Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat een gedoe zo OV chipkaart!

+11
vero123
silly-one
Muppetje
Mizz_S
luisa
Jerry
Imperfect
girli
SarahKey
Filoria
Happydobby
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Jerry wo 6 jul 2011 - 9:04

maar in de trein is een enkeltje-kaartje dan weer duurder dan een enkeltje-ov chipkaart smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Mizz_S wo 6 jul 2011 - 9:29

Ik heb een persoonlijke OV chipkaart en ik vind het erg handig. Ik was er eerst wat sceptisch over maar nu het er eenmaal is vind ik het wel prima. En als ik met de bus naar mn werk ga ben ik ook nog veel goedkoper uit! Prima dus.

Wel vind ik het in principe heel slecht dat dit is ingevoerd terwijl het nog niet goed werkt overal. Ik vond het idee altijd al goed (persoonlijk vond ik strippenkaarten maar onhandig, dat gebruiken ze verder ook nergens in Europa waar ik ooit ben geweest dus het was ook echt een raar systeem eigenlijk), alleen hadden ze gewoon moeten wachten met invoeren tot het echt goed werkte.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Muppetje wo 6 jul 2011 - 9:53

Misschien weet hier iemand het antwoord. Ik heb voor mijn werk een NS trajectkaart dit is weliswaar een ovchipkaart, maar reizen op saldo bij de NS kan er niet mee, omdat het een zakelijke kaart is.

Omdat ik de kaart heb kan ik op andere stukken met korting. Nu heb ik ook een persoonlijke ovchipkaart, hiermee wol ik reizen op saldo bij NS, maar natuurlijk wel met korting, anders kan ik beter kaartjes kopen.... Hoe ga ik dat regelen?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  SarahKey wo 6 jul 2011 - 18:27

Maple schreef:
Happydobby schreef:Hier konden wij via de gemeente een OV chip kaart krijgen voor 1.50 ipv 7.50
Nu hebben wij dus allebei een persoonlijke ondanks dat we niet zovaak met het OV gaan.



Best kans dat 'hier' bij mij in de buurt was, want hier was die actie ook. Alleen niet via de gemeente geloof ik.


In de kop van Noord-Holland was deze actie ook. Helaas had ik toen nét paar dagen van te voren, twee anonieme kaarten gehaald Evil or Very Mad
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 20:31

Ik vind het reuze handig. Destijds heb ik er één gratis aangevraagd via de provincie. Die hadden toen een actie. Met 7.50 tegoed er op ook nog, dus wat wil je nog meer.
Tegenwoordig heb ik een auto, dus reis ik nooit meer met het OV, maar het is altijd handig, heb 'm namelijk vorig jaar ook al eens in Rotterdam in de metro gebruikt.
Ik moet 'm alleen nog laten activeren voor de trein, beetje jammer dat dat apart nog moet, maar goed, dat overleef ik ook wel weer.
Ik heb trouwens een persoonlijke.
Met een hele lelijke foto, genomen toen ik ziek was laughcry

En het zal mij worst wezen als 'ze' kunnen zien waar ik reis...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 22:17

Jerry schreef:maar in de trein is een enkeltje-kaartje dan weer duurder dan een enkeltje-ov chipkaart smile

Da's op "mijn" traject niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  silly-one do 7 jul 2011 - 2:22

Ik heb een persoonlijke omdat ik een 40% ns kaart heb. Ik vind het een ideaal ding. Het is alleen jammer dat ik nu zo een zuinige motor heb dat het goedkoper ( en leuker) is om met de motor naar mijn ouders te gaan i.p.v. met de trein.
Verder vind ik het heel handig dat ik er een in mijn portemonnee heb, want als ik een keer met de bus ga spontaan dan kan dat zonder moeilijk doen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty ov ellende

Bericht  vero123 do 7 jul 2011 - 2:47

ik zou niet weten hoe de ov werkt het werd hier later ingevoerd wat een ellende ding
ik hoop dat veel ellende mee krijgen ik mis de strippenkaart :P
vero123
vero123
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 07-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 4:10

Zolang het kan gebruik ik de strippenkaart, lekker makkelijk en die stempel van de chauffeur doet het altijd :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Melis_je do 7 jul 2011 - 4:18

Imperfect schreef:
Dan bel je de klantenservice, wordt je kaart geblokkeerd en krijg je je saldo terug gestort. Als je je anonieme kaart kwijt raakt zie je er nooit meer wat van terug, dus dat is vervelender.

Bij een kennis van mij duurde dat blokkeren twee weken.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 4:23

Birgit schreef:Zolang het kan gebruik ik de strippenkaart, lekker makkelijk en die stempel van de chauffeur doet het altijd :-)

Haha, ja precies!

In E.hoven hebben ze de Phileas of zoiets. Een lage bus en dan kun je geen kaartje meer kopen bij de chauffeur.
Alleen doet het apparaat het blijkbaar maar zelden.
Mijn beste vriendin reist dus regelmatig (op advies van de chauffeur...) gratis/illegaal.
De chauffeurs zeggen zelf: Dan moeten ze er nu maar eens voor zorgen dat die apparaten werken laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 4:35

Nou, zonder die actie van gratis chipkaart + kortingsproduct, was ik waarschijnlijk niet nu al overstag gegaan (goede actie, dus). Want ik ben normaal ook van: wat het doet, doet het. Een strippenkaart zal geen storing hebben. De stempelautomaat op het station daarentegen wel; ik ben toch een behoorlijk aantal keren gratis met de trein gegaan omdat die stempelautomaat volgepropt was met allerhande papier. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Filoria do 7 jul 2011 - 18:50

Muppetje schreef:Misschien weet hier iemand het antwoord. Ik heb voor mijn werk een NS trajectkaart dit is weliswaar een ovchipkaart, maar reizen op saldo bij de NS kan er niet mee, omdat het een zakelijke kaart is.

Omdat ik de kaart heb kan ik op andere stukken met korting. Nu heb ik ook een persoonlijke ovchipkaart, hiermee wol ik reizen op saldo bij NS, maar natuurlijk wel met korting, anders kan ik beter kaartjes kopen.... Hoe ga ik dat regelen?
Je kunt niet met NS korting reizen met een niet-NS kaart, dus dan zou je een papieren kortingskaartje moeten kopen. Achterlijk he?! Hier moet de NS echt iets aan doen vind ik!

@Melis_je: wat duurde twee weken? Want als je een kaart laat blokkeren, wordt die altijd tijdens het telefoongesprek al geblokkeerd. Het kan wel twee weken duren voordat je een nieuwe kaart krijgt, en het kan ook een paar weken duren voordat je het saldo terugkrijgt op je rekening. Maar het blokkeren zelf moet in een seconde gepiept zijn.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Isilme vr 8 jul 2011 - 11:08

Ik vind de ov-chipkaart echt een verademing!
Nooit in de rij staan om een kaartje te kopen, of eraan te hoeven denken dat ik weer een nieuwe strippenkaart moet kopen.
Kunnen uitstappen waar ik wil. Zit ik in de trein en besluit ik verder door te rijden? Geen probleem, heb toch geen kaartje gekocht.
Ik reis aardig wat met het ov, sowieso elke week bijna wel naar Zeeland, en ook nog veel op en neer naar Rotterdam.
En er word automatisch weer geld op gezet als ik onder een bepaald bedrag kom, dus ik hoef er nooit aan te denken dat het geld bijna op is.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die weinig reizen, en de kaart elke keer moeten opwaarderen, het wel heel vervelend kan zijn.
Maar voor de mensen die veel reizen is het vaak wel fijner.

Op sommige trajecten is het overigens goedkoper met ov-chipkaart, maar daar moet je net geluk mee hebben smile
Ik vind het wel duur in bijvoorbeeld de tram in Rotterdam, maar ja strippenkaarten zijn tegenwoordig ook niet goedkoop meer en daar vloog je ook doorheen.

Isilme
Isilme
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 08-06-11
Woonplaats : R'dam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Possom di 12 jul 2011 - 9:29

Filoria schreef:
Muppetje schreef:Misschien weet hier iemand het antwoord. Ik heb voor mijn werk een NS trajectkaart dit is weliswaar een ovchipkaart, maar reizen op saldo bij de NS kan er niet mee, omdat het een zakelijke kaart is.

Omdat ik de kaart heb kan ik op andere stukken met korting. Nu heb ik ook een persoonlijke ovchipkaart, hiermee wol ik reizen op saldo bij NS, maar natuurlijk wel met korting, anders kan ik beter kaartjes kopen.... Hoe ga ik dat regelen?
Je kunt niet met NS korting reizen met een niet-NS kaart, dus dan zou je een papieren kortingskaartje moeten kopen. Achterlijk he?! Hier moet de NS echt iets aan doen vind ik!

Vind ik ook belachelijk! Zometeen als de papieren kaartjes eruit gaan kun je ook niet meer met korting meereizen met iemand anders z'n kortingskaart of ov.. lekker over nagedacht!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Muppetje di 12 jul 2011 - 9:35

Possom schreef:
Filoria schreef:
Muppetje schreef:Misschien weet hier iemand het antwoord. Ik heb voor mijn werk een NS trajectkaart dit is weliswaar een ovchipkaart, maar reizen op saldo bij de NS kan er niet mee, omdat het een zakelijke kaart is.

Omdat ik de kaart heb kan ik op andere stukken met korting. Nu heb ik ook een persoonlijke ovchipkaart, hiermee wol ik reizen op saldo bij NS, maar natuurlijk wel met korting, anders kan ik beter kaartjes kopen.... Hoe ga ik dat regelen?
Je kunt niet met NS korting reizen met een niet-NS kaart, dus dan zou je een papieren kortingskaartje moeten kopen. Achterlijk he?! Hier moet de NS echt iets aan doen vind ik!

Vind ik ook belachelijk! Zometeen als de papieren kaartjes eruit gaan kun je ook niet meer met korting meereizen met iemand anders z'n kortingskaart of ov.. lekker over nagedacht!

Nee, handig is het niet inderdaad Evil or Very Mad

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Samantha di 12 jul 2011 - 22:10

Met zowel de zakelijke kaart als de meereiskorting zijn "we" (Ns) nog bezig. Eind 2012 is de planning dat de papieren kaartjes weg gaan. Tot die tijd proberen we alles wat we in papieren kaartjes hebben (hond, fiets, kind) op de ov-chipkaart te krijgen.
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 2:16

Ik begin ook niet aan zo'n ov-shitkaart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een gedoe zo OV chipkaart! - Pagina 2 Empty Re: Wat een gedoe zo OV chipkaart!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum