wijze les van een leraar
+16
Fman
Aziraphale
blondje1313
Susan
Famke
mzcharlotte
Sayuri
Guus
CCC
Saxy
Lejow
PapillonRose
Jezzie
Rush
Antibes
nina
20 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: wijze les van een leraar
Saxy schreef:Lejow schreef:Saxy schreef:Deze discussie heb ik IRL ook al zo vaak gevoerd....
Aan welke kant staande?
De leerkrachten-kant natuurlijk
hehe. Ik ook trouwens.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook alle schoolvakanties maar om me nog één keer in die discussie te mengen: ik werk voor 85% declarabel dat betekent dat ik elke week 3 onbetaalde overuren MOET maken om de vele vakantiedagen mee te compenseren.
Gast- Gast
Lejow schreef:Saxy schreef:Lejow schreef:Saxy schreef:Deze discussie heb ik IRL ook al zo vaak gevoerd....
Aan welke kant staande?
hehe. Ik ook trouwens.
Ik ook al en ik ben nog niet eens klaar met mijn studie.
Gast- Gast
Lejow schreef:Saxy schreef:Lejow schreef:Saxy schreef:Deze discussie heb ik IRL ook al zo vaak gevoerd....
Aan welke kant staande?
hehe. Ik ook trouwens.
Hier ook. Gisteren op een verjaardag nog weer. Word altijd zo moe van die mensen.
Gast- Gast
Ik word altijd zo moe van mensen die, als je vertelt dat je in het onderwijs zit, alleen maar kunnen reageren met: lekker zeg! Veeeeeeeeel vakantie!! En ik weet ook wel dat ze het niet altijd kwaad bedoelen, maar goed... we gingen hier NIET aan beginnen (A)
Saxy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 24-11-10
Niet zeuren, jij hebt 13 weken vakantie..
Ja en dus?
Daardoor werk ik wel langer doordeweeks (om over de tijd thuis nie te spreken en alle avondjes die je hebt)
Verder heb ik geen enkele vrije dag, dus een lang weekendje weg, of het laat maken op een feestje en een dag vrij nemen is geen optie.
Mijn neef trouwt in Brazilie, super kicke, zou er supergraag heen willen, maar het is de week voor de herfstvakantie, dus helaas..
Ja en dus?
Daardoor werk ik wel langer doordeweeks (om over de tijd thuis nie te spreken en alle avondjes die je hebt)
Verder heb ik geen enkele vrije dag, dus een lang weekendje weg, of het laat maken op een feestje en een dag vrij nemen is geen optie.
Mijn neef trouwt in Brazilie, super kicke, zou er supergraag heen willen, maar het is de week voor de herfstvakantie, dus helaas..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Irritant is dat idd... Ik had dat ook toen ik de Pabo deed... Mensen snappen er helemaal niks van...
Lejow: kunnen ze dan geen invaller regelen? Een vriendin van mij had dit vorig jaar ook, en toen hebben ze via de invalpool hier in A.lmere een inval geregeld....
Lejow: kunnen ze dan geen invaller regelen? Een vriendin van mij had dit vorig jaar ook, en toen hebben ze via de invalpool hier in A.lmere een inval geregeld....
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Lejow schreef:Niet zeuren, jij hebt 13 weken vakantie..
Ja en dus?
Miijn zus staat ook voor de klas en kan wel tussendoor vrij nemen (onbetaald) en heeft ook nog wel eens een ADV dag die ze op kan nemen... Zou dat verschillen per school?
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Zou toch jammer zijn Lejow als er geen inval geregeld kan worden voor zoiets.
Gast- Gast
Maar het is toch niet zo dat als je geen leerkracht bent je niet zoveel uur kwijt bent aan je baan als jullie? Ik ken de discussie, en heb 'm zelf ook gevoerd toen ik op de pabo zat maar nu ik niet meer in het onderwijs rondloop, merk ik wel dat heel veel mensen gewoon veel overwerken. En die krijgen dat niet gecompenseerd.
Gast- Gast
Maar die krijgen dat wel vaak uitbetaald.
Als je in het onderwijs zit, werk je uiteraard niet meer dan een ander. Maar ook niet minder!
Als je in het onderwijs zit, werk je uiteraard niet meer dan een ander. Maar ook niet minder!
Saxy- Fluisteraar
...
Laatst aangepast door Sayuri op za 27 okt 2012 - 3:53; in totaal 1 keer bewerkt
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Saxy schreef:Maar die krijgen dat wel vaak uitbetaald.
Nee hoor, je krijgt dat zeker niet altijd uitbetaald.
Gast- Gast
Je schuldig voelen als je een dag vrij neemt Sayuri? Hoezo dan?
Ik werk op een KDV ook met kinderen dus maar neem echt wel vrij en voel mij niet schuldig.
OKe ik heb dan niet zo'n vakanties als jullie maar ja je schuldig voelen snap ik niet zo.
Ik werk op een KDV ook met kinderen dus maar neem echt wel vrij en voel mij niet schuldig.
OKe ik heb dan niet zo'n vakanties als jullie maar ja je schuldig voelen snap ik niet zo.
Gast- Gast
James schreef:Saxy schreef:Maar die krijgen dat wel vaak uitbetaald.
Oke, dat kan... dat weet ik niet. Maar van wat ik van mensen in mijn omgeving merk, die in allerlei verschillende sectoren werken, is dat ze overuren vaak uitbetaald krijgen of dat het opgeteld wordt en gecompenseerd met extra verlof.
Saxy- Fluisteraar
Theedoosje schreef:Je schuldig voelen als je een dag vrij neemt Sayuri? Hoezo dan?
Ik heb vrij vaak gehad, dat ik 's ochtends wakker werd en eigenlijk helemaal niet lekker was, maar ik wist dat er in die week moeilijkheden waren met het vinden van invallers (omdat er bijvoorbeeld al zo veel collega's ziek waren) en dat ik me niet ziek kon melden, omdat ik me dan schuldig zou voelen. Als ik me ziek zou melden en er zou geen invaller beschikbaar zijn, dan zouden er twee dingen kunnen gebeuren: 1. de klas wordt opgedeeld en je collega zit ineens met 15 kinderen extra of 2. (en die is nog erger) de kinderen worden naar huis gestuurd. En dan zadel je al die werkende ouders ineens op met een probleem... In die zin, voel ik me wel eens schuldig als ik me ziek wil melden, en dan ga ik dus ook gewoon maar werken. Asperientje erin en gaan met die banaan.
Saxy- Fluisteraar
Ja dat heb ik ook wle als ik weet dat het lastig is met invallers. Maar als jij op tijd al weet dat je die dag dus feest hebt of zo dan kan er toch wel iemand geregeld worden? Of denk ik zo makkelijk?
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Je schuldig voelen als je een dag vrij neemt Sayuri? Hoezo dan?
Ik werk niet als leerkracht, maar ik denk dat ik me schuldig zou voelen tov de leerlingen (lessen die uitvallen), ze moeten toch een bepaald deel van de lesstof behandeld krijgen om geen achterstand op te lopen. Tenzij er een invalkracht gevonden kan worden, maar dat lijkt me toch niet zo simpel (die persoon weet toch niet precies waar je bent gebleven met de lesstof). Plus het lijkt me dat je als je een vrije dag wilt opnemen, dat je dat lang van tevoren moet kunnen aangeven, wil je een invalkracht regelen. Het is dat wat me moeilijk lijkt. Met mijn baan kan ik gerust zeggen dat ik volgende week woensdag vrij neem, zonder dat dat veel over nagedacht of voor geregeld moet worden...
En over het algemeen voel ik me sowieso snel schuldig, zelfs als ik thuis blijf omdat ik ziek ben. Dat had ik als kind al (als ik dan een dagje niet naar school kon)
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Aah zo Sayuri. En ja als je ziek bent zou ik mij ook schuldig(er) voelen hoor om zo op korte termijn een invaller te regelen. Maar zoals ik zei wat langer van te voren lijkt mij wat minder erg
Gast- Gast
Saxy schreef:Theedoosje schreef:Je schuldig voelen als je een dag vrij neemt Sayuri? Hoezo dan?
Ik heb vrij vaak gehad, dat ik 's ochtends wakker werd en eigenlijk helemaal niet lekker was, maar ik wist dat er in die week moeilijkheden waren met het vinden van invallers (omdat er bijvoorbeeld al zo veel collega's ziek waren) en dat ik me niet ziek kon melden, omdat ik me dan schuldig zou voelen. Als ik me ziek zou melden en er zou geen invaller beschikbaar zijn, dan zouden er twee dingen kunnen gebeuren: 1. de klas wordt opgedeeld en je collega zit ineens met 15 kinderen extra of 2. (en die is nog erger) de kinderen worden naar huis gestuurd. En dan zadel je al die werkende ouders ineens op met een probleem... In die zin, voel ik me wel eens schuldig als ik me ziek wil melden, en dan ga ik dus ook gewoon maar werken. Asperientje erin en gaan met die banaan.
Maar dit heb ik ook met mijn 'normale' baan, dat hebben veel mensen met verantwoordelijkheidsgevoel denk ik.
Kijk ik zeg absoluut niet dat leraren niet hard werken, en ik ben ook van mening dat het te weinig betaald. Dus die vakanties zijn meestal absoluut verdiend. Maar geef toe: het is een voordeel van het onderwijs. Het lijkt me ook heel handig als je kinderen hebt.
Toen ik nog in de eventementen sector werkte maakte ik mega veel uren, en het voordeel daar was dan weer dat ik in een rustige periode wat vrij kon nemen. Nam niks weg van het feit dat het een zware baan was met irritante onregelmatigewerktijden.
En ik ben oprecht benieuwd of het dan per school zo verschilt, aangezien mijn zus (en een vriendin van meook btw nu ik erover nadenk) wel kan wat bij Lejow niet mogelijk is.
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Ik werk gemiddeld 50 uur per week, krijg geen overuren uitbetaald (ik word betaalt voor 40 uur) en heb maar 25 vakantiedagen per jaar. Ik heb ook weleens gehad dat ik ziek naar werk moest omdat sommige dingen moeten gebeuren. Het is echt niet zo dat leraren meer verantwoordelijkheid hebben dan andere banen.Saxy schreef:James schreef:Saxy schreef:Maar die krijgen dat wel vaak uitbetaald.
Oke, dat kan... dat weet ik niet. Maar van wat ik van mensen in mijn omgeving merk, die in allerlei verschillende sectoren werken, is dat ze overuren vaak uitbetaald krijgen of dat het opgeteld wordt en gecompenseerd met extra verlof.
Haha maar goed dan begint de discussie dus wel weer!! En daar had je geloof ik zin in, dus ik zal erover ophouden
Gast- Gast
Odilia schreef:Ik werk gemiddeld 50 uur per week, krijg geen overuren uitbetaald (ik word betaalt voor 40 uur) en heb maar 25 vakantiedagen per jaar. Ik heb ook weleens gehad dat ik ziek naar werk moest omdat sommige dingen moeten gebeuren. Het is echt niet zo dat leraren meer verantwoordelijkheid hebben dan andere banen.
Hee ik ook! Gemiddeld kom ik qua uren misschien iets lager uit dan jij, maar ik draai standaard overuren.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Odilia: Krijg jij het ook niet gecompenseerd in vrije uren?
Ik krijg al mijn overuren of uitbetaald of gecompenseerd in vakantie uren. Mijn man krijgt alle extra uren uitbetaald. Ik weet niet wat voor je werk doet, maar het lijkt me niet normaal dat je stelselmatig 10 uren per week (is dus +/- 40 uur per maand) overwerkt zonder dat daar een enkele vorm van compensatie tegen over staat. Hoe is dat dan geregeld in je CAO?
Ik krijg al mijn overuren of uitbetaald of gecompenseerd in vakantie uren. Mijn man krijgt alle extra uren uitbetaald. Ik weet niet wat voor je werk doet, maar het lijkt me niet normaal dat je stelselmatig 10 uren per week (is dus +/- 40 uur per maand) overwerkt zonder dat daar een enkele vorm van compensatie tegen over staat. Hoe is dat dan geregeld in je CAO?
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Mensen met een baan in een andere sector kunnen ook veel werkdruk ervaren door deadlines die ze moeten behalen oid. En het zit hem inderdaad (net wat Goochempie zegt) in het verantwoordelijkheidsgevoel wat je draagt, waardoor je vindt dat je jezelf niet ziek kunt melden.
Ik vind het overigens best wel vreemd dat je wekelijks 10 uur overwerkt, waarvoor je niets krijgt... Dat vind ik absurt.
Ik vind het overigens best wel vreemd dat je wekelijks 10 uur overwerkt, waarvoor je niets krijgt... Dat vind ik absurt.
Saxy- Fluisteraar
Nee ik krijg dat ook niet gecompenseerd in vakantie uren. Ik werk in de media en daar is dat doodnormaal. Ik vind t ook niet erg. Ik vind mn werk leuk en t hoort er nou eenmaal bij.Famke schreef:Odilia: Krijg jij het ook niet gecompenseerd in vrije uren?
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: