Besnijdenis, hoe oud?
+20
SuperGrover
TGR
Lady1984
Rovine
TNMN
Spring
SoGood
Mamasapje
missmarm
Didi
marjoleinnn
Bolleke
Coco
Jazzlyn
Mamsie
maiadebij
Rush
Atelier Madame
Lejow
miss22
24 plaatsers
Pagina 3 van 7
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Besnijdenis, hoe oud?
Rush schreef:Dus als je met voorhuid seks hebt, is de kans dat je HIV (dus dan moet je al seks hebben met iemand met HIV toch?) krijgt groter?maiadebij schreef:Rush schreef:Okee, even een lesje biologie voor mezelf. Je kan toch alleen met HIV besmet worden door iemand anders? En in Afrika is toch ook veel meer Aids?
Dat klopt
ja inderdaad dan is het risico groter dat je het overneemt.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Okay, is dat ook weer even duidelijk. Ik denk dat ze zich er in Afrika iets meer zorgen om moeten maken dan wij hier.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
maiadebij schreef:Elodie schreef:maiadebij schreef:
Elodie, wij zijn Moslim
Oh wat grappig, dat had ik niet verwacht met die blonde kinderen van je
ja he, ze zijn echt blond inderdaad, maar half Marokkaans. Mijn man heeft zwart haar, bruine ogen en is getint. Voor ons ook een verrassing dat ze allebei zo blond zijn, al wordt N al wat donkerder hoor.
Mijn man heeft ook nog vervelende herinneringen, hij was 6 jaar er kwam een Imam langs met een koffertje en een bot mesje.... arme jongen!
Wat toeval dat ze dan allebei zo blond zijn. Zie ik ook dat je dochter blauwe ogen heeft? Wel bijzonder hoor. En mooi, want ze zullen wel lekker snel bruin worden. Vind je man het niet jammer? En hebben ze wel zijn vorm gezicht enzo?
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Nee dat weet ik maar dat was even een voorbeeldje..
Maar dat slaat nergens op want vrouwenbesnijdeins wordt niet uit hygienische overwegingen gedaan en is ook net hygienischer.
Gast- Gast
maiadebij schreef:Volgens de gezondheidsorganisaties neemt door besnijdenis de kans op besmetting met hiv met zestig procent af. De organisaties trekken hun conclusies uit experimenten die gedaan zijn in Oeganda, Kenia en Zuid-Afrika. Het weefsel van de voorhuid blijkt bijzonder vatbaar voor een hiv-besmetting
zie: http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/nieuws/798/besnijdenis-man-verkleint-risico-aids
Maar we wonen in Nederland. Het land waar hiv helemaal niet zoveel voor komt.. Moet je daarom je zoon maar een pijnlijke behandeling laten ondergaan?
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Snoepy87 schreef:Nee dat weet ik maar dat was even een voorbeeldje..
Maar dat slaat nergens op want vrouwenbesnijdeins wordt niet uit hygienische overwegingen gedaan en is ook net hygienischer.
Tuurlijk is dat wel hygiënischer, er blijft toch ook urine en troep tussen zitten?
Gast- Gast
En als ze besneden is niet meer?Snoepy87 schreef:Sunprincess schreef:Snoepy87 schreef:Nee dat weet ik maar dat was even een voorbeeldje..
Tuurlijk is dat wel hygiënischer, er blijft toch ook urine en troep tussen zitten?
Rush- Lady Post-a-lot
Ik ken natuurlijk alleen mijn vriend (ja en mijn zoon, maar dat is allemaal nog zo klein ) , maar ik vind hem nou niet vies ofzo en hij is niet besneden. Hij houdt het gewoon goed schoon.
Gast- Gast
James schreef:maiadebij schreef:Volgens de gezondheidsorganisaties neemt door besnijdenis de kans op besmetting met hiv met zestig procent af. De organisaties trekken hun conclusies uit experimenten die gedaan zijn in Oeganda, Kenia en Zuid-Afrika. Het weefsel van de voorhuid blijkt bijzonder vatbaar voor een hiv-besmetting
zie: http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/nieuws/798/besnijdenis-man-verkleint-risico-aids
Maar we wonen in Nederland. Het land waar hiv helemaal niet zoveel voor komt.. Moet je daarom je zoon maar een pijnlijke behandeling laten ondergaan?
De inentingen zijn toch ook pijnlijk, maar laat je doen omdat het voordelen heeft? HIV komt hier minder voor, maar het is er wel. Kinkhoest komt hier ook weinig voor, maar je laat je kind er ook tegen inenten toch?
maiadebij- Kletskop
Nou minder toch.. maar dat is bij een jongen toch ook, er blijft dan toch ook urine achter..
Ik bedoel alleen te zeggen dat ik dat geen reden vind om mijn zoon te besnijden.
Ik bedoel alleen te zeggen dat ik dat geen reden vind om mijn zoon te besnijden.
Gast- Gast
Bij vrouwenbesnijdenissen worden de schaamlippen vaak aan elkaar vast genaaid. Dat is heel iets anders en kun je niet vergelijken.Snoepy87 schreef:Sunprincess schreef:Snoepy87 schreef:Nee dat weet ik maar dat was even een voorbeeldje..
Gast- Gast
maiadebij schreef:James schreef:maiadebij schreef:Volgens de gezondheidsorganisaties neemt door besnijdenis de kans op besmetting met hiv met zestig procent af. De organisaties trekken hun conclusies uit experimenten die gedaan zijn in Oeganda, Kenia en Zuid-Afrika. Het weefsel van de voorhuid blijkt bijzonder vatbaar voor een hiv-besmetting
De inentingen zijn toch ook pijnlijk, maar laat je doen omdat het voordelen heeft? HIV komt hier minder voor, maar het is er wel. Kinkhoest komt hier ook weinig voor, maar je laat je kind er ook tegen inenten toch?
Inentingen zijn toch totááál wat anders dan een stukje van je piemel afsnijden?
Gast- Gast
Dat snap ik Snoepy dat je dat wilt zeggen, maar het voorbeeld van meisjes besnijdenis slaat echt nergens op.
Jongens besnijdenis is in principe normaal. Meisjes besnijdenis alles behalve.
Rush- Lady Post-a-lot
vrouwenbesnijdenis is inderdaad totaal niet te vergelijken met jongensbesnijdenis. Er is ook geen voordeel aan te verbinden en is alleen maar zeer pijnlijk en gevaarlijk voor vrouwen.
maiadebij- Kletskop
Rush schreef:Dat snap ik Snoepy dat je dat wilt zeggen, maar het voorbeeld van meisjes besnijdenis slaat echt nergens op.
Heel erg + 1
En ik las iets over dat jongetjes die niet besneden zijn viezer zijn, daar gaat het ook niet om. Dat iemand iets hygiënischER vind in een bepaalde situatie betekent niet dat de andere situatie per se vies is.
Ik zou mijn zoon ook niet laten besnijden als er geen medische indicatie is maar ik vind dat Sunprincess hier geheel vrij in staat. Bovendien komt het echt gewoon regelmatig voor, ook in andere Westerse landen als Amerika.
Gast- Gast
Natuurlijk staat ze daar geheel vrij in. Maar daarom mogen mensen er toch wel een mening over hebben?
Gast- Gast
James schreef:Natuurlijk staat ze daar geheel vrij in. Maar daarom mogen mensen er toch wel een mening over hebben?
Dat zeg ik toch ook niet? Ik verbaas me alleen over die meningen, omdat ik een andere mening heb En als mensen zeggen: "dat zou ik NOOIT doen, waarom doe je dat?!" dan geeft dat natuurlijk wel aan dat mensen het zielig en sneu en onnodig vinden en dat ze het dus niet zou mogen/moeten doen en dan stel je iemand daar dus niet geheel vrij in, mijns inziens.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Nou minder toch.. maar dat is bij een jongen toch ook, er blijft dan toch ook urine achter..
Ik plas niet uit mijn clitoris en gebruik vochtig toiletpapier, mannen doen dat minder snel. Die vinden uitdruppelen vaak genoeg, of eventueel de laatste druppel afvegen. Maar ik ben nog geen man tegengekomen die na het plassen zijn voorhuid naar achter haalt en schoonmaakt. HIV komt hiet inderdaad minder voor als in afrika, maar het is ook niet zo dat het niet voor komt en soa's komen hier ook gewoon voor.
Laatst aangepast door Sunprincess op do 21 jul 2011 - 23:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Maar zou het dan echt heel anders zijn als ik overtuigd christen was en het vanuit die overtuiging zou doen? Is het dan wel acceptabel?
Gast- Gast
Fauve schreef:James schreef:Natuurlijk staat ze daar geheel vrij in. Maar daarom mogen mensen er toch wel een mening over hebben?
Dat zeg ik toch ook niet? Ik verbaas me alleen over die meningen, omdat ik een andere mening heb En als mensen zeggen: "dat zou ik NOOIT doen, waarom doe je dat?!" dan geeft dat natuurlijk wel aan dat mensen het zielig en sneu en onnodig vinden en dat ze het dus niet zou mogen/moeten doen en dan stel je iemand daar dus niet geheel vrij in, mijns inziens.
Dan zie ik het toch anders.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Maar zou het dan echt heel anders zijn als ik overtuigd christen was en het vanuit die overtuiging zou doen? Is het dan wel acceptabel?
Ook dan zou ik me afvragen waarom je je zoon door een pijnlijke behandeling wil laten gaan terwijl het niet nodig is.
Gast- Gast
Door de verhalen die ik hier lees en in mijn omgeving hoor, zou ik het idd zo vroeg mogelijk doen.
Mijn vriend is op z'n 25e besneden in het besnijdeniscentrum in Alkmaar ( medische noodzaak ) maar dit
is hem behoorlijk tegen gevallen. Hij heeft er erg veel last van gehad. Daar waren ook allemaal kleine kindjes die
nog moesten, en de mensen zeiden daar ook dat ze er op jonge leeftijd vel minder last van hebben.
Mijn vriend is op z'n 25e besneden in het besnijdeniscentrum in Alkmaar ( medische noodzaak ) maar dit
is hem behoorlijk tegen gevallen. Hij heeft er erg veel last van gehad. Daar waren ook allemaal kleine kindjes die
nog moesten, en de mensen zeiden daar ook dat ze er op jonge leeftijd vel minder last van hebben.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Druppelen doen ook besneden mannen dan zit hett in hun onderbroek en zit hun geslachtsdeel er ook tegenaan. Dus dat vind ik een niet erg handige reden.
Mijn man is besneden omdat hij niet goed kon plassen etc. Hij was net 3 en kan zich het nog wel gedeeltelijk herrineren. Ik zou het dus voor het 2e jaar doen en zeker niet later.
Mijn man is besneden omdat hij niet goed kon plassen etc. Hij was net 3 en kan zich het nog wel gedeeltelijk herrineren. Ik zou het dus voor het 2e jaar doen en zeker niet later.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10
James schreef:maiadebij schreef:James schreef:maiadebij schreef:Volgens de gezondheidsorganisaties neemt door besnijdenis de kans op besmetting met hiv met zestig procent af. De organisaties trekken hun conclusies uit experimenten die gedaan zijn in Oeganda, Kenia en Zuid-Afrika. Het weefsel van de voorhuid blijkt bijzonder vatbaar voor een hiv-besmetting
Inentingen zijn toch totááál wat anders dan een stukje van je piemel afsnijden?
Een belangrijk verschil lijkt me dat je helemaal geen zekerheid hebt dat je niet met HIV wordt besmet, de kans is alleen kleiner begrijp ik.
Verder zou ik het zelf nooit laten doen maar ik vind wel dat Sunprincess hier vrij in staat. Maar ik zou het voor C. dan wel te laat eigenlijk, hij is al zo groot en krijgt het veel meer mee. Daar zou ik zeker niet voor kiezen, eerder een baby.
Gast- Gast
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 3 van 7
Permissies van dit forum: