Thuis bevallen of in het ziekenhuis
+24
kwak
Thunder
sheila123
L!ND@
meisjesmama
Smaragdje
pitbullgup
Dolphinne
nisavi
Pussycat
Sjonno
SarahKey
Kat1980
PapillonRose
koNijntje
Spring
Susan
Famke
Liadan
Bruintje Beer
Jelin
Flip Fluitketel
Happydobby
Isa
28 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Thuis bevallen of in het ziekenhuis
Ik ben in het Zotel bevallen. Dat is een aparte afdeling bij het ziekenhuis met kraamsuites waar je kunt bevallen als je geen medische indicatie hebt.
Eventueel kun je er ook je kraamperiode doorbrengen als je dat wil.
Vond het wel erg fijn dat je dan in elk geval al in het ziekenhuis bent en alleen nog maar naar beneden hoeft mocht je wel medische hulp nodig hebben.
Je krijgt dan een kamer met 2 bedden (ook 1 voor de partner), zitje, tv en eigen badkamer met wc, bad en douche.
Eventueel kun je er ook je kraamperiode doorbrengen als je dat wil.
Vond het wel erg fijn dat je dan in elk geval al in het ziekenhuis bent en alleen nog maar naar beneden hoeft mocht je wel medische hulp nodig hebben.
Je krijgt dan een kamer met 2 bedden (ook 1 voor de partner), zitje, tv en eigen badkamer met wc, bad en douche.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Je moest vooral doen waar je jezelf goed bij voelt
Ik wil als het kan graag thuis bevallen lijkt me gewoon het fijnst in mijn eigen omgeving. Ik ga er vanuit dat als de VK hiet niet zit zitten mij op tijd naar het ZH stuurt.
Ook hoor ik veel uit mijn omgeving dat mensen die in het ziekenhuis bevallen zijn vaak de nazorg niet fijn vinden en je vrij snel naar huis wordt gestuurd. na ja.... een thuis bevalling spreekt mij gewoon meer aan
Ik wil als het kan graag thuis bevallen lijkt me gewoon het fijnst in mijn eigen omgeving. Ik ga er vanuit dat als de VK hiet niet zit zitten mij op tijd naar het ZH stuurt.
Ook hoor ik veel uit mijn omgeving dat mensen die in het ziekenhuis bevallen zijn vaak de nazorg niet fijn vinden en je vrij snel naar huis wordt gestuurd. na ja.... een thuis bevalling spreekt mij gewoon meer aan
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Ik wilde graag al in het ziekenhuis bevallen (vond ik een fijn gevoel), maar mijn man wilde liever thuis. Uiteindelijk was ik dan ook van plan om thuis te bevallen. Ik was alleen in het ziekenhuis voor een ctg toen de bevalling al begonnen was en daar raadde ze aan om dan te blijven.
Voor een volgende ben ik er zeker van dat ik weer naar het ziekenhuis gaat. Dit, omdat mijn eigen verloskundige te laat was voor de bevalling. De bevalling is daardoor dus gedaan door een verloskundige van het ziekenhuis. Het gaf mij een fijn gevoel dat er toch iemand was. En ook maar goed, want die merkten ook dat zijn hartslag achteruit ging en hij dus snel moest komen.
Voor een volgende ben ik er zeker van dat ik weer naar het ziekenhuis gaat. Dit, omdat mijn eigen verloskundige te laat was voor de bevalling. De bevalling is daardoor dus gedaan door een verloskundige van het ziekenhuis. Het gaf mij een fijn gevoel dat er toch iemand was. En ook maar goed, want die merkten ook dat zijn hartslag achteruit ging en hij dus snel moest komen.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
@Isa, ik zou als ik jou was het er met je VK overhebben en met je partner.
Als je bevalling vanzelf begint kan je toch pas met 5-6 cm naar het ziekenhuis.
Hier hanteren ze 5-6 cm, weet niet of dit bij elke VK is.
Je mag als je thuis bevalt altijd halverwege besluiten dat je naar het ziekenhuis wil.
Als je bevalling vanzelf begint kan je toch pas met 5-6 cm naar het ziekenhuis.
Hier hanteren ze 5-6 cm, weet niet of dit bij elke VK is.
Je mag als je thuis bevalt altijd halverwege besluiten dat je naar het ziekenhuis wil.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen omdat we dat prettiger vinden.
En beide keren is het maar goed geweest omdat de placenta bleef zitten. De 2de keer is het ook operatief verwijderd.
Maar je moet vooral doen wat bij jou het beste voelt!!
En beide keren is het maar goed geweest omdat de placenta bleef zitten. De 2de keer is het ook operatief verwijderd.
Maar je moet vooral doen wat bij jou het beste voelt!!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Smaragdje schreef: Ik was alleen in het ziekenhuis voor een ctg toen de bevalling al begonnen was en daar raadde ze aan om dan te blijven.
Hier hetzelfde, maar de gyneacoloog stuurde mij snel naar huis omdat ik thuis wilde bevallen (en hij belde zelf ondertussen mijn verloskundige omdat ik toen al 5 cm had).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik was heel erg bang voor de bevalling, met name voor ingrepen en complicaties. Daarom wilde ik graag in het ziekenhuis bevallen. Als er dan iets was, had ik alles om me heen. Al zei de vk me dat het uiteindelijk niet veel uit maakt --> waar ik het niet mee eens ben eigenlijk, maar dat terzijde. Uiteindelijk kreeg ik een medische indicatie i.v.m. torenhoge bloeddruk. Het klopt dat het soms erg druk kan zijn in het zh, toen ik aan het bevallen was, lagen er nog 4 te puffen, waardoor de vk's en assistentes continue tussen de kamers aan het vliegen waren. Toen ik met 8 cm persweeën kreeg, was er op dat moment gelukkig net iemand bij me. Soms moest ik namelijk een behoorlijk tijd wachten als we op het belletje gedrukt hadden. Uiteindelijk heb ik, met volledige ontsluiting, anderhalf uur lang persweeën moeten weg zuchten, want er stond nog een randje. Achteraf hoorde ik dat er op hetzelfde moment meerdere dames mochten gaan persen.....Uiteindelijk zakte haar hartslag, kreeg ik een knip en een pomp, zat ze klem (schouderdystocie) en had ze de navelstreng 2x om haar nekje zitten. Ik was erg blij dat ik toen in het zh was!!! Helaas was het erg druk op de kraam- en verlosafdeling, waardoor ik vond dat ze niet zoveel tijd voor je hadden. Toch zou ik het zo weer op deze manier doen, het geeft me toch een veiliger gevoel. Bij een volgende bevalling zal ik zeer waarschijnlijk een medische indicatie krijgen, dus heb ik ook geen andere keus.
Doe echt waar je jezelf goed bij voelt. Als jij in het zh wilt bevallen, moet je dat gewoon doen, ook al moedigen ze je nog zo aan om het lekker thuis te doen.
Doe echt waar je jezelf goed bij voelt. Als jij in het zh wilt bevallen, moet je dat gewoon doen, ook al moedigen ze je nog zo aan om het lekker thuis te doen.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ik wilde graag thuis bevallen omdat me dat prettig leek en ik me thuis meer kan ontspannen. Ik ben ook 2x thuis bevallen en zou het een evt. 3e keer weer zo doen.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Bedankt voor alle reacties. Ik ga het nog eens een keer bespreken met mijn verloskundige ik woon in een bovenhuis dus als ik met spoed naar het ziekenhuis moet dan moet ik twee hoge steile trappen af.
Ik denk dat het erop aan komt dat ik gewoon kijk hoe het loopt. Ik ben er in ieder geval wel over uit dat als er geen plek is in het ziekenhuis (komt zelden voor) ik thuis ga bevallen ik heb geen zin om een half uur te moeten rijden naar een andere plaats, ik woon nu 3 minuten van het ziekenhuis vandaan.
Ik denk dat het erop aan komt dat ik gewoon kijk hoe het loopt. Ik ben er in ieder geval wel over uit dat als er geen plek is in het ziekenhuis (komt zelden voor) ik thuis ga bevallen ik heb geen zin om een half uur te moeten rijden naar een andere plaats, ik woon nu 3 minuten van het ziekenhuis vandaan.
Isa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11
Ik heb de hele zwangerschap geroepen dat ik thuis wilde bevallen. Ik zag echt geen heil in een ziekenhuisbevalling en ondanks dat mijn man het wel graag zag vond ik dat ik de keus mocht maken omdat ik tenslotte moest bevallen. Uiteindelijk ben ik midden in de nacht naar het ziekenhuis gebracht door de verloskundige omdat ik een weeënstorm kreeg die ik niet weggepuft kreeg en de ontsluiting schoot niet op. In het ziekenhuis heb ik eerst pethidine gekregen en een paar uur later een ruggenprik. Uiteindelijk heb ik een spoedkeizersnede gehad, omdat de ontsluiting niet doorzette en omdat mijn dochter het zwaar had. Een volgende bevalling is dus sowieso weer in het ziekenhuis.
Gast- Gast
Ik hoop dat ik later thuis kan bevallen.. Maar ik ben ook wel weer zo'n miep die misschien als het echt niet uit te houden is pijnbestrijding wilt. (En dan moet je naar het ziekenhuis natuurlijk )..
Nouja, ik zie het tegen die tijd wel
Gast- Gast
Punk'd schreef:Ik hoop dat ik later thuis kan bevallen.. Maar ik ben ook wel weer zo'n miep die misschien als het echt niet uit te houden is pijnbestrijding wilt. (En dan moet je naar het ziekenhuis natuurlijk )..
Je kan ook een geboorteTENS huren, dat is een of ander apparaat dat stroomschokjes geeft waardoor de pijn wordt gedempt. Daarmee mag je wel thuis bevallen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik ben 2x thuis bevallen, omdat ik dat persé wilde.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
ik denk dat je naar je gevoel moet luisteren.
je bevalt echt niet lekker thuis omdat je kraamzorg dat aanmoedigt terwijl je eigenlijk naar het ziekenhuis wou.
ik ben zelf thuis bevallen, wou echt niet naar het ziekenhuis!en waarom, geen idee eigenlijk ik weet alleen dat ik vanaf het begin thuis wou bevallen.
je bevalt echt niet lekker thuis omdat je kraamzorg dat aanmoedigt terwijl je eigenlijk naar het ziekenhuis wou.
ik ben zelf thuis bevallen, wou echt niet naar het ziekenhuis!en waarom, geen idee eigenlijk ik weet alleen dat ik vanaf het begin thuis wou bevallen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik ben in het ziekehuis bevallen. Wilde dat ook, maar had nu geen keuze want ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk.
Als ik het hier zo lees is het hier wel beter geregeld. Hier neem je je eigen verloskundige mee ( ook als je bijv ingeleid wordt zoals ik) de gyn komt dan alleen even kijken en blijft beschikbaar als het nodig is. Verder heb je een ' eigen' verpleegkundige die constant bij je blijft en alles in de gaten houdt.
Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen omdat ik tijdens mijn zwangerschap een vervelend bevallingsverhaal heb meegemaakt. De zus van mijn collega kreeg een kindje en die heeft het uiteindelijk niet gehaald. Dit kindje werd meteen na de geboorte overgebracht naar het ziekenhuis waar ik ben bevallen, dat is tevens het kinderziekenhuis van deze regio. Nou had dat kindje het zowiezo niet gehaald maar ik vond het wel een fijne gedachte dat als er iets met ons kindje was dat we dan in het beste ziekenhuis waren.
Bij een eventuele tweede zou ik wel overwegen om thuis te bevallen, dan is het allemaal niet meer zo nieuw en spannend.
Als ik het hier zo lees is het hier wel beter geregeld. Hier neem je je eigen verloskundige mee ( ook als je bijv ingeleid wordt zoals ik) de gyn komt dan alleen even kijken en blijft beschikbaar als het nodig is. Verder heb je een ' eigen' verpleegkundige die constant bij je blijft en alles in de gaten houdt.
Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen omdat ik tijdens mijn zwangerschap een vervelend bevallingsverhaal heb meegemaakt. De zus van mijn collega kreeg een kindje en die heeft het uiteindelijk niet gehaald. Dit kindje werd meteen na de geboorte overgebracht naar het ziekenhuis waar ik ben bevallen, dat is tevens het kinderziekenhuis van deze regio. Nou had dat kindje het zowiezo niet gehaald maar ik vond het wel een fijne gedachte dat als er iets met ons kindje was dat we dan in het beste ziekenhuis waren.
Bij een eventuele tweede zou ik wel overwegen om thuis te bevallen, dan is het allemaal niet meer zo nieuw en spannend.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Ik was er nog niet helemaal uit en had afgesproken dat ik zou kijken wat op het moment zelf het beste voelde. Uiteindelijk moest ik in het ziekenhuis bevallen omdat ik te vroeg ben bevallen.
Nu ga ik weer in het ziekenhuis bevallen. De eerste keer was mijn man al niet enthousiast over thuis bevallen maar nadat hij mijn eerste bevalling heeft meegemaakt is hij er van overtuigd dat bij een bevalling zoveel mogelijk artsen in de buurt moeten zijn . Toen we voor een tweede kindje wilden gaan moest ik beloven dan wel in het ziekenhuis te gaan bevallen en omdat het me niet echt uitmaakt vind ik dat ook prima.
Nu ga ik weer in het ziekenhuis bevallen. De eerste keer was mijn man al niet enthousiast over thuis bevallen maar nadat hij mijn eerste bevalling heeft meegemaakt is hij er van overtuigd dat bij een bevalling zoveel mogelijk artsen in de buurt moeten zijn . Toen we voor een tweede kindje wilden gaan moest ik beloven dan wel in het ziekenhuis te gaan bevallen en omdat het me niet echt uitmaakt vind ik dat ook prima.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
ik wou heel graag thuis bevallen, gewoon lekker in mn eigen bekende omgeving. helaas lag ons meisje met haar hoofdje iets dwars waardoor ze niet verder kwam.... dus toen moesten we met 10cm ontsluiting en persweeen nog naar het ziekenhuis... (dat was geen pretje). voor een 2e kindje zou ik denk ik wel weer thuis willen bevallen, de VK heeft haar de hele tijd goed in de gaten gehouden en als ze het niet vertrouwde zou ze ons ook direct naar het zkh sturen. nu had ze op een gegeven moment gewoon aangegeven als ze over 15min niet verder komt dan gaan we naar het ziekenhuis, en uiteindelijk is ze daar ook geboren.
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Isa schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik ga het nog eens een keer bespreken met mijn verloskundige ik woon in een bovenhuis dus als ik met spoed naar het ziekenhuis moet dan moet ik twee hoge steile trappen af.
Ik zou dan ook even bespreken met de verloskundige dat je twee steile trappen af moet want in veel steden mag je dan sowieso niet thuis bevallen ivm het ambulance protocol.
Ik wilde ook heel graag thuis bevallen maar mocht dat niet omdat wij op de 3e en 4e verdieping wonen en hier het protocol is dat je niet hoger dan de 1e verdieping mag bevallen. Ik riep heel lang dat ik dan wel pas zou bellen als ik 8 cm had en we dus niet meer weg zouden kunnen maar toen zei mijn vriendin/verloskundige "je wilt ook niet uit je raam getakeld worden door de brandweer als je moet spoed naar het ziekenhuis zou moeten" en daar heeft ze wel gelijk in. Uiteindelijk moest ik toch in het ziekenhuis bevallen omdat mijn bloeddruk te hoog werd maar als dat niet zo was geweest was ik in een kraamhotel bevallen.
Succes met het maken van je keuze, doe wat jij denkt dat je prettig vind. En je kunt ook altijd nog tijdens de bevalling beslissen wat je wilt!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» bevallen, thuis vs ziekenhuis
» Thuis of in het ziekenhuis bevallen
» Anniej_S in het ziekenhuis! (Weer thuis!)
» Krampen - opgenomen in het ziekenhuis - weer thuis
» Nu het dichterbij komt...twijfel tussen thuis-ziekenhuis..
» Thuis of in het ziekenhuis bevallen
» Anniej_S in het ziekenhuis! (Weer thuis!)
» Krampen - opgenomen in het ziekenhuis - weer thuis
» Nu het dichterbij komt...twijfel tussen thuis-ziekenhuis..
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: