Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

speen eraf...kdv

+3
Supertalentje
PapillonRose
Flower_L
7 plaatsers

Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty speen eraf...kdv

Bericht  Flower_L zo 20 jan 2013 - 7:26

Hebben net de speen weggelaten bij l..leek ons juiste moment nu hij knetterverkouden is.
Hij vroeg erom, en wij antwoorden dat 'mees' (hoe hij daar toch bijkomt) zoek is...en dat we zouden gaan zoeken. Is nu 15 min geleden en we horen niets vanuit zijn kamer :cheering:

maar nu gaat hij morgen (en woensdag en vrijdag) naar kdv. Ik wil hem geen speen laten geven door leidsters, maar wat laten we hen zeggen? Vriend wil eerst thuis hem eraf hebben, alvorens speen op kdv eraf gaar.


Tips?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  PapillonRose zo 20 jan 2013 - 7:38

Ik zou hem daar ook meteen weglaten, en de leidsters hetzelfde laten zeggen als jullie. In dit geval kwijt dan. Hier ook gedaan (hier ging hij rond Sinterklaas in de schoen) en dat ging goed. Grappig om te lezen hoe de speen bij jullie heet, hier noemde ze hem 'Mimi'.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Supertalentje zo 20 jan 2013 - 7:42

Geen speen meegeven, kunnen ze hem ook niet geven Wink
Aangeven dat hij geen speen meer krijgt, dan kunnen ze hem daar zoeken, afleiden met iets anders, zeggen dat ze iets beters hebben zoals een mandarijn ofzo. Of gewoon zeggen dat ze geen speen hebben omdat mama 'm vergeten is Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Flower_L zo 20 jan 2013 - 7:46

Een mandarijn in bed Cool mooie knoeiboel haha
l heeft m alleen nog maar in bed in. Al 1 - 1.5 jaar ofzo, ben bang dat hij andere kindjes ermee ziet. Ze liggen allemaal naast elkaar.


Ik denk idd dat we dat ding gewoon niet meegeven. Ben heel benieuwd....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 7:54

Ik zou desnoods wel een knuffel van thuis meegeven, zodat de leidsters wel iets van troost en iets vertrouwds kunnen geven als hij verdrietig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Supertalentje zo 20 jan 2013 - 7:57

Ow, sorry, alleen nog in bed, haha! Zoon heeft 'm overdag ook nog als hij zeurt en mekkert / ziekig is etc. Dan kun je iets anders geven smile

De leidsters daar zullen toch wel weten wat te zeggen? Anders zeggen ze dat zij hem zoeken terwijl hij slaapt oid? Of hij was thuis ook al kwijt, goed zoeken met mama vanavond! Haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 8:03

Ik zou wel tegen je zoon zeggen dat de speen niet mee gaat of zelf tegen hem zeggen dat de speen nog kwijt is. Ik vind het zelf als leidster niet fijn als ik allemaal smoesjes moet gaan verzinnen, ik heb liever dat ouders zelf al duidelijk uitleggen aan hun kind dat de speen niet mee gaat en ze daar dus op voorbereid zijn(en welke reden je dan als ouder verzint maakt me niet zoveel uit).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Flower_L zo 20 jan 2013 - 8:06

Heb het net even.met vriend besproken en we gaan morgen vertellen dat mees nog steeds weg is. En dat mees dus niet meegaat naar kdv. Hij mag dan kiezen welke knuffel hij mee wil nemen. Hij heeft eigenlijk geen echte lievelingsknuffel...maargoed, wellicht kiest hij er 1 van de dieren op zijn kast uit.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Supertalentje zo 20 jan 2013 - 8:10

Liadan schreef:Ik zou wel tegen je zoon zeggen dat de speen niet mee gaat of zelf tegen hem zeggen dat de speen nog kwijt is. Ik vind het zelf als leidster niet fijn als ik allemaal smoesjes moet gaan verzinnen, ik heb liever dat ouders zelf al duidelijk uitleggen aan hun kind dat de speen niet mee gaat en ze daar dus op voorbereid zijn(en welke reden je dan als ouder verzint maakt me niet zoveel uit).

Hier had ik niet bij nagedacht. Op ons KDV hebben ze zelf besloten hem geen speen meer te geven overdag (alleen met slapen), toen hebben ze hem gewoon afgeleid maar was hij een stuk jonger natuurlijk.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Jezzie zo 20 jan 2013 - 9:00

Flower_L schreef:Heb het net even.met vriend besproken en we gaan morgen vertellen dat mees nog steeds weg is. En dat mees dus niet meegaat naar kdv. Hij mag dan kiezen welke knuffel hij mee wil nemen. Hij heeft eigenlijk geen echte lievelingsknuffel...maargoed, wellicht kiest hij er 1 van de dieren op zijn kast uit.

Zo zou ik het idd ook doen, thuis alvast voorbereiden dat hij geen speen mee heeft omdat die weg is.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  moepie zo 20 jan 2013 - 10:48

Jezzie89 schreef:
Flower_L schreef:Heb het net even.met vriend besproken en we gaan morgen vertellen dat mees nog steeds weg is. En dat mees dus niet meegaat naar kdv. Hij mag dan kiezen welke knuffel hij mee wil nemen. Hij heeft eigenlijk geen echte lievelingsknuffel...maargoed, wellicht kiest hij er 1 van de dieren op zijn kast uit.

Zo zou ik het idd ook doen, thuis alvast voorbereiden dat hij geen speen mee heeft omdat die weg is.

Inderdaad zo. En als leidster zou ik het op die manier makkelijk over kunnen nemen van de ouders.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Flower_L ma 21 jan 2013 - 9:26

Hebben het dus zo gedaan als hierboven.

Hij heeft op kdv niet om de speen gevraagd, en de knuffel die mee was...had echt blik gegeven van "wat moet ik daarmee...".
Vanavond was lastiger. Hij kon de slaap niet pakken...lag te wroelen, en vroeg paar keer naar de speen. Ben maar naast hem gaan liggen, tot hij in slaap viel.

Keek heel erg op tegen dit moment, maar tot dusver valt het mij nog mee....had het lastiger verwacht. Maargoed, we zijn er nog niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  PapillonRose ma 21 jan 2013 - 9:30

Wat goed dat het op het kdv zo goed ging! En misschien is dit wel het ergste, ik heb een paar avonden gehad dat ze lastiger in slaap kwam dan anders, en dat was het. Dus ik hoop dat het bij jullie ook zo soepel gaat!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  PiP ma 21 jan 2013 - 10:07

Hier ook maar 2 avonden bij haar gelegen en nog 1 avond ietsje mopperen.
Zag er ook heel erg tegenop en had mijn man al voorbereid op een week drama, maar viel heel erg mee dus!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

speen eraf...kdv Empty Re: speen eraf...kdv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum