Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij als eerste redden bij brand?

+30
Roxi3
patjuhhh
Sterre
VeryCherry
SoezieQ
Mamsie
Rush
boekenwurm83
Fearie
Jelin
Caroow
Mariposa
Sorella
Middleme
Beachgirl
Ilargi
rapa nui
Raindrop
Rovine
Sweety
Chocolate Cookie
Oasis
Arwyn
Sarah1985
Kabouter
SuperGrover
Lejow
Bliss
Monte
Rumble
34 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Rumble ma 4 jul 2011 - 7:02

Monte schreef:
Hazeltje schreef:De laptop, een paar knuffels van H. en het koffertje waar al haar eerste dingetjes in zitten zoals, eerste pakje, eerste schoentjes etc etc.
En H zelf natuurlijk Wink

Die past niet in het koffertje.. Laughing

Ik weet niet meer wie het zei maar over de mobiele telefoon: nee, die zou ik absoluut niet als eerste pakken, dat is allemaal vervangbaar..
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Arwyn ma 4 jul 2011 - 7:08

Mijn laptop, daar staan allemaal oude foto's op die ik echt niet zou willen missen.
Doet me er aan denken dat er ook wat foto's zijn die ik nog even in moet scannen, zodat ik die dag ook nog heb.
Als ik drie dingen zou mogen pakken, zijn dat mijn laptop, telefoon en tas (portemonnee). De laatste twee puur praktisch.
Als het echt zou gebeuren, zou ik denk ik allang blij zijn als vriend en ik (en als onze buren) veilig en zonder verwondingen buiten staan.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 7:14

Frits natuurlijk en Zusje.. En verder m'n laptop.. En spaarpot want daar zit hoop geld in :P Maar als eerste zou ik Frits in een tas duwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Oasis ma 4 jul 2011 - 7:15

Zoals ik nu er over denk: kat, laptop, telefoon, foto albums.
Maar als het echt gebeurt, geen idee of ik dan nog iets kan meegrijpen (behalve de kat).
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Chocolate Cookie ma 4 jul 2011 - 7:16

Mijn hondje en mijn laptop omdat daar heel erg veel foto's op staan.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Sweety ma 4 jul 2011 - 7:20

Mijn laptop, harde schijf, de poes, hond en foto albums. Dat zijn eigenlijk de belangrijkste dingen..
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Rovine ma 4 jul 2011 - 7:21

Ik heb het weleens meegemaakt dat een naastliggend appartement in brand stond. Toen ben ik naar buiten gerend met alleen mijn telefoon en portomonnee. Het idee erachter was dat ik misschien die nacht elders door zou moeten brengen en dan is het wel handig wat geld/strippenkaart te hebben en een telefoon om mensen te bellen of ze een bank of bed over hebben.
De katten hebben we laten zitten toen omdat die kwijt waren en we geen mandje hadden waar ze in konden. Toen het veilig bij ons bleek (je zag wel geen hand voor ogen en ik zal een jaar lang heftig roken ingeademd hebben) ben ik wel meteen naar binnen gegaan om ze op te sluiten in de wc, terwijl de brandweer zijn dingetje deed.

Nu zou ik denk ik toch de katten in een mandje frommelen en ook weer portomonnee en telefoon meenemen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Raindrop ma 4 jul 2011 - 7:24

Mijn kat!
Daarna zie ik wel, mijn laptop en als ik genoeg tijd heb probeer ik zoveel mogelijk mee te nemen (tv, wii, alle draagbare dingen).
Maar zolang mijn kat maar veilig is.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 7:27

Nobucta schreef:Ik heb het weleens meegemaakt dat een naastliggend appartement in brand stond. Toen ben ik naar buiten gerend met alleen mijn telefoon en portomonnee. Het idee erachter was dat ik misschien die nacht elders door zou moeten brengen en dan is het wel handig wat geld/strippenkaart te hebben en een telefoon om mensen te bellen of ze een bank of bed over hebben.
De katten hebben we laten zitten toen omdat die kwijt waren en we geen mandje hadden waar ze in konden. Toen het veilig bij ons bleek (je zag wel geen hand voor ogen en ik zal een jaar lang heftig roken ingeademd hebben) ben ik wel meteen naar binnen gegaan om ze op te sluiten in de wc, terwijl de brandweer zijn dingetje deed.

Nu zou ik denk ik toch de katten in een mandje frommelen en ook weer portomonnee en telefoon meenemen.

Als ik zoiets lees, ben ik altijd zo blij dat Frits naar me toe komt als-ie bang is, ipv verstoppen onder de bank oid! En ik ben blij dat ik 'm in elke willekeurige tas kan proppen... (Ja, dat heb ik al geoefend)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Raindrop ma 4 jul 2011 - 7:29

Oh fijn Bazinga dat Frits naar je toekomt als ie bang is.
Onze kat heeft vlucht meestal naar de slaapkamer of de kamer ernaast als ie bang is.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 7:31

Telefoon, portemonnee en katten. De rest kan vervangen worden en m'n man redt zichzelf wel vermoed ik zo :P Wil eigenlijk nog wel twee kattenreismanden hier boven neerzetten, just in case, je weet maar nooit. We hebben er nu maar eenstje en die staat in de berging, beneden, aan de andere kant van de flat... Maargoed, als er écht nood aan de man is, dan laat ik ze gewoon los naar buiten, dan redden ze zichzelf vast wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  rapa nui ma 4 jul 2011 - 7:33

Het liefst al mijn foto's maar die liggen op zolder dus denk niet dat dat verstandig is om daar nog naar toe te gaan bij brand. Ik denk wat kleding en dan dingen uit mijn kast met souvenirs / schilderijen die beneden staan /hangen. Dat zijn ook allemaal dingen waar een herinnering aan vast zit.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 7:49

De externe harde schijf met alle foto's, de poezen en mijn mobiele telefoon. Eigenlijk ook alle kleertjes van A., maar die liggen op zolder achter het schot en ik denk niet dat ik daar snel bij kan ...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Rumble ma 4 jul 2011 - 8:06

Maple schreef:Telefoon, portemonnee en katten. De rest kan vervangen worden en m'n man redt zichzelf wel vermoed ik zo :P Wil eigenlijk nog wel twee kattenreismanden hier boven neerzetten, just in case, je weet maar nooit. We hebben er nu maar eenstje en die staat in de berging, beneden, aan de andere kant van de flat... Maargoed, als er écht nood aan de man is, dan laat ik ze gewoon los naar buiten, dan redden ze zichzelf vast wel.

Je telefoon en portemonnee + inhoud kan toch ook vervangen worden? Foto's e.d. zijn juist onvervangbaar, zou je die niet als eerste willen meenemen dan?
Die reismanden zijn ook wel een slim idee idd..
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 8:10

Mijn fotoboeken, die liggen gelukkig allemaal bij elkaar en heb ik dus zo gepakt, mijn laptop, mijn knuffel (ja zeg maar niks.. Embarassed ) en mijn kat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Rumble ma 4 jul 2011 - 8:14

Auxo schreef:Mijn fotoboeken, die liggen gelukkig allemaal bij elkaar en heb ik dus zo gepakt, mijn laptop, mijn knuffel (ja zeg maar niks.. Embarassed ) en mijn kat.

Zo, dat je dat allemaal kunt dragen nerd
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 8:17

Nucia schreef:
Auxo schreef:Mijn fotoboeken, die liggen gelukkig allemaal bij elkaar en heb ik dus zo gepakt, mijn laptop, mijn knuffel (ja zeg maar niks.. Embarassed ) en mijn kat.

Zo, dat je dat allemaal kunt dragen nerd

Als het moet kan ik veel dragen nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Ilargi ma 4 jul 2011 - 8:18

Mijn laptop en Ipad( Foto`s), portemonnee en mijn telefoon. Huisdieren hebben we niet, anders had ik die vanzelfsprekend als allereerste gepakt.
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 8:24

de kat en de brandladder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Beachgirl ma 4 jul 2011 - 8:44

Als ik nog heel even de tijd heb: Laptop, dierbare sieraden, autosleutels, foto van mij en mijn oma


Geen tijd meer: foto van mij en mijn oma
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Middleme ma 4 jul 2011 - 9:38

Echt, je kunt het op een moment als dit allemaal zo mooi bedenken, maar op het moment daar is het de vraag of het wel in je opkomt...

Ik was er vorig jaar bij toen het pand van mijn werk volledig afbrandde. Op het moment van ontruimen dacht ik geen seconde over mijn spullen na die binnen lagen (een tas met oa portemonnee, sleutels, telefoon, zonnebril e.d.), dat kwam pas toen we buiten waren en er geen moment meer terug was. En weet je, het is lastig (zeker een week zonder bankpas!), maar alles is uiteindelijk vervangbaar.

Maargoed, even terug ontopic: als ik tijd heb en erbij nadenk: foto's, portemonnee, telefoon. En dieren en familie natuurlijk.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Sorella ma 4 jul 2011 - 9:38

Natuurlijk mijn vogel en kat, daarna de urn en hoofdstel en halster van mijn paard. Mijn backup van mijn laptop heeft mijn vader op een harde schijf dus mijn foto's heb ik dan sowieso nog.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 9:56


Mijn kat, mijn laptop en mijn doos met belangrijke herinneringen.
Mijn foto albums liggen tot mijn 20ste jaar bij mijn ouders en daarna zit alles in de computer dus dat is wel makkelijk smile


(wel pech hebben als zij brand hebben, ik ga het toch op een dag maar eens backuppen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 9:58

Foto's!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Mariposa ma 4 jul 2011 - 10:32

Als eerste zou ik mijn katten, portemonnee en mobieltje redden, als ik meer tijd zou hebben zou ik mijn laptop en een doos met foto's en herinneringen van vroeger ook meenemen.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij als eerste redden bij brand? - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum