Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe begon jij met de bijvoeding?

+2
Annie24
Spring
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe begon jij met de bijvoeding? Empty Hoe begon jij met de bijvoeding?

Bericht  Spring za 16 jul 2011 - 3:00

Ik ga binnenkort met bijvoeding beginnen.

Hoe ben jij begonnen? Kun je een voorbeeld geven van bijv. een weekschema?

Ik wil beginnen met groenten omdat fruit sowieso meestal wel goed gegeten wordt.
Ik introduceer dan 3 dagen wortelen bijvoorbeeld?

Wanneer ben jij begonnen met rijstebloem? Voor of na de introductie van groente of fruit?

Ik denk niet dat je snel wat verkeerd kan doen maar ik wil het graag goed doen. Zodat we straks lekker kunnen varieren met voeding.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begon jij met de bijvoeding? Empty Re: Hoe begon jij met de bijvoeding?

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 6:12

We zijn begonnen met groente. We hebben verschillende groentesoorten na elkaar uitgeprobeerd, dus eerst een paar dagen wortel, toen bijvoorbeeld boontjes, dan weer een andere groente. Dit om te kijken of er geen allergische reactie of darmkrampjes volgden. Volgens mij waren we voor die tijd al begonnen met rijstebloem (weet ik niet meer zeker). Bloemkool gaat trouwens echt heel erg stinken als je het pureert of in een potje koopt, dus dat vind ik zelf niet zo'n aanrader.

Na een paar weekjes zijn we ook begonnen met fruit, daarbij heb ik zoet fruit in het begin wel vermeden.

Geen idee of dit zo ook nog geadviseerd wordt door het consultatiebureau, maar dit is hoe wij het gedaan hebben.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 16 jul 2011 - 6:18

Biancy schreef:Ik ga binnenkort met bijvoeding beginnen.

Ik wil beginnen met groenten omdat fruit sowieso meestal wel goed gegeten wordt.
Ik introduceer dan 3 dagen wortelen bijvoorbeeld?

Wanneer ben jij begonnen met rijstebloem? Voor of na de introductie van groente of fruit?

Ik denk niet dat je snel wat verkeerd kan doen maar ik wil het graag goed doen. Zodat we straks lekker kunnen varieren met voeding.

Wij zijn 'gewoon' begonnen met een paar hapjes. Ik maak het zelf en heb het ingevroren in ijsblokbakjes. In het begin 1 ijsblokje, maar Y. wilde al snel meer. Hij krijgt het nu nog echt gewoon naast zijn flessen en we maken hem er niet voor wakker. Y. slaapt nog héél veel. Meestal tussen 9.00 en 13.00 en 13.30 en 17.00 uur, dus het is even kijken hoe we dat over een tijdje gaan doen als we het wel onderdeel uit gaan laten maken van het dagelijkse ritueel. Als hij toevallig wakker is tussen 9.00 en 13.00 uur krijgt hij een fruithapje. Omdat hij tot 17.00 uur slaapt (krijgt dan zijn fles) krijgt hij om 19 uur pas zijn groentenhapje en dan om 21.00 zijn laatste fles. Een voorbeeld van een weekschema kan ik je dus niet geven, omdat zowel het fruit als de groente nog geen vast onderdeel is.

Wij zijn zowel met groente als fruit begonnen. Je kan in het begin idd het beste 1 soort introduceren en dan een aantal dagen achter elkaar zodat je makkelijker achter een evt allergie kan komen. Misschien dat iets op dag 1 niet lekker wordt gevonden, maar dag 2 of 3 gaat het er meestal al wat beter in, althans, dat is hier zo. Met worteltjes moet je wel uitkijken dat je dat niet héél veel dagen achter elkaar geeft ivm het carotheen wat er inzit (dan krijg je een oranje kindje :P )

Rijstebloem hebben we 1 week geprobeerd, maar we zitten ontzettend te kutten met de flessen en spenen, dus daar zijn we mee gestopt. Hoeveelheid schepjes veranderd, andere maat speen, andere flessen. We hebben hier nu een halve Etos aan flessen en spenen staan, dus dan maar geen rijstebloem. Y. slaapt gelukkig ook door zonder. Met een lepeltje hebben we het ook geprobeerd, maar dan zit hij te kokken. Heb het even zelf geproefd, maar er zit ook totaal geen smaak aan Rolling Eyes

Je kan idd niet snel iets verkeerd doen denk ik, al zijn er wel soorten groente/fruit die nog niet mogen. Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden als je zelf gaat maken.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 6:32

Ik ben met Ciske begonnen met rijstebloem met 5,5 maand. Met 6 maanden eerst begonnen met groente.
Ik geloof dat ik begon met worteltjes, daarna bloemkool en toen dat goed ging, fruit.
Uit mijn hoofd gaf ik dat toen tussen twee flessen door.
Pas toen hij een hele portie at, heb ik er een fles afgehaald.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 8:36

H. heeft eerst rijstebloem gehad. Maar dat wilde ze niet.
Toen ben ik begonnen met fruit. Peer.
Elke dag een paar hapjes en na een week of zo at ze een half stuk fruit en na twee weken een heel stuk fruit.
Ik heb altijd elk stuk fruit of groente 4 dagen geintroduceerd.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 16 jul 2011 - 9:01

Ik ben begonnen met rijstebloem geven toen ze ruim 4 maanden was. Met bijvoeding ben ik begonnen toen ze 5 maanden was, wij zijn begonnen met fruit.

Ik ben begonnen met appel, dat een paar dagen gedaan, toen banaan een paar dagen, en zo steeds verder. Na een week of twee ben ik ook begonnen met groente en dat deed ik hetzelfde als met fruit steeds 1 soort tegelijk een paar dagen lang geven. Ging prima zo.

Toen het meeste goed ging ben ik daarna vanzelf gaan mengen. Bijvoorbeeld appel en peer samen, of banaan en sinaasappel.. En tegen een maand of 6,5 ben ik ook aardappel bij de groente gaan doen. Ook ben ik toen begonnen met boterhammen geven.

Succes!

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Spring za 16 jul 2011 - 9:53

Ok, daar kan ik wel wat mee. Dus in ieder geval rustig laten wennen aan een bepaalde soort voeding.

Ik wil ook rijstebloem gaan geven, misschien dat ze dan wel de hele nacht door slaapt.
Ze is nu 5 maanden oud en drinkt ongeveer 5 keer per dag. Ik geef bv op verzoek maar ze krijgt ongeveer 1 keer per dag kunstvoeding.

Moet je rijstebloem ook eerst apart geven voor bijvoorbeeld 3 dagen?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 za 16 jul 2011 - 10:21

Biancy schreef:Ok, daar kan ik wel wat mee. Dus in ieder geval rustig laten wennen aan een bepaalde soort voeding.

Ik wil ook rijstebloem gaan geven, misschien dat ze dan wel de hele nacht door slaapt.
Ze is nu 5 maanden oud en drinkt ongeveer 5 keer per dag. Ik geef bv op verzoek maar ze krijgt ongeveer 1 keer per dag kunstvoeding.

Moet je rijstebloem ook eerst apart geven voor bijvoorbeeld 3 dagen?

Rijstebloem doe je gewoon door de fles heen (of je maakt er een papje van en geeft het met een lepeltje) Je kan het dus niet appart geven Wink Je kan wel met bv 1 schepje beginnen om te kijken hoe ze er op reageerd. Door de rijstebloem krijg je wel dikkere voeding, dus moet je waarschijnlijk ook een grotere speen (en laten wij daar nou net zo mee aan het rommelen zijn dat we het maar hebben opgegeven Rolling Eyes )
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Flip Fluitketel za 16 jul 2011 - 10:26

Hier zijn we begonnen met rijstebloem te geven toen ze ongeveer 5maanden was. Dit gaven/geven we s'avonds gewoon met haar avondfles.

Met 6maanden begonnen met fruithapje. Een aantal dagen kreeg ze gepureerde appel en daarna volgde meer fruitsoorten. Toen ze het fruithapje onder knie had zijn we begonnen met het groentehapje. Volgens mij kreeg ze toen een paar dagen wortels om te wennen. Later uitgebreid met aardappelen erbij.

Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Spring za 16 jul 2011 - 10:36

@Annie, ik bedoel dat je dan eerst 3 dagen rijstebloem bijgeeft, dus in de melk ja, anders is het zo droog :P, maar dan daarna begint met groente of fruit.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  sheila123 zo 17 jul 2011 - 0:03

Hier met 5,5 maand begonnen met fruit,elke dag een paar hapjes. Groente begonnen met 6 maanden ook steeds wat opgebouwd. Rijstebloem hebben wij hier nooit gebruikt.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 0:06

Biancy schreef:
De eerste 3 weken : 4 dagen worteltjes, 4 dagen sperzieboontjes, 4 dagen erwtjes, 4 dagen worteltjes, 4 dagen bloemkool, 4 dagen sperzieboontjes. En daarna alles telkens 2 keer. En na 2 maanden kreeg hij iedere dag iets anders

S. kreeg met 4 maanden bijvoeding en met 4,5 maand ben ik met rijstenbloem begonnen in zijn laatste fles

Gast
Gast

Bericht  Spring zo 17 jul 2011 - 2:16

Voor de meiden die geen rijstebloem geven, waarom geef je dit niet?

En @Razz, hoe bedoel je daarna alles 2 keer? 2 keer per dag?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  pindaatje zo 17 jul 2011 - 8:19

Wij hebben geen rijstebloem gegeven, omdat onze dochter het niet nodig had, ze sliep goed, en we hebben ook nooit het idee gehad dat ze aan
de gewone voeding niet genoeg had.

Bijvoeding zijn wij begonnen met fruit, ook eerst een paar dagen het ene, daarna een paar dagen het andere en zo opgebouwd. Na 2 weken zijn we ook met groente begonnen, op dezelfde manier.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: