wie begon over 2de kindje
+16
snoezel
Parisienne
maiadebij
Coccinelle
Liadan
Annemie
sheila123
Tania
mauwmauw
Flip Fluitketel
Floor
Pussycat
Darius
Mamsie
PapillonRose
Susan
20 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: wie begon over 2de kindje
Hazeltje schreef:Wij hadden gezegd dat H. moest lopen als er een tweede zou komen.
.
Ik wilde ook dat Yara eerst zou lopen voordat ik weer zwanger zou worden (eerder was ik er ook niet aan toe om weer zwanger te zijn), ze liep met 18 maanden en 2 maanden later was ik zwanger.
Mijn vriend zei een paar maanden daarvoor al dat hij het wel leuk zou vinden als ik weer zwanger zou zijn.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Eigenlijk allebei. We willen allebei graag nog een kindje, nu nog niet maar over een tijdje.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
sheila123 schreef:Wij wilde eerst wat langer wachten maar uiteindelijk hadden we allebei al sneller kriebels en verlangen naar een 2e kindje dus wij zijn er samen over begonnen.
Hier hetzelfde, ik wilde mijn opleiding eigenlijk afronden voor we een tweede zouden krijgen. Zit ook 1,5 jaar tussen.
Gast- Gast
Ik begon erover, mijn man vond het wel weer een grote stap maar ik was vrij snel zwanger dus echt lang hadden we niet om erover te denken .
Voor mijn gevoel is dit niet de laatste, 3 kinderen lijkt me mooi. Dat vertelde ik mijn man ook, maar die was ineens heel duidelijk dat hij 2 wel prima vond. Ik werd eigenlijk heel verdrietig van het idee nooit mee zwanger te zijn, en het idee dat er nooit een 3e kindje zou komen. Maar we hadden het erover toen ons dochter net geboren was, gebroken nachten, we moesten nog wennen aan de nieuwe situatie. Een paar maanden later benoemde ik het, dat ik het moeilijk vond dat er geen 3e zou komen. Maar toen bleek hij niet meer zo stellig we willen wel wachten tot N naar school gaat. Maarja dat is toch ook al over een jaartje, soms kriebelt het weer hoor. Maar ik wil eerst genieten van ons gezinnetje hoe die nu is. En ik heb het druk genoeg met mijn 2 kleine druktemakertjes
Voor mijn gevoel is dit niet de laatste, 3 kinderen lijkt me mooi. Dat vertelde ik mijn man ook, maar die was ineens heel duidelijk dat hij 2 wel prima vond. Ik werd eigenlijk heel verdrietig van het idee nooit mee zwanger te zijn, en het idee dat er nooit een 3e kindje zou komen. Maar we hadden het erover toen ons dochter net geboren was, gebroken nachten, we moesten nog wennen aan de nieuwe situatie. Een paar maanden later benoemde ik het, dat ik het moeilijk vond dat er geen 3e zou komen. Maar toen bleek hij niet meer zo stellig we willen wel wachten tot N naar school gaat. Maarja dat is toch ook al over een jaartje, soms kriebelt het weer hoor. Maar ik wil eerst genieten van ons gezinnetje hoe die nu is. En ik heb het druk genoeg met mijn 2 kleine druktemakertjes
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Wij hebben het wel eens over een tweede kindje en ik moet eerlijk zeggen dat dat gesprek begonnen is door mijn vriend. Het kriebelt bij ons beiden nu totaal nog niet hoor, om nu al voor een tweede kindje te gaan. Waarschijnlijk over een jaar of 2/3 zullen we kijken hoe we er dan over denken. We weten wel zeker dat we nog een tweede kindje willen en hopen te mogen krijgen, maar voorlopig nog even niet. We gaan eerst even lekker genieten met z'n 3-en!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Euhm... Jaaaaren geleden het er al over gehad Whahaha.. en af en toe komt dat weer even ter sprake. We staan nog steeds achter datgene wat we toen hebben gezegd. Als ons dochtertje een jaar of 3 is, anticonceptie maar weer de deur uit... Ook vanuit practisch oogpunt overigens. Tegen die tijd gaat mijn dochtertje naar school als nummer 2 wordt geboren, fijner voor haar, voor mij en voor alle oppasadressen...
Soms komt het ter sprake van- wat als je nu ineens onverwacht zwanger bent? Of- 1 lijkt me ook eigenlijk helemaal niet verkeerd... Ach,als ik de keus heb voorlopig nog even niet..
Soms komt het ter sprake van- wat als je nu ineens onverwacht zwanger bent? Of- 1 lijkt me ook eigenlijk helemaal niet verkeerd... Ach,als ik de keus heb voorlopig nog even niet..
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Mijn man wil sinds de geboorte van F. al voor een tweede kindje gaan, liever gister dan vandaag zeg maar
Ik vind het daarvoor nog wat te vroeg, F. wordt over 2 weekjes pas een jaar. Mijn man "wacht" dus echt op mij zeg maar.... Ik denk dat we over een jaar of een half jaartje weer voorzichtig beginnen te proberen...
Ik gebruik nu trouwens geen anticonceptie (condooms wel) maar word daar wel steeds gemakkelijker mee, dus kan ook zijn dat het eerder komt...
Ik vind het daarvoor nog wat te vroeg, F. wordt over 2 weekjes pas een jaar. Mijn man "wacht" dus echt op mij zeg maar.... Ik denk dat we over een jaar of een half jaartje weer voorzichtig beginnen te proberen...
Ik gebruik nu trouwens geen anticonceptie (condooms wel) maar word daar wel steeds gemakkelijker mee, dus kan ook zijn dat het eerder komt...
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Ik begin er elke keer weer over. Mijn is er alleen nog niet klaar voor. Dus we blijven afwachten tot hij er wel klaar voor is.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Bij nummer 2 en 3 begon ros er over.. die was er eerder klaar voor dan ik
Gast- Gast
Wij wilde beide een 2e kindje gaan als S. 1,5/2jaar was. Maar raakte onverwachts zwanger toen ze 9/10 maanden was. Dit was wel zeer welkom. Werd helaas een miskraam. Daarna erover gehad en we wilde nu ik toch eenmaal zwanger was geweest gelijk voor een 2e gaan want nu waren we eral aangewend.
En ik moet zeggen ik vind het niet tegenvallen. S. is wel al heel zelfstandig vanaf haar 1e verjaardag. Ze kon al lopen en we zijn gelijk met traplopen begonnen toen we wisten dat ik zwanger was en dit had ze ook redelijk snel onder de knie
En ik moet zeggen ik vind het niet tegenvallen. S. is wel al heel zelfstandig vanaf haar 1e verjaardag. Ze kon al lopen en we zijn gelijk met traplopen begonnen toen we wisten dat ik zwanger was en dit had ze ook redelijk snel onder de knie
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik begon over een tweede.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
x
Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:14; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
ivax schreef:nou....gister zei mr. dat ik weer aan anticonceptie moest...want die jasjes, dat vond ie maar nix.
was nou niet echt HET moment om mijn argumenten op tafel (in dit geval in bed) te gooien, om het niet te willen...
net weer over begonnen, dat we toch eens moeten nadenken over komende maanden/jaren. Reizen/evt.broertje of zusje/werk, etc....
en dat was prima...morgenavond gaan we bespreken (hij is vanavond niet thuis)
Ben benieuwd.... toch wel spannend, wellicht prikken we een geschikt moment, en kan ik daar toch naartoe leven.
Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen dat soort gesprekken plannen. Zoiets komt toch gewoon ter sprake, en dan heb je het erover? Niet lullig bedoeld hoor, maar ik kan me daar nooit zo goed iets bij voorstellen
Maar wel fijn dat jullie wellicht iets kunnen gaan plannen!
Gast- Gast
x
Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:14; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
ivax schreef:noujah...ik weet gewoon dat het er anders niet van komt...dan komt dit er weer tussendoor, dan is 1 van beide weer weg....
het is ook geen speciale praatsessie hoor
eens in zoveel tijd dan zeggen we gewoon 'dan en dan gaan we lekker rustig praten'. Dan halen we lekkere hapjes en drankjes, en gaan we lekker op bank zitten praten.
Haha dat klinkt inderdaad anders dan ik hoe ik het voor me zie (tegenover elkaar aan tafel, notitieboek bij de hand en samen alle voor en tegens afwegen)
Gast- Gast
Haha minneke dat beeld had ik ook heel even in mijn hoofd.
Maar misschien komt dat ook omdat ik nooit zolang het geduld zou kunnen op te brengen om te wachten op een antwoord.
Als ik iets vraag wil ik ook dán antwoord haha.
Maar misschien komt dat ook omdat ik nooit zolang het geduld zou kunnen op te brengen om te wachten op een antwoord.
Als ik iets vraag wil ik ook dán antwoord haha.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Minneke schreef:ivax schreef:noujah...ik weet gewoon dat het er anders niet van komt...dan komt dit er weer tussendoor, dan is 1 van beide weer weg....
eens in zoveel tijd dan zeggen we gewoon 'dan en dan gaan we lekker rustig praten'. Dan halen we lekkere hapjes en drankjes, en gaan we lekker op bank zitten praten.
Haha dat klinkt inderdaad anders dan ik hoe ik het voor me zie (tegenover elkaar aan tafel, notitieboek bij de hand en samen alle voor en tegens afwegen)
haha...alsjeblieft zeg...dan wil ik niet weten hoe je het dan voor je ziet hoe het kindje uberhaupt gemaakt wordt
Gast- Gast
ivax schreef:Minneke schreef:ivax schreef:noujah...ik weet gewoon dat het er anders niet van komt...dan komt dit er weer tussendoor, dan is 1 van beide weer weg....
haha...alsjeblieft zeg...dan wil ik niet weten hoe je het dan voor je ziet hoe het kindje uberhaupt gemaakt wordt
'Lieverd, ik zie aan mijn ovulatietest dat mijn eisprong eraan komt. We zullen dus nu even aan de slag moeten.'
'Oke, dan ga ik eerst even douchen, ik ben over vijf minuten bij je.'
Zeven minuten later: 'Zo, dat hebben we weer gehad voor deze maand. Slaap lekker schat.'
Zoiets?
Gast- Gast
Haha, je wil niet weten hoe het gesprek over een tweede kindje bij ons ging. We stonden op het punt om seks te hebben en toen zei ik: 'Zullen we dat condoom anders gewoon weglaten?'
Dion: 'Maar Ezra slaapt nog niet door, is dat niet druk als er 's nachts twee kindjes wakker zijn?'
Ik: 'Of je nou voor een of twee kinderen wakker bent, wakker ben je toch.'
Dion: 'Dat is waar.'
Daarna hebben we seks gehad en twee weken later stonden er twee streepjes op de test.
Dion: 'Maar Ezra slaapt nog niet door, is dat niet druk als er 's nachts twee kindjes wakker zijn?'
Ik: 'Of je nou voor een of twee kinderen wakker bent, wakker ben je toch.'
Dion: 'Dat is waar.'
Daarna hebben we seks gehad en twee weken later stonden er twee streepjes op de test.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Haha, briljant Susan!
Ik kan me ons pre-conceptie gesprek bij Thije ook nog herinneren. We waren de vier maanden ervoor druk in de weer geweest voor een tweede kindje. Dat was niet gelukt en we hadden besloten er na een halfjaar pas weer voor te gaan (dat kwam studie-technisch beter uit ).
Die maand waren we alletwee veel ziek geweest, maar op een avond hadden we eindelijk weer eens energie en zin. Toen Sander vroeg of we geen condooms moesten gebruiken zei ik: 'Ach joh, we hebben de afgelopen maanden zo ons best gedaan. De kans dat het juist nu wel raak is, is wel héél erg klein!'
Die kleine kans is nu alweer bijna één jaar oud haha.
Ik kan me ons pre-conceptie gesprek bij Thije ook nog herinneren. We waren de vier maanden ervoor druk in de weer geweest voor een tweede kindje. Dat was niet gelukt en we hadden besloten er na een halfjaar pas weer voor te gaan (dat kwam studie-technisch beter uit ).
Die maand waren we alletwee veel ziek geweest, maar op een avond hadden we eindelijk weer eens energie en zin. Toen Sander vroeg of we geen condooms moesten gebruiken zei ik: 'Ach joh, we hebben de afgelopen maanden zo ons best gedaan. De kans dat het juist nu wel raak is, is wel héél erg klein!'
Die kleine kans is nu alweer bijna één jaar oud haha.
Gast- Gast
Wij hebben het besproken voor de televisie waarbij van mijn kant allerlei goede argumenten de revue passeerden:
Ik: "Ik wil graag een tweede kindje, zsm"
Vriend: "Wat nu al, D. is net geboren?!"
Ik: "Niet, is al vijf maand terug en ik wil het heel graag."
Vriend: "Nee, te druk."
Ik: " Ja maar ik wil het echt heel graag"
Vriend: "Over een half jaar een keertje."
Ik: "Ja maar ik wil het echt heel graag."
Na dit een aantal avonden herhaald te hebben, zaten we helemaal op een lijn en gingen we voor de tweede.
Na dit een aantal avonden herhaald te hebben, zaten we helemaal op een lijn en gingen we voor de tweede.
Gast- Gast
Twellie schreef:Wij hebben het besproken voor de televisie waarbij van mijn kant allerlei goed argumenten de revue passeerden:
Hahahaha
Is jouw man altijd zo meegaand?!
Gast- Gast
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Hoe begon bij jou de bevalling?
» Hoe begon jij met de bijvoeding?
» Wanner begon bij jou de poets/nesteldrang?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Hoe begon bij jou de bevalling?
» Hoe begon jij met de bijvoeding?
» Wanner begon bij jou de poets/nesteldrang?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: