Wat betalen jullie de oppas??
+22
JD
Verde
Dolphinne
Atelier Madame
SarahKey
Filoria
Barbabella
SuperGrover
Susan
sheila123
TukTuk
moepie
blondje1313
Lejow
Pussycat
kwak
Rush
Toet
Phileine
Coco
Penélope
Famke
26 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wat betalen jullie de oppas??
Nou, ik werk er ook hard voor dus aannemen kan ik wel. Het is werk, en voor werk krijg je loon. Dat is toch gewoon de afspraak?AngelNyn schreef:Smikkell schreef:7-10. En 10 iig voor overdag/wanneer de kinderen wakker zijn.AngelNyn schreef:Tja ik vind voor oppassen 5 euro meer dan voldoende. Wat zou jij een normaal bedrag vinden dan?
Ik zou zoveel echt nooit kunnen aannemen of willen aannemen.. Als ik 7 of 8 uur oppas, zou ik echt geen 70 of 80 euro durven aannemen na zo'n middag/avond.. Het moet voor de ouders toch ook nog een beetje leuk blijven om weg te gaan samen?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Als je denkt dat dit het enigste is wat ze moet doen, kan je je kind ook wel alleen thuis laten dan. Dan kijkt er niemand TV en eet er niemand chips.moepie schreef:AngelNyn schreef:+1!Susan schreef:moepie schreef:
Maar standaard een geld bedrag geven doe ik dus niet en ik vind het ook onzin.
Ik vind het best raar om te zeggen dat je het onzin vindt om je oppas te betalen. Ik bedoel, fijn dat je iemand hebt gevonden die bereid is om het voor niks te doen, maar dat is geen vanzelfsprekendheid of zo.
nee oke, ik snap dat het geen vanzelfsprekendheid is en dat ik blij mag zijn dat zij het voor niks wil doen.
Maar ik persoonlijk vind het wel onzin om een meisje van 16 jaar te moeten gaan betalen omdat ze bij mij voor de tv zit met een zak chips op schoot, een zak cola en haar vriendinnen om haar heen.
Als ze overdag zou oppassen op mijn dochtertje vind ik dat een ander verhaal en dan zou ik haar daar wel wat voor geven.
Je vraagt iemand om een vrije avond bij JOU te komen zitten zodat JIJ weg kan. Daar mag toch wel wat tegenover staan?
Ik heb ook niet gezegd dat daar helemaal niks tegenover mag staan. Ik heb gezegd dat ik het onzin vindt dat daar standaard een geld bedrag tegenover moet staan. Mijn oppas krijgt af en toe eens een cadeautje, of ik huur een film voor hen en een andere keer krijgt ze wel een keer wat geld.
Dus het heus niet zo dat ze nooit wat krijgt. En natuurlijk als de kleine meid wakker wordt dan moet ze wel wat doen, maar 'druk' zal ze niet zijn aangezien ze ons toch zal bellen als het niet gaat.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Smikkell schreef:Nou, ik werk er ook hard voor dus aannemen kan ik wel. Het is werk, en voor werk krijg je loon. Dat is toch gewoon de afspraak?AngelNyn schreef:Smikkell schreef:7-10. En 10 iig voor overdag/wanneer de kinderen wakker zijn.AngelNyn schreef:Tja ik vind voor oppassen 5 euro meer dan voldoende. Wat zou jij een normaal bedrag vinden dan?
Ik zou zoveel echt nooit kunnen aannemen of willen aannemen.. Als ik 7 of 8 uur oppas, zou ik echt geen 70 of 80 euro durven aannemen na zo'n middag/avond.. Het moet voor de ouders toch ook nog een beetje leuk blijven om weg te gaan samen?
Misschien is dat ook wel het verschil, jij lijkt het te zien als werk, ik niet
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Het is voor mij (inmiddels) ook veel meer dan werk. Ik zou ook best willen oppassen zonder daar iets voor te krijgen, gewoon om het plezier dat ik eruit haal. Maar het geld is een deel van de afspraak en ik heb het ook gewoon nodig. Zij gunnen mij het geld ook, kunnen het missen en weten dat ik het goed kan gebruiken.AngelNyn schreef:Smikkell schreef:Nou, ik werk er ook hard voor dus aannemen kan ik wel. Het is werk, en voor werk krijg je loon. Dat is toch gewoon de afspraak?AngelNyn schreef:Smikkell schreef:7-10. En 10 iig voor overdag/wanneer de kinderen wakker zijn.AngelNyn schreef:Tja ik vind voor oppassen 5 euro meer dan voldoende. Wat zou jij een normaal bedrag vinden dan?
Misschien is dat ook wel het verschil, jij lijkt het te zien als werk, ik niet
Gast- Gast
Ik snap het ook wel hoor! En het is fijn dat zowel de ouders als jij je er prettig bij voelen, daar draait het uiteindelijk om. Ik zelf sta er gewoon iets anders in, ik heb het oppassen niet nodig om rond te komen, het is een extratje voor mij zeg maar Ook omdat het niet meer standaard iedere week etc is dat ik oppas.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Als ik een miloen zou winnen zou ik ook blijven oppassen, maar dan zou ik er inderdaad niets voor willen hebben. Wel de waardering, maar niet het geld. Ik zou dan wel wat minder gaan oppassen.AngelNyn schreef:Ik snap het ook wel hoor! En het is fijn dat zowel de ouders als jij je er prettig bij voelen, daar draait het uiteindelijk om. Ik zelf sta er gewoon iets anders in, ik heb het oppassen niet nodig om rond te komen, het is een extratje voor mij zeg maar Ook omdat het niet meer standaard iedere week etc is dat ik oppas.
Ik pas wel elke week op, meerdere keren, om mijn studie te kunnen betalen
Gast- Gast
Mijn oppas vraagt 3,50 per uur. Meestal geef ik haar 5 euro per uur ofzo. ligt eraan hoe lang ze hier zit en hoeveel ik in huis heb. Rond het meestal af naar boven.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Omdat ik geen idee had wat de standaarden tegenwoordig zijn, heb ik even op de pagina van het Nibud gekeken voordat ik mijn oppas voor het eerst betaalde. (Zij is trouwens 13 en we betalen haar 3 euro per uur. Ze past vaak op als Tomas al (bijna) in bed ligt.) Nibud zegt dit:
Informele oppas
Het tarief hangt af van het aantal kinderen. Voor één kind is tussen de €3,80 en €5,70 per uur redelijk. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen €5,70 en €7,60,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen €7,60 en €9,50.
's Avonds babysitten
Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van €2,50 tot €3,80. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld €7,-. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.
Informele oppas
Het tarief hangt af van het aantal kinderen. Voor één kind is tussen de €3,80 en €5,70 per uur redelijk. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen €5,70 en €7,60,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen €7,60 en €9,50.
's Avonds babysitten
Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van €2,50 tot €3,80. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld €7,-. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
moepie schreef:
Ik heb ook niet gezegd dat daar helemaal niks tegenover mag staan. Ik heb gezegd dat ik het onzin vindt dat daar standaard een geld bedrag tegenover moet staan. Mijn oppas krijgt af en toe eens een cadeautje, of ik huur een film voor hen en een andere keer krijgt ze wel een keer wat geld.
Dus het heus niet zo dat ze nooit wat krijgt. En natuurlijk als de kleine meid wakker wordt dan moet ze wel wat doen, maar 'druk' zal ze niet zijn aangezien ze ons toch zal bellen als het niet gaat.
Tja, ik vind oppassen gewoon een baantje en ik zie niet in waarom iemand daar niet gewoon voor betaald zou worden. Je hoeft dan misschien weinig te doen op zo'n avond, maar daar is de betaling ook naar.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Onze oppas krijgt 3 euro per uur, wij ronden het dan uit eindelijk wel af naar boven. (zij is ook 16)
liefs
liefs
Gast- Gast
Nu is het net of jullie haar een gunst verlenen dat ze op jullie kinderen mag passen en jullie chips mag eten, maar zij bewijst jullie toch juist een dienst zodat jullie weg kunnen?Susan schreef:moepie schreef:
Tja, ik vind oppassen gewoon een baantje en ik zie niet in waarom iemand daar niet gewoon voor betaald zou worden. Je hoeft dan misschien weinig te doen op zo'n avond, maar daar is de betaling ook naar.
Bij opa's/oma's en misschien ook wel bij andere familie (zussen/broers) vind ik niet dat er geld tegenover hoeft te staan, als het niet op regelmatige basis is. Maar bij een buurmeisje of scholier vind ik het toch maar gek.
Gast- Gast
Wow, dat is echt wel heel veel hoor wat jij krijgt per uur Smikkel. Dat krijgt een gastouder niet eens..
Gast- Gast
Ik paste vorig jaar 2middagen in de week op, op één meisje (4 jaar, buitenschoolse opvang) later kon ik dat niet meer combineren met mijn werk dus nu pas ik alleen nog zo nu en dan op, 's avonds bijv, maar dan ook op haar broertje en zusje (1 en 3 jaar)
Voor de 2 middagen kreeg ik 4,5 per uur en als ik oppas op ze alledrie, krijg ik 1euro per kind extra. Ik vond 't een prima deal
Voor de 2 middagen kreeg ik 4,5 per uur en als ik oppas op ze alledrie, krijg ik 1euro per kind extra. Ik vond 't een prima deal
Gast- Gast
Ik pas zelf ook op, op twee jongens. De oudste is al wat groter en ik stop hem vaak nog even extra in en lees een verhaal voor. Daarna slaapt hij en hoor ik hem niet meer. Daar heb ik nauwelijks werk aan.
De kleinste is een ander verhaal. Die slaapt geen enkele avond door waardoor ik soms tot 0:00 met een huilend mannetje zit. De laatste tijd gaat het goed en word hij maar 1 keer tussendoor wakker. Maar heb heel wat uren opgezeten. Paste elke dinsdagavond op.
Ik krijg 20 euro per avond, ongeacht hoe lang ik er zit. Ik ben er meestal rond 20:30 uur en de ene keer zit ik er tot 23:00 uur maar het max is 0:00 uur.
Gaat dan nog wel benzine vanaf maar ik vind het een prima bedrag. Ik drink daar alleen wat, snoep of chips pak ik niet.
Nu ik zelf zwanger ben zit ik ook al wat te denken aan een oppas. Ik wil absoluut geen buurmeisje of kennisje van onder de 18. Ik moet er niet aan denken! Maar zo vaak zullen wij geen oppas nodig hebben, mijn schoonouders willen ook graag oppassen.
De kleinste is een ander verhaal. Die slaapt geen enkele avond door waardoor ik soms tot 0:00 met een huilend mannetje zit. De laatste tijd gaat het goed en word hij maar 1 keer tussendoor wakker. Maar heb heel wat uren opgezeten. Paste elke dinsdagavond op.
Ik krijg 20 euro per avond, ongeacht hoe lang ik er zit. Ik ben er meestal rond 20:30 uur en de ene keer zit ik er tot 23:00 uur maar het max is 0:00 uur.
Gaat dan nog wel benzine vanaf maar ik vind het een prima bedrag. Ik drink daar alleen wat, snoep of chips pak ik niet.
Nu ik zelf zwanger ben zit ik ook al wat te denken aan een oppas. Ik wil absoluut geen buurmeisje of kennisje van onder de 18. Ik moet er niet aan denken! Maar zo vaak zullen wij geen oppas nodig hebben, mijn schoonouders willen ook graag oppassen.
Smikkell schreef:Nu is het net of jullie haar een gunst verlenen dat ze op jullie kinderen mag passen en jullie chips mag eten, maar zij bewijst jullie toch juist een dienst zodat jullie weg kunnen?Susan schreef:moepie schreef:
Bij opa's/oma's en misschien ook wel bij andere familie (zussen/broers) vind ik niet dat er geld tegenover hoeft te staan, als het niet op regelmatige basis is. Maar bij een buurmeisje of scholier vind ik het toch maar gek.
vind ik ook raar. Ze zit er toch de hele avond en heeft best veel verantwoordelijk. Snap niet dat sommige ouders denken: ach ze heeft het niet druk... als jou kind wat overkomt die avond dan is zij er wel en hoort zij ernaar te handelen. ze kan die avond niet even weggaan om later terug te komen. Dat ze vriendinnen mag uitnodigen is een gunst wat jullie haar verlenen. Maar vind niet dat zij dan maar geen geld hoeft te ontvangen. Ook al geef je tussendoor wel eens een kadootje.
Ik vind dat een 'oppasje' soms zwaar onderschat word. Jij zit toch ook niet gratis op je werk?
Ik kreeg als 18 jarige 2.50 per uur. Zou een tientje voor die avond netjes vinden.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik ben een tijdje vaste oppas geweest bij een gezin met drie kinderen. Als er twee of drie waren kreeg ik 5 euro, als er eentje was kreeg ik 3 euro. Als ze op bed lagen kreeg ik ook 3 euro, maar meestal was ik daar overdag. Toen was ik tussen de 17 en 20 jaar denk ik. Laatst heb ik daar nog weer een dag opgepast en kreeg ik ruim 5 euro per uur.
Gast- Gast
Ik krijg 6 euro per uur, dit zijn 2 kinderen van 10 maanden & van 4 jaar.
De ene keer pas ik daar de hele dag op en zijn ze dus wakker en de andere keer is het savonds en hoef ik niks te doen.
De ene keer pas ik daar de hele dag op en zijn ze dus wakker en de andere keer is het savonds en hoef ik niks te doen.
Gast- Gast
Ik pas zelf op bij vrienden thuis 1 middag/ochtend id week.
Dat is dan overdag en ik neem mijn eigen zoontje ook mee. Hun zoontjes zijn 5 en 9 jaar.
Ik krijg dan 30 euro per keer (ik ben er van 9.00 tot 13.30 uur of van 12.00 tot ong. 18.30 uur).
We mogen dan ook allebei gewoon mee eten in de middag brood en evt ook avondeten.
Met het eten 's avonds zijn de ouders ook alweer thuis.
Voor mij is het een mooi extraatje in de maand, maar vind het gewoon ook erg leuk om te doen. Vooral voor mijn zoontje. Die vind het erg leuk om daar weer te mogen spelen en hun zoons idem. De jongens kunnen dan ook lekker ravotten met elkaar of bij mooi weer gaan we lekker naar de grote speeltuin om de hoek.
Voor de avond heb ik zelf nog nooit oppas nodig gehad (op familie die het gratis deed na). Ik denk dat ik 12,50-15 euro voor een avond een mooi bedrag zou vinden.
Dat is dan overdag en ik neem mijn eigen zoontje ook mee. Hun zoontjes zijn 5 en 9 jaar.
Ik krijg dan 30 euro per keer (ik ben er van 9.00 tot 13.30 uur of van 12.00 tot ong. 18.30 uur).
We mogen dan ook allebei gewoon mee eten in de middag brood en evt ook avondeten.
Met het eten 's avonds zijn de ouders ook alweer thuis.
Voor mij is het een mooi extraatje in de maand, maar vind het gewoon ook erg leuk om te doen. Vooral voor mijn zoontje. Die vind het erg leuk om daar weer te mogen spelen en hun zoons idem. De jongens kunnen dan ook lekker ravotten met elkaar of bij mooi weer gaan we lekker naar de grote speeltuin om de hoek.
Voor de avond heb ik zelf nog nooit oppas nodig gehad (op familie die het gratis deed na). Ik denk dat ik 12,50-15 euro voor een avond een mooi bedrag zou vinden.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Ik kreeg bij mijn laatste oppas adres 5 euro als ze sliepen en 6 euro per uur als ze wakker waren. Meestal was het een combinatie van beide, ophalen van opvang, eten maken en daarna nog even spelen voordat ze naar bed gingen. Dan kwamen de ouders om uur of 11 thuis.
Vaak werd het aantal uur x 5 gedaan en dan ruim naar boven afgerond. Vind dat ook een heel redelijke vergoeding.
Bij een ander gezin waar ik al sinds m'n 14e oppas is het bedrag met mijn leeftijd meegegroeid als het ware. Maar omdat dat ook goede bekenden(buren) zijn laat ik het bedrag helemaal aan hen over. Ik vind het daar vooral leuk om met die kids om te gaan en daar gaat het me dan meer om.
Het ging trouwens over gisteravond toch? Hoe is het gegaan?
Vaak werd het aantal uur x 5 gedaan en dan ruim naar boven afgerond. Vind dat ook een heel redelijke vergoeding.
Bij een ander gezin waar ik al sinds m'n 14e oppas is het bedrag met mijn leeftijd meegegroeid als het ware. Maar omdat dat ook goede bekenden(buren) zijn laat ik het bedrag helemaal aan hen over. Ik vind het daar vooral leuk om met die kids om te gaan en daar gaat het me dan meer om.
Het ging trouwens over gisteravond toch? Hoe is het gegaan?
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
James schreef:Wow, dat is echt wel heel veel hoor wat jij krijgt per uur Smikkel. Dat krijgt een gastouder niet eens..
Ik heb als gastouder gewerkt, en kreeg daar ook gewoon 10 euro per uur, hoeveel kinderen er ook waren? (1, 2 of 3 haha)
Gast- Gast
Pippa schreef:James schreef:Wow, dat is echt wel heel veel hoor wat jij krijgt per uur Smikkel. Dat krijgt een gastouder niet eens..
Ik heb als gastouder gewerkt, en kreeg daar ook gewoon 10 euro per uur, hoeveel kinderen er ook waren? (1, 2 of 3 haha)
dan weet ik niet waar jij als gastouder werkte, maar mijn gastouder krijgt maar 4.30 in het uur voor één kindje, 8.60 voor 2 kinderen etc etc. Bruto overigens, daar moet nog belasting vanaf.
Gast- Gast
Ze is gisteravond geweest, drie uurtjes en we hebben haar 12 euro gegeven. Daar was ze erg blij mee, want het was meer dan bij haar andere adresjes (niet dat het een spelletje is van opbieden ofzo). Bij die andere krijgt ze 2,50 per uur. We hebben nu afgesproken dat ze 3 euro per uur krijgt als ze niets hoeft te doen en anders 4 euro in het uur.
Het is trouwens heel goed gegaan, maar ik had niet anders verwacht. L heeft heerlijk geslapen net als altijd. En ze kennen elkaar ook goed, dus anders had het denk ik ook geen problemen gegeven.
Het is trouwens heel goed gegaan, maar ik had niet anders verwacht. L heeft heerlijk geslapen net als altijd. En ze kennen elkaar ook goed, dus anders had het denk ik ook geen problemen gegeven.
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Als gastouder kreeg ik nog meer..Pippa schreef:James schreef:Wow, dat is echt wel heel veel hoor wat jij krijgt per uur Smikkel. Dat krijgt een gastouder niet eens..
Gast- Gast
ik heb ook nog 2 oppasadresjes.
Bij de ene krijg ik 5 euro per uur. Ik eb ze via via gevonden, en heb toen zelf bij de kennismaking gewoon gezegd "ik vraag 5 euro per uur, vinden jullie dat ok?" dan heb je ook geen ongemakkelijke situaties bij het "afrekenen". De ene keer ronden ze het naar boven af, de andere keer naar beneden, prima. Ze hebben 3 kids, waarvan de jongste altijd op bed ligt, de andere 2 doe ik in bad, breng ik naar bed etc. De rest van de avond worden ze eigenlijk nooit wakker, tot nu toe nog niet gebeurd.
Het andere oppas gezin betaalt tussen de 7 en 10 euro. Dit was 5, maar omdat zij nu hun 4e kindje erbij hebben, en ik daar toch wel de hele avond mee in de weer ben. (is nu 5 maanden en geen makkelijke baby) hebben zij zelf aangegeven me meer te willen betalen, en daar zeg ik uiteraard geen nee tegen.
Nu is het verschil wel dat ik 26 ben en in de kinderopvang werk, en dus ervaring heb...is wel weer wat anders dan een meisje van 16.
In jouw geval zou ik gaan voor 4 euro per uur, en dan even kijken hoe je het afrond....
Bij de ene krijg ik 5 euro per uur. Ik eb ze via via gevonden, en heb toen zelf bij de kennismaking gewoon gezegd "ik vraag 5 euro per uur, vinden jullie dat ok?" dan heb je ook geen ongemakkelijke situaties bij het "afrekenen". De ene keer ronden ze het naar boven af, de andere keer naar beneden, prima. Ze hebben 3 kids, waarvan de jongste altijd op bed ligt, de andere 2 doe ik in bad, breng ik naar bed etc. De rest van de avond worden ze eigenlijk nooit wakker, tot nu toe nog niet gebeurd.
Het andere oppas gezin betaalt tussen de 7 en 10 euro. Dit was 5, maar omdat zij nu hun 4e kindje erbij hebben, en ik daar toch wel de hele avond mee in de weer ben. (is nu 5 maanden en geen makkelijke baby) hebben zij zelf aangegeven me meer te willen betalen, en daar zeg ik uiteraard geen nee tegen.
Nu is het verschil wel dat ik 26 ben en in de kinderopvang werk, en dus ervaring heb...is wel weer wat anders dan een meisje van 16.
In jouw geval zou ik gaan voor 4 euro per uur, en dan even kijken hoe je het afrond....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel?
» Wat betalen jullie bij de kapper?
» Wat betalen jullie voor de kapper?
» Wat betalen jullie jouw gastouder?
» Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?
» Wat betalen jullie bij de kapper?
» Wat betalen jullie voor de kapper?
» Wat betalen jullie jouw gastouder?
» Hoe kunnen jullie al die reizen betalen?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: