Groot Dictee der Nederlandse Taal
+9
Zwerver
Middleme
Phileine
mosio
Suus
VeryCherry
Sterre
Japje
Bliss
13 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Groot Dictee der Nederlandse Taal
Ik kies altijd een extra fijne pen uit en schrijf op een notitieblok, dat is voor mij al de helft van het plezier
Ik had 34 fout, iets meer dan ik gehoopt had, maar ik heb naderhand ook nog dingen verkeerd zitten verbeteren. De volgende keer verbeter ik niks meer achteraf als ik niet zeker weet of het ook echt verkeerd is! Je eerste ingeving is toch vaak goed.
Zin 4 vond ik echt dramatisch, daar had ik veel fouten in. Ik vond ook dat ze daar met nakijken veel te snel doorheen gingen en dat die vrouw überhaupt te snel voorlas.
Axioma's had ik wel goed, ik moest gelijk aan het Engelse woord denken, dus zo heb ik het ook geschreven.
Darcy: Ik had precies hetzelfde met die generatie allochtonen, vond de uitspraak echt niet duidelijk.
Ik hoorde al van mensen die minder dan 20 fout hadden, maar die bleken maar 1 fout per woord te hebben geteld. Ja zo kan ik het ook!
Ik had 34 fout, iets meer dan ik gehoopt had, maar ik heb naderhand ook nog dingen verkeerd zitten verbeteren. De volgende keer verbeter ik niks meer achteraf als ik niet zeker weet of het ook echt verkeerd is! Je eerste ingeving is toch vaak goed.
Zin 4 vond ik echt dramatisch, daar had ik veel fouten in. Ik vond ook dat ze daar met nakijken veel te snel doorheen gingen en dat die vrouw überhaupt te snel voorlas.
Axioma's had ik wel goed, ik moest gelijk aan het Engelse woord denken, dus zo heb ik het ook geschreven.
Darcy: Ik had precies hetzelfde met die generatie allochtonen, vond de uitspraak echt niet duidelijk.
Ik hoorde al van mensen die minder dan 20 fout hadden, maar die bleken maar 1 fout per woord te hebben geteld. Ja zo kan ik het ook!
Gast- Gast
Ja ik vond zin 4 ook vreselijk, had daar 11 fout ofzo!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss schreef:Darcy schreef:Bliss schreef:Ik ga het Kinderdictee zo ook nog even doen
Ik had daar vier fouten, heel erg
Ik had leeg gevlogen los van elkaar, maar dit moest aan elkaar, wat ik erg vreemd vind. Kan me niet voorstellen dat 'leegvliegen' een goed Nederlands woord is... Verder had ik aan-en-uitknopje, later bleek dat het aan-uitknopje moest zijn, maar Philip zei het woord en ertussen. Die Angela zei toen dat het aan-enuitknopje moet zijn, maar dat maak je mij echt niet wijs! Volgens mij klopt dat niet. Ik had dus één fout
Ik had inderdaad ook leeg gevlogen, ze zeiden dat het hetzelfde was als leegpompen, maar volgens mij is dat een heel andere vorm. Ik had aan-en-uit-knopje, heel dom Ging een beetje los op de koppeltekens haha. En ik had accu'tje ipv accuutje. Dat ziet eruit als accúútje, ipv áccuutje, maar goed.
Gast- Gast
Darcy schreef:Bliss schreef:Darcy schreef:Bliss schreef:Ik ga het Kinderdictee zo ook nog even doen
Ik had daar vier fouten, heel erg
Ik had leeg gevlogen los van elkaar, maar dit moest aan elkaar, wat ik erg vreemd vind. Kan me niet voorstellen dat 'leegvliegen' een goed Nederlands woord is... Verder had ik aan-en-uitknopje, later bleek dat het aan-uitknopje moest zijn, maar Philip zei het woord en ertussen. Die Angela zei toen dat het aan-enuitknopje moet zijn, maar dat maak je mij echt niet wijs! Volgens mij klopt dat niet. Ik had dus één fout
Ik had inderdaad ook leeg gevlogen, ze zeiden dat het hetzelfde was als leegpompen, maar volgens mij is dat een heel andere vorm. Ik had aan-en-uit-knopje, heel dom Ging een beetje los op de koppeltekens haha. En ik had accu'tje ipv accuutje. Dat ziet eruit als accúútje, ipv áccuutje, maar goed.
Ja dat vind ik ook. Je kunt iets leegpompen inderdaad, maar what the fuck is leegvliegen? Dat bestaat echt niet! Dus eigenlijk had ik 0 fout
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook meegedaan en ik had 28 fout. Ik was daarmee best teleurgesteld, maar t schijnt best mee te vallen. Ik had minder fout kunnen hebben, maar ik bedenk onder het meedoen altijd allerlei complot-theoreën over bepaalde woorden waardoor ik superdomme fouten ga maken (ik had bijvoorbeeld de aardappeleters met hoofdletters, want ik dacht, ja dahag ze willen ons erin luizen en het gaat dan stiekem niet over mensen die aardappels eten maar over het schilderij, maja dat was natuurlijk onzin ).
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik had vooral veel fouten met koppeltekens en hoofdletters en met de woorden die ik niet kende, maar dat neem ik mezelf ook niet kwalijk.
Ik kan leegvliegen/leeggevlogen trouwens niet vinden in Van Dale of in het groene boekje.
Ik kan leegvliegen/leeggevlogen trouwens niet vinden in Van Dale of in het groene boekje.
Gast- Gast
Ik heb het dictee op internet gedaan. Ik had 28 fout. Het viel mij stiekem toch een beetje tegen van mezelf. Waar ik mij overigens aan stoorde was dat woorden werden afgekapt, niet helemaal werden uitgesproken soms. Zoiets in de trant van leze, lope, tijde, schrijve. (terwijl ik weet het het lezen, lopen, tijden, schrijven moet zijn). Dat vond ik eigenlijk een soort spraakgebrek.
Gast- Gast
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Het Groot Dictee der Nederlandse Taal
» Taal vraag! (Niveaus)
» Nieuwe taal leren
» Nederlandse taal
» Taalpuristen gezocht (Nederlandse taal)
» Taal vraag! (Niveaus)
» Nieuwe taal leren
» Nederlandse taal
» Taalpuristen gezocht (Nederlandse taal)
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: