Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan dit zomaar?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kan dit zomaar?  Empty Kan dit zomaar?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 9:22

enkele maanden geleden had ik op mijn werk een formulier gekregen waarop ik alvast kon invullen wanneer ik vakantie wilde in 2011.

Aangezien ik nog gigantisch veel vakantieuren heb staan van de afgelopen 2 jaren en het bedrijf ze mij niet wil uitbetalen dacht ik dan neem je in januari 2 weken vakantie.

toen we het formulier moesten inleveren werd er gezegd dat wanneer iets niet kon je het voor 6 december zou moeten horen, hoorde je voor die datum niets dan mocht je ervan uitgaan dat het was goedgekeurd.

Nu was het dus afgelopen week dat ik vrij had en deze week, maar vorige week belde mijn baas op dat ik zaterdag waarschijnlijk toch maar moeten komen werken Evil or Very Mad terwijl ik die datum dus allang geleden vrij had gekregen.

Mag dit zomaar ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit zomaar?  Empty Re: Kan dit zomaar?

Bericht  Cow ma 10 jan 2011 - 9:26

Zo nodig kan een baas idd je vrije dagen intrekken als er te veel werk is voor te weinig personeel.
Ik had dus ook gezegd dat ik ergens in frankrijk zat ofzo...... Cool
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit zomaar?  Empty Re: Kan dit zomaar?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 9:33

Zo hoognodig is het niet, de hele drukke periode is voorbij ( dat was kerst en nieuwjaar ) nu is het heel rustig, maar het is nu al de zoveelste keer dat ik weer moet komen werken op de zaterdag...En iedere week weer komen ze daar pas een week van te voren mee aan, eerst zeggen ze dat het goed is, en vervolgens een paar dagen voor die tijd zeggen ze weer dat het niet kan, word er zo boos om

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit zomaar?  Empty Re: Kan dit zomaar?

Bericht  Kathi ma 10 jan 2011 - 9:45

Oh dat is wel vervelend zeg. En als je zegt dat je al plannen hebt? omdat jij er vanuit ging dat je gewoon vrij zou zijn?
En hoe zit dat met verdere collega's dan, niemand die kan? Anders gewoon eens met je leidinggevende erover praten als het al vaker is gebeurd. Wel vervelend zeg!
Kathi
Kathi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 54
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit zomaar?  Empty Re: Kan dit zomaar?

Bericht  _Lana_ ma 10 jan 2011 - 10:31

Als ik vakantie heb opgenomen, dan belt mijn baas echt niet of ik toch wil komen werken hoor. Ik vind het dan ook ronduit belachelijk. Vooral ook omdat je het al geruime tijd geleden hebt aangevraagd.
Kijk, als ik volgende week een vrije dag vraag en er zijn plotseling een paar zieken, dan kan hij het wel vragen en dan zou ik ook wel komen werken. Al zou ik dat zeker niet verplicht zijn. Tenminste, zo gaat het bij ons op het werk altijd. Ik weet niet hoe het wettelijk zit.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit zomaar?  Empty Re: Kan dit zomaar?

Bericht  JD ma 10 jan 2011 - 11:22

in mijn cao staat dat vrije dagen niet geweigerd mogen worden als ze iets van 3 maanden van te voren worden aangevraagd ofzo....geen idee of dat in meer cao's staat?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit zomaar?  Empty Re: Kan dit zomaar?

Bericht  Cow ma 10 jan 2011 - 19:17

1982Angel1982 schreef:Zo hoognodig is het niet, de hele drukke periode is voorbij ( dat was kerst en nieuwjaar ) nu is het heel rustig, maar het is nu al de zoveelste keer dat ik weer moet komen werken op de zaterdag...En iedere week weer komen ze daar pas een week van te voren mee aan, eerst zeggen ze dat het goed is, en vervolgens een paar dagen voor die tijd zeggen ze weer dat het niet kan, word er zo boos om

In dat geval zou ik dus idd zeggen dat ik gewoon écht niet kan en na je vakantie een gesprek aangaan met je leidinggevende.
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit zomaar?  Empty Re: Kan dit zomaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum