Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

+20
Mamasapje
Parisienne
Niene
TNMN
blondje1313
loesje
Petteflet
pindaatje
pitbullgup
Bolleke
Pussycat
sheila123
Coco
Smaragdje
Susan
Thunder
PapillonRose
Liadan
Printje
Annie24
24 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  pitbullgup do 21 jul 2011 - 20:34

Ik vind sport wel heel belangrijk maar zou niks dwingen. Ik rijd 5 a 6 x in de week paard en en mijn man voetbalt bij de selectie van zijn team dus allebei zijn we erg actief.
Zou natuurlijk leuk zijn als ons kindje 1 van deze sporten zou gaan doen maar iets totaals anders zou ik ook stimuleren.
Met muziek instrumenten bespelen heb ik persoonlijk helemaal niks maar als ons kind dat leuk zou vinden dan zou ik hem daar ook erg in stimuleren.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 20:36

Ja als hij zijn zwemdiploma heeft ( abc) dan mag hij een sport of muziek instrument bespelen en eigenlijk is het ook een beetje een moeten, hij mag kiezen wat hij gaat doen maar ik wel dat hij iets gaat doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  pindaatje do 21 jul 2011 - 23:20

sheila123 schreef:
Liadan schreef:Ik vind sport ook belangrijk, maar ik zal ze niet aanmoedigen om een bepaalde sport te gaan doen. Ze zijn vrij in het kiezen van een sport. Wel wil ik dat ze eerst hun zwemdiploma halen voordat ze een andere sport gaan doen.

Muziekles vind ik minder belangrijk, als ze het leuk vinden mag het, maar het hoeft niet van mij.
+1

+ nog 1

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Petteflet do 21 jul 2011 - 23:46

Ik vind het idd erg belangrijk dat hij zijn zwemdiploma haalt. Hier in de omgeving is behoorlijk wat water en ik wil dat hij zich kan redden, mocht hij erin vallen o.i.d.

Verder wachten we af wat voor (andere) sport hij wil beoefenen. Ik denk dat de kleuterschool hier ook wel een aandeel in heeft. Of in ieder geval de kindjes bij hem in de klas. Als er veel kindjes op voetbal zitten bijvoorbeeld, denk ik dat jouw kindje ook eerder geneigd is om op voetbal te gaan. We wachten het hier dus gewoon nog even af.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  loesje vr 22 jul 2011 - 0:17

[quote="pindaatje"][quote="sheila123"][quote="Liadan"]Ik vind sport ook belangrijk, maar ik zal ze niet aanmoedigen om een bepaalde sport te gaan doen. Ze zijn vrij in het kiezen van een sport. Wel wil ik dat ze eerst hun zwemdiploma halen voordat ze een andere sport gaan doen.

Muziekles vind ik minder belangrijk, als ze het leuk vinden mag het, maar het hoeft niet van mij.[/quote]+1[/quote]

+ nog 1[/quote]

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  blondje1313 vr 22 jul 2011 - 0:24

Ik vind het erg belangrijk dat onze kinderen gaan sporten, hier in het dorp heb je alleen een voetbalclub, dus dat zou het fijnst zijn, maar als ze iets anders willen doen mag dat ook.
Wel denk ik dat ouders sporten moeten stimuleren, het zal niet altijd vanuit het kind zelf komen, dus een beetje aanmoediging kan geen kwaad.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 0:34

Ik denk daar ook wel eens over na. Ik denk dat wij ons kindje(s) zelf laten kiezen wat ze graag willen doen.

Ik hoop alleen een beetje dat het geen paardrijden is... ik heb helemaal niks met paarden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  TNMN vr 22 jul 2011 - 0:36

Storm schreef:Ja, ik vind sport en bewegen belangrijk in de opvoeding. Mijn vriend is een echte sporter dus daar zal onze zoon ook bij betrokken worden.

+1, al heb ik nog geen kindje. Maakt niet uit welke sport, ik vind alles goed. En ik ben zelf met muziek opgegroeid, dus zou het wel leuk vinden als mijn kindje ook iets zou spelen (behalve blokfluit, wat een kattengejank is dat..), maar dat moet hij/zij zelf weten natuurlijk.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Niene vr 22 jul 2011 - 0:39

Sporten vind ik een belangrijk deel van de opvoeding,dat is ook de reden dat C. na de zomervakantie op gym gaat. En als ze de leeftijd ervoor heeft moet ze van mij op zwemles. Als ze ouder is laat ik haar vrij te kiezen op welke sport ze wil.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Parisienne vr 22 jul 2011 - 0:49

Hier geldt straks ook: eerste zwemdiploma A en B, daarna een sport naar keuze. Ik denk dat de keuze van verschillende factoren afhangt. Een kind van 5 jaar weet natuurlijk niet goed welke sporten er allemaal zijn en hoe deze sporten in elkaar zitten. Als ouder stuur je denk ik onbewust toch richting bepaalde sporten (niet in de zin van 'moeten', maar door middel van voorbeelden of suggesties geven, vaak kom je dan met dingen die jezelf ook enigszins interesseren). Ook hangt het er vanaf wat de kindjes uit de klas doen, dat speelt ook wel een rol in de keuze van je kind.

Hier in de wijk/buurt (onwijze kakbuurt) gaan heel veel kinderen naar de hockey. Ik denk dat er dus ook een aardige kans in zit dat N. hier misschien ook op gaat, omdat veel kindjes uit haar klas waar ze later inkomt waarschijnlijk op hockey zitten. Tennis kan ook, is hier ook 'populair'.. als ze het tennistalent van haar moeder heeft kan ze daar nog erg ver mee komen smile Mij lijkt het erg leuk als ze dus gaat tennissen, maar hockey lijkt me ook leuk voor haar, zeker omdat dit in teamverband is. Het maakt mij niet erg veel uit, maar hoop dat ze een sport kiest die mij ook interesseert.. ik moet haar immers elke week halen, brengen en toejuichen Wink

Muziek, tsja.. ik interesseer me daar niet heel erg in, heb het van huis uit ook niet meegekregen. Vind het dus ook niet heel erg belangrijk en zal haar daarin niet echt stimuleren. Vind sport belangrijker.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 0:53

Lise heeft 1 keer in de week zwemles en ze heeft tot vorige week elke week gedanst. Ze wilde stoppen met dansen, ze vond er niet zoveel meer aan.
Nu blijft ze sowieso zwemmen, na de zomervakantie zwemles voor C. En we hebben gezegd dat ze dat eerst moet gaan halen en dan kijken we wel weer verder naar een andere sport. Maar ik heb het vage vermoeden dat ze na dr C nog verder gaat, ze vindt zwemmen namelijk echt heel leuk.
Mas en Amé sporten nog niet, maar ze zullen zeker ook aan sport gaan doen als ze wat groter zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  blondje1313 vr 22 jul 2011 - 1:13

Van mij hoeven ze trouwens niet eerst hun zwemdiploma te halen, als dat lang duurt mogen ze best al een andere sport erbij gaan doen, anders vind ik het zo sneu. Dan gaat ook de hele lol van het zwemmen er af denk ik...

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Mamasapje vr 22 jul 2011 - 1:24

Susan schreef:
Printje schreef:Nee, ik vind zelf sporten echt vreselijk... natuurlijk wil ik wel dat hij iets gaat doen maar mijn man zit bij de scouting dus het kan evengoed zoiets worden. Zwemmen moet uiteraard maar verder wil ik hem vrijlaten in de keuze, en ik hoop juist NIET voetbal dat lijkt me zo vreselijk haha

Helemaal mee eens (alleen zit mijn man dan niet bij de scouting, wel toen hij kind was).

+1 ( die van mij zit wel bij scouting... ik vind dat echt vreselijk,daar zou ik liever mijn kind niet heen sturen... (ik zou toch liever hebben dat ze een sport kiezen ipv bij ADHD irritante kinderen geplaatst te worden op scouting( haha lekker generaliseren, maar echt.. wat een gekkenhuis daar).

Muziek is hier heel belangrijk. Er staat altijd muziek aan hier in huis. We kijken regelmatig concerten op dvd wat de kinderen prachtig vinden want "dat is papa's werk" zeggen ze dan. Papa zit in de muziekwereld, op het moment dat ik dit typ zijn de kinderen mee naar zijn werk en krijgen ze een drumlesje of ze mogen op de piano ( of soms vleugel !). M. krijgt voor haar verjaardag een kindergitaar! Dat wilde ze vorig jaar al... maar wij proberen het een beetje af te houden.. maar goed, ze vindt het na een jaar nog leuk dus vooruit;) Feedback Rotterdam here we come;)

Qua sport: eerst zwemdiploma halen... daarna mogen ze zelf kiezen. hier heb je altijd kennismakingslessen van de gemeente uit. Kan je 4 lessen doen voor 5 of 10 euro. Kijken of je het wat vindt. Ik denk dat dat een goede manier is om te kijken of iets echt bij je past. Als O. ( of MofI natuurlijk) op voetbal wil, gaat opa elke week met hem naar training heeft hij belooft Wink
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Mamasapje vr 22 jul 2011 - 1:25

blondje1313 schreef:Van mij hoeven ze trouwens niet eerst hun zwemdiploma te halen, als dat lang duurt mogen ze best al een andere sport erbij gaan doen, anders vind ik het zo sneu. Dan gaat ook de hele lol van het zwemmen er af denk ik...

de meeste sporten zijn pas vanaf 5/6 jaar ( evenals muziekles). Vaak ben je dan al een eind op weg met je zwemdiploma. M is nu 4, ik denk dat ze op 5 haar A en B waarsch wel zal hebben ( misschien net 6). Haar A vind ik iig een vereiste. Voor haar aandacht naar bijv. paardrijden, balletten, korfbal etc gaat.

@ Parisienne: Hier wordt het waarsch ook Hockey. M. zit op vrijeschoolonderwijs en daar gaat iedereen naar de Hockey ( al hoorde ik dat er ook wat jongetjes golfen :P vreselijk )
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Annemie vr 22 jul 2011 - 2:17

Ik vind het wel belangrijk dat mijn zoontje leert zwemmen, maar dat wil hij vast wel, want hij vind het zwembad nu al leuk Very Happy

Mijn vriend zit op voetbal en hij zou het wel leuk vinden als zijn zoontje later ook bij de club komt, maar mij maakt het niet uit wat hij later gaat doen qua sport, als hij er maar plezier in heeft en als hij niks wil doen vind ik dat ook prima, maar hij houd nu al alles met zijn beentjes hoog wat je op zijn beentjes legt, dus er schuilt wel een voetballertje in hem, haha..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 2:31

Zwemdiploma's uiteraard eerst, daarna mag ze van mij kiezen wat ze wil.
Zelf heb ik altijd paardgereden, vind ik erg leuk, maar wel een dure hobby, en dan krijg je later ook de discussie 'mama ik wil een paard' haha
Wij zijn beiden erg actief op de plaatselijke voetbalvereniging, mijn vriend voetbald daar ook, dus sowieso gaat ze mee daarheen, en wil ze dat
dan ook gaan doen, prima, maar al wil ze basketballen, het zal me worst wezen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 2:34

Mamasapje schreef:
blondje1313 schreef:Van mij hoeven ze trouwens niet eerst hun zwemdiploma te halen, als dat lang duurt mogen ze best al een andere sport erbij gaan doen, anders vind ik het zo sneu. Dan gaat ook de hele lol van het zwemmen er af denk ik...

de meeste sporten zijn pas vanaf 5/6 jaar ( evenals muziekles). Vaak ben je dan al een eind op weg met je zwemdiploma. M is nu 4, ik denk dat ze op 5 haar A en B waarsch wel zal hebben ( misschien net 6). Haar A vind ik iig een vereiste. Voor haar aandacht naar bijv. paardrijden, balletten, korfbal etc gaat.

@ Parisienne: Hier wordt het waarsch ook Hockey. M. zit op vrijeschoolonderwijs en daar gaat iedereen naar de Hockey ( al hoorde ik dat er ook wat jongetjes golfen :P vreselijk )

Ik heb altijd het idee dat golfen helemaal niet zo intensief is haha, dus dat je ook niet zo heel fanatiek beweegt ..
Hockey kan hier ook nog, maar ik weet wel hoe enigszins zo'n hockeyfeest gaat, en ik denk als ze dan op haar 16de ofzo daarheen wil, ik wel even moet slikken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 2:36

Ik vind het wel belangrijk dat mijn dochter een sport gaat beoefenen. We willen kijken of ze een beetje ritmisch is en doen haar zodra het kan op ballet. Als ze dat leuk vindt mag ze dat blijven doen, zo niet dan mag ze van mij iets gaan doen dat ze wél leuk vindt. Behalve paardrijden :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Mamasapje vr 22 jul 2011 - 5:53

Alex schreef:Ik vind het wel belangrijk dat mijn dochter een sport gaat beoefenen. We willen kijken of ze een beetje ritmisch is en doen haar zodra het kan op ballet. Als ze dat leuk vindt mag ze dat blijven doen, zo niet dan mag ze van mij iets gaan doen dat ze wél leuk vindt. Behalve paardrijden :P
+10000000000000000000000

Paardrijden komt hier ook niets van in :P Als je eenmaal besmet raakt met dat paardenvirus kom je je leven er niet meer vanaf en alsik naar vriendinnen kijk die een eigen paard/ eigen stallen hebben... Nee dank je... Dat is niet meer je eigen leven, maar hoe leeft mijn paard en daar schik ik me naar leven... Dat vind ik te ingrijpend... Een uurtje basketbal, ballet, hockey etc. is dan gewoon leuk voor de afleiding en beweging en vind ik goed genoeg.
Paardrijden kunnen ze sowieso al bij vrienden als ze willen , maar dan puur recreatief en niet te vaak.. Wink (ivm besmettingsgevaar :P)
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Parisienne vr 22 jul 2011 - 8:35

Parels schreef:
Mamasapje schreef:
blondje1313 schreef:Van mij hoeven ze trouwens niet eerst hun zwemdiploma te halen, als dat lang duurt mogen ze best al een andere sport erbij gaan doen, anders vind ik het zo sneu. Dan gaat ook de hele lol van het zwemmen er af denk ik...

de meeste sporten zijn pas vanaf 5/6 jaar ( evenals muziekles). Vaak ben je dan al een eind op weg met je zwemdiploma. M is nu 4, ik denk dat ze op 5 haar A en B waarsch wel zal hebben ( misschien net 6). Haar A vind ik iig een vereiste. Voor haar aandacht naar bijv. paardrijden, balletten, korfbal etc gaat.

@ Parisienne: Hier wordt het waarsch ook Hockey. M. zit op vrijeschoolonderwijs en daar gaat iedereen naar de Hockey ( al hoorde ik dat er ook wat jongetjes golfen :P vreselijk )

Ik heb altijd het idee dat golfen helemaal niet zo intensief is haha, dus dat je ook niet zo heel fanatiek beweegt ..
Hockey kan hier ook nog, maar ik weet wel hoe enigszins zo'n hockeyfeest gaat, en ik denk als ze dan op haar 16de ofzo daarheen wil, ik wel even moet slikken Wink

Hahah! Ja, die hockeyfeesten ken ik! Daar ben ik ook enigszins 'bang' voor. Alhoewel.. als mijn dochter op mij lijkt qua netheid, preutsheid en karakter dan hoef ik me nergens zorgen om te maken! Wink Dat zien we tegen die tijd wel weer. Op tennisfeesten kunnen ze er tegenwoordig ook wat van hoor!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Liadan vr 22 jul 2011 - 8:40

Ojee ja, die hockeyfeesten, alle vooroordelen daarover zijn waar, haha.
Nee, mijn dochter gaat niet op hockey :P . (maar mijn vriend zegt ook altijd dat ze pas uit mag als ze 23 is en dat hij dan mee gaat Laughing ).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Meeko vr 22 jul 2011 - 8:44

Ze mogen van mij doen wat ze willen, als ze maar iets doen. Ik vind dat heel belangrijk. Nu zit Senna op zwemmen en dansen, beide vind ze helemaal geweldig. Ik hoop natuurlijk dat ze wil blijven dansen omdat ik dat zelf ook al jaren doe. Maar als ze wil voetballen mag ze dat ook lekker doen, vind papa ook nog eens leuk.
Zwemmen blijft ze ook zowiezo doen tot ze een diploma heeft.
Muziek vind ik zelf totaal niet belangrijk, mijn man wil wel graag dat ze dat doet, maar zo is hij ook opgevoed, al zijn broertjes en zusjes moesten ook een instrument bespelen. Als ze het wil mag ze het, maar ik ga het niet verplichten. En als ze iets van muziek wil spelen wil ik dat ze er nog wel bij blijft sporten.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Bolleke vr 22 jul 2011 - 9:28

Mamasapje, wat doet jouw vriend? Leuk, ben zelf ook opgegroeid met muziek om mij heen, en ik vind dat juist erg belangrijk. Maar goed, dat komt ook omdat je zelf in dat milieu zit en merkt wat voor goede invloed het heeft eigenlijk. Ik zou heel graag willen dat C.hristian dat ook mooi en leuk vind, maar zo niet dan houdt het natuurlijk op. Sport vind ik leuk voor hem als hij het leuk vind, maar vind dat niet heel belangrijk.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Mamasapje vr 22 jul 2011 - 9:41

Kruimeltje : mijn vriend werkt in een concertzaal. Hij is technisch manager, doet licht en geluid voor alle bands die er in die zaal komen. Hele bekende, maar soms ook regionale. Een collega van hem speelt bij C aro Emer ald. Laatst was Waylon er voor een clip opname, mijn dochters hebben de hele middag vleugel gespeeld en gedrumd. De mensen van de band snappen echt niet dat onze kindjes zo makkelijk zijn en zo ontzettend voorzichtig met alle spullen, dat ze ook vaak overal aan mogen zitten. Maar ze groeien echt op in die omgeving, ze zijn er zo vaak. Ze doen dat eigenlijk elke maandag ( dan is het papadag - papa is dan vrij, maar hij is " verslaafd " aan zijn werk... het is zo'n leuke job dat hij het liefst 7 dagen ermee bezig is). Juist omdat hij muziek zo belangrijk vindt gaan ze elke maandag gewoon lekker daar spelen... De concertzaal is dan dus helemaal leeg, evenals het podium ( op hier en daar wat instrumenten na soms ) dus lekker muziek aan en dan rennen, dansen, mooi licht erbij, grote verftekeningen maken etc..Ze mogen 1x per 3 mnd of bij een speciale artiest altijd een half uurtje meekijken naar het concert ( uiteraard met oordopjes:) ). Dan kom ik altijd even langs met ze. Vinden ze prachtig!

We hebben toen ik zwanger was van nr 2 en 3 ook fotoshoot daar gehouden op het podium, gespeeld met het concertlicht . Ik vind het prachtige foto's. Muziek hoort in ons leven. Sport is een bijzaak, ik heb zelf topsport gedaan. Ik ben trots op wat ik allemaal heb gedaan en bereikt, maar je mist ook een hoop normale "sociale" contacten. Ik sprak mensen van de sport, het ging over de sport. 3 ochtenden in de week om half 6 trainen, en om 17 uur in de middag ook 4x in de week 1,5 uur lang.. In de weekenden wedstrijden. Vrijdagmiddag krachttraining... Ik hoop stiekem dat ze echt sporten voor het leuk, niet op topniveau.



Laatst aangepast door Mamasapje op ma 26 sep 2011 - 16:16; in totaal 1 keer bewerkt
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  xxjojootjexx vr 22 jul 2011 - 19:21

Wij zwemmen elke zondag met de kids. Met Tristan slaan we nog wel eens over, omdat hij niet altijd even fit is.
Kirsten kan haar zelf al even boven houden. Zodra ze mag van de badjuf, gaat ze voor a, en daarna b en c.
Muziek wordt er met de paplepel ingegoten door Ronnie. Hij speelt in een band, is daar toetsenist, maar speelt ook (bas)gitaar. 's avonds bij het naar bed brengen zingt hij altijd liedjes met de kids. Meestal met de gitaar erbij. Kirsten is helemaal gek van zingen, die kent enorm veel liedjes al.
Wanneer ze op de basisschool zit en ze wil naar een sport, dan mag dit, maar maximaal 1 sport naast het zwemmen.
Ik heb zelf een periode gehad dat ik op maandag eerst naar judo ging, daarna naar voetbal. op woensdag ook voetbal, op donderdag streetdance en op zaterdag paardrijden en voetbal.. :shock:

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport.... - Pagina 2 Empty Re: moedigen jullie jullie kids aan, om een bepaalde sport....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum