevorderen. Het speelt een belangrijke rol bij de vergroeiing in de eerste fase van het genezingsproces. Op dat moment is het belangrijk dat deze opgekweekte kunsthuid aanslaat.''
Over voldoende aanbod heeft het Brandwondencentrum niet te klagen. Dankzij de gestage toename van het aantal besnijdeniscentra door de groei van het allochtone bevolkingsdeel. Kreis: ,,Praktisch niemand maakt er bezwaar tegen. Het is in feite biologisch afval wat anders toch in de prullenbak zou belanden. We vragen het altijd keurig en het wordt schriftelijk vastgelegd. Als men niet instemt met hergebruik, even goede vrienden.''
bron: www.nhd.nl
Laatst aangepast door Nobucta op vr 22 jul 2011 - 1:30; in totaal 1 keer bewerkt
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Biancy schreef:Als het allemaal zo geweldig beter zo zijn zonder voorhuid, waarom regelt de natuur dat dan niet???
Scheer jij je okselhaar en bikinilijn ook niet?
Gast- Gast
Sogood schreef:Sunprincess schreef:Snoepy87 schreef:Nou minder toch.. maar dat is bij een jongen toch ook, er blijft dan toch ook urine achter..
Ik bedoel alleen te zeggen dat ik dat geen reden vind om mijn zoon te besnijden.
Ik plas niet uit mijn clitoris en gebruik vochtig toiletpapier, mannen doen dat minder snel. Die vinden uitdruppelen vaak genoeg, of eventueel de laatste druppel afvegen. Maar ik ben nog geen man tegengekomen die na het plassen zijn voorhuid naar achter haalt en schoonmaakt. HIV komt hiet inderdaad minder voor als in afrika, maar het is ook niet zo dat het niet voor komt en soa's komen hier ook gewoon voor.
Ik woon samen met iemand die zijn piemel tot op de bodem schoonmaakt naar het plassen.
Gast- Gast
Ik snap niet zo goed waar de ophef over gemaakt wordt. Het is schoner en als het verwijderen goed gedaan wordt inclusief goed schoon houden daarna, hoeft er geen ontsteking op te treden. Volgens mij valt het pijnlijke wel wat mee. De e*ikel wordt vanzelf minder gevoelig. Ik kan me wel voorstellen dat de voorkeur uitgaat naar jongere leeftijd omdat ze er dan minder last van hebben, maar verder kan ik mij de keuze van Sunprincess goed voorstellen.
Lady1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 255
Lady1984 schreef:Ik snap niet zo goed waar de ophef over gemaakt wordt. Het is schoner en als het verwijderen goed gedaan wordt inclusief goed schoon houden daarna, hoeft er geen ontsteking op te treden. Volgens mij valt het pijnlijke wel wat mee. De e*ikel wordt vanzelf minder gevoelig. Ik kan me wel voorstellen dat de voorkeur uitgaat naar jongere leeftijd omdat ze er dan minder last van hebben, maar verder kan ik mij de keuze van Sunprincess goed voorstellen.
Maar ik ben dan ook van plan om het zelf met de keukenschaar te doen.
Hoezo schoonhouden daarna? Als ze bessneden zijn hoef je het toch niet meer schoon te houden?
Gast- Gast
Bij jongetjes die geopereerd worden aan een teelbal die niet ingedaald is doen ze vaak ook meteen in dezelfde operatie een besnijdenis. Als het allemaal zo erg is als hier wordt geschreven waarom zouden ze da dan doen? Het heeft geen medische oorzaak op dat moment.
Gast- Gast
kruimelje schreef:Dat zijn allemaal afwijkingen die je noemt Fauve, een voorhuid is geen afwijking, het is juist een afwijking als iemand zonder voorhuid geboren word.
Dat bedoel ik.
Spring- Kletskop
Sunprincess schreef:Biancy schreef:Als het allemaal zo geweldig beter zo zijn zonder voorhuid, waarom regelt de natuur dat dan niet???
Scheer jij je okselhaar en bikinilijn ook niet?
Natuurlijk wel.
Maar dat is haar, iets wat je niet mooi vindt en daarom haal je het weg. Tenminste dat is bij mij de reden dat ik mijn okselhaar, beenhaar en bikinilijn scheer. Dat komt ook weer terug. Dus zou ik het willen houden, dan scheer ik me gewoon niet.
Je haalt iets van iemand zijn huid af. Iets wat, als je zoon dat later wil, niet terug geplaatst kan worden. En daarom vind ik dat je die keuze niet moet maken als het niet nodig is.
Maar dat is mijn mening, jij mag daar best anders over denken.
Spring- Kletskop
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 4 van 7
Permissies van dit forum: