Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

+8
Coccinelle
Tania
PapillonRose
Flemy
mirrie
Parisienne
Mamsie
Susan
12 plaatsers

Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 23:56

Voor de zwangerschap/bevalling gaf ik maandelijks echt bakken met geld uit aan kleding, schoenen, uit eten, lunchen, ergens wat drinken etc. etc.

Ik ga nu nog wel 2 keer per week shoppen en lunchen, maar tijdens het shoppen koop ik eigenlijk alleen wat voor de kinderen of iets voor in huis.
Sinds de bevalling heb ik volgens mij nog niet meer dan 3 basic shirtjes en sokken voor mijzelf gekocht. Ik heb ook echt moeite met iets voor mijzelf kopen, telkens als ik iets zie laat ik het toch maar hangen met de gedachten dat ik het zonde vind en het bedrag daarvoor beter op de spaarrekening van de kinderen kan zetten.
Terwijl mijn garderobe wel toe is aan iets nieuws en er op hun spaarrekening toch al een aardig bedrag staat. Volgens mij is het iets psychisch.

Is dat herkenbaar voor iemand?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 0:03

Ja, ik koop ook veel meer voor de kinderen dan voor mezelf, ik ben ook niet meer zo snel weg van een leuk jasje of een paar mooie laarzen, terwijl ik dat wel ben van spullen voor hun. Af en toe koop ik wel kleren voor mezelf, maar lang niet meer zo vaak als vroeger.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 0:08

Oja, heel herkenbaar, al gaf ik al nooit veel uit aan kleding voor mezelf. Ik hou helemaal niet zo van shoppen, maar als ik even de stad inloop, koop ik meestal voor de kinderen, zelden iets voor mezelf.
Ik plan daarom aan het begin van elk seizoen even een shopdagje voor mezelf in, zonder de kinderen, dan koop ik een aantal kledingstukken. Maar dan is het ook wel weer klaar voor mezelf. Ik heb dan ook eigenlijk maar weinig kleren, ik koop echt niet elke maand wat.

Meestal koop ik ineens voor een heel seizoen, en dan vind ik het prima. Heel af en toe zie ik wat leuks voor mezelf hangen, en neem ik dat mee, maar meestal koop ik dus weer wat voor de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 0:19

Nee, eigenlijk niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Mamsie do 27 jan 2011 - 0:45

Heel herkenbaar, ik shop ook amper voor mijzelf.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Parisienne do 27 jan 2011 - 2:58

Ook heel erg herkenbaar.. ik ben best vaak in de stad maar kom dan eigenlijk alleen thuis met spullen voor N. of voor in huis (accessoires o.i.d.). Mijn vriend en ik geven samen nog wel 'gewoon' geld uit als voorheen.. voor uit eten gaan bijvoorbeeld. Verder kopen we eigenlijk bijna alleen maar dingen voor N. Als zij er leuk uitziet of leuk speelgoed heeft wordt ik ook blij! Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  mirrie do 27 jan 2011 - 3:03

ook herkenbaar. kom ook altijd met dingetjes voor de kids thuis. vind het niet erg. ik zorg dat ik er goed uit zie maar hoef niet telkens nieuwe kleren. nu ben ik wel toe aan wat nieuwe shirts en als vik en ik een weekendje weg gaan in feb ga ik maar eens voor mezelf en hem shoppen.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Flemy do 27 jan 2011 - 3:38

Nee hier is het nooit anders geweest dan voor de kinderen.
Ik ben nu wel zelf wat meer aan het bezuinigen merk ik. Ik let ineens erg op met de boodschappen enzo en koop eigenlijk niets meer wat ik niet echt nodig heb. Gewoon omdat ik dat tegenwoordig zonde van het geld vind en er liever belangrijkere dingen van doe. Zoals dingen in huis opknappen of vakantie(s).
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  PapillonRose do 27 jan 2011 - 3:56

Herkenbaar! Vooral kleding was vroeger favoriet bij het shoppen. Nu ook nog wel, maar dan voor mijn meisje. Heb wel een paar dingetjes voor mezelf gekocht de laatste tijd, maar niet veel. Bijna alles gaat naar mijn meisje Very Happy
Vind het ook niet zo erg, komt vast wel weer het shoppen voor mezelf. En zo niet, dan vind ik het ook niet erg. Nu koop ik alleen iets voor mezelf als ik het echt nodig heb, vind het nu ineens zonde om zomaar iets leuks voor mezelf te kopen.. Herkenbaar dus!
En dat terwijl ik volgens mij al zoveel kleertjes voor mijn meisje heb gekocht dat er het komende halfjaar niks meer nodig is :shock: Dus misschien toch maar eens tijd om nog wat meer te gaan sparen en toch af en toe wat voor mezelf te doen..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Mamsie do 27 jan 2011 - 4:04

Hm heb net toch een nieuwe tas gekocht voor mijzelf. Was echt nodig na 5 jaar met dezelfde te hebben gelopen! hahaah
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Parisienne do 27 jan 2011 - 4:05

Mamsie schreef:Hm heb net toch een nieuwe tas gekocht voor mijzelf. Was echt nodig na 5 jaar met dezelfde te hebben gelopen! hahaah

Hahah! Nou, vooruit.. dan mag het! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 4:12

Nee niet echt veranderd, wbt spullen voor mezelf dan. Ik ben dan ook wel weg van kleding, naar de kapper gaan, sauna bezoekjes ect.
Wat er bij ons wel veranderd is , is dat we veel meer thuis eten terwijl we daarvoor ook vaak met zijn 2en uit eten gingen en dat we nu 1 keer een weekje of weekendje samen weggaan terwijl we dat daarvoor veel vaker deden, het geld wat we daarmee besparen zetten we in ons vakantie potje, want de vakanties zijn wel een stuk duurder met kids omdat we nu naar andere bestemmingen gaan en voor andere accomodaties kiezen. Wij hebben hetzelfde uitgave patroon, wel zetten we nu de extra dingen (loonsverhonging, kinderbijslag,vakantiegeld ect) totaal op zij om te sparen voor de kids, het huis en onvoorziene uitgaves.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Tania do 27 jan 2011 - 4:29

Ik koop misschien iets minder voor mezelf, maar af en toe ga ik speciaal de stad in om kleding voor mezelf te kopen. Verder word ik nu net zo blij van bijvoorbeeld een mooie nieuwe luiertas kopen als van een normale tas Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 10:23

Ja, hier is het ook veranderd.
Zoals de meeste koop ik ook nog maar weinig voor mezelf.
Maar dat komt ook doordat ik zo walg van mezelf op dit moment dat ik de rust en mezelf geen tijd gun om op jacht te gaan naar nieuwe kleding.

In April gaan we een dagje shoppen voor ons drietjes.
Dat kwam zelfs vanuit mijn man en die haaaaaat shoppen :P
Hopelijk zijn er dan nog wat kilo's vanaf en kan ik goed slagen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Coccinelle do 27 jan 2011 - 10:33

Ik koop de laatste tijd wel wat minder kleding voor mezelf, maar ik rekte daar ook gerust een hele dag voor uit om rustig te gaan winkelen en daar maak ik nu nog niet echt de tijd voor. Doordat ik minder in de stad kom geef ik ook minder geld uit aan bv een terrasje pakken of ergens een hapje eten. Verder is mijn uitgavenpatroon eigenlijk niet veranderd.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Tazz do 27 jan 2011 - 11:45

Enorm herkenbaar! Ik moet echt hoognodig nieuwe kleren, en toch loop ik altijd door naar de kinderafdeling als ik voor mezelf ging kijken. Terwijl hun kasten uitpuilen. Laatste spullen die ik afgelopen 2jaar voor mezelf heb gekocht zijn zwangerschapskleren, sokken en ondergoed. Hetzelfde geldt voor mijn vriend. Ipv positiekleding had hij dan werkkleding.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  maiadebij do 27 jan 2011 - 19:29

Ik vind het ook lastig te bedenken welke maat ik zal nemen. Ik geef bv en ben daar best wel van af gevallen, ik weet dat als ik ermee stop (over heeeeel veel maanden) ik weer wat kilo's aan zal komen. Dus een mooie spijkerbroek kopen vind ik dan zonde, shirtjes gaan natuurlijk wel.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Darius vr 28 jan 2011 - 0:54

We zijn natuurlijk minder gaan werken, mijn man en ik, dus ja, ons uitgavenpatroon is wel veranderd. Minder uitgaan, etentjes, bioscoopjes. En ik probeer nu ook goedkoop boodschappen te doen, veel huismerken ipv a-merken.

Kleding voor mezelf: die mag ik ook wel eens gaan kopen......zucht.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Susan vr 28 jan 2011 - 0:59

maiadebij schreef:Ik vind het ook lastig te bedenken welke maat ik zal nemen. Ik geef bv en ben daar best wel van af gevallen, ik weet dat als ik ermee stop (over heeeeel veel maanden) ik weer wat kilo's aan zal komen. Dus een mooie spijkerbroek kopen vind ik dan zonde, shirtjes gaan natuurlijk wel.

In de eerste zes maanden, dus de periodes dat mijn kinderen volledige borstvoeding kregen, was ik echt heel dun geworden, mijn kleren slobberden om mijn lichaam, dat zag er echt niet uit. Ik heb toen toch wel een paar broeken in een kleinere maat gekocht, al zitten die nu dus niet meer zo lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  sheila123 vr 28 jan 2011 - 9:39

Ik kocht voor de geboorte van J. ook veel meer voor mezelf. Nu ben ik gelukkig al niet zo'n shopfan. Koop wel wat online voor het gemak haha. Maar iets kopen voor mezelf is wel minder. Als ik iets koop is het 9 van de 10 x voor mijn dochtertje. Dus ja. Hier is uitgave patroon wel veranderd. Ook wel logisch want werkte eerst 4 dagen en nu nog maar 1,5 dag. Dus heb gewoon wat in moeten leveren.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids? Empty Re: Is jullie uitgavenpatroon erg veranderd sinds de kids?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum