Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang na de bevalling...

+25
Aggi
Monnie
Liadan
Annemie
kwak
Fiwen
Smaragdje
koNijntje
Novalee
_Femme
M@niek
PapillonRose
ekjir@M
vlinder19
PiP
Annie24
Pien
Rumble
Happydobby
Linda
Flip Fluitketel
Susan
Bruintje Beer
Lavendel
Printje
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 9:39

Hoe lang na de bevalling gingen jullie naar buiten, ging je boodschappen doen, reed je weer auto, ging je bij iemand op visite, etc...

Ik zit nu nog binnen, ben gisteren even met de kinderwagen naar buiten geweest, een klein stukje gewandeld, maar nog niet ver.

Ik ben vorige week woensdag bevallen, maar heb tot maandag in het ziekenhuis gelegen. Sinds toen zijn we thuis, en vandaag vroeg ik me echt af wanneer je die dingen weer zelf gaat doen. Tot nu toe heeft een vriendin en schoonmoeder wat boodschapjes gehaald. Mijn man is naar de winkel geweest, maar wanneer ga ik weer zelf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Printje do 11 aug 2011 - 9:41

Ik ben op zondag bevallen en was er 2-3 dagen daarna voor het eerst even uit. De eerste zaterdag na de bevalling heb ik zelf weer boodschappen gedaan, ik werd serieus gek van dat thuis zitten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Lavendel do 11 aug 2011 - 9:44

Kruumel schreef:Hoe lang na de bevalling gingen jullie naar buiten, ging je boodschappen doen, reed je weer auto, ging je bij iemand op visite, etc...

Ik zit nu nog binnen, ben gisteren even met de kinderwagen naar buiten geweest, een klein stukje gewandeld, maar nog niet ver.

Ik ben vorige week woensdag bevallen, maar heb tot maandag in het ziekenhuis gelegen. Sinds toen zijn we thuis, en vandaag vroeg ik me echt af wanneer je die dingen weer zelf gaat doen. Tot nu toe heeft een vriendin en schoonmoeder wat boodschapjes gehaald. Mijn man is naar de winkel geweest, maar wanneer ga ik weer zelf?

Wanneer je weer gewoon kunt lopen?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 9:48

ik was vooral na de bevalling van Lynn weer heel snel op de been. (lees=geen dag op bed gelegen en dezelfde dag stond ik beschuitjes te smeren samen met Sander)

Op dag 3 stonden Sander en ik in de AH de boodschappen wagen vol te laden en waren Lynn en Dylan thuis bij de kraamverzorgster *lagen lekker te slapen* en vond het heerlijk dat ik gewoon mijn gang kon gaan! Vond het ook wel leuk en had de kraamverzorgster ook niet vaak als afscheidscadeautje gehad namelijk; we hebben haar de laatste dag meegenomen uit lunchen!

Al met al ,, was snel op de been smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 9:48

Ik ben er uit gegaan toen ik me goed voelde. Ik liet twee dagen na de bevalling de hond weer uit.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Bruintje Beer do 11 aug 2011 - 9:51

Ik was ook redelijk snel op de been. Vooral bij de jongste. Na 1,5 week liep ik al in de stad te winkelen.

Als jij er klaar voor bent en je kan het aan lichamelijk zou ik doen waar je zin in hebt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Printje do 11 aug 2011 - 9:51

Petra* schreef:ik was vooral na de bevalling van Lynn weer heel snel op de been. (lees=geen dag op bed gelegen en dezelfde dag stond ik beschuitjes te smeren samen met Sander)

Op dag 3 stonden Sander en ik in de AH de boodschappen wagen vol te laden en waren Lynn en Dylan thuis bij de kraamverzorgster *lagen lekker te slapen* en vond het heerlijk dat ik gewoon mijn gang kon gaan! Vond het ook wel leuk en had de kraamverzorgster ook niet vaak als afscheidscadeautje gehad namelijk; we hebben haar de laatste dag meegenomen uit lunchen!

Al met al ,, was snel op de been smile

Die ga ik onthouden! Wat een onwijs leuk idee!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Susan do 11 aug 2011 - 9:53

Ik weet nog dat ik die eerste keer dat ik na Yrsa's geboorte met mijn moeder en Ezra naar de speeltuin ging, ik tegen mijn moeder zei dat ik het nog best wel vermoeiend vond en dat Ezra me toen naar een bankje bracht en dat ik daar ook echt niet af mocht komen, elke keer als ik opstond duwde hij me weer terug. Dat was echt heel bijzonder aangezien hij een taalachterstand heeft en zeker in die tijd nog niet echt veel communiceerde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 9:54

Toen de kraamverzorgster weg ging, kon ik nog niet eens de trap aflopen. Wel geprobeerd, met enorme pijnen tot gevolg. Zes weken na de bevalling kon ik naar de brievenbus lopen zonder al teveel pijn te lijden, die staat 400 meter verderop :shock: . Na een maand of drie was ik weer echt op de been.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 10:04

Pas na 3/4 weken kon ik fatsoenlijk een blokje om met de kinderwagen, eerder echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Flip Fluitketel do 11 aug 2011 - 10:06

Na de bevalling heb ik echt heel erge pijn in mijn rug en bekken gehad. Heb hier zeker 2maanden last van gehad. De eerste week na de bevalling ben ik denk ik 1 á 2 keer beneden geweest omdat ik de trap niet op of af kon lopen. Nadat mijn bekken recht zijn gezet 5dgn na de bevalling ging het gelukkig langzaam aan beter, met ruim 2,5 á 3 weken na de bevalling ben ik voor het eerst buiten geweest (nog met krukken). Zware boodschappen deed ik na 2,5maand á 3maand weer zelfstandig.Daarvoor deden we ze samen. Autorijden ging na ruim 1,5 maand steeds beter.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Printje do 11 aug 2011 - 10:07

Storm schreef:Pas na 3/4 weken kon ik fatsoenlijk een blokje om met de kinderwagen, eerder echt niet.

jeetje wat erg voor je, hoe kwam dat?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Linda do 11 aug 2011 - 10:14

Een dag na de bevalling zei ik tegen de kraamhulp dat ik even naar de AH wilde, even een luchtje scheppen. De kraamhulp raadde het me heel sterk af, het sneeuwde en de kou was erg slecht in combi met de bv en stuwing.
Daarna kreeg ik een blaasonsteking en was het weer niet verstandig. Een week na de bevalling ben ik naar buiten gegaan, werd gek van het binnen zitten.
Boodschappen doen weet ik niet meer. Volgens mij heeft m'n man dat de eerste tijd gedaan. Vond het niet handig om dat al gelijk met een baby te doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Happydobby do 11 aug 2011 - 10:21

Na 6 dagen wandelen.
Na 8 dagen een stukje gefietst (keizersnee)
Na 12v dagen samen met de auto naar de meubelboulevard (daar zit de prenatal)
Ben nog niet in de stad geweest.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Rumble do 11 aug 2011 - 10:26

Wow Storm, dat duurde lang zeg! Had je zo lang nodig om lichamelijk te herstellen of had het een andere oorzaak?

Ik ben op zaterdag bevallen en de zaterdag erna liepen man en ik samen in de Kruidvat om luiers te kopen.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 10:26

Ik mocht pas na 5 dagen weer naar buiten van de kraamverzorgster. Als het aan mij had gelegen was ik op dag 1 al een rondje gaan lopen.

Bij de eerste heeft het ruim 3 weken geduurd voor ik überhaupt weer kon lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Pien do 11 aug 2011 - 10:30

IK ben op maandag bevallen, de woensdag erna liep ik rondjes in het ziekenhuis en van de kraam naar de couveuse afdeling. Vrijdags ben ik ontslagen uit het ziekenhuis en liep ik weer overal rond. Zaterdag boodschappen gedaan en zondags het hele huis gepoetst.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Annie24 do 11 aug 2011 - 10:38

Na 2 weken kwam ik voor het eerst weer buiten. Heb eerst een paar dagen in het ziekenhuis gelegen, toen vloeide ik als een rund en kon niet eens traplopen en daarna sneeuwde het. De 1e keer buiten was denk ik 10 meter ofzo, toen was ik doodmoe.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  PiP do 11 aug 2011 - 18:13

F is de 24e geboren, 1e kerstdag zaten we aan tafel te eten en de 2e kerstdag te gourmetten. De eerste dagen lag ik meestal wel in bed, maar na een paar dagen ontving ik de visite gewoon beneden.
Met 5 dagen zijn we naar mijn opa en oma gegaan, mijn opa was erg ziek en wou daar graag even heen met onze docher.
De laatste dag dat de kraamhulp er was vroeg ze of ze eerder weg kon, ze moest naar iemand waar de bv niet op gang kwam. Dat vonden we helemaal niet erg, we hadden net in gedachte om die middag even naar het dorp te gaan met zijn drietjes, ik wou zo graag naar buiten. De eerste weken kon ik ongeveer een uur buiten lopen, daarna kreeg ik een zwaar gevoel van onderen. DIt ging steeds beter. Autorijden weet ik zo echt niet meer, volgens mij gewoon toen ik alleen was en dat nodig was. Fietsen duurde erg lang, ze is midden in de winter geboren.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  vlinder19 do 11 aug 2011 - 18:26

We hebben een week in het ziekenhuis gelegen toen was ik nog niet super weer op de been. Twee week later moesten we op controle naar de kinderarts....dit was eigenlijk al te veel, moesten daarna om de week/soms twee week terugkomen en ook twee keer voor een voedselprovocatie, toen werd er gezorgt dat er een bed voor mij was omdat ik nog niet in staat was om zo lang te zitten. Boodschappen doen deed ik denk ik voor het eerst 2,5mnd na de bevalling, heel kort en was eigenlijk al te veel. 6mnd na de bevalling ben ik op therapeutische basis weer voorzichtig begonnen met werken ( lees eerst 1uur per dag )
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  ekjir@M do 11 aug 2011 - 18:35

Lavendel schreef:
Kruumel schreef:Hoe lang na de bevalling gingen jullie naar buiten, ging je boodschappen doen, reed je weer auto, ging je bij iemand op visite, etc...

Ik zit nu nog binnen, ben gisteren even met de kinderwagen naar buiten geweest, een klein stukje gewandeld, maar nog niet ver.

Ik ben vorige week woensdag bevallen, maar heb tot maandag in het ziekenhuis gelegen. Sinds toen zijn we thuis, en vandaag vroeg ik me echt af wanneer je die dingen weer zelf gaat doen. Tot nu toe heeft een vriendin en schoonmoeder wat boodschapjes gehaald. Mijn man is naar de winkel geweest, maar wanneer ga ik weer zelf?

Wanneer je weer gewoon kunt lopen?

Tja... Dat kon ik direct alweer na de bevalling maar moest er toen echt nog niet aan denken om de 500 meter naar m´n vader en moeder te lopen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 18:39

Ik heb van beiden een week in het ziekenhuis gelegen maar in die week was ik wel op de been en na die week deed ik alles, boodschappen, autorijden, fietsen.
Maar ik ben dan ook beide keren vrijwel schadeloos uit de strijd gekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 18:52

Bij de 1e was ik 3 uurtjes na de bevalling bij mijn moeder, maar dat was omdat ze terminaal lag, en ik heel graag de kleine wilde laten zien, nu ze nog redelijk helder was. In de kraamweek ben ik daarna ook nog een aantal keren bij haar geweest, maar fijn was anders.
De 5e dag ben ik 's avonds ff met mijn man en de kleine naar de winkel gereden, ik wilde even mijn gedachten verzetten.

Bij de 2e was ik na een week weer buiten, toen ook even naar een verjaardag geweest.

Bij de tweeling een week na de keizersnee even op een verjaardag geweest, en na 2 weken weer wandelen naar de winkel. Met alle 4 de kinderen en mijn schoonmoeder, alleen met 4 kinderen durfde ik toen nog niet, ik was nog wat slapjes.
Ik heb alle keren wel een vlot herstel gehad gelukkig. En ik vond het ook erg fijn om weer even buiten te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gast do 11 aug 2011 - 18:57

Ik had trouwens de bij de 1e wel heel snel een borstontsteking te pakken, doordat ik al veel buiten kwam. (ik zat ook buiten te voeden, was wel zomer, maar mijn moeder lag dus terminaal, en ik was daar dus vaak, en ik wilde dan even ergens anders voeden, buiten dus.)

En na alle 3 de bevallingen was ik elke keer wel blij dat ik weer thuis was, ik had erg last van zweetaanvallen, en was toch wel erg moe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  PapillonRose do 11 aug 2011 - 19:45

Na 8 dagen gingen we voor het eerst naar buiten om een stukje te wandelen (wilde wachten tot een dag nadat het navelstompje eraf was gevallen, voor het geval dat). Dat was ook de 1e x dat ik zelf weer buiten kwam. Daarvoor was ik wel weer redelijk op de been binnenshuis, maar weggaan zag ik eerder nog niet zitten. Na 14 dagen reed ik weer voor het eerst auto, omdat we toen op visite gingen omdat mijn broertje jarig was. Het autorijden had ik eerder ook wel gekund, maar toen hoefden we nog niet weg. Op visite gaan beviel ook prima, na 2 weken was ik wel weer echt goed op de been en de kleine kon gelukkig bij oma thuis ook prima slapen in de box of wagenbak.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang na de bevalling... Empty Re: Hoe lang na de bevalling...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum