Ziekenhuis dieet 5-10 kilo eraf
+14
ExpressoB
nina
Atelier Madame
Arwyn
SuperGrover
Amber-
Lavendel
Gizmo
Travelgurly
Tiana
SparklingEyes
Zininzon
Lejow
Rush
18 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ziekenhuis dieet 5-10 kilo eraf
Ja leuk, is goed.
Ja tomaten, sinaasappels en eieren inslaan, haha.
Ik ga dit weekend nog wel even genieten van een McChicken!
Ja tomaten, sinaasappels en eieren inslaan, haha.
Ik ga dit weekend nog wel even genieten van een McChicken!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik denk eigenlijk dat doordat je zo weinig eet, je stofwisseling erg traag is, en dat je daarom niet meer afvalt. Je lijf staat op spaarstand.
Een kennis van mij had dat ook. Die loopt nu bij een dieetiste, ze moest stuk meer gaan eten. Voor haar veel, maar voor de ander een normaal eetpatroon. Eerst kwam ze wat aan, maar nu komt de stofwisseling op gang en valt ze af.
Dergelijk dieet als ziekenhuisdieet is echt niet goed voor je en help je je stofwisseling alleen maar meer naar de knoppen.
Een kennis van mij had dat ook. Die loopt nu bij een dieetiste, ze moest stuk meer gaan eten. Voor haar veel, maar voor de ander een normaal eetpatroon. Eerst kwam ze wat aan, maar nu komt de stofwisseling op gang en valt ze af.
Dergelijk dieet als ziekenhuisdieet is echt niet goed voor je en help je je stofwisseling alleen maar meer naar de knoppen.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn stofwisseling is gewoon normaal, maar dat maakt verder ook niet uit.
Ik hoef niet af te vallen, maar ik wil het gewoon proberen. Daarom ga ik ook geen geld uitgeven aan een diëtiste, er is verder niks mis
Ik hoef niet af te vallen, maar ik wil het gewoon proberen. Daarom ga ik ook geen geld uitgeven aan een diëtiste, er is verder niks mis
Rush- Lady Post-a-lot
Maar weet je wel zeker dat er niet mis is met je stofwisseling Rush? Want zou je anders niet veel te mager zijn als je al jaren veel te weinig eet?
Opzich lijkt het me geen verkeerd dieet qua hoeveelheden alleen vrij veel yoghurt (teveel zuivel is niet goed volgens verschillende andere dieeten) en idd heel erg weinig groenten.
Maar ik ben benieuwd hoe jullie het er vanaf brengen! Succes!
Opzich lijkt het me geen verkeerd dieet qua hoeveelheden alleen vrij veel yoghurt (teveel zuivel is niet goed volgens verschillende andere dieeten) en idd heel erg weinig groenten.
Maar ik ben benieuwd hoe jullie het er vanaf brengen! Succes!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Van te weinig eten wordt je juist dik. Je lichaam gaat dan vet reserves opslaan.
Gast- Gast
Rush schreef:Mijn stofwisseling is gewoon normaal, maar dat maakt verder ook niet uit.
Je kunt van buiten af niet zien of voelen of je stofwisseling goed werkt.
Inderdaad als je te weinig eet gaat je lichaam zoals Gizmo zegt op een spaarstand staan.
Een normaal eetpatroon waarop je stofwisseling goed werkt is als ontbijt 2 sneetjes brood, in de loop van de ochtend een stuk fruit. De lunch 2 sneetjes brood. Loop van de middag een stuk fruit. Warme maaltijd en bijvoorbeeld in de loop van de avond een bakje yoghurt. Wel belangrijk een magere productkeuze te kiezen en geen suikerrijke dranken.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Ik raad het je niet aan Rush.. Je weet dat een crashdieet maar even werkt en dat de kilo;s er daarna weer net zo hard aan zitten, en wellicht nog meer dan voorheen..
Gast- Gast
Maar als rush aangeeft dat het eten in het ziekenhuis dieet meer is dan ze normaal eet.. Misschien werkt het dan juist wel..?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Probeer je mij nou te vertellen dat ik dat niet weet van mn eigen lichaam?amber22 schreef:Rush schreef:Mijn stofwisseling is gewoon normaal, maar dat maakt verder ook niet uit.
En wat jij een normaal eet patroon vindt dat eet ik ook gewoon hoor, er is mij altijd gezegd dat dat weinig is.
Rush- Lady Post-a-lot
Dit is een ziekenhuisdieet die ik zelfs nog wil volgen en waarbij ik me vol voel.
Dan moet je het ziekenhuisdieet van mijn oma hebben. Ik heb niet anders gedaan dan staren naar haar "klantkaart". Ze kreeg een halve beschuit als ontbijt, geen fruit, vervolgens een beschuit als middageten en nog meer beschuit en water. Kom toch op, leuk zo'n dieet. Maar mijn oma is al zo dun en terwijl ik naar de "klantkaart" keek en vervolgens haar weer aankeek, vroeg ik me af waarom zij zo dun was en waarom zij hadden besloten dat ze maar zo weinig mocht eten.
Dan moet je het ziekenhuisdieet van mijn oma hebben. Ik heb niet anders gedaan dan staren naar haar "klantkaart". Ze kreeg een halve beschuit als ontbijt, geen fruit, vervolgens een beschuit als middageten en nog meer beschuit en water. Kom toch op, leuk zo'n dieet. Maar mijn oma is al zo dun en terwijl ik naar de "klantkaart" keek en vervolgens haar weer aankeek, vroeg ik me af waarom zij zo dun was en waarom zij hadden besloten dat ze maar zo weinig mocht eten.
Gast- Gast
Hahaha ja. Ik weet wel hoe mn lichaam werkt .Purple schreef:Rush, wat doe je gepikeerd.
Ik wil het gewoon proberen, that's it.
Ik krijg als ontbijt genoeg binnen, eet 2 mandarijnen tussendoor. Dan een normale lunch, avondeten en 's avonds nog iets te happen. Toch krijg ik volgens voedingscentrum etc. te weinig binnen. Als ik meer ga eten voel ik me veel te vol.
Sporten doe ik ook genoeg, kickboksen en zwemmen.
Omdat ik een aantal jaar geleden veel maag/darm problemen had, weet ik toevallig van mn huisarts dat mn stofwisseling prima is.
Rush- Lady Post-a-lot
Wat raar ABE, waarom moest ze dat dieet dan?
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Probeer je mij nou te vertellen dat ik dat niet weet van mn eigen lichaam?amber22 schreef:Rush schreef:Mijn stofwisseling is gewoon normaal, maar dat maakt verder ook niet uit.
En wat jij een normaal eet patroon vindt dat eet ik ook gewoon hoor, er is mij altijd gezegd dat dat weinig is.
Oke, sorry hoor, ik wil je alleen maar helpen!
Maar als jij die hoeveelheid eet dan krijg je in principe voldoende binnen, richtlijnen van het voedingscentrum (als ik tenminste denk welke je bedoeld) is met name voor als je een gezond gewicht hebt en niet wil afvallen.
Maar je moet gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt dat is het beste. En als dat voor jou tijdelijk het ziekenhuisdieet is prima.
Amber-- Ratel
Klopt, voedingscentrum is inderdaad gewoon voor gezond eten en je gewicht op pijl houden, maar ik snap daar dus ook niet dat het zegt dat ik te weinig binnen krijg. Ik eet te mager dan, terwijl ik eigenlijk vind van niet. Ik eet wel gezond, maar neem ook wel belangrijke vetten, maar dan schijn ik daar weer te weinig van te hebben haha.
En ik snap dat je alleen maar helpen wilt hoor, maar ik ben gewoon gezond, heb geen overgewicht, maar wil gewoon eens graag zoiets proberen. Mijn collega heeft dat met die shakes gedaan, maar dat is zo super duur.
En ik snap dat je alleen maar helpen wilt hoor, maar ik ben gewoon gezond, heb geen overgewicht, maar wil gewoon eens graag zoiets proberen. Mijn collega heeft dat met die shakes gedaan, maar dat is zo super duur.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Klopt, voedingscentrum is inderdaad gewoon voor gezond eten en je gewicht op pijl houden, maar ik snap daar dus ook niet dat het zegt dat ik te weinig binnen krijg. Ik eet te mager dan, terwijl ik eigenlijk vind van niet. Ik eet wel gezond, maar neem ook wel belangrijke vetten, maar dan schijn ik daar weer te weinig van te hebben haha.
Wie heeft gezegd dat dat je te weinig/mager eet? Zo'n berekingsprogramma?
Maar het is al goed hoor haha, is helemaal prima dat je zoiets wilt proberen.
Amber-- Ratel
Ja, ik heb een tijdje die caloriechecker ingevuld op voedingscentrum.nl en dat kwam er eigenlijk altijd uit. Pas als ik er nog een Mars per dag bij op zou gooien kwam ik op een 'normaal' aantal caloriën uit. Maargoed, zo`n programma klopt ook niet, want het vraagt niet wat ik op een dag doe.
Ik heb een kantoorbaan, ik hoef niet zoveel te eten als iemand die de hele dag achter kinderen aanrent of in een winkel staat ofzo.
Ik heb een kantoorbaan, ik hoef niet zoveel te eten als iemand die de hele dag achter kinderen aanrent of in een winkel staat ofzo.
Rush- Lady Post-a-lot
Maar als je weet hoe het werkt met crashdiëten, stofwisseling en afvallen/aankomen, waarom doe je het dan in hemelsnaam? Je weet dat het heel waarschijnlijk is dat je na het stoppen met het dieet meer aankomt dan je afgevallen bent. Wat is dan het praktisch nut van dit dieet?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Rush schreef:Ja, ik heb een tijdje die caloriechecker ingevuld op voedingscentrum.nl en dat kwam er eigenlijk altijd uit. Pas als ik er nog een Mars per dag bij op zou gooien kwam ik op een 'normaal' aantal caloriën uit. Maargoed, zo`n programma klopt ook niet, want het vraagt niet wat ik op een dag doe.
Inderdaad van zo'n programma moet je echt niet uitgaan. En die neemt waarschijnlijk ook die 2000 kcal als richtlijn.
Amber-- Ratel
Ik ken best veel mensen die dit dieet gedaan hebben en niet weer aangekomen zijn, of bijna niets. Weer veel bijkomen is het risico, dat weet ik.
En omdat ik toch al heel mager en gezond eet ben ik benieuwd wat het bij mij gaat doen als ik eenmaal kilo`s kwijt ben.
En omdat ik toch al heel mager en gezond eet ben ik benieuwd wat het bij mij gaat doen als ik eenmaal kilo`s kwijt ben.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Wat raar ABE, waarom moest ze dat dieet dan?
Geen idee. Vond het zo weinig. En toen ik hier mensen hoorde over het ziekenhuisdieet dacht ik:"Wow, dat is dan wel erg mager eten". Maar dat valt best mee. En mijn arme omaatje maar verhongeren.
Gast- Gast
Zowel hier in het ziekenhuis als in V komen ze bij alle maaltijden rond met een kar en kan je bestellen waar je trek in hebt ABE, is dat bij je oma niet zo dan?
Gast- Gast
Misschien moest ze iets aparts PM? Geen idee! Bij ons in het ziekenhuis krijg je ook goed te eten.
Anyway, day 1, haha.
Gaat prima tot nu toe
Anyway, day 1, haha.
Gaat prima tot nu toe
Rush- Lady Post-a-lot
Brr, niks voor mij! Ik lust geen sinaasappels en geen tomaten en dat is de helft van het dieet, haha.
Ik hou het gewoon bij toch echt eens stoppen met snoepen (maar dat is zo moeilijk!) en meer bewegend (wat ik, afgezien van op mijn werk, al veel te lang niet gedaan heb..).
Ik hou het gewoon bij toch echt eens stoppen met snoepen (maar dat is zo moeilijk!) en meer bewegend (wat ik, afgezien van op mijn werk, al veel te lang niet gedaan heb..).
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
ProudMama schreef:Zowel hier in het ziekenhuis als in V komen ze bij alle maaltijden rond met een kar en kan je bestellen waar je trek in hebt ABE, is dat bij je oma niet zo dan?
Bij ons in het ziekenhuis krijg je een lijst en dan moet je invullen wat je wilt eten voor de volgende dag. De 1e dag krijg je vaak gewoon iets.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Kilo's eraf voor de zomer!
» Een paar kilo kwijt zonder een dieet
» Nog een fles eraf?
» speen eraf...kdv
» Middagslaapje eraf?
» Een paar kilo kwijt zonder een dieet