Besnijdenis, hoe oud?
+20
SuperGrover
TGR
Lady1984
Rovine
TNMN
Spring
SoGood
Mamasapje
missmarm
Didi
marjoleinnn
Bolleke
Coco
Jazzlyn
Mamsie
maiadebij
Rush
Atelier Madame
Lejow
miss22
24 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Besnijdenis, hoe oud?
Ik heb er een beetje spijt van dat ik Ciske niet heb laten besnijden en zit een beetje in dubio of ik het alsnog zal laten doen en dan Janneman ook.
Nu ben ik benieuwd of er hier ook kinderen zijn die pas na hun 2e besneden zijn en wat jullie ervaringen zijn? En baby's?
Nu ben ik benieuwd of er hier ook kinderen zijn die pas na hun 2e besneden zijn en wat jullie ervaringen zijn? En baby's?
Gast- Gast
Re: Besnijdenis, hoe oud?
Mag ik vragen wat de reden is dat je dit bij beide mannetjes wil laten doen?
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
Een jongetje uit mijn klas wordt aan het einde van de zomervakantie besneden. Hij is dan bijna 5.
Ervaringen kan ik er dus verder niet over vertellen!
Zit er een medische reden achter of?
Ervaringen kan ik er dus verder niet over vertellen!
Zit er een medische reden achter of?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Waarom wil je de kinderen laten besnijden? Mijn broertje is tussen zijn 2e en 4e besneden en heeft er voor zover ik me herinner, niet veel last van gehad.
Gast- Gast
ik snap echt niet dat je je kind zou laten besnijden..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:ik snap echt niet dat je je kind zou laten besnijden..
Waarom niet? Ze houden er niks aan over hoor.
Sunprincess, mijn broertje was 7 (medische reden) en volgens mij viel het toen zelfs ook nog wel mee. Ja hij had er even last van maar goed dat is logisch.
Gast- Gast
Mijn broer is op z`n 10de besneden, maar dat moest wel want hij had een nogal ruig fiets ongeluk gehad.
Anyway, ik vind dat het een eigen keuze moet zijn.
Anyway, ik vind dat het een eigen keuze moet zijn.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Atelier Madame schreef:ik snap echt niet dat je je kind zou laten besnijden..
Om een medische reden of voor het geloof kan ik snappen, maar 'zomaar' gaat er bij mij ook niet in....
Gast- Gast
In Amerika is 80 procent van de mannen schijnbaar besneden, ik snap niet dat er zo panisch om wordt gedaan. Kan ook gewoon cultureel bepaald zijn, dat is ook niet "zomaar".
Oh en ongeveer 30 procent van alle mannen wereldwijd is besneden.
Oh en ongeveer 30 procent van alle mannen wereldwijd is besneden.
Gast- Gast
Ik wil het laten doen uit hygienische overwegingen en de verkleinde kans op baarmoederhalskanker bij vrouwen.
Mijn broer is rond zijn 6e besneden vanwege medische redenen maar ik heb begrepen dat het hoe jonger hoe beter is.....
Mijn broer is rond zijn 6e besneden vanwege medische redenen maar ik heb begrepen dat het hoe jonger hoe beter is.....
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Ik wil het laten doen uit hygienische overwegingen en de verkleinde kans op baarmoederhalskanker bij vrouwen.
Oh serieus? Dat wist ik niet. Heb je ergens een onderzoekslink daarvan? Ben wel benieuwd
Gast- Gast
Ik zou nooit zo'n beslissing voor mijn zoon willen maken. Maar als jij dat wel wilt, zou ik eens informeren bij het ziekenhuis.
Misschien stomme vraag maar kan je dat wel gewoon laten doen als er geen geloof of medische oorzaak achter zit?
Misschien stomme vraag maar kan je dat wel gewoon laten doen als er geen geloof of medische oorzaak achter zit?
Gast- Gast
N is besneden toen hij 3 maanden was bij het besnijdenis centrum in amsterdam. Ons werd geadviseerd het zo jong al te laten doen omdat ze er dan het minst last van zouden hebben. Ik mocht bij de besnijdenis zijn, het was binnen 10 minuutjes klaar en hij heeft in de auto terug even gehuild maar sliep na 5 minuten. Eenmaal thuis heeft hij bij 1 x plassen gehuild en verder heeft hij er geen last meer van gehad.
Mij is het allemaal enorm meegevallen in ieder geval!
Mij is het allemaal enorm meegevallen in ieder geval!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/74/Baarmoederhalskanker/article/detail/560682/2008/12/18/Besnijdenis-bij-mannen-beperkt-risico-op-soa-s.dhtml
Gast- Gast
Sunprincess schreef:http://www.goedgevoel.be/gg/nl/74/Baarmoederhalskanker/article/detail/560682/2008/12/18/Besnijdenis-bij-mannen-beperkt-risico-op-soa-s.dhtml
Thanks!
Gast- Gast
Elodie schreef:Ik zou nooit zo'n beslissing voor mijn zoon willen maken. Maar als jij dat wel wilt, zou ik eens informeren bij het ziekenhuis.
Ja, dat kan. Er zijn speciale besnijdenisklinieken en het wordt vegoed vanuit de aanvullende verzekering
Gast- Gast
Elodie schreef:Ik zou nooit zo'n beslissing voor mijn zoon willen maken. Maar als jij dat wel wilt, zou ik eens informeren bij het ziekenhuis.
Je kunt inderdaad gewoon bij het besnijdeniscentrum in Amsterdam bijvoorbeeld terecht. Hier werken plastische chirurgen die de ingreep uitvoeren. Kosten waren toen ongeveer € 250,-.
maiadebij- Kletskop
Sunprincess schreef:Elodie schreef:Ik zou nooit zo'n beslissing voor mijn zoon willen maken. Maar als jij dat wel wilt, zou ik eens informeren bij het ziekenhuis.
Ja, dat kan. Er zijn speciale besnijdenisklinieken en het wordt vegoed vanuit de aanvullende verzekering
Bij Univé in ieder geval niet. Vorig jaar nog wel als het medisch noodzakelijk is, maar dat is er nu uit. Bij ons was het ivm geloofsovertuiging, wij kregen niets vergoed.
maiadebij- Kletskop
Hier met het misschien bij de oudste maar zelf zou ik er niet zomaar voor kiezen. Ik leer de kinderen nu al om er goed schoon te maken.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ons mopje is ook besneden. Geen eigen keus, het was medische noodzaak. Maar het besnijden op zich is niet zo erg hoor! Daar wordt geen verband om gedaan en geneest vrij snel.
Ze gaan onder narcose (voor zover ik weet) en als ze wakker worden weten ze niet wat er precies is gebeurd, maar het doet wel wat pijn. Dat is wat raar natuurlijk
Ze gaan onder narcose (voor zover ik weet) en als ze wakker worden weten ze niet wat er precies is gebeurd, maar het doet wel wat pijn. Dat is wat raar natuurlijk
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Mopje, alsof je het over een hond hebt, haha
Rush- Lady Post-a-lot
Oké.maiadebij schreef:Sunprincess schreef:Elodie schreef:Ik zou nooit zo'n beslissing voor mijn zoon willen maken. Maar als jij dat wel wilt, zou ik eens informeren bij het ziekenhuis.
Bij Univé in ieder geval niet. Vorig jaar nog wel als het medisch noodzakelijk is, maar dat is er nu uit. Bij ons was het ivm geloofsovertuiging, wij kregen niets vergoed.
Ik heb bij VGZ gewerkt en toen werd idd ook alleen bij medische noodzaak vergoed. Maar ik wist serieus niet dat mensen het ook laten doen buiten een geloof om.
Maiadebij, welk geloof hebben jullie?
Gast- Gast
Rush schreef:Mopje, alsof je het over een hond hebt, haha
Hahaha, ja nu ik het zo terug lees inderdaad Typte bijna zijn naam, en mopje was het eerste woord wat te binnen schoot
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Hahaha, het zag er zo grappig uit, helemaal in combi met zo`n dieren avatar
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 1 van 7