Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Middagslaapje eraf?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 di 26 jul 2011 - 23:50

Mijn dochter is bijna 2 en wil s'avonds slecht naar bed. Ze is dan ook totaal niet moe (lees;20:00 uur) Normaal gaapt ze en wrijft in haar ogen enz. Nu is het zo dat ze s'middags wel een uurtje slaapt. Maar s'avonds en s'nachts is het een drama. Ze word steeds wakker omdat ik het idee heb dat ze gewoon niet moe genoeg is. Nu zit ik te denken om haar s'middags op te laten en dan s'avonds een uurtje eerder naar bed (als ze dat uithoud tenminste) Pfff...lastig..denk dat het even uitproberen is. Herkenbaar? Weet even niet goed wat ik moet doen nu... scratch

sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 23:53

Ik denk niet dat ze niet moe genoeg is. Aangezien ze dus blijkbaar wel in slaap valt, maar steeds wakker wordt. Als ze niet moe is, zou ze denk ik überhaupt niet in slaap vallen.

Hoe wordt ze wakker? Huilend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Susan di 26 jul 2011 - 23:55

Het nadeel is dan wel dat als ze het nog niet redt zonder middagslaapje, ze aan het eind van de middag in slaap valt en dan krijg je haar 's avonds helemaal niet meer in bed. Ik zou eerder kijken of je het middagslaapje iets kunt vervroegen of verkorten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 di 26 jul 2011 - 23:58

Mammalin,ze word s'avonds huilend of jammerend wakker. Denk ook eerder aan dromen of zo...

Susan,ze ligt vaak al om half 1 dus vervroegen is ook zo wat. Dan moet ik haar voor het brood eten op bed leggen. Slaapje inkorten lijkt me ook geen goed idee aangezien ze 'maar' een uurtje slaapt. (ze is overigens wel zo vertrokken dus moe is ze wel)



Laatst aangepast door sheila123 op wo 27 jul 2011 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 wo 27 jul 2011 - 0:01

Normaal ging ze zo lief slapen s'avonds en nu zegt ze dat ze niet moe is en zet het dan op een krijsen of ze verzint allerlei smoesjes om ons naar boven te krijgen. Mss is het ook wel gewoon die 2=nee-fase....

sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 0:11

O dat laatste wat je beschrijft heeft Quinten ook rond zijn 2de jaar gehad. Hij vond het allemaal erg gezellig en het was gewoon een kwestie van uitproberen. Het was hier een fase en met 2 of 3 weken geloof ik ook weer over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Susan wo 27 jul 2011 - 0:14

Ik vind 12.30 niet zo vroeg, toen Ezra nog niet naar de peuterspeelzaal ging lag hij altijd om 11 uur op bed en dan sliep hij meestal tot 13.00 uur, soms iets langer. Yrsa gaat altijd om 12 uur naar bed, ik moet haar wel echt wakker maken om 14.00 uur, anders slaapt ze 's avonds niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 wo 27 jul 2011 - 0:15

Mammalin schreef:O dat laatste wat je beschrijft heeft Quinten ook rond zijn 2de jaar gehad. Hij vond het allemaal erg gezellig en het was gewoon een kwestie van uitproberen. Het was hier een fase en met 2 of 3 weken geloof ik ook weer over.
Ja ze wil uit haar raam kijken naar de auto's en de bomen,of ze wil verschoond worden,een kusje van papa,beetje water...je kan het gekste niet verzinnen..

Mmm ik denk dan toch dat ik zo maar even blijf proberen want ik vind dat middagslaapje nog wel erg lekker haha!! Dan maar hopen dat het in de loop van de tijd s'avonds en s'nachts weer beter gaat het slapen want dit is wel vervelend zo.

(Ik heb haar inmiddels al op bed gelegd en hoor al niks meer dus ze heeft het echt wel nodig anders zou ze niet slapen)
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 wo 27 jul 2011 - 0:17

Susan schreef:Ik vind 12.30 niet zo vroeg, toen Ezra nog niet naar de peuterspeelzaal ging lag hij altijd om 11 uur op bed en dan sliep hij meestal tot 13.00 uur, soms iets langer. Yrsa gaat altijd om 12 uur naar bed, ik moet haar wel echt wakker maken om 14.00 uur, anders slaapt ze 's avonds niet.
Oh echt Susan? Mss dat ik dan morgen haar gewoon om half 12 of 12 uur op bed leg. Hoe deed jij dat dan met broodje eten? Gewoon na het slaapje dan neem ik aan?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Dolphinne wo 27 jul 2011 - 0:24

Mijn zoontje is al wel iets ouder, maar hier is het juist als hij te moe is het een strijd om hem naar bed te krijgen. Dan zegt hij ook niet te willen, maar weet ik dat hij juist erg moe is en daarom zo tegenstribbeld. Als ze 's middags nog goed slaapt en dan nog echt moe is zou ik het middagslaapje er nog niet afhalen.
Het 's avonds slecht slapen kan ook een fase zijn om jullie uit te proberen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 wo 27 jul 2011 - 0:32

Dolphinne,ja ik denk idd dat het uitproberen is s'avonds. Maar dacht dat het mss er aan lag dat ze overdag 'te' veel slaapt en dan daarom s'avonds niet wil. Ze slaapt nu alweer lekker vanaf 1 uur dus ze zal het nog wel lekker nodig hebben.

Thanks meiden voor de reacties!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Susan wo 27 jul 2011 - 0:33

sheila123 schreef:Oh echt Susan? Mss dat ik dan morgen haar gewoon om half 12 of 12 uur op bed leg. Hoe deed jij dat dan met broodje eten? Gewoon na het slaapje dan neem ik aan?

Ja, gewoon 's morgens brood eten en dan na het slaapje nog een keer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 wo 27 jul 2011 - 0:34

Susan schreef:
sheila123 schreef:Oh echt Susan? Mss dat ik dan morgen haar gewoon om half 12 of 12 uur op bed leg. Hoe deed jij dat dan met broodje eten? Gewoon na het slaapje dan neem ik aan?

Ja, gewoon 's morgens brood eten en dan na het slaapje nog een keer.
Oke! Logisch ook haha Wink Ik ga het morgen eens proberen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  maiadebij wo 27 jul 2011 - 1:21

N slaapt vanaf zijn 2e niet meer overdag. Maar bij ons was het 1 drama om het 's middags op bed te krijgen. Huilen, schreeuwen, hij wilde gewoon echt niet. Nu merk ik af en toe dat hij erg moe is dus leg hem dan nog wel eens een uurtje op bed, maar dat merk ik meteen 's avonds want dan wilt hij niet.

Maar bij jullie is het anders denk ik omdat ze 's middags zo vertrokken is schrijf je. Dus ik denk dat ze het nog wel nodig heeft. En inderdaad misschien wat vroeger op bed

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 2:03

N.ali slaapt sinds een maand niet meer s'middags. Hij werd s'avonds steeds wakker en nu hij overdag niet meer slaapt, slaapt hij s'avonds als een roosje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 wo 27 jul 2011 - 2:05

yvonne schreef:N.ali slaapt sinds een maand niet meer s'middags. Hij werd s'avonds steeds wakker en nu hij overdag niet meer slaapt, slaapt hij s'avonds als een roosje.
Hoe oud is jou zoon nu dan Yvonne?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 2:20

Ik denk dat dit ook een fase is waar je door heen moet.
S heeft het namelijk ook gehad. Ik dacht ook meteen dat hij niet meer aan zijn middag slaapje toe was. Maar heb het toch door gezet. Aangezien hij in de middag echt goed sliep. Wel liet ik hem dus niet langer meer dan 15:00 uur slapen in die periode.
Want soms sliep meneer van 12:00 tot 16:00 uur.

Hij zong graag liedjes in bed, ging spelen in bed, schreeuwen in bed en noem maar op. Vaak sliep hij pas om 23:00 uur om in de nacht weer wakker te worden. Om gek van te worden. Maar dit heeft ongeveer 2 a 3 weken geduurd en toen was het opeens weer over.
Nu slaapt hij tussen de middag van 12:00 tot 14:00 of van 13:00 tot 15:00 uur. Dat heeft hij zich opeens helemaal zelf geregeld.
Om 19:30 uur weer naar bed en valt meteen in slaap tot de dag erna 7:00 uur.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 2:22

sheila123 schreef:
yvonne schreef:N.ali slaapt sinds een maand niet meer s'middags. Hij werd s'avonds steeds wakker en nu hij overdag niet meer slaapt, slaapt hij s'avonds als een roosje.
Hoe oud is jou zoon nu dan Yvonne?
Hij is nu 2 jaar en 3 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 wo 27 jul 2011 - 4:44

Yvonne,oke dus ook wel een beetje van dezelfde leeftijd..wel fijn dat hij nou s'avonds wel lekker slaapt!

Stuiterbal,ja het zal wel weer 1 van de verschillende leuke fases zijn haha,tis wat met die kinders,soms een gebruiksaanwijzing erbij zou wel makkelijk zijn smile

Nou mevrouw slaapt normaal maar een uurtje,maar vanmiddag heeft ze 2 uur geslapen! Ben benieuwd hoe het nu vanavond gaat haha!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 6:13

Ik zou het proberen. Mijn zoontje gaat ook bijna niet meer naar bed 's middags (helaas, haha!) Hij gaat denk ik nog 2x per week naar bed ongeveer, maar net hoe hij zich voelt. Op de dagen dat hij niet is geweest, gebeurt het wel eens dat hij tegen 17.00 in slaap valt.
Wel slaapt hij de nachten nu beter, en meestal is hij 's morgens ook wat later wakker. Dit is sinds een week zo, de laatste weken was het elke keer om 6.00 of eerder al raak, maar vanmorgen was het zelfs 8.30! Heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 7:05

Jouw meisje is echt een meisjesvorm van J.esper hoor volgens mij Wink ... Je kent zijn historie smile

Ik leg J.esper om 12 uur in bed, tot hooguit half 2. 's Avonds gaat hij om half 8 naar bed.
Hij werd ook heel vaak wakker en sliep/slaapt onrustig. Wij gingen vaak meteen bij hem kijken, maar twee weken geleden waren we zo kapot dat we hem echt even moesten laten liggen om zelf wakker te worden (en tot tien te tellen). Gek genoeg viel hij zelf weer in slaap. De keer erop ook. We hebben toen gemerkt dat als we hem een minuut of 5/10 lieten liggen hij toch uiteindelijk zelf weer in slaap viel.

Ik heb geen idee hoe jij het met J aanpakt, maar wellicht dat als je haar even laat liggen dat ze dan toch zelf de slaap weer vat.

Zijn middagslaapje overslaan durf ik bij J.esper nog niet aan. Ik weet dat hij, precies wat Susan zegt, dan eind van de middag inkakt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  sheila123 wo 27 jul 2011 - 20:33

Jetje schreef:Jouw meisje is echt een meisjesvorm van J.esper hoor volgens mij Wink ... Je kent zijn historie smile

Ik leg J.esper om 12 uur in bed, tot hooguit half 2. 's Avonds gaat hij om half 8 naar bed.
Hij werd ook heel vaak wakker en sliep/slaapt onrustig. Wij gingen vaak meteen bij hem kijken, maar twee weken geleden waren we zo kapot dat we hem echt even moesten laten liggen om zelf wakker te worden (en tot tien te tellen). Gek genoeg viel hij zelf weer in slaap. De keer erop ook. We hebben toen gemerkt dat als we hem een minuut of 5/10 lieten liggen hij toch uiteindelijk zelf weer in slaap viel.

Ik heb geen idee hoe jij het met J aanpakt, maar wellicht dat als je haar even laat liggen dat ze dan toch zelf de slaap weer vat.

Zijn middagslaapje overslaan durf ik bij J.esper nog niet aan. Ik weet dat hij, precies wat Susan zegt, dan eind van de middag inkakt...
Hahaha,jou verhalen over J. zijn ook altijd zo herkenbaar voor mij. Echt al vanaf het begin! Ja als je eenmaal een 'prikkelbare' baby hebt blijven ze wel 'moeilijk' met bepaalde dingen he? Wij laten haar ook altijd even gaan hoor,ga niet meer meteen rennen maar af en toen vind ik het nog steeds erg moeilijk vooral als ze s'nachts wakker word en om mij roept en zo bang klinkt,zo zielig! Maar vaak wil ik net uit bed stappen (of mijn man) en dan hoor ik al niks meer en is ze al zelf in slaap gevallen maar het is ook vaak zo dat het jammeren/zielig huilen overgaat in heel erg overstuur huilen,dat herken jij ook wel,dan gaan ze helemaal los!!

Ik laat het middagtukkie er ook nog lekker in! Zal haar vanmiddag eens wat vroeger op bed leggen en net wat jij al zegt niet langer dan 1,5 uur en dan s'avonds rond achten naar bed. We zullen zien hoe dat gaat...

Gisteravond was het in ieder geval weer drama!! Ze heeft gejammerd en geroepen tot aan 21:30 uur! Toen gaf ze het op! Ze wil dan gewoon niet slapen,zijn 1x naar boven geweest om uit te leggen dat ze lekker moest gaan slapen en dat alle kindjes slapen,uiteindelijk viel ze dus in slaap en vanacht kwam ze maar 1x. Dat is al een vooruitgang vergeleken met de andere nachten Wink

sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Middagslaapje eraf? Empty Re: Middagslaapje eraf?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum