Besnijdenis, hoe oud?
+20
SuperGrover
TGR
Lady1984
Rovine
TNMN
Spring
SoGood
Mamasapje
missmarm
Didi
marjoleinnn
Bolleke
Coco
Jazzlyn
Mamsie
maiadebij
Rush
Atelier Madame
Lejow
miss22
24 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Besnijdenis, hoe oud?
Er wordt volgens mij geadviseerd om het voor het tweede levensjaar te doen omdat ze het dan nog niet zo goed doorhebben/beseffen en sneller geheeld is.
In mijn omgeving wordt het iig voor het tweede levensjaar gedaan.
In mijn omgeving wordt het iig voor het tweede levensjaar gedaan.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Rush schreef:Hahaha, het zag er zo grappig uit, helemaal in combi met zo`n dieren avatar
Na jou opmerking moest ik gelijk aan dit liedje denken..
Toen onze mop een mopje was,
Was hij aardig om te zien;
Nu bromt hij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Waf-woef, waf-woef,
Waf-woef, waf-woef,
En bijt nog bovendien;
Nu bromt hij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
N.ali wordt in augustus besneden. Nog geen ervaring dus. Waar wil je dat laten doen dan Sunprincess? En met narcose of plaatselijke verdoving? Ik zou er niet te lang meer mee wachten.
Gast- Gast
Jazzlyn schreef:Ons mopje is ook besneden. Geen eigen keus, het was medische noodzaak. Maar het besnijden op zich is niet zo erg hoor! Daar wordt geen verband om gedaan en geneest vrij snel.
Ze gaan onder narcose (voor zover ik weet) en als ze wakker worden weten ze niet wat er precies is gebeurd, maar het doet wel wat pijn. Dat is wat raar natuurlijk
N werd alleen plaatselijk verdoofd, dus niet eens onder narcose.
Elodie, wij zijn Moslim
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
yvonne schreef:N.ali wordt in augustus besneden. Nog geen ervaring dus. Waar wil je dat laten doen dan Sunprincess? En met narcose of plaatselijke verdoving? Ik zou er niet te lang meer mee wachten.
Ik wil naar het besnijdeniscentrum. Baby's worden daar onder plaatselijke verdoving besneden en kinderen ouder dan een jaar krijgen plaatselijke verdoving en dormicum (rustgevend).
Gast- Gast
De vader van Na.li zegt net dat je het echt zo jong mogelijk moet doen. Hij kan zich nog heel goed herinneren dat hij besneden is en dat het echt wel pijn deed. (maar dat was in Irak en werd door een imam gedaan. dat maakt waarschijnlijk ook wel een hoop verschil. )
Gast- Gast
maiadebij schreef:
Elodie, wij zijn Moslim
Oh wat grappig, dat had ik niet verwacht met die blonde kinderen van je
Gast- Gast
yvonne schreef:De vader van Na.li zegt net dat je het echt zo jong mogelijk moet doen. Hij kan zich nog heel goed herinneren dat hij besneden is en dat het echt wel pijn deed. (maar dat was in Irak en werd door een imam gedaan. dat maakt waarschijnlijk ook wel een hoop verschil. )
Dat doet me denken aan een stukje van Najib amhali...
'KIJK EENS NAAR HET VOGELTJE???!!!'
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zou doen buiten een medische noodzaak om. Je laat een stukje van je kind afsnijden.. het doet hem nog pijn ook, nee dat zou ik echt niet kunnen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
kruimelje schreef:Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zou doen buiten een medische noodzaak om. Je laat een stukje van je kind afsnijden.. het doet hem nog pijn ook, nee dat zou ik echt niet kunnen.
Ik snap dat ook niet.. Als het om hygiënische redenen gaat, leer je hem toch gewoon de boel goed te wassen? Waarom zou je je kind een pijnlijke ingreep laten ondergaan terwijl het helemaal niet nodig is?
Gast- Gast
kruimelje schreef:Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zou doen buiten een medische noodzaak om. Je laat een stukje van je kind afsnijden.. het doet hem nog pijn ook, nee dat zou ik echt niet kunnen.
Om eerlijk te zijn snap ik dat ook niet, daarnaast wist ik echt niet dat dat hier in NL gebeurde. Ja, uit medische oogpunt, maar niet voor de hygiene, of omdat ouders dat willen. Hygiene kan je je kinderen toch bij brengen ?
Gast- Gast
James schreef:kruimelje schreef:Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zou doen buiten een medische noodzaak om. Je laat een stukje van je kind afsnijden.. het doet hem nog pijn ook, nee dat zou ik echt niet kunnen.
Ik snap dat ook niet.. Als het om hygiënische redenen gaat, leer je hem toch gewoon de boel goed te wassen? Waarom zou je je kind een pijnlijke ingreep laten ondergaan terwijl het helemaal niet nodig is?
Dan nog, als ze geplast hebben blijven er weer restjes urine onder zitten.
Daarnaast, verklein je de kans op soa's, hiv en HPV.
Gast- Gast
Nou, aan die druppeltjes ga je toch ook niet dood? Sorry, ik begrijp het gewoon echt niet zo goed.
Gast- Gast
Oh en er wordt ook beweerd dat de kans op peniskanker en prostaatkanker afneemt.
Gast- Gast
James schreef:Nou, aan die druppeltjes ga je toch ook niet dood? Sorry, ik begrijp het gewoon echt niet zo goed.
Aan kanker en Aids dan weer wel......
Maar goed, die druppeltjes ga je wel ruiken.
Gast- Gast
Niet als je hem gewoon goed wast elke dag...Sunprincess schreef:James schreef:Nou, aan die druppeltjes ga je toch ook niet dood? Sorry, ik begrijp het gewoon echt niet zo goed.
Aan kanker en Aids dan weer wel......
Maar goed, die druppeltjes ga je wel ruiken.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Elodie schreef:maiadebij schreef:
Elodie, wij zijn Moslim
Oh wat grappig, dat had ik niet verwacht met die blonde kinderen van je
ja he, ze zijn echt blond inderdaad, maar half Marokkaans. Mijn man heeft zwart haar, bruine ogen en is getint. Voor ons ook een verrassing dat ze allebei zo blond zijn, al wordt N al wat donkerder hoor.
Mijn man heeft ook nog vervelende herinneringen, hij was 6 jaar er kwam een Imam langs met een koffertje en een bot mesje.... arme jongen!
maiadebij- Kletskop
Volgens de gezondheidsorganisaties neemt door besnijdenis de kans op besmetting met hiv met zestig procent af. De organisaties trekken hun conclusies uit experimenten die gedaan zijn in Oeganda, Kenia en Zuid-Afrika. Het weefsel van de voorhuid blijkt bijzonder vatbaar voor een hiv-besmetting
zie: http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/nieuws/798/besnijdenis-man-verkleint-risico-aids
zie: http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/nieuws/798/besnijdenis-man-verkleint-risico-aids
maiadebij- Kletskop
Okee, even een lesje biologie voor mezelf. Je kan toch alleen met HIV besmet worden door iemand anders? En in Afrika is toch ook veel meer Aids?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Okee, even een lesje biologie voor mezelf. Je kan toch alleen met HIV besmet worden door iemand anders? En in Afrika is toch ook veel meer Aids?
Dat klopt
maiadebij- Kletskop
Misschien moeten mensen het gewoon vaker veilig doen dan is het probleem ook opgelost.
Iedereen moet doen wat hij/zij wilt maar ik persoonlijk zou het nooit doen. Het zal er vast niet voor niets zitten.
Iedereen moet doen wat hij/zij wilt maar ik persoonlijk zou het nooit doen. Het zal er vast niet voor niets zitten.
Gast- Gast
Dus als je met voorhuid seks hebt, is de kans dat je HIV (dus dan moet je al seks hebben met iemand met HIV toch?) krijgt groter?maiadebij schreef:Rush schreef:Okee, even een lesje biologie voor mezelf. Je kan toch alleen met HIV besmet worden door iemand anders? En in Afrika is toch ook veel meer Aids?
Dat klopt
Rush- Lady Post-a-lot
Mama_van2 schreef:kruimelje schreef:Ik snap werkelijk niet waarom je zoiets zou doen buiten een medische noodzaak om. Je laat een stukje van je kind afsnijden.. het doet hem nog pijn ook, nee dat zou ik echt niet kunnen.
Om eerlijk te zijn snap ik dat ook niet, daarnaast wist ik echt niet dat dat hier in NL gebeurde. Ja, uit medische oogpunt, maar niet voor de hygiene, of omdat ouders dat willen. Hygiene kan je je kinderen toch bij brengen ?
+1 ik snap het ook echt niet.
Wij maken nu al elke dag het piemeltje van zoon schoon en als hij straks wat ouders is leren we hem dat goed schoon te houden. Als hij later besneden wil worden is dat prima maar ik ga die keuze niet voor hem maken.
Meisjes besnijd je toch ook niet, omdat dat schoner/hygiënischer is?
Gast- Gast
Meisjesbesnijdingen gebeuren ook niet voor hygiëne Snoepy
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 2 van 7
Permissies van dit forum: