Groot Dictee der Nederlandse Taal
+9
Zwerver
Middleme
Phileine
mosio
Suus
VeryCherry
Sterre
Japje
Bliss
13 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Groot Dictee der Nederlandse Taal
Darcy schreef:Ik heb idd ook regelmatig meer fouten in 1 woord. Ik had bijv timotische en dat zijn dan 2 fouten (de h vergeten en de y ipv de i).
Ja precies, dat had ik ook!
Even mijn fouten tellen.......... 23 fout! Woohoo ik ben blij (wel een paar domme foutjes, maar goed)
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb een stuk van zin 4 gemist dus kan nog niet zeggen hoeveel.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Bliss jij bent echt goehoe! Sterre en jij ook hoor! Veel minder dan vorig jaar
Gast- Gast
Ik ga het zo nog één keer checken, want het ging wel heel snel net!
Bliss- Lady Post-a-lot
Wow, Bliss! Wat goed! En inderdaad, vorig jaar had ik bijna het dubbele dacht ik. Ik kan dat oude topic niet vinden, alleen 2008.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Darcy schreef:Vilein schreef:Darcy schreef:Nou ik vond 'm ergens niet zo moeilijk maar ook soms weer heel erg Het is echt lastig als je sommige woorden helemaal niet kent (zoals muetzins/inflattoire/Lemberch/Routenen/Azkinazim), dat zijn dus gokjes hoe je dat schrijft. En je kunt meerdere fouten in 1 woord hebben. Dus ik vrees ervoor
Die heb ik al allemaal fout Dus ehm...dat gaat niet goed komen. Ik ben ook echt slécht in (de koppeltekens bij) aardrijkskundige plaatsen.
Ik weet niet of mijn woorden goed zijn hoor!
Ik dacht dat je die van internet had
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Vilein schreef:Darcy schreef:Vilein schreef:Darcy schreef:Nou ik vond 'm ergens niet zo moeilijk maar ook soms weer heel erg Het is echt lastig als je sommige woorden helemaal niet kent (zoals muetzins/inflattoire/Lemberch/Routenen/Azkinazim), dat zijn dus gokjes hoe je dat schrijft. En je kunt meerdere fouten in 1 woord hebben. Dus ik vrees ervoor
Die heb ik al allemaal fout Dus ehm...dat gaat niet goed komen. Ik ben ook echt slécht in (de koppeltekens bij) aardrijkskundige plaatsen.
Ik weet niet of mijn woorden goed zijn hoor!
Ik dacht dat je die van internet had
Ze waren uiteindeijk ook allemaal fout hahahah!
Gast- Gast
Oh man man man, 48 fout :schaam: haha. Dat wordt goed oefenen voor volgend jaar! Vind het niet eerlijk dat je meer dan 1 fout per woord kunt maken hahahaha.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik hoop dat ik goed geteld heb, maar ik kom op 36 fouten. Ik had best gekke woorden goed, zoals axioma's
Goede score's komen hier voorbij
Goede score's komen hier voorbij
Phileine- Kletskop
Hmm heb toch een paar fouten meer geloof ik, maar die tekst verspringt zo snel op teletekst! Waar staat ie nou op internet?
En hoeveel fout zouden jullie tellen voor Muhedzins? (het moest zijn: muezzins)
Bliss- Lady Post-a-lot
Hier staat 'ie in elk geval ook online: http://www.onzetaal.nl/dictee/dictee20102.php
Volgen mij zou ik daar twee fouten voor rekenen. Wanneer rekenen ze nou maximaal vier fouten en wanneer maximaal twee? Dat was me even niet duidelijk...
Volgen mij zou ik daar twee fouten voor rekenen. Wanneer rekenen ze nou maximaal vier fouten en wanneer maximaal twee? Dat was me even niet duidelijk...
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Bliss schreef:Hmm heb toch een paar fouten meer geloof ik, maar die tekst verspringt zo snel op teletekst! Waar staat ie nou op internet?
Dit is de link:
http://grootdictee.nps.nl/page/dicteetekst?jaar=2010
Phileine- Kletskop
Sterre schreef:Hier staat 'ie in elk geval ook online: http://www.onzetaal.nl/dictee/dictee20102.php
Ja ik had ook twee fout geteld, maar dacht dat het er misschien wel drie moesten zijn. Maar die man zei idd max. twee fout in een woord, tenzij het van die hele lange woorden zijn (zoals eerste-, tweede- of derdegeneratieallochtonen, die had ik trouwens goed ). Maar ik had nog een paar fouten over het hoofd gezien en het zijn er nu 26 ipv 23. Jammer!
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Sterre schreef:Hier staat 'ie in elk geval ook online: http://www.onzetaal.nl/dictee/dictee20102.php
Ja ik had ook twee fout geteld, maar dacht dat het er misschien wel drie moesten zijn. Maar die man zei idd max. twee fout in een woord, tenzij het van die hele lange woorden zijn (zoals eerste-, tweede- of derdegeneratieallochtonen, die had ik trouwens goed ). Maar ik had nog een paar fouten over het hoofd gezien en het zijn er nu 26 ipv 23. Jammer!
Dan kom ik op 37 fout ipv 36.
Phileine- Kletskop
Vilein schreef:Bliss schreef:Sterre schreef:Hier staat 'ie in elk geval ook online: http://www.onzetaal.nl/dictee/dictee20102.php
Dan kom ik op 37 fout ipv 36.
Nou ik heb er nu dus gewoon twee geteld hoor!
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik heb er 28 fout. Vind dat nog erg netjes want het was best pittig af en toe.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Pffff vind het echt te moeilijk...haha wordt het nog eens extra duidelijk dat ik geen taalknobbel heb
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Ik vond die eerste-, tweede- en derdegeneratieallochtonen heel erg gemeen. Ik vond dat ze 'm verkeerd uitspraken! Ik hoorde toch echt de derde generatie allochtónen, maar goed, misschien word ik doof
Gast- Gast
Die was idd gemeen! Jarenlange dictee-ervaring heeft mij geleerd dat je zoveel mogelijk aan elkaar vast moet schrijven...
Bliss- Lady Post-a-lot
Na één zin zijn wij gestopt en hebben we op internet het kinderdictee maar opgezocht hahahaha
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
wc-eend (do dec 16 2010, 12:18) schreef:Na één zin zijn wij gestopt en hebben we op internet het kinderdictee maar opgezocht hahahaha
Nou, die neiging had ik ook na een zin of drie. Het ging ook zo snel! Vooral die vrouw las snél voor. Soms lazen ze een stukje van een zin voor en dan gingen ze zo snel weer verder, dat ik maar was neerpende...Het kinderdictee was leuk
Phileine- Kletskop
Ik ga het Kinderdictee zo ook nog even doen
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Ik ga het Kinderdictee zo ook nog even doen
Ik had daar vier fouten, heel erg
Gast- Gast
Darcy schreef:Bliss schreef:Ik ga het Kinderdictee zo ook nog even doen
Ik had daar vier fouten, heel erg
Ik had leeg gevlogen los van elkaar, maar dit moest aan elkaar, wat ik erg vreemd vind. Kan me niet voorstellen dat 'leegvliegen' een goed Nederlands woord is... Verder had ik aan-en-uitknopje, later bleek dat het aan-uitknopje moest zijn, maar Philip zei het woord en ertussen. Die Angela zei toen dat het aan-enuitknopje moet zijn, maar dat maak je mij echt niet wijs! Volgens mij klopt dat niet. Ik had dus één fout
Bliss- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Nieuwe taal leren
» Groot Dictee, wie doet er mee?
» Taal vraag! (Niveaus)
» Nederlandse taal
» Taalpuristen gezocht (Nederlandse taal)
» Groot Dictee, wie doet er mee?
» Taal vraag! (Niveaus)
» Nederlandse taal
» Taalpuristen gezocht (Nederlandse taal)
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: