Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'? Empty Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 10:10

Is een 72 jarige alcholiste, die sinds het overlijden van haar man (7 jaar geleden) nog te redden? En dan bedoel ik; krijg je zo'n iemand nog wel van de alcohol af?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'? Empty Re: Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 10:11

Volgens mij alleen als degene zelf ook van de alcohol wil...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'? Empty Re: Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 10:13

Ja, maar dat geldt voor elke alcoholist/verslaafde: alleen als de persoon in kwestie het zelf wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'? Empty Re: Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?

Bericht  Makamba di 21 dec 2010 - 10:21

Zoals hierhoven al gezegd is, dat is alleen mogelijk als de persoon in kwestie het zelf wil. Alleen is het dan nog een heel proces en ook een gevecht om de verleiding te kunnen weerstaan. Het is dus mogelijk, maar een terugval is ook goed mogelijk.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'? Empty Re: Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 10:33

Hm ik geloof niet dat ze zelf wilt. Sterker nog; ze is echt zo'n sneaky alcholiste.. Pakken wijn verstoppen etc.. Maar goed, haar huishouden loopt nu vollédig in soep, 't is er echt heel vies, ze eet amper, vergeet ongelooflijk veel...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'? Empty Re: Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?

Bericht  Blond di 21 dec 2010 - 10:35

Indien ze het zelf niet wil niet. Maar dat geldt ook voor een 40 jarige alcholist, als die het niet wil lukt het ook niet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'? Empty Re: Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?

Bericht  Makamba di 21 dec 2010 - 10:37

Trisha schreef:Hm ik geloof niet dat ze zelf wilt. Sterker nog; ze is echt zo'n sneaky alcholiste.. Pakken wijn verstoppen etc.. Maar goed, haar huishouden loopt nu vollédig in soep, 't is er echt heel vies, ze eet amper, vergeet ongelooflijk veel...

Dat is normaal. Ze weet zelf ook wel dat het niet ok is, maar op de een of andere manier kan ze er niet mee stoppen en doet ze het stiekem. En misschien verstopt ze die pakken wijn natuurlijk ook wel omdat als er bijv. iemand in een bepaalde ruimte is, ze in de andere ruimte kan drinken zonder gezien te worden. A

Ze zal eerst moeten beginnen bij stap 1 en dat is erkennen dat ze een probleem heeft. Als ze dat doet, dan kan ze met de rest van start gaan. Dat het huisouden in het honderd loopt komt natuurlijk omdat ze zo onder invloed is en veel slaapt dat ze dat 'niet redt'. De rest van de symptomen vind ik ook niet vreemd, gezien ze volledig onder invloed is.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'? Empty Re: Is een 72-jarige alcholiste te 'redden'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum