Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

+11
Lejow
Aziraphale
Sarah1985
Susan
Penny Blossom
Prosecco
TukTuk
Atelier Madame
Spring
Antibes
Tiana
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 7:47

Ik weet niet of dat met mijn ziekteverlof te maken heeft. Maar ik denk bijna van wel. Hij zei: de dagen dat je niet gewerkt heb krijg je ook geen stagevergoeding voor. Terwijl ze me normaal gesproken gewoon ziek moeten melden bij het UWV.
7,5 uur is ook veel. En ze hebben ook gelijk. Ik begrijp hun ook maar zij hebben totaal geen begrip. Vind je het heel raar dat ik dat niet leuk vind?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 7:50

Ik vind het raar dat er hier wordt geroepen dat ze 'dus' niet van haar op aan komen. Twee keer kort na elkaar ziek worden is iets wat iedereen kan overkomen, dus in feite kan je dan van niemand op aan. Het is gewoon domme pech.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Antibes ma 4 jul 2011 - 8:14

Susan schreef:Ik vind het raar dat er hier wordt geroepen dat ze 'dus' niet van haar op aan komen. Twee keer kort na elkaar ziek worden is iets wat iedereen kan overkomen, dus in feite kan je dan van niemand op aan. Het is gewoon domme pech.

Hmm, dit is nu eigenlijk de derde keer in zes weken. En destijds met de ontstoken ogen kon ze prima werken, maar wilde ze zelf eigenlijk niet, omdat het besmettelijk kon zijn. Dat vonden toen ook best veel mensen overdreven, aangezien het niet bepaald gevaarlijk is als je gewoon goed je handen wast. Ik denk dat het ook meespeelt hoe je jezelf opstelt.

Los daarvan, snap ik gewoon dat ze bij een stage bedrijf er rekening mee houden dat je komt en het dan vervelend is als er zo vaak afgemeld wordt. En bijvoorbeeld toen met haar oog, dat getuigde ook niet van doorzettersmentaliteit om daarmee ziek thuis te (willen) blijven. Ik denk dat het bij het stagebedrijf dezelfde gevoelens opwekt.


Laatst aangepast door Antibes op ma 4 jul 2011 - 8:20; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Lejow ma 4 jul 2011 - 8:16

Susan schreef:Ik vind het raar dat er hier wordt geroepen dat ze 'dus' niet van haar op aan komen. Twee keer kort na elkaar ziek worden is iets wat iedereen kan overkomen, dus in feite kan je dan van niemand op aan. Het is gewoon domme pech.

+1..
Mijn stagiair is dit jaar meer dagen afwezig geweest hoor, maar ziek is ziek... Daar kan je nou eenmaal niets aan doen.
En door 32 uur te komen ipv 16 toon je volgens mij aan dat je behoorlijk bereidwillig bent..

Het zit je niet echt mee he, met die opleiding Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 8:19

Yvonne ik kan me uiteraard wel heel goed voorstellen dat dit heel rot voor je is. Ik probeerde alleen de situatie van het bedrijf wat begrijpelijker te maken. Hopelijk vind je snel een nieuwe leuke stage en voel je je snel een stuk beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 8:32

[quote="Antibes"]
Susan schreef:Ik vind het raar dat er hier wordt geroepen dat ze 'dus' niet van haar op aan komen. Twee keer kort na elkaar ziek worden is iets wat iedereen kan overkomen, dus in feite kan je dan van niemand op aan. Het is gewoon domme pech.

Hmm, dit is nu eigenlijk de derde keer in zes weken. En destijds met de ontstoken ogen kon ze prima werken, maar wilde ze zelf eigenlijk niet, omdat het besmettelijk kon zijn. Dat vonden toen ook best veel mensen overdreven, aangezien het niet bepaald gevaarlijk is als je gewoon goed je handen wast. Ik denk dat het ook meespeelt hoe je jezelf opstelt.
[quote]

Daar kun je gerust van maken dat het besmettelijk was.

Dat is niet waar. Ik wou wel. Ik wou alleen weten wat het protocol voor zulk soort dingen was. Er zitten daar mensen die heel zwak zijn. Die alles oppikken. Dan is dat toch niet zo'n rare vraag? Een week daarna belde mijn praktijkbegeleider met een zelfde soort vraag omdat ze waterpokken had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Antibes ma 4 jul 2011 - 8:50

Ik veroordeel je niet en ik weet je topic uiteraard ook niet meer 100% correct.

Ik beschrijf alleen hoe je stagebedrijf het heeft kunnen zien. Het punt dat een ooginfectie zich niet snel verspreidt. Je zit niet snel aan je ogen. Het is geen griep wat zich via aerosolen in de lucht verspreid. Het was een klein risico. Al met al was het wel een situatie die bij een bedrijf negatief over kan komen. Dat was mijn punt.


Laatst aangepast door Antibes op ma 4 jul 2011 - 8:51; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 8:51

Susan schreef:Ik vind het raar dat er hier wordt geroepen dat ze 'dus' niet van haar op aan komen. Twee keer kort na elkaar ziek worden is iets wat iedereen kan overkomen, dus in feite kan je dan van niemand op aan. Het is gewoon domme pech.

In theorie kan iedereen dit hebben idd, maar de praktijk wijst natuurlijk uit dat niet iedereen vaak zich ziek hoeft te melden. Het is echt heel rot als dit Yvonne uiteindelijk haar stageplek kost, maar het verbaast me niet. Je hoeft hier niet per se stagiair(e) voor te zijn. En voor 16 uur per week werken is bijna 50% afwezig in een week tijd wel veel, vind ik eerlijk gezegd. Zelf begeleid ik stagiairs en hoe rot ik het ook voor ze vind als ze ziek zijn (griep, oogontsteking, familieomstandigheden) of iig een plausibele verklaring waardoor ze niet kunnen komen, ergens baal ik er ook van. Ik reken er namelijk wel op en de gehele stageplanning is wel op een bepaald tijdsbestek ingericht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 9:31

Wat rot voor je.. Ik vind je stagebedrijf niet echt flexibel moet ik zeggen. Zeker ook omdat je al verschillende oplossingen aan probeert te dragen én ook nog eens 32 uur per week hebt gewerkt ipv de bedoelde 16 uur. Je hebt er helaas 'rotte' appels bij zitten en eerlijk gezegd komt het op mij over alsof dit er 1 van is.. Hard op zoek naar een andere stageplek is geen oplossing? Ik neem aan dat als je een ander adres vindt, je gewoon verder kan met je opleiding?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Isis di 5 jul 2011 - 20:07

Odilia schreef:

Bij mij op het bedrijf mag je sowieso niet meer dan 2x per jaar ziek zijn, de 3e keer moet je een dag salaris inleveren.

Mag dat zomaar in Nederland? (in België is dit namelijk verboden)

Yvonne; ik blijf het vreemd vinden dat ze de stage stoppen omdat je te vaak afwezig bent. Ik (als stagebegeleidster) zou daarvoor geen stage stopzetten, denk ik, ténzij ik ook niet geheel tevreden ben over de stagiaire. Dan zou dat wel beginnen mee spelen. Heb je zelf het gevoel dat er, naast je afwezigheden, nog andere dingen mee spelen?
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 21:22

Isis schreef:
Odilia schreef:

Bij mij op het bedrijf mag je sowieso niet meer dan 2x per jaar ziek zijn, de 3e keer moet je een dag salaris inleveren.

Mag dat zomaar in Nederland? (in België is dit namelijk verboden)

Yvonne; ik blijf het vreemd vinden dat ze de stage stoppen omdat je te vaak afwezig bent. Ik (als stagebegeleidster) zou daarvoor geen stage stopzetten, denk ik, ténzij ik ook niet geheel tevreden ben over de stagiaire. Dan zou dat wel beginnen mee spelen. Heb je zelf het gevoel dat er, naast je afwezigheden, nog andere dingen mee spelen?

Ik sluit me wel aan bij wat je zegt. Ik begeleid ook stagiairs en het gaat dan vaak om het gehele plaatje. Vind het al een heel ander verhaal als iemand aanbiedt (uit zichzelf) de gemiste dagen te compenseren, dan dat er geheel geen enkel initiatief wordt getoond als diegene ondertussen in relatief korte tijd meerdere keren ziek is. Mijn uitgangspunt is overigens wel dat ik zou willen denken in oplossingen ipv problemen en daar valt een stagiair een andere stage laten zoeken m.i. niet onder. Wel zou ik goede afspraken maken en waarschijnlijk meer evaluatiemomenten gaan instellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 0:04

Ik heb 2 evaluatiemomenten gehad. Zij (mijn praktijkbegeleidster) vond het goed gaan. Ik toonde veel initiatief, werkte hard. Het enige minpunt was dat ik een beetje onzeker over kwam. Al vond ze dat bij de 2e evaluatie al een heel stuk minder geworden. In het begin was ik ook onzeker omdat ik wel veel verhalen hoorde over agressie van de bewoners en ik kende ze niet. Dat werd elke dag een stuk minder. Ik zou niet weten of er dan nog iets anders niet goed was.

Ik mag in september gelukkig wel verder met de opleiding. Maar dan moet ik wel een andere stageplaats vinden voor die tijd. En er worden regels opgesteld ivm ziekte op school en stage. Ik vind dat eigenlijk een beetje onterecht maar vooruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 0:06

Ik had trouwens zelf om evaluatiemomenten gevraagd. Juist omdat ik wilde voorkomen dat ik dingen misschien niet goed deed en pas achteraf te horen zou krijgen. Zij vond het in eerste instantie niet echt nodig maar we hebben dat toch gedaan. Ik neem aan dat ze dan wel had gezegd dat er iets niet goed was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  shadow wo 6 jul 2011 - 1:09

Ik vind het logisch dat je maar een beperkte tijd ziek mag zijn. bij ons op school mocht je ook maar 10% afwezig zijn tijdens stage en ook tijdens les. Ander mocht je niet deelnemen aan examens/toetsen en kreeg je verlenging. Vind ik ook niet meer dan terecht eigenlijk.
Bij veel ziekte kun je ook niet echt oordelen over hoe iemand functioneerd. Dat is toch wel ook een deel van je stage. Ook als je steeds tussendoor veel uitvalt dan wordt je stage opgedeeld en lijkt me ook niet bevordelijk voor je functioneren. Verder heb ik ook wel het idee dat er meer speelt en dat je wellicht in hun ogen sowieso niet op de juiste groep zat om je stage te behalen en is daarom deze keuze gemaakt. MOcht dit niet kenbaar zijn gemaakt is dit niet geheel fair van hun.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Melis_je wo 6 jul 2011 - 2:49

shadow schreef:Ik vind het logisch dat je maar een beperkte tijd ziek mag zijn. bij ons op school mocht je ook maar 10% afwezig zijn tijdens stage en ook tijdens les. Ander mocht je niet deelnemen aan examens/toetsen en kreeg je verlenging.
Ik begrijp dat ze nu niet vaak genoeg beoordeeld kan worden, maar omdat ze hierdoor in eerste instantie zou moeten stoppen met haar opleiding, vind ik het wel ontzettend sneu. Hoewel (wat Guattari zegt) in praktijk de één vaker ziek is dan de ander en dus minder betrouwbaar, kan het best zijn dat één persoon drie keer in korte tijd pech heeft. En het is heel vervelend als dat zulke grote gevolgen heeft.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  mai wo 6 jul 2011 - 5:27

ik vind het vreemd dat na een niet behaalde stage je van de opleiding moet. Heb ik nog nooit eerder gehoord. Dat is inderdaad jammer, je kunt ook pech hebben met je stageplek, of een plek die je niet ligt

mai
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:06

Voor een stagecontract gelden andere regels dan een arbeidscontract en ik weet zo even niet hoe dit precies zit.
Ik weet wel dat een arbeidscontract niet tussentijds opgezegd kan worden met als reden ziekte (opzegverbod). Maar of dit dus ook geldt voor een stagecontract weet ik niet.
Bij mijn eigen stage had ik volgens mij 5 ziektedagen, zou ik daar over heen komen dan moest ik die extra dagen inhalen.
Heb je je stagecontract al gelezen? Als het goed is staat daar wel iets over in, in welke gevallen het contract ontbonden mag worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:23

Op zich vind ik het logisch als je stagedagen moet inhalen als je ziek bent geweest. Je loopt immers stage om te leren. Stel dat je vaak of langdurig ziek bent, dan mis je wel veel van je stage, dus is het logisch om dan die dagen in te halen.
Maar om nou een stage tussentijds te beeindigen vind ik wel raar, jij kiest er immers niet voor ziek te worden, dat kan de beste overkomen, ook meerdere keren achter elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 5:17

Isis schreef:
Odilia schreef:

Bij mij op het bedrijf mag je sowieso niet meer dan 2x per jaar ziek zijn, de 3e keer moet je een dag salaris inleveren.

Mag dat zomaar in Nederland? (in België is dit namelijk verboden)

Yvonne; ik blijf het vreemd vinden dat ze de stage stoppen omdat je te vaak afwezig bent. Ik (als stagebegeleidster) zou daarvoor geen stage stopzetten, denk ik, ténzij ik ook niet geheel tevreden ben over de stagiaire. Dan zou dat wel beginnen mee spelen. Heb je zelf het gevoel dat er, naast je afwezigheden, nog andere dingen mee spelen?
Ja dat mag, anders waren deze regels er uiteraard niet op mijn werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) - Pagina 2 Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum