Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Besnijdenis, hoe oud?

+20
SuperGrover
TGR
Lady1984
Rovine
TNMN
Spring
SoGood
Mamasapje
missmarm
Didi
marjoleinnn
Bolleke
Coco
Jazzlyn
Mamsie
maiadebij
Rush
Atelier Madame
Lejow
miss22
24 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Besnijdenis, hoe oud? - Pagina 5 Empty Re: Besnijdenis, hoe oud?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 5:28

Ik vind dit wel een grote beslissing om voor je kind te maken, zeker als er geen medische reden voor is.
Het is geen oorbel oid die hij later kan besluiten uit te doen. Het is iets permanents.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Rush vr 22 jul 2011 - 6:03

Lady1984 schreef:Ik snap niet zo goed waar de ophef over gemaakt wordt. Het is schoner en als het verwijderen goed gedaan wordt inclusief goed schoon houden daarna, hoeft er geen ontsteking op te treden. Volgens mij valt het pijnlijke wel wat mee. De e*ikel wordt vanzelf minder gevoelig. Ik kan me wel voorstellen dat de voorkeur uitgaat naar jongere leeftijd omdat ze er dan minder last van hebben, maar verder kan ik mij de keuze van Sunprincess goed voorstellen.
Nou, daar heb je ook al een punt.

Twee vrienden van mij zijn (om medische redenen) besneden en zij balen er beide als een stekker van dat het bij wijze van spreke een eeuw duurt voordat ze klaar kunnen komen. Omdat hun eikel altijd 'bloot' ligt voelen ze tijdens seks minder, alsof er eelt op zit zeg maar.

1 van hen heeft er echt grote moeite mee.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 6:18

Rush schreef:
Lady1984 schreef:Ik snap niet zo goed waar de ophef over gemaakt wordt. Het is schoner en als het verwijderen goed gedaan wordt inclusief goed schoon houden daarna, hoeft er geen ontsteking op te treden. Volgens mij valt het pijnlijke wel wat mee. De e*ikel wordt vanzelf minder gevoelig. Ik kan me wel voorstellen dat de voorkeur uitgaat naar jongere leeftijd omdat ze er dan minder last van hebben, maar verder kan ik mij de keuze van Sunprincess goed voorstellen.

Twee vrienden van mij zijn (om medische redenen) besneden en zij balen er beide als een stekker van dat het bij wijze van spreke een eeuw duurt voordat ze klaar kunnen komen. Omdat hun eikel altijd 'bloot' ligt voelen ze tijdens seks minder, alsof er eelt op zit zeg maar.

En mijn broer is daar juist weer blij mee.

Gast
Gast

Bericht  TGR vr 22 jul 2011 - 7:19

Besnijden die handel. Het is hygiënischer, zorgt dat hij meer weerstand heeft tegen bepaalde ziekte en het ziet er op latere leeftijd ook smakelijker uit Wink Hij is zo jong nog. Dit is voor hem niet erger dan het krijgen van oorbellen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 7:28

Rush schreef:

Dat hoeft niet altijd zo te zijn. 1 van mijn relaties was besneden en de rest niet, hij was juist degene die altijd snel een erectie kreeg en snel klaarkwam.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke vr 22 jul 2011 - 9:23

Ik kan mij voorstellen dat je later je wel afvraagt waarom je ouders dat hebben besloten voor jou, ik zou het zelf echt niet doen, ik zou er nog heel goed over nadenken, en alles heel goed tegen elkaar afwegen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush vr 22 jul 2011 - 9:51

Kruumel schreef:
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. 1 van mijn relaties was besneden en de rest niet, hij was juist degene die altijd snel een erectie kreeg en snel klaarkwam.
Dat zeg ik ook niet Wink

Maar ik zou het als ouder niet op 'mijn geweten' willen hebben als het wel zo zou zijn.

Ik ken ook iemand die zich juist daarom heeft laten besnijden en die is er net als Sunprincess had broer erg tevreden mee, maar als je al besneden bent, heb je weinig keus :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coco vr 22 jul 2011 - 10:21

Mijn man is besneden, maar die kan echt wel snel komen als er tijdnood is. laughcry
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 4:03

kruimelje schreef:Ik kan mij voorstellen dat je later je wel afvraagt waarom je ouders dat hebben besloten voor jou, ik zou het zelf echt niet doen, ik zou er nog heel goed over nadenken, en alles heel goed tegen elkaar afwegen.
Jij besluit nu toch ook dingen voor je kinderen? Je weet met bepaalde keuzes nooit of ze dat later leuk zullen vinden. Maar het is allemaal niet zo erg als het lijkt, inderdaad wat TGR zegt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 5:46

Gloria schreef:
kruimelje schreef:Ik kan mij voorstellen dat je later je wel afvraagt waarom je ouders dat hebben besloten voor jou, ik zou het zelf echt niet doen, ik zou er nog heel goed over nadenken, en alles heel goed tegen elkaar afwegen.
Jij besluit nu toch ook dingen voor je kinderen? Je weet met bepaalde keuzes nooit of ze dat later leuk zullen vinden. Maar het is allemaal niet zo erg als het lijkt, inderdaad wat TGR zegt.

Dat is wel een erg makkelijk antwoord zeg..

Ik vind de keuze voor bijv. kleding voor je kindje wel wat anders dan de belissing over zijn voorhuid :P

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 23 jul 2011 - 6:22

Ik vind dat je je wel moet beseffen dat het een medische ingreep is, waarbij complicaties kunnen optreden. Ik zou dat niet zomaar even doen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 6:56

SuperGrover schreef:Ik vind dat je je wel moet beseffen dat het een medische ingreep is, waarbij complicaties kunnen optreden. Ik zou dat niet zomaar even doen.

Dat besef ik ook zeker maar zeker bij Janneman is de kans op complicaties erg klein.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 23 jul 2011 - 7:02

Ik zou er heel goed over na denken. Je maakt een belangrijke beslissing voor jouw zoon, zonder dat het echt een praktisch nut dient. Hygiëne is niet afhankelijk van besnijdenis, en besnijden om het risico op een hiv-besmetting te verkleinen, lijkt me geen erg steekhoudende reden, aangezien vaak herhaalde onveilige seks met een aids-patiënt bij vrijwel iedereen tot besmetting leidt. Voorlichting lijkt me dan een veel betere manier.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 9:42

Het gaat me niet alleen om hiv, ook om baarmoederhalskanker en als vrouw had ik het best fijn gevonden als mijn man besneden was.
Als moeder vind ik het ook een beetje moeilijk maar ik zie er wel veel voordelen in.

Zoals ik er nu in sta, wordt in ieder geval Janneman volgende maand besneden, over Ciske heb ik nog mijn twijfels omdat hij ouder is.
Aan de andere kant, lijkt zijn voorhuid niet al te flexibel (ik forceer dan ook niets) en vind hij het niet prettig als ik het schoonmaak.

Gast
Gast

Bericht  Spring za 23 jul 2011 - 21:48

Ik ben wel eens heel nieuwsgierig hoe ze er in godsnaam bij komen dat je, als je als vrouw seks hebt met een besneden man, je minder kans hebt op baarmoederhalskanker...

Maar wat ik me dan afvraag he, laat je je kinderen dan ook niet buiten straks?
Want als ze veel buiten komen, in de zon enzo en in aanraking met uitlaatgassen? Dat kan ook slecht zijn..

Dit zal je vast raar en stom vinden, maar dat bedoel ik er ook mee te zeggen...
Het is toch raar dat je zoiets gaat doen omdat er misschien dan een hele kleine verminderde kans is..
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij za 23 jul 2011 - 22:03

Biancy schreef:Ik ben wel eens heel nieuwsgierig hoe ze er in godsnaam bij komen dat je, als je als vrouw seks hebt met een besneden man, je minder kans hebt op baarmoederhalskanker...

Maar wat ik me dan afvraag he, laat je je kinderen dan ook niet buiten straks?
Want als ze veel buiten komen, in de zon enzo en in aanraking met uitlaatgassen? Dat kan ook slecht zijn..

Dit zal je vast raar en stom vinden, maar dat bedoel ik er ook mee te zeggen...
Het is toch raar dat je zoiets gaat doen omdat er misschien dan een hele kleine verminderde kans is..

Het is wetenschappelijk bewezen dat het de kans op infecties en baarmoederhalskanker verkleint, evenals het oplopen van HIV.
1/5e van de mannelijke wereldbevolking is besneden en lang niet allemaal uit religieus oogpunt. Omdat het in Nederland niet gebruikelijk is, wil het toch niet zeggen dat het per definitie niet goed is om te doen? Die voordelen zijn er gewoon en als ouder kan je overwegen of jij het een goede beslissing vind voor je zoon.

En je kind naar buiten laten gaan vind ik inderdaad niet te vergelijken. Misschien woont TO bewust in een kleinere stad ivm uitlaatgassen en smeert ze haar kinderen in met factor 50, en neemt ze dus ook maatregelen om die risico's te verkleinen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  TukTuk za 23 jul 2011 - 22:14

Ik heb geen kinderen, dus zou er wel niet over kunnen oordelen.. Maar ik zou zelf nooit die beslissing maken voor mijn kinderen. Sowieso niet mijne ene zoon wel en de andere niet.. Hoe denk je dat dat voor hun later is?
Stel je jongste zoon is er achteraf, als hij er volledig besef van heeft, totaal niet blij mee, maar komt er achter dat zijn oudere broer niet besneden is, dat veroorzaakt toch scheve verhoudingen?

Ik zou inderdaad voor goede voorlichting zorgen en die beslissing zelf laten nemen als ze oud genoeg zijn. Het is niet iets wat je nog even ongedaan kan maken..
Als het medisch noodzakelijk is, is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijn zoon later er totaal niet blij mee is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 22:35

1 van de veroorzakers van baarmoederhalskanker is het hpv virus ern dat komt veel meer voor bij onbesneden mannen. net als schimmelinfecties.

Mijn kinderen binnenhouden is geen optie, dat zou kindermishandeling zijn, besnijdenis niet.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke za 23 jul 2011 - 22:41

Ik zou in ieder geval nooit een medische ingreep toestaan zonder dat het noodzakelijk is. Elke ingreep is een kans op infecties, dus ik zou dat de beste reden vinden om het niet te doen.
Over het feit dat je kinderen later seks gaan hebben en mogelijk dan wat oplopen of baarmoederhalskanker veroorzaken (kleine kans) zou ik nog niet eens aan denken.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  luisa za 23 jul 2011 - 23:26

Dat in NL besnijdenis niet normaal is betekent niet gelijk dat het dus ook niet goed is. Ik lees veel mensen die zeggen niet te kunnen begrijpen dat je je kind laat besnijden en dat jij dat niet voor je kind kan beslissen. Maar wat zijn de nadelen dan? Qua pijn valt het allemaal wel mee hoor, iig op jongen leeftijd.
Mijn man was een jaar of 4 toen hij besneden werd, nooit problemen mee gehad en hij ervaart het ook tijdens de sex als iets positiefs.
Sowieso is iedereen anders, de een komt nou eenmaal snel en de ander niet. Dat heeft echt niet allemaal te maken met wel of niet besneden zijn.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 23:51

Punk'd schreef:Dat is wel een erg makkelijk antwoord zeg.. Ik vind de keuze voor bijv. kleding voor je kindje wel wat anders dan de belissing over zijn voorhuid :P
Ja, maar ik heb het ook niet over kleding. Het is alleen zo ondoordacht en populair gezegd dat 'je je kind volledig vrij moet laten en dat je niet mag beslissen over hoe hij/zij haar leven invult'. Maar dat kán simpelweg niet. Het is een utopie dat je een kind volledige keuzevrijheid kunt geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 0:33

Het staat misschien niet te boek als kindermishandeling, maar het is wel zoiets groots dat ik vind dat je als ouder niet het recht hebt om daarover te beslissen. Hoe je het dan wilt noemen weet ik niet. Maar normaal vind ik het niet.

Mijn zoon is baas over zijn eigen lichaam. Dat soort beslissingen zou ik dus ook nooit maken voor hem, omdat ik vind dat ik hem dan aantast in zijn 'zijn', zijn privacy.
Mijn moeder heeft mij ooit eens een onderzoek laten ondergaan, een heel pijnlijk onderzoek. Ik had geen keus en ik voel nog steeds hoeveel mij dat gedaan heeft. Dat zij zomaar die keuze gemaakt heeft over mij wat betreft mijn lichaam vind ik nog steeds erg. Daarom vind ik dat je als ouder dat recht gewoon niet hebt. Tenminste niet als het niet medisch noodzakelijk is. En dat is het niet bij jouw zoons.

Gast
Gast

Bericht  CCC zo 24 jul 2011 - 0:50

Ik heb even meegelezen in deze topic en ik sluit me volledig bij James aan...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 0:52

Sorry James, maar dat vind ik nogal ver gaan.
Ik vind dat we een beetje doorslaan in de keuzevrijheid van onze kinderen.

En ik vind het eerder een inbreuk op zijn privacy als ik zijn voorhuid naar achter moet halen terwijl hij dat niet wil. Dat voelt voor mij zeer onprettig.

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 24 jul 2011 - 0:55

Tot een bepaalde leeftijd mag je voorhuid toch ook niet naar achteren halen?

Ik weet niet precies hoe dat zit, ben geen moeder/huisarts, maar dat heb ik eens gelezen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: