Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

+20
koNijntje
Thunder
Flip Fluitketel
Jelin
Bruintje Beer
Fearie
Liadan
PiP
Novalee
studiebol
blondje1313
Mida4you
Tania
SarahKey
Mamsie
duckie
Susan
Nana
meisjesmama
rapa nui
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 19:53

Mijn vriend is beide keren bijna 2 maanden thuis geweest, heerlijk was dat! Hij had zijn dagen dan ook opgespaard en meteen ook overuren opgenomen. Het was toch rotweer en op zijn werk onwijs rustig, als het in de zomerperiode was geweest dan was dat ook echt niet gelukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  SarahKey ma 18 jul 2011 - 20:09

PiP schreef:wij hadden bij de 1e het geluk dat mijn man in de vorstvelet zat voor 2 maanden.
Dat was echt perfect, zelf zou hij hier niet voor kiezen, maar voor minimaal 2 tot 4 weken.

Mijn kraamverzorgster gaf ook aan dat veel mannen vrij nemen als de kraamverzorgster weer weg was, terwijl de man ook nog van alles moeten weten en het fijn is dat beide ouders informatie krijgen. Zij vindt het dus verstandig dat de man iig een paar dagen vrij is tijdens de kraamperiode.

Maar als de kraamverzorgster ook in het weekend komt, heeft de man alsnog twee dagen om te wennen en te leren. Zou dat niet genoeg zijn? Of is dat per man en baby weer verschillend?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Fearie ma 18 jul 2011 - 20:15

Mijn vriend neemt 3 weken vrij vanaf het moment dat bij mij de bevalling gaat beginnen, als hij wil kan hij dan in de kraamweek gewoon nog wat werken. Maar in principe hoefde het niet.
Hij wou zelf gewoon de eerste week zoveel mogelijk thuis zijn smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 20:18

SarahKey schreef:
PiP schreef:wij hadden bij de 1e het geluk dat mijn man in de vorstvelet zat voor 2 maanden.
Dat was echt perfect, zelf zou hij hier niet voor kiezen, maar voor minimaal 2 tot 4 weken.

Mijn kraamverzorgster gaf ook aan dat veel mannen vrij nemen als de kraamverzorgster weer weg was, terwijl de man ook nog van alles moeten weten en het fijn is dat beide ouders informatie krijgen. Zij vindt het dus verstandig dat de man iig een paar dagen vrij is tijdens de kraamperiode.

Maar als de kraamverzorgster ook in het weekend komt, heeft de man alsnog twee dagen om te wennen en te leren. Zou dat niet genoeg zijn? Of is dat per man en baby weer verschillend?

Dat zal misshcien per man verschillend zijn...
Maar er is zoveel nieuws, de baby, de voeding, in badje doen, temperaturen, luiers verschonen etc etc.
Als je pech hebt, zoals ik, en je kunt zelf niet of nauwelijks lopen de eerste weken dan is het wel fijn als je man er gewoon is die eerste dagen. De kraamhulp vind dat meestal zelf ook erg fijn.

Daar komt bij dat je man weinig tot niks hoeft te doen. Althans, hier niet.
We kregen elke dag samen ontbijt, daarna een bak vers fruit, dan de lunch en ze zorgde dat het vaondeten zover klaar stond.
Mijn man werd er enkel op uitgestuurd om kraamverband te halen en boodschappen te doen :P
Voor de rest is hij net zo in de watten gelegd als ik en H.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 20:19

SarahKey schreef:
PiP schreef:wij hadden bij de 1e het geluk dat mijn man in de vorstvelet zat voor 2 maanden.
Dat was echt perfect, zelf zou hij hier niet voor kiezen, maar voor minimaal 2 tot 4 weken.

Mijn kraamverzorgster gaf ook aan dat veel mannen vrij nemen als de kraamverzorgster weer weg was, terwijl de man ook nog van alles moeten weten en het fijn is dat beide ouders informatie krijgen. Zij vindt het dus verstandig dat de man iig een paar dagen vrij is tijdens de kraamperiode.

Maar als de kraamverzorgster ook in het weekend komt, heeft de man alsnog twee dagen om te wennen en te leren. Zou dat niet genoeg zijn? Of is dat per man en baby weer verschillend?

Ik denk dat het per man verschilt, mijn man is al baby's gewend, is ook de oudste uit het gezin, en hij heeft zijn jongste zusje ook heel bewust meegemaakt. Toen hij een relatie met mij kreeg was mijn zusje nog geen 1, dus ook dat heel bewust meegemaakt.
Dus om echt dingen te leren, daar hoefde het niet voor.
Hij redt zich echt prima met alles, gelukkig.

Hij was dus wel de 1e dagen thuis bij de oudste, maar daarna koste het allemaal vrije dagen, en dat zou weer van zijn bouwvak afgaan. Dus hij is na 5 dagen weer gaan werken, en met de bouwvak, paar weken later, was hij dus gewoon 3 weken vrij, dat vond ik wel erg fijn.
Tijdens de kraamtijd voelde hij zich echt nutteloos na die 1e 5 dagen, dus hij is gewoon weer gaan werken.
Bij de volgende kinderen was hij dus wel langer thuis. Toen kon hij ook veel meer doen, en was het ook wel erg lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Bruintje Beer ma 18 jul 2011 - 20:20

Mijn man was bij de oudste bijna 10 weken thuis. Was allemaal overuren die hij opgespaard hadden en 3 weken vakantie.
Bij de jongste was hij bijna 4 weken thuis. Dit was ook allemaal overuren/roostervrije dagen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 20:23

Bruintje Beer schreef:Mijn man was bij de oudste bijna 10 weken thuis. Was allemaal overuren die hij opgespaard hadden en 3 weken vakantie.
Bij de jongste was hij bijna 4 weken thuis. Dit was ook allemaal overuren/roostervrije dagen.

Als het kan is het idd wel fijn, maar zoveel vakantiedagen heeft hij niet. Hij heeft 3 weken bouwvak, en dan een week voor en najaar. Overuren sparen ze niet op, die moeten ze laten uitbetalen. (ook helemaal niet erg, haha)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Novalee ma 18 jul 2011 - 20:24

SarahKey schreef:
PiP schreef:wij hadden bij de 1e het geluk dat mijn man in de vorstvelet zat voor 2 maanden.
Dat was echt perfect, zelf zou hij hier niet voor kiezen, maar voor minimaal 2 tot 4 weken.

Mijn kraamverzorgster gaf ook aan dat veel mannen vrij nemen als de kraamverzorgster weer weg was, terwijl de man ook nog van alles moeten weten en het fijn is dat beide ouders informatie krijgen. Zij vindt het dus verstandig dat de man iig een paar dagen vrij is tijdens de kraamperiode.

Maar als de kraamverzorgster ook in het weekend komt, heeft de man alsnog twee dagen om te wennen en te leren. Zou dat niet genoeg zijn? Of is dat per man en baby weer verschillend?
In 2 dagen kun je natuurlijk nooit zoveel leren als in een hele week. Daarnaast komt de kraamverzorgster niet elke dag even lang en je doet ook niet elke dag hetzelfde. De baby gaat bijvoorbeeld niet dagelijks in bad.

Hier heb ik er meer moeite mee dat er een week een vreemde in huis is dan m'n vriend. Maar daar moet ik maar mee leven, het is maar een weekje. Persoonlijk vind ik het een rare reden om daarom expres geen vrij te nemen en ik zou het ook niet prettig vinden als m'n vriend dat zou doen. Het is maar een paar dagen, niet het einde van de wereld. En hij mist zoveel als hij er niet bij zou zijn.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Jelin ma 18 jul 2011 - 20:27

Mijn man heeft 2 weken vrij genomen na de geboorte van Jenna. Ik was blij dat hij thuis was, want de eerste dagen kon ik amper mijn bed na de keizersnede. Gelukkig was ik vrij snel op de been, maar ik was blij dat hij ook mee kon helpen in het huishouden en de verzorging van onze dochter.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  SarahKey ma 18 jul 2011 - 20:39

Ik reageer even algemeen want weet even niet wie ik moet quoten Laughing

Mijn man heeft niets met baby's. Hij heeft, bewust, in zijn hele leven twee keer een baby vastgehouden.
Dus op dat gebied kan hij nog heel veel leren.
Ik wil borstvoeding geven dus voor de voeding hoeft hij niet thuis te blijven. Dat kan ik hem ook wel vertellen.
Mijn moeder loopt die week ook rond, zij blijft slapen. Ik had zelf al bedacht, de kraamverzorgster is er puur voor mij en de baby. Huishouden hoeft ze niet te doen, dat wil mijn moeder graag doen (heeft ze zelf gezegd, zodat de kraamverzorgster meer tijd aan mij en de baby kan geven) en als mijn man dan wel thuis is, dat ze er ook is voor mijn man.

Misschien is het tegen die tijd wel handig om te zien of het voor hem nodig is om die week ook thuis te blijven. Als ik denk aan hoe weinig hij weet over baby's dan denk ik: Ja is wel handig. Zal er ook om hangen wanneer ik beval, hij heeft maar 5 vrije dagen in het jaar wat hij zelf mag invullen. De rest staat vast (bouwvak, voorjaarsvakantie, herfstvakantie en kerstvakantie) Die 5 dagen zijn anders al meteen op. Terwijl we dan in februari zitten.

Wat lastig allemaal! :shock:
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Novalee ma 18 jul 2011 - 20:44

SarahKey, het is een persoonlijke keuze en je moet doen waar jullie je allebei goed bij voelen. Maar als je man niks met baby's heeft lijkt het me juist goed als hij er bij is. Gelukkig heb je nog even de tijd om er over na te denken smile Overigens is het met BV ook handig als je man daar wat van af weet, hoe je goed aanlegt bijvoorbeeld. Zodat hij kan helpen als het even niet lukt ofzo, de kraamverzorgster is er niet 24 uur per dag.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Flip Fluitketel ma 18 jul 2011 - 20:47

Mijn man had 2 dagen na de bevalling vrij toen was de kraamhulp ook aanwezig en die heeft hem er een beetje bij bertokken. Na die 2dagen vrij is hij nog 3dagen gaan werken toen de kraamhulp er was en toen die weg was heeft hij nog 3weken vakantie gehad. Was maar goed ook want kon nauwelijks lopen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Thunder ma 18 jul 2011 - 20:47

Ik ben beide keren op zondag bevallen. Mijn man was daarna 2 dagen vrij, ging vervolgens van woensdag tot en met vrijdag aan het werk en had aansluitend 2 weken vakantie.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 20:52

mijn man had vanaf de dag na de geboorte drie weken vrij, maar in de laatste week is hij zo af en toe een paar uurtjes voor zichzelf aan het werk gegaan, dat wilde ik ook graag, dan zat ik niet van de een op de andere dag helemaal alleen met onze dochter, zo kon ik langzaam wennen.

Vooral de eerste week was mijn man echt onmisbaar hoor, hij heeft hele dagen heen en weer lopen vliegen, huurkolf ophalen, tepelhoedjes kopen, creme kopen, aangeven bij de gemeente. Daarnaast had ik 'm emotioneel af en toe ook gewoon nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  koNijntje ma 18 jul 2011 - 20:52

vrijdagavond bevallen, weekend en maandag + dinsdag samen met de kraamzorg.
daarna moest mijn vriend woensdag + vrijdag werken (donderdag zouden we een bruiloft hebben,
dus had hij al vrij gevraagd) en toen nog 2 volle weken.
nu heeft hij 3 weken vakantie -> we waren er niet van uit gegaan dat onze zoon 2,5weken tevroeg
geboren zou worden. ik vond die 2 weken die hij moest werken en ik 'alleen' was best zwaar.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Happydobby ma 18 jul 2011 - 21:10

Hier gaan we het aankijken, mijn vriend heeft nog ruim 3 weken vakantie staan, zijn baas adviseerde om te werken als de kraamhulp er nog is maar we kijken het even aan. Gelukkig mag hij gewoon vrijnemen na de bevalling.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 21:47

SarahKey, de kraamhulp verzorgt sowieso voornamelijk moeder en kind, als zij tijd over heeft gaat zij pas extra huishoudelijke taken doen. (Uiteraard doet zij wel de badkamer, toilet, bed verschonen, etc). Het is wel lief van je moeder dat zij het huishouden op zich wil nemen, maar de kraamhulp heeft toch niet 8 uur per dag werk met alleen jou en de baby denk ik.

On-topic, mijn man heeft een eigen bedrijf, dus kan zelf zijn tijd indelen. Ik hoop dat het niet al te druk is als ik ga bevallen. Hij zal evengoed bij me zijn, maar dat brengt wel een hoop stress met zich mee. Als het rustiger is is dat voor ons ook fijner.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 21:55

Mijn vriend is 1,5 weken thuis geweest. De eerste week lag ik in het ziekenhuis en wilde hij bij me zijn en hij moest vanalles regelen in z'n eentje. Daarna hebben we een paar dagen met z'n drietjes doorgebracht. Hij wilde wel langer vrij zijn maar door zijn functie op het werk en doordat het midden in de zomervakantie was kon het helaas niet anders

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  PiP ma 18 jul 2011 - 21:57

Ik denk inderdaad ook wel dat het per kind verschilt en of het een 1e of 2e/3e/etc kindje is.
Persoonlijk vond ik het wel fijn dat als de kraamverzorgster weg was ik kon terugvallen op mijn man als ik even niet meer wist wat ik nou moest doen bijvoorbeeld. Ik moet zeggen dat mijn man wel zo is dat hij ook graag met alles wil helpen en het leuk vind om haar in bad te doen, de fles te geven etc.

Daarnaast zou het eerst zo zijn dat ik maar 3 uur per dag zou krijgen door de kerstdrukte(of te wel de helft van de kraamverzorgsters hadden vakantie;)) Dit hoor je ook wel regelmatig in de zomer. Het is dus niet vanzelfsprekend dat je 6 uur op een dag krijgt.
Ik kreeg uiteindelijk wel 6 uur per dag omdat de bv helemaal niet wou lukken, de eerste paar dagen heeft ze me hier heel goed mee geholpen. De laatste dag is ze wel `smiddags in overleg eerder gegaan, maar toen was alles ook op de rit en wouden we zelf ook even lekker met zijn drietjes op pad gaan.

*edit: bij mij deed ze inderdaad ook de badkamer, wc en slaap- baby- en woonkamer stofzuigen, de was en koffie voor de visite. Oja de eerste dagen kreeg ik elke dag een schoon bed en daarna om de dag. Heerlijk was dat, ik hou namelijk van een schoon bed, haha. Zelf doe ik het om de week, maar de eerste dagen is het natuurlijk ook wel echt nodig.
Eigenlijk hoefde we niks zelf te doen bedenk ik me als ik dit zo typ.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  pindaatje ma 18 jul 2011 - 21:58

Mijn man heeft bij de eerste 3,5 week vakantie opgenomen, meteen na de bevalling. Hij wou ook graag thuis zijn om alles van de kraamverzorgster te leren, en om er voor ons te zijn. Ik vond het heel prettig dat hij die weken thuis was, we hebben er heerlijk van genoten, en alle tijd genomen om overal aan te wennen.
Straks bij de 2e neemt hij weer 3 weken vakantie na de bevalling.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Paper Crown ma 18 jul 2011 - 22:18

Als ik eindelijk eens zwanger wordt, dan werkt mijn man gewoon vanuit thuis.. zolang we willen, dus dat is wel heerlijk.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Happydobby ma 18 jul 2011 - 22:22

2CKC2 schreef:Als ik eindelijk eens zwanger wordt, dan werkt mijn man gewoon vanuit thuis.. zolang we willen, dus dat is wel heerlijk.

Dan strooien we wat vruchtbaarheid naar jou hug

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Susan ma 18 jul 2011 - 23:28

@SarahKey, als ik je man was zou ik zeker proberen om er die week bij te zijn, als ik jou was zou ik mijn moeder dan vragen om de week daarop te komen zodat je nog wat langer iemand om je heen hebt die je helpt. Of kwam je moeder sowieso na de kraamweek ook nog wel helpen?

Zelf kon ik de eerste dagen na Ezra's geboorte helemaal niet lopen en toen heeft de kraamverzorgster Ezra samen verschoond, in bad gedaan, enzovoort, zodat hij dat goed onder de knie had, dat vonden we allebei heel prettig. De kraamverzorgster had toen trouwens echt ruim voldoende tijd voor ons en voor het huishouden.

Ik hoop natuurlijk voor je dat je net voor een schoolvakantie bevalt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Mamasapje di 19 jul 2011 - 6:47

Mijn vriend was er op het moment van de bevalling bij ( dit was nog maar de vraag - ivm zijn werk). Ik beviel plotseling om 1.45 in de nacht. De volgende ochtend en de daarop volgende 5 ochtenden kwam hij voor het was / weeg/ couveuzemetingen momenten tussen 9 en 10 / 10.30 uur. Daarna moest hij weer aan het werk en kwam hij tijdens zijn avondpauze ( ergens tussen 17-19 uur nog even een half uurtje). Hij werkt in de muziek, de concerten starten 20 uur / 20.30 en eindigen tegen 23.30 / 0.00 uur. Daarna nog afbouwen etc. Dus soms kwam hij ( net zoals de nacht waarin ik plots beviel, nog na een concert langs - dit is afspraak met het ziekenhuis. )

Dit was zo bij de 3e.
Bij de 2e was hij na 1 dag weer werken ( hij had die dag na haar geboorte toevallig geen concert ).
Bij de 1e was hij langer vrij. Hij heeft in de zomer altijd zomerstop - maanden juli en augustus werkt hij nagenoeg nooit en is dan dus vrij. Ze is van begin aug. dus hij heeft denk ik 2 weken vrij gehad in totaal voor hij weer iets voor zijn werk moest doen.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Nav.: Hoeveel dagen wou je partner zelf vrij na bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum