Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat betalen jullie de oppas??

+22
JD
Verde
Dolphinne
Atelier Madame
SarahKey
Filoria
Barbabella
SuperGrover
Susan
sheila123
TukTuk
moepie
blondje1313
Lejow
Pussycat
kwak
Rush
Toet
Phileine
Coco
Penélope
Famke
26 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 2:32

Pussycat schreef:
Pippa schreef:Ik kreeg op die leeftijd 5 euro per uur, dus zou dan €17,50 hebben gekregen.

Ja in gulden zeker....

Uh nee, gewoon in euro. Als ik nu oppas krijg ik €10.

In de guldentijd kreeg ik 7 gulden per uur, en dat werd daarna 5 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 2:34

Alex schreef:Ik vind 4 euro per uur ook een net bedrag.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Pussycat ma 18 jul 2011 - 2:38

Rush schreef:
Pussycat schreef:
Pippa schreef:Ik kreeg op die leeftijd 5 euro per uur, dus zou dan €17,50 hebben gekregen.

Ja in gulden zeker....
Volgens mij is de euro er al iets langer dan 5/6 jaar geleden.

Ja.. toen ik aan het oppassen was toen was de euro er nog niet en dat is uhm... 8/9 jaar geleden ongeveer oww laughcry

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Pussycat ma 18 jul 2011 - 2:40

Pippa schreef:
Pussycat schreef:
Pippa schreef:Ik kreeg op die leeftijd 5 euro per uur, dus zou dan €17,50 hebben gekregen.

Ja in gulden zeker....

Uh nee, gewoon in euro. Als ik nu oppas krijg ik €10.

In de guldentijd kreeg ik 7 gulden per uur, en dat werd daarna 5 euro.

Let niet op mij... Deze week maak ik veel dingen mee waardoor ik ineens besef dat ik toch echt ouder wordt en er een nieuwere generatie aan het ontstaan is hahaha

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 2:40

De euro is er sinds 2002, dus dat is 9 jaar inmiddels.

Haha, hoe oud ben je dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Pussycat ma 18 jul 2011 - 2:43

40 lijkt het wel laughcry
Durf nu mijn echte leeftijd niet meer te zeggen haha

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 3:40

Ik vind 4 eigenlijk nog veel, ik zou zelf 3,50 geven.
Ik als gastouder krijg maar 4,50 dus ik zou een oppasje geen 4 euro geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 3:47

Snoepy87 schreef:Ik vind 4 eigenlijk nog veel, ik zou zelf 3,50 geven.
Ik als gastouder krijg maar 4,50 dus ik zou een oppasje geen 4 euro geven.
Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  TukTuk ma 18 jul 2011 - 6:01

Ik krijg tussen de 4 en 5 euro per uur en ben bijna 23. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik bij beide al jaren oppas, ben er begonnen toen ik 18 of 19 was geloof ik, en het ook begonnen is met 4 euro per uur. Als het echt tot laat wordt (2/3 uur ofzo), of ik ben er al sinds de middag tot 's avonds laat ronden de ouders het vaak wel naar boven af. Maar gemiddeld komt het dus tussen de 4 en 5 euro uit. Het is aan de ene kant wel dat je een verantwoording hebt, maar als ze al op bed liggen als ik kom en de ouders komen 's avonds thuis, hoef ik vaak alleen mar paar keer te kijken of ze nog lekker slapen, maar wakker worden ze vaak niet. Dan zou ik het ook niet erg vinden als ze het naar beneden af ronden.

Ik zou voor die 3,5 uur, en gezien haar leeftijd en dat ze ze ook niet op bed hoeft te leggen, max 12,50 geven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  sheila123 ma 18 jul 2011 - 6:23

Ik vind 4 a 5 euro per uur een mooi bedrag. Daar mag ze heel blij mee zijn. Ik en mijn vriendin deden het vroeger voor niks. We pasten dan op bij haar buurvrouw. Wel kregen we veel lekkers om op te eten en we hadden saampjes een leuke avond smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Susan ma 18 jul 2011 - 6:49

moepie schreef:
Maar standaard een geld bedrag geven doe ik dus niet en ik vind het ook onzin.

Ik vind het best raar om te zeggen dat je het onzin vindt om je oppas te betalen. Ik bedoel, fijn dat je iemand hebt gevonden die bereid is om het voor niks te doen, maar dat is geen vanzelfsprekendheid of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  TukTuk ma 18 jul 2011 - 6:51

Susan schreef:
moepie schreef:
Maar standaard een geld bedrag geven doe ik dus niet en ik vind het ook onzin.

Ik vind het best raar om te zeggen dat je het onzin vindt om je oppas te betalen. Ik bedoel, fijn dat je iemand hebt gevonden die bereid is om het voor niks te doen, maar dat is geen vanzelfsprekendheid of zo.
+1!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  moepie ma 18 jul 2011 - 7:03

AngelNyn schreef:
Susan schreef:
moepie schreef:
Maar standaard een geld bedrag geven doe ik dus niet en ik vind het ook onzin.

Ik vind het best raar om te zeggen dat je het onzin vindt om je oppas te betalen. Ik bedoel, fijn dat je iemand hebt gevonden die bereid is om het voor niks te doen, maar dat is geen vanzelfsprekendheid of zo.
+1!

nee oke, ik snap dat het geen vanzelfsprekendheid is en dat ik blij mag zijn dat zij het voor niks wil doen.
Maar ik persoonlijk vind het wel onzin om een meisje van 16 jaar te moeten gaan betalen omdat ze bij mij voor de tv zit met een zak chips op schoot, een zak cola en haar vriendinnen om haar heen.
Als ze overdag zou oppassen op mijn dochtertje vind ik dat een ander verhaal en dan zou ik haar daar wel wat voor geven.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Susan ma 18 jul 2011 - 7:06

Nou ja, ze draagt natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voor je kind, als je kind 's nachts wakker wordt, al dan niet ziek of in paniek of er is iets anders aan de hand, dan is zij degene die dat op moet vangen. Dat is ook de reden dat je een oppas nodig hebt. Zij zorgt ervoor dat jij met een gerust hart een avondje uit kan en dat er iemand is bij wie je kind in goede handen is en die jullie waarschuwt als dat nodig is. Daar mag toch best iets tegenover staan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  TukTuk ma 18 jul 2011 - 7:07

Ja maar ze offert wel haar vrije tijd er voor op, en als je kindje wakker wordt of ziek etc, moet ze er toch voor zorgen...
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  SuperGrover ma 18 jul 2011 - 7:08

4 euro per uur vind ik eigenlijk al best veel, gezien het feit dat ze pas 16 is en eigenlijk geen klap hoeft uit te voeren.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Susan ma 18 jul 2011 - 7:08

En nogmaals, fijn dat jouw oppas en jij dit allebei een goede deal vinden, ik ben blij voor je dat je het zo op kunt lossen, maar als een oppas - 16 jaar of niet - er wel een bedrag voor wil zien dan vind ik dat niet meer dan redelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Coco ma 18 jul 2011 - 7:08

Terwijl ze voor de tv zit met een zak chips op schoot, zorgt ze er als het goed is wel voor dat er niks met je kind gebeurt, dat ze niet alleen is en dat jullie er tussen uit kunnen...
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 7:09

AngelNyn schreef:Ik krijg tussen de 4 en 5 euro per uur en ben bijna 23. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik bij beide al jaren oppas, ben er begonnen toen ik 18 of 19 was geloof ik, en het ook begonnen is met 4 euro per uur. Als het echt tot laat wordt (2/3 uur ofzo), of ik ben er al sinds de middag tot 's avonds laat ronden de ouders het vaak wel naar boven af. Maar gemiddeld komt het dus tussen de 4 en 5 euro uit. Het is aan de ene kant wel dat je een verantwoording hebt, maar als ze al op bed liggen als ik kom en de ouders komen 's avonds thuis, hoef ik vaak alleen mar paar keer te kijken of ze nog lekker slapen, maar wakker worden ze vaak niet. Dan zou ik het ook niet erg vinden als ze het naar beneden af ronden.

Ik zou voor die 3,5 uur, en gezien haar leeftijd en dat ze ze ook niet op bed hoeft te leggen, max 12,50 geven.
En ze gooien de uurprijs nooit omhoog?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 7:11

moepie schreef:
AngelNyn schreef:
Susan schreef:
moepie schreef:
Maar standaard een geld bedrag geven doe ik dus niet en ik vind het ook onzin.

Ik vind het best raar om te zeggen dat je het onzin vindt om je oppas te betalen. Ik bedoel, fijn dat je iemand hebt gevonden die bereid is om het voor niks te doen, maar dat is geen vanzelfsprekendheid of zo.
+1!

nee oke, ik snap dat het geen vanzelfsprekendheid is en dat ik blij mag zijn dat zij het voor niks wil doen.
Maar ik persoonlijk vind het wel onzin om een meisje van 16 jaar te moeten gaan betalen omdat ze bij mij voor de tv zit met een zak chips op schoot, een zak cola en haar vriendinnen om haar heen.
Als ze overdag zou oppassen op mijn dochtertje vind ik dat een ander verhaal en dan zou ik haar daar wel wat voor geven.
Als je denkt dat dit het enigste is wat ze moet doen, kan je je kind ook wel alleen thuis laten dan. Dan kijkt er niemand TV en eet er niemand chips.

Je vraagt iemand om een vrije avond bij JOU te komen zitten zodat JIJ weg kan. Daar mag toch wel wat tegenover staan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  TukTuk ma 18 jul 2011 - 7:21

Smikkell schreef:
AngelNyn schreef:Ik krijg tussen de 4 en 5 euro per uur en ben bijna 23. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik bij beide al jaren oppas, ben er begonnen toen ik 18 of 19 was geloof ik, en het ook begonnen is met 4 euro per uur. Als het echt tot laat wordt (2/3 uur ofzo), of ik ben er al sinds de middag tot 's avonds laat ronden de ouders het vaak wel naar boven af. Maar gemiddeld komt het dus tussen de 4 en 5 euro uit. Het is aan de ene kant wel dat je een verantwoording hebt, maar als ze al op bed liggen als ik kom en de ouders komen 's avonds thuis, hoef ik vaak alleen mar paar keer te kijken of ze nog lekker slapen, maar wakker worden ze vaak niet. Dan zou ik het ook niet erg vinden als ze het naar beneden af ronden.

Ik zou voor die 3,5 uur, en gezien haar leeftijd en dat ze ze ook niet op bed hoeft te leggen, max 12,50 geven.
En ze gooien de uurprijs nooit omhoog?

Nee, maar dat vindt ik zelf ook niet nodig. Bij de ene is het wel van 4 naar 5 euro gegaan toen hun 2de kindje geboren werd.
Ik doe het echt voor er bij, omdat ik het leuk vindt. Ik vindt het veel belangrijker dat ze tevreden over me zijn en ze die waardering ook gewoon uitten, dan dat ik de hoofdprijs verdien. Het moet voor hun ook nog wel leuk blijven om een avondje weg te gaan.
Het is voor mij veel fijner om te horen dat ze het liefst mij hebben als oppas, omdat ze niet willen dat de kinderen door de andere oppas op bed worden gelegd (die is ook paar jaar jonger) en dat iedere keer dat ik er kom, zeker de laatste tijd nu ik zo weinig nog maar kan oppassen, dat de kinderen een knutselwerkje hebben gemaakt bijvoorbeeld, of me om de hals vliegen als ik binnen kom Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 7:39

AngelNyn schreef:
Smikkell schreef:
AngelNyn schreef:Ik krijg tussen de 4 en 5 euro per uur en ben bijna 23. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik bij beide al jaren oppas, ben er begonnen toen ik 18 of 19 was geloof ik, en het ook begonnen is met 4 euro per uur. Als het echt tot laat wordt (2/3 uur ofzo), of ik ben er al sinds de middag tot 's avonds laat ronden de ouders het vaak wel naar boven af. Maar gemiddeld komt het dus tussen de 4 en 5 euro uit. Het is aan de ene kant wel dat je een verantwoording hebt, maar als ze al op bed liggen als ik kom en de ouders komen 's avonds thuis, hoef ik vaak alleen mar paar keer te kijken of ze nog lekker slapen, maar wakker worden ze vaak niet. Dan zou ik het ook niet erg vinden als ze het naar beneden af ronden.

Ik zou voor die 3,5 uur, en gezien haar leeftijd en dat ze ze ook niet op bed hoeft te leggen, max 12,50 geven.
En ze gooien de uurprijs nooit omhoog?

Nee, maar dat vindt ik zelf ook niet nodig. Bij de ene is het wel van 4 naar 5 euro gegaan toen hun 2de kindje geboren werd.
Ik doe het echt voor er bij, omdat ik het leuk vindt. Ik vindt het veel belangrijker dat ze tevreden over me zijn en ze die waardering ook gewoon uitten, dan dat ik de hoofdprijs verdien. Het moet voor hun ook nog wel leuk blijven om een avondje weg te gaan.
Het is voor mij veel fijner om te horen dat ze het liefst mij hebben als oppas, omdat ze niet willen dat de kinderen door de andere oppas op bed worden gelegd (die is ook paar jaar jonger) en dat iedere keer dat ik er kom, zeker de laatste tijd nu ik zo weinig nog maar kan oppassen, dat de kinderen een knutselwerkje hebben gemaakt bijvoorbeeld, of me om de hals vliegen als ik binnen kom Very Happy
Ik vind het weinig geld voor iemand van jouw leeftijd en voor een oppas die er al langer is en de kinderen goed kent. Daar mag best meer tegenover staan. Prima, dat jij het er mee eens bent, maar ik ken niemand die niet liever meer verdient met het zelfde werk. Hoe leuk je je werk ook vindt.

Als die ouders echt zo tevreden zijn als ze zeggen, dan verwacht je toch dat ze het salaris laten meegroeien met leeftijd en ervaring. Doet niets af aan de lieve woorden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  TukTuk ma 18 jul 2011 - 7:43

Tja ik vind voor oppassen 5 euro meer dan voldoende. Wat zou jij een normaal bedrag vinden dan?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 7:45

AngelNyn schreef:Tja ik vind voor oppassen 5 euro meer dan voldoende. Wat zou jij een normaal bedrag vinden dan?
7-10. En 10 iig voor overdag/wanneer de kinderen wakker zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  TukTuk ma 18 jul 2011 - 7:48

Smikkell schreef:
AngelNyn schreef:Tja ik vind voor oppassen 5 euro meer dan voldoende. Wat zou jij een normaal bedrag vinden dan?
7-10. En 10 iig voor overdag/wanneer de kinderen wakker zijn.

Ik zou zoveel echt nooit kunnen aannemen of willen aannemen.. Als ik 7 of 8 uur oppas, zou ik echt geen 70 of 80 euro durven aannemen na zo'n middag/avond.. Het moet voor de ouders toch ook nog een beetje leuk blijven om weg te gaan samen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat betalen jullie de oppas?? - Pagina 2 Empty Re: Wat betalen jullie de oppas??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum