Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

+11
Lejow
Aziraphale
Sarah1985
Susan
Penny Blossom
Prosecco
TukTuk
Atelier Madame
Spring
Antibes
Tiana
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 22:05

Sinds mei had ik een nieuwe stage voor mijn opleiding maatschappelijke zorg- gehandicaptenzorg. Tot nu toe ben ik 2x ziek geweest. (griep en ontstoken ogen) Sinds 2 weken ben ik ook ziek omdat ik een hernia heb. Ik kan bijna niet meer lopen of voor mijn zoon zorgen.
Vanmorgen had ik een gesprek op stage. Hieruit kwam dat ze willen dat ik stop met mijn stage bij hun. Zij kunnen volgens hun niet van mij op aan. En ze willen niet iemand met een hernia omdat dat altijd een zwakke plek zal blijven.
Ik heb aangegeven dat ik donderdag een behandeling krijg waardoor de pijn zal verdwijnen. En dat ik dan na de zomervakantie gewoon verder kan. Dit vinden ze niet goed. Mijn contract loopt eigenlijk nog tot februari 2012.
Weet iemand wat mijn rechten zijn? Geen stage betekend dat ik moet stoppen met mijn opleiding..


Laatst aangepast door yvonne op zo 3 jul 2011 - 22:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Tiana zo 3 jul 2011 - 22:20

Ik zou even contact opnemen met je school! Zij kunnen vaak bemiddelen tussen stagiaires en het bedrijf, dus misschien valt er nog wat te regelen smile.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Antibes zo 3 jul 2011 - 22:28

Was dat topic toen ook van jou, over dat je niet wilde gaan omdat je ogen besmettelijk konden zijn en zij juist wel wilden dat je kwam?

Ik zou ook contact met je opleiding opnemen, misschien kunnen ze bemiddelen, of kun je later je stage doen bij een ander bedrijf. Ik snap je stage bedrijf wel overigens, zij rekenen toch op je aanwezigheid en als je dan stelselmatig ziek bent, kan ik me goed voorstellen dat zij dan ook zoiets hebben van "waarom zouden wij er wél moeite in steken".
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 22:33

Ja, dat was ook mijn topic. Ik ben toen wel gewoon gegaan uiteindelijk.

Ik snap hun ook wel maar ik heb aangegeven dat het te verhelpen is. Dat ik na de zomervakantie weer gewoon iedere keer kan komen. Ik hoefde nog maar 1 week tot de vakantie. Nu moet ik stoppen met mijn opleiding.

School wil niet bemiddelen omdat er volgens de teamleider niks meer te bemiddelen valt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Antibes zo 3 jul 2011 - 22:37

En wat vindt school van een andere stageplek vinden en na de zomer opnieuw beginnen? Ik bedoel, ik neem aan dat er voor ziekte wel een uitzondering kan worden gemaakt? Desnoods via der examencommissie ofzo? Niet de meest optimale oplossing, maar beter dan stoppen met je opleiding en bij een nieuwe plek heb je ook een schone lei...

Edit: als je toen niet thuis bent gebleven, telt dat ook niet als ziek zijn lijkt me. En dan vind ik het wel flauw, griep kan iedereen een keer krijgen en deze hernia is écht serieus lijkt me. Ik zou proberen op grond hiervan een uitzondering te krijgen vanuit school.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 22:44

Ik ben wel gegaan en omdat ik die dag wel 2 uren had gemist heb ik die zelfs op een andere dag nog weer in gehaalt.
Ik heb mijn mentor net gebeld en zij zegt dat als er een uitzondering gemaakt moet worden, er eerst een vergadering moet komen van de leraren. En dat weet ik dan pas na de zomervakantie. Denk dat ik dat dan maar moet afwachten. Ze willen ook een medische verklaring maar die wordt niet meer gegeven door het ziekenhuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Spring zo 3 jul 2011 - 22:59

Wat een rotsituatie Yvonne.

Je stagebedrijf ziet volgens mij niet in dat jij niet expres ziek bent....
Ik vind het van hun kant niet eerlijk om te zeggen dat jij je niet wilt inzetten.
Jij kan er immers niets aan doen dat je je ziek moet melden.

Ik zou op school aangeven dat je van hun verlangt om achter jou te staan. Want als het alleen tussen jou en het stagebedrijf gaat dan ben ik bang dat je moet stoppen met je stage. En dat zou nergens op slaan.

Ik snap dat er regels gemaakt zijn voor mensen die zich zomaar en vaak ziekmelden. Maar hierdoor geloven ze iemand die echt reden heeft niet zo snel meer.

Succes er mee en ik hoop dat je je snel weer beter voelt.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 4:53

Biancy schreef:Je stagebedrijf ziet volgens mij niet in dat jij niet expres ziek bent....

Expres of niet, je wilt toch van een stagiaire op aan kunnen? En daar valt 3x ziek niet echt onder uiteraard..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Atelier Madame ma 4 jul 2011 - 5:00

Pippa schreef:
Biancy schreef:Je stagebedrijf ziet volgens mij niet in dat jij niet expres ziek bent....

Expres of niet, je wilt toch van een stagiaire op aan kunnen? En daar valt 3x ziek niet echt onder uiteraard..
maar je kunt er toch niets aan doen dat je ziek bent?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  TukTuk ma 4 jul 2011 - 5:04

Ik kan opzich je stage bedrijf wel begrijpen, ook al is het enorm lullig.. Een hernia, daar ben je niet zomaar van af, en ik denk ook dat je er zeker niet van uit moet gaan dat je na donderdag pijn vrij bent, tenzij ze je zenuw plat spuiten, maar dat lijkt me niet?
Of ze het uberhaupt mogen doen weet ik niet, maar ik kan dus wel begrijpen dat ze zeggen dat ze niet van je op aan kunnen..

Heel veel sterkte en hopelijk heb je wat aan de behandeling donderdag! Waar zit je hernia?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 5:05

Atelier Madame schreef:
Pippa schreef:
Biancy schreef:Je stagebedrijf ziet volgens mij niet in dat jij niet expres ziek bent....

Expres of niet, je wilt toch van een stagiaire op aan kunnen? En daar valt 3x ziek niet echt onder uiteraard..
maar je kunt er toch niets aan doen dat je ziek bent?

Dat zeg ik ook niet, daar kun je ook niks aan doen, maar als ik vanuit het bedrijf kijk begrijp ik best dat het lastig is als iemand zich meerdere keren, om verschillende reden, ziek meld. Dan kun je er toch niet van op aan, dat ze de andere weken wel volbrengt, want wie weet wat ze dan krijgt. Niet leuk nee, maar het is wel de waarheid lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Prosecco ma 4 jul 2011 - 5:26

yvonne schreef:Ik ben wel gegaan en omdat ik die dag wel 2 uren had gemist heb ik die zelfs op een andere dag nog weer in gehaalt.
Ik heb mijn mentor net gebeld en zij zegt dat als er een uitzondering gemaakt moet worden, er eerst een vergadering moet komen van de leraren. En dat weet ik dan pas na de zomervakantie. Denk dat ik dat dan maar moet afwachten. Ze willen ook een medische verklaring maar die wordt niet meer gegeven door het ziekenhuis.

Waarom wordt die niet gegeven dan? Hernia is toch een hernia en dat kunnen ze dan toch zwart op wit zetten?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 5:27

Omdat een werkgever niet mag vragen om een medische verklaring, daarom wordt ie niet gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 5:46

AngelNyn schreef:Ik kan opzich je stage bedrijf wel begrijpen, ook al is het enorm lullig.. Een hernia, daar ben je niet zomaar van af, en ik denk ook dat je er zeker niet van uit moet gaan dat je na donderdag pijn vrij bent, tenzij ze je zenuw plat spuiten, maar dat lijkt me niet?Of ze het uberhaupt mogen doen weet ik niet, maar ik kan dus wel begrijpen dat ze zeggen dat ze niet van je op aan kunnen..

Heel veel sterkte en hopelijk heb je wat aan de behandeling donderdag! Waar zit je hernia?
Ja, dat doen ze dus wel. Ze gaan de zenuw verdoven zodat de hernia vanzelf kan verdwijnen.
Ik snap het bedrijf ook wel maar ik vraag me af waarom niemand mij lijkt te begrijpen. Ik vind dat ik toch van hun ook wel iets mag verwachten? Ik heb aangeboden om in mijn vakantie die gemiste dagen in te halen. (dat mag gewoon van school)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 5:52

Yvonne, dat snap ik ook niet nee, dat je juist zelf punten aanbied om het te compenseren en dat ze dat sowieso niet willen, dat vind ik wel vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Penny Blossom ma 4 jul 2011 - 5:55

Mijn stage is vorig jaar ook beëindigd vanuit de stage organisatie. Met als reden dat ik het niet aan kon. Ik ben toendertijd nooit ziek geweest en mijn inzet was gewoon goed. School heeft hierin niet kunnen bemiddelen, wat resulteerde in een jaar studievertraging.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 5:59

Pippa schreef:Yvonne, dat snap ik ook niet nee, dat je juist zelf punten aanbied om het te compenseren en dat ze dat sowieso niet willen, dat vind ik wel vreemd.
Ja, ik vind dat ook erg vreemd. Het is ook niet dat ik niet wil. Ik heb toen ik me ziek melde ook aangeboden om vervangende werkzaamheden te doen zoals met de bewoners wandelen. Dat lukt me dan nog wel. Wassen en dergelijke dat lukt nu ff niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 6:26

Officieel hoor je als stagiaire toch altijd boventallig te zijn en horen zij dus toch ook niet in de knoei te komen met hun planning als jij ziek bent? Ik krijg vaak het idee dat veel instellingen stagiaires als goedkope krachten zien en ze er dan ook nog op afrekenen als ze om wat voor reden dan ook niet volledig inzetbaar zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 6:35

Ik had eerder het idee dat ze dachten dat ze tegen een stout spijbelend kind zaten te praten ipv tegen iemand die haar eigen opleiding betaalt en uit vrije wil naar school gaat. Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 6:53

Ik vind t niet zo raar dat ze van je af willen. Je werkt daar nu 8 weken waarvan je al 2 weken thuis zit. Dat laat dus 6 weken over, in die 6 weken ben je ook nog eens 2x ziek geweest. Daar heb je als stage bedrijf toch helemaal niks aan? Het zal wel zo zijn dat een bedrijf niet op een stagiair mag leunen, maar als stagiair wil je ook leuke verantwoordelijke dingen kunnen doen zodat je veel leert. Als diegene er dan bijna niet is, dan moet iemand anders dat overnemen. Daarbij draai je mee om werkervaring op te doen. Als jij net een nieuwe baan hebt en dit gebeurt kom je ook niet door je proeftijd heen.

Bij mij op het bedrijf mag je sowieso niet meer dan 2x per jaar ziek zijn, de 3e keer moet je een dag salaris inleveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 6:56

_Leaf_ schreef:Omdat een werkgever niet mag vragen om een medische verklaring, daarom wordt ie niet gegeven.

Precies.smile

Ik snap dat het enorm rot is en het voelt alsof je nu dubbel wordt gestraft: stage die je waarschijnlijk kan voltooien en een hernia. Echter is het vanuit het oogpunt van je werkgever wel te begrijpen. Je bent voor hen geen 'betrouwbare' kracht als in dat ze op je kunnen bouwen. Ik hoop heel erg voor jou dat er toch een middenweg zal zijn en je klachten afnemen. Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Sarah1985 ma 4 jul 2011 - 6:56

jeetje wat belachelijk zeg van je stage bedrijf. Ik heb toen ik SPW deed 2 weken voor de stage begon een auto ongeluk gehad, en had enorm veel pijn en ben toen gestopt met stage en later bij een ander bedrijf die uren ingehaald. Echt raar dat dat bedrijf dat niet wil bij jou, en dat school je ook niet goed helpt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Aziraphale ma 4 jul 2011 - 7:18

BlackRabbit schreef:Mijn stage is vorig jaar ook beëindigd vanuit de stage organisatie. Met als reden dat ik het niet aan kon. Ik ben toendertijd nooit ziek geweest en mijn inzet was gewoon goed. School heeft hierin niet kunnen bemiddelen, wat resulteerde in een jaar studievertraging.
Ik heb dit jaar ook een stage laten beëindigen en haar school kon hierin niet meer bemiddelen. Ook al was dat meisje wel gewoon aanwezig, het ging écht niet en ik wilde daar niet een heel schooljaar mee 'opgescheept' zitten. Ze was totaal niet geschikt voor het vak als onderwijsassistent en deed niets met de feedback. Ze maakte geen verslagen, etc. Verder was haar intelligentie echt heel erg laag, ze kon de kinderen van mijn groep 3 niet eens fatsoenlijk helpen. Ik vond het vreselijk om te moeten doen maar soms kun je niet anders. Zij vond zelf ook dat haar inzet gewoon goed was en ze was toch altijd aanwezig? Dus dat zegt niet altijd zoveel....

TO; vind het vervelend voor je, hopelijk kan jouw school nog wat voor je betekenen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 7:27

Odilia schreef:Ik vind t niet zo raar dat ze van je af willen. Je werkt daar nu 8 weken waarvan je al 2 weken thuis zit. Dat laat dus 6 weken over, in die 6 weken ben je ook nog eens 2x ziek geweest. Daar heb je als stage bedrijf toch helemaal niks aan? Het zal wel zo zijn dat een bedrijf niet op een stagiair mag leunen, maar als stagiair wil je ook leuke verantwoordelijke dingen kunnen doen zodat je veel leert. Als diegene er dan bijna niet is, dan moet iemand anders dat overnemen. Daarbij draai je mee om werkervaring op te doen. Als jij net een nieuwe baan hebt en dit gebeurt kom je ook niet door je proeftijd heen.

Bij mij op het bedrijf mag je sowieso niet meer dan 2x per jaar ziek zijn, de 3e keer moet je een dag salaris inleveren.
Scheelt dat ik tot nu toe nog niet 1x stagevergoeding heb gehad terwijl ik daar gewoon recht op heb aldus mijn contract.
In die 2 weken ben ik 7,5 uur niet geweest in totaal. Ik heb 32 uur per week gewerkt ipv 16 uur. Om maar te laten zien dat ik het wel wil en kan. Ik snap hun ook wel maar daarom vind ik het nog wel erg rot.

Ik heb net nog een e-mail gekregen van de teamleider dat hij wel contact op wil nemen met de stagecoördinator voor een stage op een lichtere groep. Ben benieuwd wat de lerares daar van vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 7:36

yvonne schreef:
Odilia schreef:Ik vind t niet zo raar dat ze van je af willen. Je werkt daar nu 8 weken waarvan je al 2 weken thuis zit. Dat laat dus 6 weken over, in die 6 weken ben je ook nog eens 2x ziek geweest. Daar heb je als stage bedrijf toch helemaal niks aan? Het zal wel zo zijn dat een bedrijf niet op een stagiair mag leunen, maar als stagiair wil je ook leuke verantwoordelijke dingen kunnen doen zodat je veel leert. Als diegene er dan bijna niet is, dan moet iemand anders dat overnemen. Daarbij draai je mee om werkervaring op te doen. Als jij net een nieuwe baan hebt en dit gebeurt kom je ook niet door je proeftijd heen.

Bij mij op het bedrijf mag je sowieso niet meer dan 2x per jaar ziek zijn, de 3e keer moet je een dag salaris inleveren.
Scheelt dat ik tot nu toe nog niet 1x stagevergoeding heb gehad terwijl ik daar gewoon recht op heb aldus mijn contract.In die 2 weken ben ik 7,5 uur niet geweest in totaal. Ik heb 32 uur per week gewerkt ipv 16 uur. Om maar te laten zien dat ik het wel wil en kan. Ik snap hun ook wel maar daarom vind ik het nog wel erg rot.

Ik heb net nog een e-mail gekregen van de teamleider dat hij wel contact op wil nemen met de stagecoördinator voor een stage op een lichtere groep. Ben benieuwd wat de lerares daar van vindt.
Dat heeft toch niks te maken met jouw ziekteverlof? In 2 weken al 7,5 uur niet komen is hartstikke veel, zeker als je bedenkt dat je maar 16 uur per week werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte) Empty Re: Mag dit zomaar? (stage beëindigen ivm ziekte)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum