Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel?

+13
Printje
moepie
Flip Fluitketel
bolus26
maiadebij
Manderijn
Theezakje13
SarahKey
Lolly's
Slakje
Annemie
studiebol
duckie
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel? Empty nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel?

Bericht  duckie vr 23 nov 2012 - 2:32

nav het topic over oppas opa's en oma's die betaald krijgen voor het oppassen, ben ik nieuwschierig wat jullie dan geven aan de oppas om te bedanken ipv elke week een bijdrage...

mijn ouders en zusje passen elke week op A. en dan blijft ze daar ook 1 nachtje slapen en heel af en toe als wij iets hebben met overnachting slaapt ze daar ook wel eens wat langer... wij nemen mn ouders broertje en zusje + vriend elk jaar mee een weekendje weg en soms tussendoor nog eens wat

mijn schoonouders passen 1 dag in de week op en die nemen we mee uit eten en geven we tussendoor nog eens een bloemetje, wat lekkers of iets, met sinterklaas nog een kleinigheidje oid en met kerst doen we een leuk pakketje of een staatslot oid.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel? Empty Re: nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel?

Bericht  studiebol vr 23 nov 2012 - 2:43

Wij hebben ze laatst een bon voor de sauna gegeven.

Mijn ouders passen sowieso 1x per week een dag op en af en toe als we oppas nodig hebben.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel? Empty Re: nav,oppas opa/oma wat geven jullie dan wel?

Bericht  Annemie vr 23 nov 2012 - 3:22

Wij hebben vorig jaar mijn schoonouders mee uit eten genomen, voor dit jaar moeten we nog iets bedenken.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 3:27

Geven mijn ouders regelmatig een mooie bos bloemen, dagje sauna en de afgelopen jaren een groot kerstpakket samen gesteld.

Mooie mand met lekkere spullen voor onder de douche, van de bio winkel etenswaren, en daarin zat een keer een avond uit eten,avondje cabaret en dit jaar gaan we voor een musical avond met een nachtje weg!

Voornamelijk in de periodes dan mijn man veel van huis is hebben we heel vaak hun hulp nodig en slapen de kinderen daar 1 a 2 keer in de week,, en daarnaast bellen ze zelf ook regelmatig of ze de kids mogen 'lenen' en nemen ze ze mee naar de dierentuin o.i.d. Echt wereldse opa en oma smile

Verder help mijn zus ook wel vaak kwa oppas en geven haar 2 keer in het jaar een bon voor een parfumzaak, een kleding bon ed.

Het hoeft misschien allemaal niet maar voelt heel goed om ze op die manier te verwennen want zonder hun hulp konden wij zeker niet doen wat we nu allemaal wel kunnen!

Gast
Gast

Bericht  Slakje vr 23 nov 2012 - 3:57

Niets... Ik vind dat niet nodig. Ze willen het zelf heel graag en het komt ons goed uit. Als ze eens een keertje niet komt is het ook altijd: "Volgende keer komt ze wel eh?" of "Wanneer mag ze nog eens komen?"

Ik vind/denk dat het al een 'cadeau' genoeg is dat ze bij hun kleinkind is gezegd (dit lijkt mij nogal ongelukkig gezegd, maar ik weet niet hoe het anders te zeggen).

Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat ik niet dankbaar ben, maar ik vind niet dat wij daar materiële dingen voor moeten geven.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Lolly's vr 23 nov 2012 - 4:10

Regelmatig een bos bloemen.

Wat jij zegt Slakje, het op mogen passen is al cadeau genoeg vind ik echte onzin. Weekendjes weg gaat me dan ook weer te ver. Maar een keer per jaar mee uit eten nemen (of bij je laten gourmetten ofzo) en een bloemetje vind ik echt het minste wat je kunt doen. Ook al willen je ouders niets en vinden ze het goed zo.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  SarahKey vr 23 nov 2012 - 4:39

Wij geven een bon om uit eten te gaan. Wij hebben niet het geld om ze meer te geven en zijn al dankbaar dat oma een middag per week op kan en wil passen. Wel bak ik elke week wat lekkers wat ze ook erg fijn en lekker vind.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Theezakje13 vr 23 nov 2012 - 4:51

Vorig jaar kerst hebben we ze een nachtje weg cadeau gedaan.
Denk dat ik dit jaar een lekker kerst pakket maak met dingen waar ze van houden!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Manderijn vr 23 nov 2012 - 8:26

Wij gaan regelmatig een dagje weg met schoonouders en kinderen, en dan betalen wij dat. Ook met kers maken we vaak een kerstpakket met uitsluitend dingen waar we van weten wat ze lekker vinden.
Ook krijgen ze met vaderdag en moederdag vaak iets extra's.
Ik vind juist wel dat er wat tegenover mag staan, maar eigenlijk wel altijd met of namens de kinderen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  maiadebij vr 23 nov 2012 - 8:45

mijn moeder is afgelopen zomer meegeweest op vakantie, 15 dagen Turkije. En met kerst krijgt ze een kerstpakket met leuke hebben dingetjes en vaak een bon oid voor een beautydag.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  bolus26 vr 23 nov 2012 - 9:08

Ik ben van plan om mn moeder straks af en toe extra te verwennen en af en toe een dagjevmee uit te nemen. Een vergoeding wil.ze niet
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flip Fluitketel vr 23 nov 2012 - 9:17

Zowel mijn moeder als schoonouders passen regelmatig op. Als de 2e er straks is, is dit ook de bedoeling. Wij gaan regelmatig met ze uit eten of geven ze extra cadeau voor het oppassen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 9:33

Ik koop regelmatig kleine cadeautjes voor mijn moeder, we nemen ze uit eten of een dagje uit.

Gast
Gast

Bericht  moepie vr 23 nov 2012 - 9:35

Mijn zus heeft een jaar opgepast op onze dochter, ik gaf haar zo af en toe wat leuks. Lekker luchtje met Valentijn, bosje bloemen, high tea (samen met mij) en we hebben haar en onze zwager mee uiteten genomen.
Nu passen mijn ouders 1 dag op. Bij hun doen we hetzelfde, keertje uiteten en af en toe een kleinigheidje. Wat ik hier lees over een kerstpakket(je) is ook leuk, dat ga ik doen!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje vr 23 nov 2012 - 9:45

Wat geven sommigen dure dingen zeg, dat willen ze hier helemaal niet. We geven zo af en toe eens een dagje weg maar dan willen ze perse mee betalen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Linda vr 23 nov 2012 - 9:50

Ik wil straks een leuk kerstpakketje laten maken voor m'n schoonmoeder. Ook wil haar nog een keer een kledingbon geven, ze gunt zichzelf zo weinig en dan moet ze het wel aan zichzelf uitgeven.
Verder kook ik vaak voor iets meer en dat geven we dan mee. Zij houden niet van koken en eten vaak simpel en weinig gevarieerd, dus dat wordt erg gewaardeerd.
Wij hebben het geld niet om ze veel meer te geven, maar dat verwacht ze ook niet van ons.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Roodkapje vr 23 nov 2012 - 10:03

Mijn moeder past 2 dagen in de week op en ze krijgt mijn AH koopzegels haha. Ze werkt bij een bloemist dus bloemen in overschot in hun huis. Ze willen er absoluut niets voor hebben en betalen ook de luiers, eten etc. die ze die dag gebruiken. Mijn ouders vinden het heel fijn om op te passen en zijn blij dat het kan en mag ( ze passen die dagen ook op mijn neefje en in maart komt het volgende neefje die ook op die dagen komt).

@petra: ik ga me dit jaar er toch weer eens aan wagen... een leuk kado met de kerst als kerstpakket. Ik hoop maar dat ze het aannemen. We hebben ze al eens een weekend weggegeven maar ze vonden het maar onzin en we mochten het nooit meer doen "daarvoor werken jullie niet" zegt mijn moeder dan tegen me..
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 10:18

De dames die zeggen dat ze niet meer kunnen missen. Hoe had je dat gedaan dan zonder ouders die konden bijspringen? Dan moet je toch veel meer betalen op zo'n moment voor opvang? Dan kun je nu toch ook geld vrijmaken om iets voor je ouders te kopen, omdat zij alle zorg voor jouw kind opnemen? Yes Ik zou willen dat mijn ouders later konden oppassen, lijkt me heel fijn.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 23 nov 2012 - 10:23

Pippa schreef:De dames die zeggen dat ze niet meer kunnen missen. Hoe had je dat gedaan dan zonder ouders die konden bijspringen? Dan moet je toch veel meer betalen op zo'n moment voor opvang? Dan kun je nu toch ook geld vrijmaken om iets voor je ouders te kopen, omdat zij alle zorg voor jouw kind opnemen? Yes Ik zou willen dat mijn ouders later konden oppassen, lijkt me heel fijn.

Dan hadden we waarschijnlijk moeten verhuizen of meer moeten gaan werken.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Printje vr 23 nov 2012 - 10:24

Linda schreef:
Pippa schreef:De dames die zeggen dat ze niet meer kunnen missen. Hoe had je dat gedaan dan zonder ouders die konden bijspringen? Dan moet je toch veel meer betalen op zo'n moment voor opvang? Dan kun je nu toch ook geld vrijmaken om iets voor je ouders te kopen, omdat zij alle zorg voor jouw kind opnemen? Yes Ik zou willen dat mijn ouders later konden oppassen, lijkt me heel fijn.

Hier hetzelfde...we hebben vantevoren ook gepolst of ze eventueel wilden oppassen op 1 of 2 kinderen. En toen wisten we nog niet eens dat het allemaal zo duur zou worden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey vr 23 nov 2012 - 10:24

Mijn schoonouders zouden het echt niet willen dat wij het krap zouden hebben omdat we én kdv moeten betalen en mijn schoonmoeder. Zij verdienen goed, hebben het geld niet nodig. Ze willen het ook niet want ze zeggen zelf: tijd met ons kleinkind is onbetaalbaar. Schoonmoeder komt hier thuis dus ze gebruikt gewoon spullen van ons.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 10:26

Printje schreef:
Linda schreef:

Hier hetzelfde...we hebben vantevoren ook gepolst of ze eventueel wilden oppassen op 1 of 2 kinderen. En toen wisten we nog niet eens dat het allemaal zo duur zou worden.

Oké, fijn dat jullie ouders dat willen/kunnen dan.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 23 nov 2012 - 10:29

Pippa; daar zijn we ook erg blij mee, ondanks dat het soms ook irritant kan zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda vr 23 nov 2012 - 10:30

Pippa schreef:
Printje schreef:
Linda schreef:

Oké, fijn dat jullie ouders dat willen/kunnen dan.

Ja, daar ben ik ook heel blij om. Mijn schoonmoeder past 2 vaste dagen in de week op. Ik werk 3 dagen en man 4 dagen. Als onze zoon er is gaat mijn moeder ook een vaste dag oppassen. Dus dan hebben beide oma's 1 dag.
Mijn schoonmoeder werkt helemaal niet. Mijn moeder wel, ze heeft een eigen winkel waar ze het best druk mee heeft. Ze heeft ook altijd gezegd dat ze nooit voor vast op zou willen passen. Maar ze geniet er zo van dat ze daar op terug is gekomen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 10:30

Printje schreef:Pippa; daar zijn we ook erg blij mee, ondanks dat het soms ook irritant kan zijn.

Ik bedoelde ook voornamelijk financieel gezien Laughing Ik kan me namelijk voorstellen dat het soms ook wel lastig/moeilijk is. En hoe je dat dan bv. met vakantie? Moeten jullie dan ook vrij regelen, omdat je ouders weggaan dan?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: