Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

+21
Diese
PiP
Fiwen
sheila123
SarahKey
Sjonno
kwak
nisavi
Susan
LMCurious
Happydobby
PapillonRose
koNijntje
Bruintje Beer
Novalee
Smaragdje
Flip Fluitketel
pitbullgup
Lejow
chipa
Pien
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Pien ma 18 jul 2011 - 4:40

Natuurlijk kan hij gewoon vakantie uren opnemen maar vind het van de zotte dat hij terwijl ik in het ziekenhuis lig om te bevallen moet werken of dat hij de eerste dag dat de kleine thuis komt hij zou moeten werken.


Daarnaast heeft hij als de kraamhulp weg is, gewoon 2volle weken vakantie...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  kwak ma 18 jul 2011 - 4:48

het moet in zijn cao staan hoeveel dagen hij vrij is tijdens de bevalling en er na.

ik ben woensdagochtend bevallen, dus mijn man was woensdag en donderdag vrij, vrijdag heeft hij vrij genomen, heerlijk!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Sjonno ma 18 jul 2011 - 4:59

Chris had ook 2 dagen vrij en niet eens betaald! In de bouw zitten die dagen allemaal in een potje die ze uitbetaald krijgen met het vakantiegeld. Kunnen ze wel eerder uit laten betalen maar dat is weer allemaal papierwerk dus dan heb je al snel zoiets van laat maar.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 5:38

Mijn man had ook twee dagen vrij.
De maandag ben ik ingeleid en hebben ze op zorgverlof geboekt.
Daarna was hij dinsdag en woensdag vrij en aansluitend had hij 2 weken vakantie.

Bij deze baby heeft hij 4 of 5 weken vrij na de bevalling plus die twee dagen verlof.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  SarahKey ma 18 jul 2011 - 5:47

Sjonno schreef:Chris had ook 2 dagen vrij en niet eens betaald! In de bouw zitten die dagen allemaal in een potje die ze uitbetaald krijgen met het vakantiegeld. Kunnen ze wel eerder uit laten betalen maar dat is weer allemaal papierwerk dus dan heb je al snel zoiets van laat maar.

Belachelijk is dat he. Ik hoor hier thuis heel wat moppers over dat 'potje'. Maar goed, wel leuk spaarpotje zo.

Gelukkig doet mijn man's baas niet zo heel moeilijk als hij tussendoor eens weg moet voor een echo oid. Dat word meestal niet geschreven dus wij mogen niet klagen over zijn baas.

Vind 2 dagen in het algemeen wel veel te weinig!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  sheila123 ma 18 jul 2011 - 7:30

2 dagen vind ik idd ook weinig. Gelukkig had mijn man een week vrij van zijn werk. Wel top dat dat bij hem op de zaak zo geregeld is want was daar wel blij mee dat ie er was. Vooral met de komst van de 2e vond ik het erg druk.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 7:34

Is dat echt maar zo weinig ? Hier heeft mijn vriend beide keren zorgverlof opgenomen na de bevallingen, misschien is dat ook een optie aangezien jij in het ziekenhuis ligt ? Al had ik 2 keer een keizersnede mssichien dat het dan anders ligt ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 7:53

X. kreeg de dag van de bevalling + 2dagen erna maar had zoveel uren staan dat hij 2 weken opnam en die ging in op de dag van de bevalling...wel lekker hoor om na de kraamhulp toch nog even te genieten met zijn 3tjes dan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Fiwen ma 18 jul 2011 - 7:58

Voor zover ik geleerd heb heeft een man de dag(en) van de bevalling vrij en 1 dag om het kind aan te geven na de bevalling. Dus als je in het weekend bevalt heeft hij maandag vrij om aangifte te doen. En als je bevalling meerdere dagen duurt dan heeft hij die dagen vrij (zou ook belachelijk zijn als de inleiding langer duurt dan 1 dag dat hij dan niet bij de bevalling aanwezig zou kunnen zijn!) en altijd 1 werkdag na de bevalling.

Succes met regelen, hopelijk wil zijn baas enigszins meewerken.

En natuurlijk heel veel succes met de bevalling!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  PiP ma 18 jul 2011 - 8:05

Volgens mij is inderdaad de dag(en) van de bevalling zorg of calimiteitenverlof en daarna 2 dagen verlof.

Ik ben het er ook mee eens dat het veeel te weinig is. Er gebeurd zoveel en je slaapt minder etc. Ik zag echt mijn man nog niet weer werken haha. Was wel goedgekomen hoor, maar hij is wel gevoelig voor weinig slaap.

Ik was de 14dec uitgerekend en mijn man had ging 1 jan bij een andere werkgever werken.
Hij had dus de laatste 2 weken vrij gepland en had al overlegt met zijn nieuwe werkgever dat mocht het echt allemaal uitlopen hij ook de eerste week vrij kon krijgen. Maarrrr hij had gewoon de 1e 2 maanden vorstvelet, Laughing Dat was echt zoooo fijn!
Het liefst zou ik het zo weer zien bij een 2e, maar zoveel dagen heeft hij gewoon niet.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Diese ma 18 jul 2011 - 9:11

Hier ook 2 dagen. Gelukkig mocht mijn vriend zijn vakantie miv de bevalling opnemen, 4 weken Very Happy

Pien, heel veel succes morgen (en/of woensdag). Hopelijk hebben jullie snel jullie meisje in jullie armen!!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Snoes ma 18 jul 2011 - 9:48

Wat is dat weinig in Nederland zeg!

In België hebben mannen recht op 10 werkdagen (dus 2 weken) vrij na de bevalling. Er wordt hier nu trouwens gesproken om dat te verlengen naar 20 dagen, dat zou ik echt heerlijk vinden mocht ik ooit zwanger zijn/bevallen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  blondje1313 di 19 jul 2011 - 0:05

Wat ik lees op de site van de rijksoverheid is dat een man recht heeft op calamiteitenverlof tijdens de bevalling en de aangifte van het kind en ook nog eens op 2 dagen kraamverlof op te nemen in de eerste 4 weken nadat de baby er is (thuis).
Maar als er in de CAO andere regelingen staan dan kan dat, ook als je meer dan het wettelijke minimum aan vakantiedagen hebt (20 bij een fulltime-betrekking) zou het in overleg met de OR van de reguliere vakantiedagen kunnen gaan als ik het goed begrepen heb.

calamiteitenverlof
kraamverlof

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Teddyaapje di 19 jul 2011 - 6:12

Mijn vriend had ook maar 2 dagen verlof. Gelukkig had hij wel nog een aantal vakantie dagen...bij mij heeft het inleiden 5 dagen geduurd dus dat was anders mooi k*t geweest.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Pien di 19 jul 2011 - 6:53

Live vanuit het ziekenhuis, haha... Mijn man krijgt toch 3dagen!! 1dag voor de bevalling en 2dagen daarna voor het aangeven etc.

We hebben een wetsartikel doorgestuurd en aan de hand daarvan hebben ze dat besloten!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Petteflet wo 20 jul 2011 - 0:08

Wat ik begrijp is dat je man nu zelfs nog meer verlof krijgt. Calamiteitenverlof tijdens bevalling is zolang als bevalling duurt. Nu ben jij al sinds gister bezig en ziet het er naar uit dat je morgen of zelfs pas overmorgen gaat bevallen. Dit betekent dat hij dus 3 dagen calamiteitenverlof c.q. kortdurend zorgverlof kan opnemen. Daarnaast krijgt hij nog 2 dagen kraamverlof (op te nemen binnen 4 weken nadat de kleine is geboren) en daarnaast nog 1 dag voor het aangeven van de kleine (wat overigens ook onder calamiteitenverlof valt). Wat dus neerkomt op 6 dagen betaald verlof....... (Tenzij natuurlijk in de CAO anders vermeld staat).

Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Susan wo 20 jul 2011 - 0:21

Ik zou het ook wel heel achterlijk vinden als ze op het werk van Piens man nu heel erg op hun strepen zouden gaan staan. De hele situatie is al vervelend genoeg, daar kan je niet nog een baas bij gebruiken die een beetje moeilijk gaat zitten doen over je verlof en gaat verwachten dat je net na de bevalling weer gewoon komt werken. Een beetje coulance vind ik sowieso wel op z'n plek nu.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Petteflet wo 20 jul 2011 - 0:28

Susan schreef:Ik zou het ook wel heel achterlijk vinden als ze op het werk van Piens man nu heel erg op hun strepen zouden gaan staan. De hele situatie is al vervelend genoeg, daar kan je niet nog een baas bij gebruiken die een beetje moeilijk gaat zitten doen over je verlof en gaat verwachten dat je net na de bevalling weer gewoon komt werken. Een beetje coulance vind ik sowieso wel op z'n plek nu.

+1, maar helaas denken veel werkgevers hier anders over.....
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling... - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang heeft een man recht op vrij na bevalling...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum