wijze les van een leraar
+16
Fman
Aziraphale
blondje1313
Susan
Famke
mzcharlotte
Sayuri
Guus
CCC
Saxy
Lejow
PapillonRose
Jezzie
Rush
Antibes
nina
20 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
wijze les van een leraar
Vandaag nam één van mijn collega's afscheid want hij gaat na 37 jaar in het onderwijs werken met pensioen.
Er werden veel toespraken gehouden en toen alles geweest was, mocht hij zelf nog een woordje zeggen.
Hij sloot af met de woorden dat leerlingen hem vaak vroegen: Meneer, nu geeft u al zo lang wiskunde.. Verveelt dat niet? Waarop hij antwoordde: Nee joh, ik heb jou toch nog niet in de klas gehad.
Deze opmerking heeft mij zo diepgeraakt... Misschien omdat ik zelf lerares ben maar ik vind het ontzettend bijzonder dat iemand zoiets zegt na 37 jaar in het onderwijs werken.. en dus nog steeds zo betrokken is bij zijn leerlingen.
Er werden veel toespraken gehouden en toen alles geweest was, mocht hij zelf nog een woordje zeggen.
Hij sloot af met de woorden dat leerlingen hem vaak vroegen: Meneer, nu geeft u al zo lang wiskunde.. Verveelt dat niet? Waarop hij antwoordde: Nee joh, ik heb jou toch nog niet in de klas gehad.
Deze opmerking heeft mij zo diepgeraakt... Misschien omdat ik zelf lerares ben maar ik vind het ontzettend bijzonder dat iemand zoiets zegt na 37 jaar in het onderwijs werken.. en dus nog steeds zo betrokken is bij zijn leerlingen.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Re: wijze les van een leraar
Dat vind ik ook verschrikkelijk mooi, en ik heb niets met het onderwijs!
Zulke leraren zouden we meer moeten hebben!
Zulke leraren zouden we meer moeten hebben!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Grappig dat er twee totaal verschillende reacties zijn!
Niet dat de ene reactie beter is dan de andere maar wel bijzonder om het verschil te zien..
Niet dat de ene reactie beter is dan de andere maar wel bijzonder om het verschil te zien..
nina- Kletskop
Ik vind het wel een leuke opmerking, maar bijzonder?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
+1Rush schreef:Ik vind het wel een leuke opmerking, maar bijzonder?
Gast- Gast
Yvaine schreef:+1Rush schreef:Ik vind het wel een leuke opmerking, maar bijzonder?
+1 Maar ik kan me voorstellen dat als je in het onderwijs zit het wél een bijzondere opmerking is.
Er zijn volgens mij maar weinig mensen die 37 jaar lang echt plezier hebben in het werk dat ze al die tijd gedaan hebben.
Gast- Gast
Ik vind het een mooie opmerking!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
mozzarella schreef:Ik zitook in het onderwijs en zie het zoals Alex .
Maar misschien ligt dat meer aan hoe je er zelf in staat? Ik heb ook wel (zeldzaam) een docent gehad die echt zó oprecht betrokken was bij iedere student (of naja, scholier) en in die context vind ik het wel echt mooi.
Antibes- Ratel
Antibes schreef:mozzarella schreef:Ik zitook in het onderwijs en zie het zoals Alex .
Maar misschien ligt dat meer aan hoe je er zelf in staat? Ik heb ook wel (zeldzaam) een docent gehad die echt zó oprecht betrokken was bij iedere student (of naja, scholier) en in die context vind ik het wel echt mooi.
Juist als je in het onderwijs zit is zo'n instelling normaal en zo'n opmerking een vreselijk cliché. Ik krijg er geen kippenvel ofzo van...
Gast- Gast
mozzarella schreef:Antibes schreef:mozzarella schreef:Ik zitook in het onderwijs en zie het zoals Alex .
Juist als je in het onderwijs zit is zo'n instelling normaal en zo'n opmerking een vreselijk cliché. Ik krijg er geen kippenvel ofzo van...
Hmm, dat zou ook weer kunnen ja. Maar juist als scholier/student zie je ook weer hoeveel docenten er niet hun best doen/betrokken zijn, dus daardoor vind ik het wel mooi dat ze er nog zijn. En ik ga er dan dus vanuit dat die beste man het echt in een mooie oprechte manier zei, want zo brengt TO het en ik was er niet bij..
Antibes- Ratel
Ik ken vooral veel leraren die zeggen dat het onderwijs ''écht elke dag anders is, veel variatie,leuk, blabla'', maar of ze het ook zelf geloven? Ik vind het ook meer een cliché uitspraak, je hoort het zoveel.
Die man kan ook moeilijk zeggen dat hij het na 37 jaar echt geen ruk meer aan vond.
Die man kan ook moeilijk zeggen dat hij het na 37 jaar echt geen ruk meer aan vond.
Gast- Gast
Als het echt oprecht bedoeld is zoals het overkomt in de openingspost, vind ik het een hele mooie opmerking!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik hoop dat het oprecht gemeend is, dan is het een mooie uitspraak.
Er zijn niet veel leerkrachten/docenten meer tegenwoordig (en dan meer op het VO dan BO) die nog echt betrokken zijn bij de leerlingen.
Ik zeg ook dat elke dag anders is en dat ik blij ben met mijn vakantie en dat meen ik echt hoor hahahaha
Er zijn niet veel leerkrachten/docenten meer tegenwoordig (en dan meer op het VO dan BO) die nog echt betrokken zijn bij de leerlingen.
Ik zeg ook dat elke dag anders is en dat ik blij ben met mijn vakantie en dat meen ik echt hoor hahahaha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Ik hoop dat het oprecht gemeend is, dan is het een mooie uitspraak.
Ja, vooral dat laatste zeker hahaha
Gast- Gast
Juistem
Lejow- Lady Post-a-lot
dat begrijp ik met 6 weken zomervakantie, 1 week herfst, 2 weken winter en 2 weken voorjaars/mei. De rest moet t doen met 25 vakantiedagen. Dat heeft verder (hopelijk) niks te maken met hoe leuk je je werk vindt.Lejow schreef:Juistem
Gast- Gast
Nee het is een leuke bijkomstigheid.... Maar wij werken ook meer dan een reguliere baan om een deel van deze vakanties te compenseren. Een fulltime baan is 42 uur.. (en vaak heb je nog wel meer tijd nodig)Odilia schreef:dat begrijp ik met 6 weken zomervakantie, 1 week herfst, 2 weken winter en 2 weken voorjaars/mei. De rest moet t doen met 25 vakantiedagen. Dat heeft verder (hopelijk) niks te maken met hoe leuk je je werk vindt.Lejow schreef:Juistem
De opmerking was inderdaad oprecht en van een man die ontzettend van het lesgeven en omgaan met leerlingen houdt!
nina- Kletskop
nina schreef:Nee het is een leuke bijkomstigheid.... Maar wij werken ook meer dan een reguliere baan om een deel van deze vakanties te compenseren. Een fulltime baan is 42 uur.. (en vaak heb je nog wel meer tijd nodig)Odilia schreef:dat begrijp ik met 6 weken zomervakantie, 1 week herfst, 2 weken winter en 2 weken voorjaars/mei. De rest moet t doen met 25 vakantiedagen. Dat heeft verder (hopelijk) niks te maken met hoe leuk je je werk vindt.Lejow schreef:Juistem
De opmerking was inderdaad oprecht en van een man die ontzettend van het lesgeven en omgaan met leerlingen houdt!
+1
Maar deze discussie is al eerder geweest.
Lejow- Lady Post-a-lot
Deze discussie heb ik IRL ook al zo vaak gevoerd....
Saxy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 24-11-10
Saxy schreef:Deze discussie heb ik IRL ook al zo vaak gevoerd....
Aan welke kant staande?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Saxy schreef:Deze discussie heb ik IRL ook al zo vaak gevoerd....
Aan welke kant staande?
De leerkrachten-kant natuurlijk
Saxy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: