Groot Dictee der Nederlandse Taal
+9
Zwerver
Middleme
Phileine
mosio
Suus
VeryCherry
Sterre
Japje
Bliss
13 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Groot Dictee der Nederlandse Taal
Jaaaaa daar is 'ie weer, mijn jaarlijks terugkerende topic Wie doet er mee vanavond? Ik doe al een jaar of 10-15 mee, maar ik weet niet of ik het red vanavond. Heb kerstdiner op mijn werk en weet niet hoe laat ik daarvan terug ben. Het kan dus zijn dat ik dit topic mijd tot ik het dictee heb kunnen doen, maar ik hoop heel erg dat ik gewoon vanavond al mee kan doen!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Groot Dictee der Nederlandse Taal
Ik kan vanavond niet, maar heb het vorig jaar ook de dag erna zelf nog op internet gedaan. Mijn les van vorig jaar: niet meer veranderen omdat ik het lelijk vind. Scheelde vorig jaar vijf fouten..
Gast- Gast
Ik ga meedoen! Ik had bij het Kinderdictee vier fouten, ahum, dus dit wordt vast leuk.
Gast- Gast
Oeh leukleuk! Ik heb Philip gemist. Ik heb alleen geen kabel, dus zal het wel morgen of in het weekend via internet kijken/doen.
Gast- Gast
Ik ga ook mee doen!!! Maar wel pas heel laat Vanavond kan ik niet vanwege verjaardag vriend, morgen gaan we naar een tante en oom van hem en meedoen aan een kerstwandeling in Maastricht, vrijdag heb ik kerstviering van 't werk. En komend weekend heb ik ook niet bijzonder veel tijd in verband met allerlei kerstconcerten waar ik moet spelen. Maar goed, ik hoop 'm toch komend weekend ergens tussendoor te kunnen doen. En tot die tijd mijd ik dit topic als de pest
Schrijven jullie 'm trouwens echt op papier? Ik doe 'm meestal gewoon in Word (en dan zet ik uiteraard wel de spellingscontrole volledig uit, zodat ie geen woorden automatisch corrigeert en ook geen rode kriebeltjes zet onder foutief gespelde woorden).
Schrijven jullie 'm trouwens echt op papier? Ik doe 'm meestal gewoon in Word (en dan zet ik uiteraard wel de spellingscontrole volledig uit, zodat ie geen woorden automatisch corrigeert en ook geen rode kriebeltjes zet onder foutief gespelde woorden).
Japje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 204
Registratiedatum : 18-11-10
Ik schrijf 'm altijd op papier, is nog een overblijfsel uit de tijd dat ik geen laptop had. Nooit aan gedacht om het te veranderen, dus ik blijf het lekker ouderwets doen.
Gast- Gast
Kun je 'm niet ten tijde van het dictee direct op internet invoeren zodat je 'm naderhand direct kan insturen en laten controleren?
Gast- Gast
Darcy schreef:Ik ga meedoen! Ik had bij het Kinderdictee vier fouten, ahum, dus dit wordt vast leuk.
Muha, ik kan me van vorig jaar herinneren dat jij je schaamde na het volwassenen dictee en ik je nog overtrof . Ik ga wel meedoen, maar weet nog niet of ik hier het resultaat durf te komen melden . Ik ben best goed in d's en t's, zeker als ik er over nadenk, maar dingen aan elkaar schrijven of los
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
freakielief schreef:Ik schrijf 'm altijd op papier, is nog een overblijfsel uit de tijd dat ik geen laptop had. Nooit aan gedacht om het te veranderen, dus ik blijf het lekker ouderwets doen.
Ik schrijf ook gewoon op papier! Zo hoort dat vind ik Al moet ik wel op zoek dan naar papier :S
Sterre: had jij er toen echt meer dan ik? Dat weet ik niet meer Ik had toen ook heel veel fouten inderdaad hahaha. Kinderdictee was echt gemeen vond ik, vooral het woord accuutje (ik schreef "accu'tje").
Gast- Gast
freakielief schreef:Oeh leukleuk! Ik heb Philip gemist. Ik heb alleen geen kabel, dus zal het wel morgen of in het weekend via internet kijken/doen.
Volgens mij kun je het ook live via hun site bekijken.
Gast- Gast
Jaaa, ik wil ook meedoen. Al vind mijn vriend het heel erg suf. Ach ja, dan gaat hij maar een spelletje spelen op de computer hoor. Dan kan ik vast startklaar zitten met pen en papier
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ik deed vroeger altijd mee, maar de laatste paar jaar ben ik er door drukte niet aan toegekomen. Vanavond kan ik helaas ook niet, maar ik ga het het weekend wel even proberen denk ik. Ik vind het altijd wel leuk
En ik schrijf het ook altijd op papier eigenlijk
En ik schrijf het ook altijd op papier eigenlijk
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Ik heb ook meegedaan aan het kinderdictee en had daar 4 fout.
Ga vanavond ook meedoen, ben benieuwd hoe ik het eraf breng. Schrijf het ook gewoon op papier.
Ga vanavond ook meedoen, ben benieuwd hoe ik het eraf breng. Schrijf het ook gewoon op papier.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Darcy schreef:Ik ga meedoen! Ik had bij het Kinderdictee vier fouten, ahum, dus dit wordt vast leuk.
Ik heb ook met het kinderdictee meegedaan en had 1 fout Kijk, dat is leuk, maar het groot dictee, dat wordt iets lastiger. Ik ga vanavond ook meedoen, maar denk wel typen op de laptop. Laatst had ik op de universiteit ook een soort groot dictee en toen had ik 30 fouten...de winnaar had er 6.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Japje schreef:Ik ga ook mee doen!!! Maar wel pas heel laat Vanavond kan ik niet vanwege verjaardag vriend, morgen gaan we naar een tante en oom van hem en meedoen aan een kerstwandeling in Maastricht, vrijdag heb ik kerstviering van 't werk. En komend weekend heb ik ook niet bijzonder veel tijd in verband met allerlei kerstconcerten waar ik moet spelen. Maar goed, ik hoop 'm toch komend weekend ergens tussendoor te kunnen doen. En tot die tijd mijd ik dit topic als de pest
Ik doe het in kladblok, volgens mij zit daar sowieso geen spellingscontrole op.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Ik ga 'm ook weer maken! Typ 'm wel op de computer, scheelt tijd
Moet even kijken of ik wordpad, kladblok of word neem. Word is voor het nakijken wel het makkelijkste.
Moet even kijken of ik wordpad, kladblok of word neem. Word is voor het nakijken wel het makkelijkste.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Zitten we er klaar voor? Ik wel!
Middleme- Kletskop
Middleme schreef:Zitten we er klaar voor? Ik wel!
Ik ook! Het is wel lang zeg, tot 22.10 :O
Gast- Gast
Ik zit er ook klaar voor!Darcy schreef:Middleme schreef:Zitten we er klaar voor? Ik wel!
Ik ook! Het is wel lang zeg, tot 22.10 :O
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Woeiii ik ben precies op tijd thuis! Zit er ook klaar voor, ben zelfs zenuwachtig (ik ben echt een spellingnerd )
Ik vind dat je het dictee eigenlijk wel hoort te schrijven, dat maakt het lastiger! Ik kan veel sneller typen dan schrijven, maar omdat ze het daar schrijven, is het nog nooit in me opgekomen om het op de laptop te doen. Vind dat minder leuk ook.
Ben benieuwd waar ze dit jaar weer allemaal mee komen, ik vrees niet zozeer voor de spelling, maar wel voor streepjes en hoofdletters/kleine letters!
Ik vind dat je het dictee eigenlijk wel hoort te schrijven, dat maakt het lastiger! Ik kan veel sneller typen dan schrijven, maar omdat ze het daar schrijven, is het nog nooit in me opgekomen om het op de laptop te doen. Vind dat minder leuk ook.
Ben benieuwd waar ze dit jaar weer allemaal mee komen, ik vrees niet zozeer voor de spelling, maar wel voor streepjes en hoofdletters/kleine letters!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ach, ik heb laatst bij mij in 't dorp nog een dictee geschreven en daar had ik "slechts" 14 fout ofzo We zullen zien!
Zullen we hier ook een soort lijst maken van meest-minst? Of is dat niet leuk?
Zullen we hier ook een soort lijst maken van meest-minst? Of is dat niet leuk?
Middleme- Kletskop
Zo dan! Dat wordt me een dicteetje wel
Middleme- Kletskop
mijngod........
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Het Groot Dictee der Nederlandse Taal
» Taal vraag! (Niveaus)
» Nieuwe taal leren
» Nederlandse taal
» Taalpuristen gezocht (Nederlandse taal)
» Taal vraag! (Niveaus)
» Nieuwe taal leren
» Nederlandse taal
» Taalpuristen gezocht (Nederlandse taal)
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: