Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wijze les van een leraar

+16
Fman
Aziraphale
blondje1313
Susan
Famke
mzcharlotte
Sayuri
Guus
CCC
Saxy
Lejow
PapillonRose
Jezzie
Rush
Antibes
nina
20 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

wijze les van een leraar - Pagina 4 Empty Re: wijze les van een leraar

Bericht  nina zo 17 jul 2011 - 5:10

Lejow schreef:
Haha, ok sorry!
Maar dat is het hem, het is taakverlichting, maar zo is er weinig verlichtends aan. Het geldt als het goed is voor onze hele stichting.
Eerlijk gezegd vind ik het schandalig dat een school een taakverlichting op deze manier interpreteert..
(maar nogmaals, daar kun jij niets aan doen en ik vind het leuk om te horen dat je je werk zo leuk vindt... Ik vind mijn werk namelijk ook gewellldig)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lejow zo 17 jul 2011 - 6:15

Ja, zodat je dus zelf kunt zeggen nadat je 10 uur aan iets gewerkt heb, waar je 10 uur voor krijgt: Zo en nu stop ik er mee...
Maar wat ik al eerder zei in de topic, wie doet dat nou?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Fman wo 20 jul 2011 - 7:55

Ik vind het een beetje afgezaagd.

Fman
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 5
Registratiedatum : 20-07-11

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 10:17

blondje1313 schreef:
James schreef:
Antibes schreef:Het enige wat ik altijd stom vind van juffen/meesters/leraren is dat ze vaak klagen dat ze tot het hoogseizoen verplicht zijn met vakanties... laughcry

Haha, nou inderdaad. Heb je zoveel vakantie , ga je daar over klagen Very Happy

Maar ken je echt mensen die daar uit zichzelf over klagen of is het een reactie als mensen tegen hen zeggen dat ze zo lekker veel vakantie hebben.
Ik vind het ook wel jammer dat we niet in september of oktober een paar weken weg kunnen, of juist in mei of juni, niet vanwege de prijs maar omdat het in sommige gebieden in die periodes een stuk leuker is. Maar ja, het is nu eenmaal niet anders, en ik ben uiteraard erg blij met de vele weken vakantie die ik heb, maar daar werk ik de rest van het jaar ook gewoon hard voor!
Niet mee eens. Ik denk dat leraren niet harder werken dan bepaalde andere mensen die maar 25 vakantiedagen hebben.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 wo 20 jul 2011 - 18:01

Ik zeg dat ik er hard voor werk, niet dat ik er harder voor werk dan een ander.
En ik denk dat in de salarisklasse waar ik in val anderen ook niet onbetaald elke week 5 uur overwerken... (bij ons wordt dat dan gecompenseerd met de extra vakantiedagen)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  bolus26 vr 22 jul 2011 - 1:28

we werken misschien niet harder dan anderen (al werk ik heel hard hoor Wink) maar maken wel veel onbetaalde overuren. die dus gecompenseerd worden met vakanties. Ik word bijv van kwart over 8 tot half 5 betaald maar krijg in die tijd mn werk nooit af. vergaderingen duren sowieso al tot na 5en.

en voor een hbo opleiding (met master) krijg je in deze sector nou ook niet echt extreem goed betaald. Je startsalaris is hoog maar gaat in de loop der jaren nauwelijks omhoog.

die vakantie is wel een voordeel zeker als je kinderen hebt.(denk ik want heb ze nog niet)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  bolus26 vr 22 jul 2011 - 1:31

lees nu pas de vorige twe pagina´s haha kom ik ook nog es aanzetten met mn mening Embarassed spuitelf!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 22 jul 2011 - 3:01

Ook al ben je spuit 11, ben het wel met je eens Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 3:45

Wat ik altijd zo apart vind, is dat ik deze constatering/klacht heel vaak hoor vanuit mensen die werkzaam zijn in het onderwijs (veel overuren maken) en nooit van mensen in het bedrijfsleven, die idd hooguit 25 vrije dagen op jaarbasis hebben en veelal niet tijd voor tijd krijgen of dat de overuren worden uitbetaald. Sterker nog: overuren in het bedrijfsleven is vaak niet eens een term die wordt gebruikt als het werk om 17 uur niet af is. Het is onderdeel van je werk om er niet met kantoortijden vanaf te komen in veel gevallen, dus ik snap nooit zo goed waarom dit in het onderwijs zo benadrukt moet worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 4:21

Guattari schreef:Wat ik altijd zo apart vind, is dat ik deze constatering/klacht heel vaak hoor vanuit mensen die werkzaam zijn in het onderwijs (veel overuren maken) en nooit van mensen in het bedrijfsleven, die idd hooguit 25 vrije dagen op jaarbasis hebben en veelal niet tijd voor tijd krijgen of dat de overuren worden uitbetaald. Sterker nog: overuren in het bedrijfsleven is vaak niet eens een term die wordt gebruikt als het werk om 17 uur niet af is. Het is onderdeel van je werk om er niet met kantoortijden vanaf te komen in veel gevallen, dus ik snap nooit zo goed waarom dit in het onderwijs zo benadrukt moet worden.

Dat bedoel ik dus ook.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 22 jul 2011 - 4:27

James schreef:
Guattari schreef:Wat ik altijd zo apart vind, is dat ik deze constatering/klacht heel vaak hoor vanuit mensen die werkzaam zijn in het onderwijs (veel overuren maken) en nooit van mensen in het bedrijfsleven, die idd hooguit 25 vrije dagen op jaarbasis hebben en veelal niet tijd voor tijd krijgen of dat de overuren worden uitbetaald. Sterker nog: overuren in het bedrijfsleven is vaak niet eens een term die wordt gebruikt als het werk om 17 uur niet af is. Het is onderdeel van je werk om er niet met kantoortijden vanaf te komen in veel gevallen, dus ik snap nooit zo goed waarom dit in het onderwijs zo benadrukt moet worden.

Dat bedoel ik dus ook.

Misschien heel erg spuit 11, maar zal het ook niet aan het salaris liggen? Vaak in het bedrijfsleven waar mensen veel overuren maken, die verdienen daar vaak ookwel naar. Volgens mij verdien je als leraar niet zoveel?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 4:31

@AngelNyn: ik denk wel dat je in het bedrijfsleven idd sneller, grotere stappen maakt. Echter vind ik dat een geheel andere discussie als in dat het extra werken er niet opeens minder zwaar van wordt.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 22 jul 2011 - 4:39

Het is toch ook nergens gezegd dat het werk zwaarder of minder zwaar is?
Er is gezegd dat er hard gewerkt wordt voor het geld.

En het salaris in het onderwijs is alles behalve hoog. Je start hoog in vergelijking met andere HBO'ers, maar de 45 euro bruto (laat staan wat je er netto aan overhoudt) die er elk jaar bij komt is een lachertje..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 4:42

Lejow schreef:Het is toch ook nergens gezegd dat het werk zwaarder of minder zwaar is?
Er is gezegd dat er hard gewerkt wordt voor het geld.

En het salaris in het onderwijs is alles behalve hoog. Je start hoog in vergelijking met andere HBO'ers, maar de 45 euro bruto (laat staan wat je er netto aan overhoudt) die er elk jaar bij komt is een lachertje..

Ok, dan las ik het verkeerd of begreep ik het verkeerd en is het idd zo dat het werken in het onderwijs qua overuren dus niet verschilt met andere sectoren waarin dit ook regel is ipv uitzondering. Volgens mij gaan mensen ook het onderwijs in omdat het een soort van passie is; ik heb iig nog nooit iemand horen zeggen dat ze het onderwijs in zijn gegaan vanwege het sublieme salaris.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 22 jul 2011 - 4:44

Dat is absoluut waar hahaha
Als je rijk wil worden moet je niet het onderwijs in.
Ik heb er voor gekozen, omdat ik het leuk vind, hou van kinderen en kan echt van ze genieten en vind het prachtig als ze dankzij mij iets geleerd hebben. En de vakanties zijn een zeer prettige bijkomstigheid, dat is zeker waar!
Alleen soms vind ik het aan salaris wel ondergewaardeerd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SparklingEyes vr 22 jul 2011 - 4:47

nina schreef:
Lejow schreef:
nina schreef:
Lejow schreef:Nou, jaloers is een groot woord, en ik heb het gelukkig heel erg naar mijn zin op mijn werk.
Maar vind het wel raar dat zo iets kan, zeker na het in het leven roepen van de normjaartaak.
En 8 vrije dagen vind ik nogal wat!
Ik dacht dat de regelingen hiervoor voor iedereen gelden -> CAO geregeld..

Maar werk niet in het basisonderwijs.. dus weet het niet zeker..

Nee, zo werkt het dus niet.
Je zit met je norm jaartaak en hoe je daar als school mee omgaat staat kennelijk vrij.
Zuig t niet uit mijn duim hoor..
Nee joh, dat bedoel ik ook helemaal niet.
Het verbaast me alleen dat ze er op jouw school op deze manier mee omgaan want het gaat juist om taakverlichting..... Mja daar kun jij helemaal niets aan doen smile

Bij mij op school doen ze 't weer anders. Bij ons is het zo dat als je fulltime werkt, dat je wel 2 (!!) snipperdagen in het jaar hebt... Heeft volgens mij te maken met hoe ze de boel indelen. Net als dat ik een hele rare werktijdfactor heb voor het werken op woe, do en vrijdag..

Scholen kunnen heel veel zelf indelen / bepalen..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SparklingEyes vr 22 jul 2011 - 4:48

Lejow schreef:Ook al ben je spuit 11, ben het wel met je eens Very Happy

+ 1 Very Happy
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  TukTuk vr 22 jul 2011 - 4:56

Guattari schreef:@AngelNyn: ik denk wel dat je in het bedrijfsleven idd sneller, grotere stappen maakt. Echter vind ik dat een geheel andere discussie als in dat het extra werken er niet opeens minder zwaar van wordt.

Ik heb het verder ook niet over dat het overwerken meer of minder zwaar is smile Maar kan me wel voorstellen dat het op het moment zelf voor een docent als "zwaar" voelt, omdat je salaris gewoon niet zo hoog is als docent, je ziet er aan het einde van de maand zeg maar niks voor terug, terwijl je in het bedrijfsleven dus vaak een hoger salaris hebt, waar dat overwerken zeg maar al bij "in zit" om het zo maar te noemen.
Ben het er wel mee eens hoor dat docenten niet moeten klagen verder, ivm hun vele vakanties smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 22 jul 2011 - 5:01

Kom net op een site tegen dat een fysio (die ook HBO opleiding heeft) start met een netto salaris van 1530 euro. Nou dat is ongeveer hetzelfde als in het onderwijs.
Alleen zit die fysio na 5 jaar al op 2300 netto, en wij in het onderwijs op zo'n 1750 euro ongeveer..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk vr 22 jul 2011 - 5:03

Lejow schreef:Kom net op een site tegen dat een fysio (die ook HBO opleiding heeft) start met een netto salaris van 1530 euro. Nou dat is ongeveer hetzelfde als in het onderwijs.
Alleen zit die fysio na 5 jaar al op 2300 netto, en wij in het onderwijs op zo'n 1750 euro ongeveer..

Op welke site vindt je dat? smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 22 jul 2011 - 5:15

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/opleiding-en-beroep/26187-gemiddelde-salaris-na-hbo-of-wo-studie.html
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  bolus26 vr 22 jul 2011 - 10:14

zelf denk ik dat het komt omdat mensen uit het onderwijs zich regelmatig ´moeten verantwoorden´over hun vele vakantiedagen, over de zwaarte van hun baan (zeker kleuterjuffen) en ook vanwege het salaris maar dat is al een paar keer genoemd natuurlijk.

neemt niet weg dat ik het een heerlijke baan vind!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 10:35

Ik denk dat dat is omdat veel mensen als eerste reactie hebben 'Ohh, je zit in het onderwijs? Lekker joh, al die vakanties!'.
Dan is dat van de overuren vaak een automatische tegenreactie.

Edit: Dit keer ben ik de spuit 11, had nog niet verder gelezen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 10:39

Lejow schreef:Kom net op een site tegen dat een fysio (die ook HBO opleiding heeft) start met een netto salaris van 1530 euro. Nou dat is ongeveer hetzelfde als in het onderwijs.

Ja, dan noem je ook meteen fysiotherapie :p, nr 1 in de top 10 van de hoogste inkomens op die pagina.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 10:43

Ik snap de uitleg van Princess en bolus26 heel goed en snap ook dat je je automatisch gaat verweren als je 9 vd 10x zo'n poepreactie krijgt, maar Lejow bij jou kan ik me ergens niet aan de indruk onttrekken dat jij het ergens oneerlijk vindt. Ik kan dat gevoel niet duiden, maar ik vind er bij jou een sfeertje van worden benadeeld omheen hangen. Net als werken in de zorg, vind ik onderwijs ook een perfect voorbeeld van passievolle mensen en in beide sectoren staat het salaris erom bekend dat het niet denderend is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: