Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Benen trainen

+4
Blond
Kowalski
Pompoen
ChocoChip
8 plaatsers

Ga naar beneden

Benen trainen Empty Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 2:43

Hai!

Wie traint hier gericht zijn benen om ze sterker/slanker te maken? Ik hockey 2x in de week en bootcamp 1x in de week, maar nu met de zomerstop voor de deur zal hockey wegvallen. Nu de zomer er aan komt wil ik echt eens een keer mijn streefgewicht bereiken en mijn benen beter in vorm krijgen.

Dus wie heeft de ultieme tip of is ergens mee bezig dat zichtbaar resultaat boekt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 2:47

Voor een uber mooie strakke ronde kont moet je deadliften.

Ik sta dat soms gewoon in de woonkamer te doen. Doe het nu 2/3 maanden en ik zie echt verschil. Vooral de achterkant van mijn bovenbenen en billen worden sterker.

Je moet echt je rug rechthouden en je voelt dan gewoon de spieren achter in je bovenbenen en kont strekken. Zo lekker!! (mijn vriend vind het altijd leuk om te kijken als ik dat doe whahahaha laughcry ).. Maargoed ik doe het meestal gewoon alleen whaha zoo onnodig dit Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 2:48

Verder doe ik ook wel eens lungen en squatten. Maar dat is vooral voor de spier voorop je bovenbeen en die is bij mij al heel sterk/groot. Dus dat doe ik nu wat minder. Maar opzich ook fijne oefeningen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  ChocoChip di 5 jun 2012 - 2:49

Ik heb stevige bovenbenen en ben nu al 3 maand 3x in de week aan het mountainbiken. En ik moet zeggen zichtbaar resultaat. Niet super gespierd maar wel een stuk strakker. En ook meteen de heupen/billen.
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 3:01

Oke, ja fietsen doe ik veel de laatste tijd en dat zie je wel een beetje. Ik heb een racefiets dus opzich zou ik dat gewoon vaker moeten doen! En misschien skeeleren?

Die deadlift moest ik altijd van de fysio doen, dat is inderdaad wel een goede! Doe je dat met gewichten? Want die heb ik neit echt. Ja, 2,5 kilo haha dat zet geen zoden aan de dijk. Squats en lunges doe ik ook wel, maar krijg de laatste tijd wat last van mijn knieeen daardoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 3:02

Powerbabe schreef:Oke, ja fietsen doe ik veel de laatste tijd en dat zie je wel een beetje. Ik heb een racefiets dus opzich zou ik dat gewoon vaker moeten doen! En misschien skeeleren?

Die deadlift moest ik altijd van de fysio doen, dat is inderdaad wel een goede! Doe je dat met gewichten? Squats en lunges doe ik ook wel, maar krijg de laatste tijd wat last van mijn knieeen daardoor.

Skeeleren heb ik ook een tijd gedaan vorige zomer. Vond ik ook wel leuk.. Maar ik hielt dat niet zolang vol als hardlopen.

Bij de sportschool doe ik het met gewicht, thuis gewoon zonder.

Maar we zijn bezig met onze eigen kleine homegym :cheering: Dus binnekort heb ik lekker een halter met 50 kg.. jeeej haha. Helemaal blij hier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Pompoen di 5 jun 2012 - 3:07

Ik train mijn beenspieren ook op veel manieren, maar bij mij is het nodig om met name mijn rechterbeen sterker te maken. Ik ben in de tussentijd sowieso veel afgevallen maar merk wel echt dat mijn benen en billen strakker worden.

Ik squat veel, gewoon recht maar ook van links naar rechts. Verder kunje uitstappen, door je knie zakken en weer terugstappen. Naar voren of ook opzij.

De rest van de dingen doe ik op apparaten, dus dat gaat thuis wat minder makkelijk. Maar als je een grote gymbal hebt kun je die tussen je rug en de muur doen en dan omhoog en omlaag bewegen. Dat is een beetje hetzelfde als wat je normaal op een legpress doet volgens mij.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 3:10

Ik hou skeeleren juist weer langer voor dan hardlopen. Ik haat hardlopen. Maar je krijgt er opzich wel mooie benen van. Toch maar doen dan?

Dat met die bal is een goede pompoen! Zo'n bal heb ik wel.

Haha cool punk'd. Mijn vriend heeft wel eens gezegd dat hij wel gewichten wil hebben dus misschien gewoon voor hem kopen als cadeautje en dan zelf er mee gaan sporten haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Kowalski di 5 jun 2012 - 10:03

Inderdaad werkt fietsen en skeeleren/skaten wel goed!

Ik ga ook wel eens in een squat-houding tegen de muur aan zitten, boekje erbij en dan proberen een paar minuten te blijven zittenBenen trainen 394967
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 10:07

Kowalski schreef:Inderdaad werkt fietsen en skeeleren/skaten wel goed!

Ik ga ook wel eens in een squat-houding tegen de muur aan zitten, boekje erbij en dan proberen een paar minuten te blijven zittenBenen trainen 394967
Haha dat heb ik toevallig net ook gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Kowalski di 5 jun 2012 - 10:12

Powerbabe schreef:
Kowalski schreef:Inderdaad werkt fietsen en skeeleren/skaten wel goed!

Ik ga ook wel eens in een squat-houding tegen de muur aan zitten, boekje erbij en dan proberen een paar minuten te blijven zittenBenen trainen 394967
Haha dat heb ik toevallig net ook gedaan.

Werkt goed he!? Ik doe dat bijvoorbeeld ook wel eens als ik aan de telefoon ben, met afleiding gaat het veel gemakkelijker!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Blond di 5 jun 2012 - 18:57

Squaten, maar wel goed doen, anders krijg je rugblessures. Ik doe ze op de sportschool met een powerbag op mijn schouders, zodat ik die ook meteen train.

Punk'd: oefeningen met gewichten, train jij die op de sportschool ook in zo'n gewichtenhoek? Wij hebben dat dus wel, maar daar lopen en trainen allemaal van die overdreven brede gespierde kerels, dat ik daar nooit zo goed tussen durf te gaan zitten Embarassed
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Laced di 5 jun 2012 - 18:59

Squat tegen de stability ball (kan ook zonder): rug recht, benen 90 graden en armen recht opzij. 30 keer op en neer bewegen met benen, blijf beneden hangen en dan 15 kleine bewegingen (armen blijven recht). Daarna nog een keer herhalen.

Lunch: rechterbeen grote pas naar voren toe zetten. Bovenlichaam rechtop, buikspieren aanspannen. Achterste knie naar de vloer bewegen. 20 x grote bewegingen, daarna blijven hangen en 15 snelle bewegingen. Daarna wisselen van been.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 20:27

Chance schreef:Squaten, maar wel goed doen, anders krijg je rugblessures. Ik doe ze op de sportschool met een powerbag op mijn schouders, zodat ik die ook meteen train.

Punk'd: oefeningen met gewichten, train jij die op de sportschool ook in zo'n gewichtenhoek? Wij hebben dat dus wel, maar daar lopen en trainen allemaal van die overdreven brede gespierde kerels, dat ik daar nooit zo goed tussen durf te gaan zitten Embarassed

Jewel joh! Gewoon doen. Die mannen vinden het alleen maar leuk als een vrouw ook eens echt goed haar best doet in de sportschool. Bij mij zijn ze ook altijd heel behulpzaam.

Soms krijg ik de halter niet in mijn nek met squatten (37.5 kg) en dan leggen ze hem in mijn nek voor mij Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 20:29

Laced schreef:Lunch: rechterbeen grote pas naar voren toe zetten. Bovenlichaam rechtop, buikspieren aanspannen. Achterste knie naar de vloer bewegen. 20 x grote bewegingen, daarna blijven hangen en 15 snelle bewegingen. Daarna wisselen van been.
[/font][/font]

Inderdaad en nooit je knie voor je enkel laten zakken. Je knie moet tijdens het moment dat je zakt recht boven je enkel zitten. Je onderbeen moet dus helemaal recht staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 21:25

Ja, precies, squaten doe ik dus relatief veel. Met hockey sta je natuurlijk ook in een soort van squatpositie. Maar ik merk dus dat als ik dat teveel toe naast het fietsen en bootcampen dat ik echt last van mijn knieen krijg. Daarom dacht ik misschien zijn er nog oefeningen waar ik niet van weet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 21:26

Ik zie nu dat ik opeens 4 sterren heb, ik kom hier teveel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Blond di 5 jun 2012 - 22:35

Punk'd schreef:
Chance schreef:Squaten, maar wel goed doen, anders krijg je rugblessures. Ik doe ze op de sportschool met een powerbag op mijn schouders, zodat ik die ook meteen train.

Punk'd: oefeningen met gewichten, train jij die op de sportschool ook in zo'n gewichtenhoek? Wij hebben dat dus wel, maar daar lopen en trainen allemaal van die overdreven brede gespierde kerels, dat ik daar nooit zo goed tussen durf te gaan zitten Embarassed

Jewel joh! Gewoon doen. Die mannen vinden het alleen maar leuk als een vrouw ook eens echt goed haar best doet in de sportschool. Bij mij zijn ze ook altijd heel behulpzaam.

Soms krijg ik de halter niet in mijn nek met squatten (37.5 kg) en dan leggen ze hem in mijn nek voor mij Laughing

Haha ik vind ze een beetje eng. Nou ja, ze zullen me niets aandoen, dus toch misschien maar een keertje tussen gaan staan. Vast effectiever dan die suffe apparaten.
Meestal doe ik trouwens een soort groepsles, waarin ik 3 rondes van 6 oefeningen doe, ook allemaal gericht op spieren. Als ik echt fanatiek ben doe ik twee lessen achter elkaar Very Happy.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Feline di 5 jun 2012 - 22:47

Ik train ook bij zo'n bodybuilder-sportschool. Vorige keer stond ik te squaten met halter, kwam er één naar me toe om te zeggen dat ik m'n voeten verkeerd had. Lief hoor maar ik werd alleen maar knalrood en voelde me een sukkel. (was ik niet, ik train anders vanwege m'n handicap maar dat wist hij natuurlijk niet)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast di 5 jun 2012 - 23:01

Haha oh Feline ja, ik kan me voorstellen dat je dan een rood hoofd krijgt. Maar ja gelukkig weet je wel beter. Heb je hem dat ook gezegd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Feline di 5 jun 2012 - 23:04

Nee.. heb 'm bedankt en m'n voeten neergezet zoals hij wilde. Toen ie wegliep weer in m'n goede positie gaan staan. Hij bedoelde het tenslotte goed en ik had niet zo'n zin om uit te leggen wat me mankeerde.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  sanne-84 di 5 jun 2012 - 23:09

ik heb de deadlift als oefening gekregen voor mn onderrug. daar voel ik em ook, mn billen nog niet eens zo zeer.

en gewoon bij die mannen staan, vaak typische voorbeelden van grote mond(eh lichaam) klein hart. wel vooral de iets oudere mannen (25-30+) en als je ze dan in de winkel tegenkomt zeggen ze nog hoi ook!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 0:07

Ja dat is ook wel weer zo Feline.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Dennenappel wo 6 jun 2012 - 0:09

Ik vond net op een site allemaal oefeningen voor je benen met een fitnessbal. Op deze site kan je een pdf downloaden met oefeningen ervoor: http://www.bflex-health.nl/Fitness-bal-oefeningen

Op Youtube hebben ze ook een filmpje, maar daar staan ook andere oefeningen bij.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benen trainen Empty Re: Benen trainen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum