Wat zou jij als eerste redden bij brand?
+30
Roxi3
patjuhhh
Sterre
VeryCherry
SoezieQ
Mamsie
Rush
boekenwurm83
Fearie
Jelin
Caroow
Mariposa
Sorella
Middleme
Beachgirl
Ilargi
rapa nui
Raindrop
Rovine
Sweety
Chocolate Cookie
Oasis
Arwyn
Sarah1985
Kabouter
SuperGrover
Lejow
Bliss
Monte
Rumble
34 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wat zou jij als eerste redden bij brand?
Monte schreef:En H zelf natuurlijkHazeltje schreef:De laptop, een paar knuffels van H. en het koffertje waar al haar eerste dingetjes in zitten zoals, eerste pakje, eerste schoentjes etc etc.
Die past niet in het koffertje..
Ik weet niet meer wie het zei maar over de mobiele telefoon: nee, die zou ik absoluut niet als eerste pakken, dat is allemaal vervangbaar..
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Mijn laptop, daar staan allemaal oude foto's op die ik echt niet zou willen missen.
Doet me er aan denken dat er ook wat foto's zijn die ik nog even in moet scannen, zodat ik die dag ook nog heb.
Als ik drie dingen zou mogen pakken, zijn dat mijn laptop, telefoon en tas (portemonnee). De laatste twee puur praktisch.
Als het echt zou gebeuren, zou ik denk ik allang blij zijn als vriend en ik (en als onze buren) veilig en zonder verwondingen buiten staan.
Doet me er aan denken dat er ook wat foto's zijn die ik nog even in moet scannen, zodat ik die dag ook nog heb.
Als ik drie dingen zou mogen pakken, zijn dat mijn laptop, telefoon en tas (portemonnee). De laatste twee puur praktisch.
Als het echt zou gebeuren, zou ik denk ik allang blij zijn als vriend en ik (en als onze buren) veilig en zonder verwondingen buiten staan.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Frits natuurlijk en Zusje.. En verder m'n laptop.. En spaarpot want daar zit hoop geld in Maar als eerste zou ik Frits in een tas duwen.
Gast- Gast
Zoals ik nu er over denk: kat, laptop, telefoon, foto albums.
Maar als het echt gebeurt, geen idee of ik dan nog iets kan meegrijpen (behalve de kat).
Maar als het echt gebeurt, geen idee of ik dan nog iets kan meegrijpen (behalve de kat).
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn hondje en mijn laptop omdat daar heel erg veel foto's op staan.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Mijn laptop, harde schijf, de poes, hond en foto albums. Dat zijn eigenlijk de belangrijkste dingen..
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb het weleens meegemaakt dat een naastliggend appartement in brand stond. Toen ben ik naar buiten gerend met alleen mijn telefoon en portomonnee. Het idee erachter was dat ik misschien die nacht elders door zou moeten brengen en dan is het wel handig wat geld/strippenkaart te hebben en een telefoon om mensen te bellen of ze een bank of bed over hebben.
De katten hebben we laten zitten toen omdat die kwijt waren en we geen mandje hadden waar ze in konden. Toen het veilig bij ons bleek (je zag wel geen hand voor ogen en ik zal een jaar lang heftig roken ingeademd hebben) ben ik wel meteen naar binnen gegaan om ze op te sluiten in de wc, terwijl de brandweer zijn dingetje deed.
Nu zou ik denk ik toch de katten in een mandje frommelen en ook weer portomonnee en telefoon meenemen.
De katten hebben we laten zitten toen omdat die kwijt waren en we geen mandje hadden waar ze in konden. Toen het veilig bij ons bleek (je zag wel geen hand voor ogen en ik zal een jaar lang heftig roken ingeademd hebben) ben ik wel meteen naar binnen gegaan om ze op te sluiten in de wc, terwijl de brandweer zijn dingetje deed.
Nu zou ik denk ik toch de katten in een mandje frommelen en ook weer portomonnee en telefoon meenemen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn kat!
Daarna zie ik wel, mijn laptop en als ik genoeg tijd heb probeer ik zoveel mogelijk mee te nemen (tv, wii, alle draagbare dingen).
Maar zolang mijn kat maar veilig is.
Daarna zie ik wel, mijn laptop en als ik genoeg tijd heb probeer ik zoveel mogelijk mee te nemen (tv, wii, alle draagbare dingen).
Maar zolang mijn kat maar veilig is.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Nobucta schreef:Ik heb het weleens meegemaakt dat een naastliggend appartement in brand stond. Toen ben ik naar buiten gerend met alleen mijn telefoon en portomonnee. Het idee erachter was dat ik misschien die nacht elders door zou moeten brengen en dan is het wel handig wat geld/strippenkaart te hebben en een telefoon om mensen te bellen of ze een bank of bed over hebben.
Als ik zoiets lees, ben ik altijd zo blij dat Frits naar me toe komt als-ie bang is, ipv verstoppen onder de bank oid! En ik ben blij dat ik 'm in elke willekeurige tas kan proppen... (Ja, dat heb ik al geoefend)
Gast- Gast
Oh fijn Bazinga dat Frits naar je toekomt als ie bang is.
Onze kat heeft vlucht meestal naar de slaapkamer of de kamer ernaast als ie bang is.
Onze kat heeft vlucht meestal naar de slaapkamer of de kamer ernaast als ie bang is.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Telefoon, portemonnee en katten. De rest kan vervangen worden en m'n man redt zichzelf wel vermoed ik zo Wil eigenlijk nog wel twee kattenreismanden hier boven neerzetten, just in case, je weet maar nooit. We hebben er nu maar eenstje en die staat in de berging, beneden, aan de andere kant van de flat... Maargoed, als er écht nood aan de man is, dan laat ik ze gewoon los naar buiten, dan redden ze zichzelf vast wel.
Gast- Gast
Het liefst al mijn foto's maar die liggen op zolder dus denk niet dat dat verstandig is om daar nog naar toe te gaan bij brand. Ik denk wat kleding en dan dingen uit mijn kast met souvenirs / schilderijen die beneden staan /hangen. Dat zijn ook allemaal dingen waar een herinnering aan vast zit.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
De externe harde schijf met alle foto's, de poezen en mijn mobiele telefoon. Eigenlijk ook alle kleertjes van A., maar die liggen op zolder achter het schot en ik denk niet dat ik daar snel bij kan ...
Gast- Gast
Maple schreef:Telefoon, portemonnee en katten. De rest kan vervangen worden en m'n man redt zichzelf wel vermoed ik zo Wil eigenlijk nog wel twee kattenreismanden hier boven neerzetten, just in case, je weet maar nooit. We hebben er nu maar eenstje en die staat in de berging, beneden, aan de andere kant van de flat... Maargoed, als er écht nood aan de man is, dan laat ik ze gewoon los naar buiten, dan redden ze zichzelf vast wel.
Je telefoon en portemonnee + inhoud kan toch ook vervangen worden? Foto's e.d. zijn juist onvervangbaar, zou je die niet als eerste willen meenemen dan?
Die reismanden zijn ook wel een slim idee idd..
Rumble- Prater
Mijn fotoboeken, die liggen gelukkig allemaal bij elkaar en heb ik dus zo gepakt, mijn laptop, mijn knuffel (ja zeg maar niks.. ) en mijn kat.
Gast- Gast
Auxo schreef:Mijn fotoboeken, die liggen gelukkig allemaal bij elkaar en heb ik dus zo gepakt, mijn laptop, mijn knuffel (ja zeg maar niks.. ) en mijn kat.
Zo, dat je dat allemaal kunt dragen
Rumble- Prater
Nucia schreef:Auxo schreef:Mijn fotoboeken, die liggen gelukkig allemaal bij elkaar en heb ik dus zo gepakt, mijn laptop, mijn knuffel (ja zeg maar niks.. ) en mijn kat.
Zo, dat je dat allemaal kunt dragen
Als het moet kan ik veel dragen
Gast- Gast
Mijn laptop en Ipad( Foto`s), portemonnee en mijn telefoon. Huisdieren hebben we niet, anders had ik die vanzelfsprekend als allereerste gepakt.
Ilargi- Prater
- Aantal berichten : 777
Punten : 823
Als ik nog heel even de tijd heb: Laptop, dierbare sieraden, autosleutels, foto van mij en mijn oma
Geen tijd meer: foto van mij en mijn oma
Geen tijd meer: foto van mij en mijn oma
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Echt, je kunt het op een moment als dit allemaal zo mooi bedenken, maar op het moment daar is het de vraag of het wel in je opkomt...
Ik was er vorig jaar bij toen het pand van mijn werk volledig afbrandde. Op het moment van ontruimen dacht ik geen seconde over mijn spullen na die binnen lagen (een tas met oa portemonnee, sleutels, telefoon, zonnebril e.d.), dat kwam pas toen we buiten waren en er geen moment meer terug was. En weet je, het is lastig (zeker een week zonder bankpas!), maar alles is uiteindelijk vervangbaar.
Maargoed, even terug ontopic: als ik tijd heb en erbij nadenk: foto's, portemonnee, telefoon. En dieren en familie natuurlijk.
Ik was er vorig jaar bij toen het pand van mijn werk volledig afbrandde. Op het moment van ontruimen dacht ik geen seconde over mijn spullen na die binnen lagen (een tas met oa portemonnee, sleutels, telefoon, zonnebril e.d.), dat kwam pas toen we buiten waren en er geen moment meer terug was. En weet je, het is lastig (zeker een week zonder bankpas!), maar alles is uiteindelijk vervangbaar.
Maargoed, even terug ontopic: als ik tijd heb en erbij nadenk: foto's, portemonnee, telefoon. En dieren en familie natuurlijk.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Natuurlijk mijn vogel en kat, daarna de urn en hoofdstel en halster van mijn paard. Mijn backup van mijn laptop heeft mijn vader op een harde schijf dus mijn foto's heb ik dan sowieso nog.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Mijn kat, mijn laptop en mijn doos met belangrijke herinneringen.
Mijn foto albums liggen tot mijn 20ste jaar bij mijn ouders en daarna zit alles in de computer dus dat is wel makkelijk
(wel pech hebben als zij brand hebben, ik ga het toch op een dag maar eens backuppen)
Gast- Gast
Als eerste zou ik mijn katten, portemonnee en mobieltje redden, als ik meer tijd zou hebben zou ik mijn laptop en een doos met foto's en herinneringen van vroeger ook meenemen.
Mariposa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?
» wat is jullie eerste foto van de eerste ontmoeting met...
» Harde schijf kapot, bestanden nog te redden?
» Het eerste(of een van de eerste) nieuwe lid is binnen
» Brand
» wat is jullie eerste foto van de eerste ontmoeting met...
» Harde schijf kapot, bestanden nog te redden?
» Het eerste(of een van de eerste) nieuwe lid is binnen
» Brand
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: