wijze les van een leraar
+16
Fman
Aziraphale
blondje1313
Susan
Famke
mzcharlotte
Sayuri
Guus
CCC
Saxy
Lejow
PapillonRose
Jezzie
Rush
Antibes
nina
20 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: wijze les van een leraar
ik voel me niet benadeeld hoor ( dat zeg je eigenlijk ook niet over mij maar wil t tocht ff aangeven)
ik kwam pas echt tot de conclusie dat ik niet zoveel verdiende toen ik t salaris van mn schoonvader hoorde en nu ik mijn man zie opklimmen in t bedrijfsleven. Mijn moeder werkt namelijk ook in t onderwijs en mn vader in de zorg dus ik had het verschil nooit zo bewust meegemaakt.
wat ik wel lastig vind is dat t bij mij op t werk op het moment niet zo leuk is( sfeer ivm bezuinigingen en ontslagen e.d.) Ik ga nu wel wat meer nadenken over de nadelen met name het slaris e.d. maar goed ons mamagment is ook niet je-van- het!
ik kwam pas echt tot de conclusie dat ik niet zoveel verdiende toen ik t salaris van mn schoonvader hoorde en nu ik mijn man zie opklimmen in t bedrijfsleven. Mijn moeder werkt namelijk ook in t onderwijs en mn vader in de zorg dus ik had het verschil nooit zo bewust meegemaakt.
wat ik wel lastig vind is dat t bij mij op t werk op het moment niet zo leuk is( sfeer ivm bezuinigingen en ontslagen e.d.) Ik ga nu wel wat meer nadenken over de nadelen met name het slaris e.d. maar goed ons mamagment is ook niet je-van- het!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Guattari schreef:Ik snap de uitleg van Princess en bolus26 heel goed en snap ook dat je je automatisch gaat verweren als je 9 vd 10x zo'n poepreactie krijgt, maar Lejow bij jou kan ik me ergens niet aan de indruk onttrekken dat jij het ergens oneerlijk vindt. Ik kan dat gevoel niet duiden, maar ik vind er bij jou een sfeertje van worden benadeeld omheen hangen. Net als werken in de zorg, vind ik onderwijs ook een perfect voorbeeld van passievolle mensen en in beide sectoren staat het salaris erom bekend dat het niet denderend is.
Kun je dit verder uitleggen (waarschijnlijk niet omdat je zelf al zegt dat je het niet kunt duiden).
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
James schreef:Lejow schreef:Kom net op een site tegen dat een fysio (die ook HBO opleiding heeft) start met een netto salaris van 1530 euro. Nou dat is ongeveer hetzelfde als in het onderwijs.
Alleen zit die fysio na 5 jaar al op 2300 netto, en wij in het onderwijs op zo'n 1750 euro ongeveer..
Ja, dan noem je ook meteen fysiotherapie :p, nr 1 in de top 10 van de hoogste inkomens op die pagina.
Nee hoor, als je kijkt naar bedrijfskundige informatica en vastgoed en makelaardij, zitten die hoger!
Lejow- Lady Post-a-lot
bolus26 schreef:ik voel me niet benadeeld hoor ( dat zeg je eigenlijk ook niet over mij maar wil t tocht ff aangeven)
Ja dat ken ik, er hangt al 2 jaar een zwaard boven mijn hoofd, want iedere keer is het weer spannend of ik mag blijven.
Gelukkig gaat er dit schooljaar een (fulltime) collega met pensioen, waardoor ik kan blijven. Maar we moeten niet nog meer krimpen, dan ben ik aankomend jaar echt de pineut!
Lejow- Lady Post-a-lot
ow das balen lejow
ik zit in principe zelf wel safe maar aangezien ik in het speciaal onderwijs werk is dit voor veel collega´s ee nander verhaal.
ik zit in principe zelf wel safe maar aangezien ik in het speciaal onderwijs werk is dit voor veel collega´s ee nander verhaal.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Lejow schreef:Guattari schreef:Ik snap de uitleg van Princess en bolus26 heel goed en snap ook dat je je automatisch gaat verweren als je 9 vd 10x zo'n poepreactie krijgt, maar Lejow bij jou kan ik me ergens niet aan de indruk onttrekken dat jij het ergens oneerlijk vindt. Ik kan dat gevoel niet duiden, maar ik vind er bij jou een sfeertje van worden benadeeld omheen hangen. Net als werken in de zorg, vind ik onderwijs ook een perfect voorbeeld van passievolle mensen en in beide sectoren staat het salaris erom bekend dat het niet denderend is.
Kun je dit verder uitleggen (waarschijnlijk niet omdat je zelf al zegt dat je het niet kunt duiden).
Nee, het is puur een gevoel dat ik bij jou heb - het veel bezig zijn met geld en vooral dat ik daarbij sterk het gevoel krijg dat jij het hierin zwaarder lijkt te hebben dan andere forummers.
Gast- Gast
Nou, zou nie weten waar je het vandaan hebt.. Ik heb het absoluut niet zwaarder als anderen, en financieel momenteel helemaal niet. Ga verdorie mijn auto halen donderdag.
En jup, met geld ben ik bezig, al heel lang, maar dat komt omdat ik jaren lang gewend ben om het met weinig te doen, en ik hard gespaard heb voor de auto.
Maar nee ik heb het absoluut niet zwaarder dan andere forummers.
En jup, met geld ben ik bezig, al heel lang, maar dat komt omdat ik jaren lang gewend ben om het met weinig te doen, en ik hard gespaard heb voor de auto.
Maar nee ik heb het absoluut niet zwaarder dan andere forummers.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik denk dat ik wel een beetje begrijp waar het vandaan komt Lejow. Ik weet niet of je veel met geld bezig bent, dat merk ik niet echt, maar wel dat je op het gebied van onderwijs je snel opstelt als de underdog. Bij elk voordeel dat er wordt genoemd bij een baan in het onderwijs sta je al vrij snel klaar met een 'ja maar', waarin ik ook wel eens iets van slachtoffergedrag opmerk. Bij mij roept het wel eens de gedachte op van: joh, als je het zo zwaar vindt en zo oneerlijk, waarom ben je dit dan gaan doen?
Nou weet ik dat onderwijsmensen passie hebben voor hun vak, dus ik weet waarom je het doet. Maar ik hoor/lees ook wel eens verongelijktheid in je woorden.
Nou weet ik dat onderwijsmensen passie hebben voor hun vak, dus ik weet waarom je het doet. Maar ik hoor/lees ook wel eens verongelijktheid in je woorden.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:Ik denk dat ik wel een beetje begrijp waar het vandaan komt Lejow. Ik weet niet of je veel met geld bezig bent, dat merk ik niet echt, maar wel dat je op het gebied van onderwijs je snel opstelt als de underdog. Bij elk voordeel dat er wordt genoemd bij een baan in het onderwijs sta je al vrij snel klaar met een 'ja maar', waarin ik ook wel eens iets van slachtoffergedrag opmerk. Bij mij roept het wel eens de gedachte op van: joh, als je het zo zwaar vindt en zo oneerlijk, waarom ben je dit dan gaan doen?
Oh, dat heb ik ook zeker...
Maar goddank vind ik het heel leuk wat ik doe, en dat is ook de reden dat ik blijf werken in het onderwijs.
Als ik snel centen had willen verdienen had ik zeker wel een andere baan gekozen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: