Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

+11
Juul
Arwyn
minoessepoes
silly-one
girli
Paper Crown
Raindrop
Atelier Madame
Sorella
sanne-84
Beachgirl
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 7:44

N.a.v. het topic ''Nemen jullie ook teveel mee?''

Mijn man pakt zijn koffer binnen 1 uur in en ik ben echt sowieso 3 dgn bezig.
Zitten alles er eindelijk in en dan denk ik ''zou het niet te zwaar/veel zijn?''.
Vervolgens haal ik dingen eruit en wissel het om of ik denk ''oh dat jurkje wil ik ook mee''.

Gevolg................lang niet alles word tijdens de vakantie gedragen en sommigen kleding meerdere keren. :P

Terug is veel makkelijker. We laten shampoo, douchegel daarachter en als er nog maar een klein beetje zonnebrand in de fles zit laten we die daar ook achter (voor de kamermeisjes).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Beachgirl zo 3 jul 2011 - 7:52

Een middagje, en op de dag van vertek de laatste dingen (die ik die dag nog nodig had)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 7:57

Jij bent een snelle zeg :P .

Ik heb altijd m'n hele tafeltje vol staan met flessen douchegel, shampoo, zonnebrand, tandpasta, gel en andere smeersel. Dat verdelen we dan over 2 koffers, want sinds mijn koffer ooit bij aankomst 3 dgn is weggeweest pakken we 50/50 in wel zo handig/verstandig. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  sanne-84 zo 3 jul 2011 - 7:59

Caribbeanlover schreef:N.a.v. het topic ''Nemen jullie ook teveel mee?''

Mijn man pakt zijn koffer binnen 1 uur in en ik ben echt sowieso 3 dgn bezig.
Zitten alles er eindelijk in en dan denk ik ''zou het niet te zwaar/veel zijn?''.
Vervolgens haal ik dingen eruit en wissel het om of ik denk ''oh dat jurkje wil ik ook mee''.

Gevolg................lang niet alles word tijdens de vakantie gedragen en sommigen kleding meerdere keren. :P

Terug is veel makkelijker. We laten shampoo, douchegel daarachter en als er nog maar een klein beetje zonnebrand in de fles zit laten we die daar ook achter (voor de kamermeisjes).

zo gaat het hier ook, ik ben er een week van tevoren mee bezig, mn vriend 1 dag (en dan heb ik geluk, want het liefst doet hij het ook pas een uur vantevoren, maar dan word ik echt gek! want ik moet op tijd weten hoeveel ruimte hij over heeft haha)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 8:04

Dus jullie pakken ook 50/50 in begrijp ik.

Mijn man doet zo van ''1,2,3,4,5 shirts deze, 1,2,3 lange broeken'' hoppa hoppa hoppa alles achter elkaar legt hij op stapels klaar. Zooitje sokken en onderbroeken erbij en klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Sorella zo 3 jul 2011 - 8:06

Ik ben binnen een uurtje wel klaar.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 8:11

half uur max. mn vriend is in 10 min klaar.

ps zullen de kamermeisjes blij mee zijn met een bijna lege zonnebrand

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Beachgirl zo 3 jul 2011 - 8:15

Zou niet weten waarom ik dagen zou moeten doen over inpakken.

Ik zorg dat de kleding die mee gaat gewassen is, en dat ik alle toiletspullen gekocht heb/op voorraad heb.
En ik maak van tevoren een lijstje wat er allemaal mee moet.

Dus ik heb zo alles bij elkaar gepakt... de grootste uitdaging is altijd alles precies in de koffer laten passen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Atelier Madame zo 3 jul 2011 - 8:22

Mijn toitlettas zet ik een week van te voren open neer in de badkamer, alles wat ik gebruik in die week stop ik erin en neem ik mee :P fles zonnbrand en aftersun en mss wat extra makeup erbij en klaar is AM Very Happy l

Voor de rest ongeveer een middagje om alles in te pakken en qua kleding uit te zoeken. Kan wel sneller natuurlijk, en doe het ook in fases (weekje van te voren al een lijstje maken als ik nog iets moet kopen)
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Raindrop zo 3 jul 2011 - 8:46

Ik begin er het liefst een week of een paar dagen van tevoren mee. Ik vind het leuk om te doen maar meestal schieten me dan ook dingen binnen die ik in het begin vergeten was.

Mijn vriend heeft hem zo ingepakt. En die neemt nooit teveel mee. Ik neem meestal ook dingen mee die ik achteraf op vakantie niet heb gebruikt of gedragen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 9:00

Ik haal hem een week van te voren van zolder en ga er dan langzaamaan wat dingen in leggen. De avond voor vertrek check ik alles met een lijstje en de ochtend van vertrek gaan de laatste dingen in de koffer.

@CBL: je geeft aan dat je bijvoorbeeld restjes zonnebrand achter laat voor de kamermeisjes, maar wist je dat ze die spullen gewoon weggooien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Paper Crown zo 3 jul 2011 - 9:20

De avond van te voren.. en als ik 'smiddags vertrek, de zelfde ochtend. Als ik ver van t voren begin, neem ik onnodig veel dingen mee. En blij toe, toen we paar weken terug terug kwamen van de dominicaanse republiek waren er echt mensen die alles eruit moesten halen.

Vorig jaar op huwelijksreis mochten we (starclass, arkefly) 45kilo pp meenemen. Dat was zooooooooooooo fijn.
Had alles meegenomen haha.. en toen was ik bang dat mijn koffer zoek zou raken.. Rolling Eyes
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  girli zo 3 jul 2011 - 10:30

Ik heb een lijst waar ALLES op staat en dan een week vantevoren ga ik kijken of ik nog bepaalde dingen moet kopen. Afhankelijk van hoelang ik weg ga, pak ik dan in een paar uur tot een middagje mijn tas in.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 10:34

Odilia schreef:half uur max. mn vriend is in 10 min klaar.

ps zullen de kamermeisjes blij mee zijn met een bijna lege zonnebrand

Lekker weer snel oordelen he! Toevallig zijn ze in die landen waar wij heen gaan blij met zulke dingen. Op de DR waren we bij iemand thuis en zij had in hotels gewerkt als kamermeisje. Haar hele tafel stond vol met dingen die gasten achter hadden gelaten.

Kijk wij zijn hier verwend en daar zijn ze blij met alles. Denk daar maar eens aan voordat je weer loopt te mekkeren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 10:35

Birgit schreef:Ik haal hem een week van te voren van zolder en ga er dan langzaamaan wat dingen in leggen. De avond voor vertrek check ik alles met een lijstje en de ochtend van vertrek gaan de laatste dingen in de koffer.

@CBL: je geeft aan dat je bijvoorbeeld restjes zonnebrand achter laat voor de kamermeisjes, maar wist je dat ze die spullen gewoon weggooien?

Dat zeg jij. Niet alles word weggegooid waar ze echt niks aan hebben vast wel, maar ook veel nemen ze echt wel mee.
Jij gaat altijd naar Spanje en tja daar is dat niet echt nodig, want daar hebben ze het een stuk beter dan in Mexico en meer van die landen die kant op.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 3 jul 2011 - 10:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 10:37

Over lijstjes gesproken. Wij hebben onze bagagelijst qua kleding ed op de pc staan.
Sowieso maak ik wel een lijstje van wat we nog nodig hebben aan zonnebrand ed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  silly-one zo 3 jul 2011 - 18:46

Als ik een weekendje weg ga, een uur voor vertrek. Echt heel laat, maar ik heb vaak in mijn hoofd al zitten wat ik mee wil nemen of ik heb het ergens opgeschreven.
Voor een vakantie van 2-3 weken begin ik wel vroeger met nadenken en opschrijven, maar dat heeft ook te maken met het wassen. Ik wil vaak kleding mee die ik dan nog moet wassen, dus dan begin ik wel een week van te voren, maar een avond van te voren leg ik het pas in de tas.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  minoessepoes zo 3 jul 2011 - 18:58

Meestal pak ik alles de avond van te voren en leg ik alles klaar, dan hoeven alleen de dingen die ik 's ochtends nog nodig heb erbij. Ik ben in een kleine 20 minuten wel klaar.
Als ik elke keer iets zou pakken zou ik juist van alles vergeten volgens mij omdat ik dan het overzicht kwijt ben.

Bij ons in het hotel mag housekeeping trouwens niks houden wat gevonden wordt op de kamers. Dat wordt allemaal als gevonden voorwerp behandeld en een bepaalde periode bewaard. Bederfelijke dingen worden meteen weggegooid, open flessen ed na de bewaarperiode. Opladers van laptops, telefoons ed houdt het hotel gewoon en die worden aan gasten uitgeleend als ze er om vragen als ze bijvoorbeeld een oplader zijn vergeten.
De overige spullen krijgen een nummertje en worden 1 keer in het half jaar verdeeld onder al het personeel wat mee wil doen met de loting, dus niet alleen de kamermeisjes maar ook de koks bijvoorbeeld.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Mexico gaat, maar bij ons wordt het als diefstal gezien als kamermeisjes zomaar spullen meenemen die achter gebleven zijn op de kamers.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 20:23

Waar ga jij altijd heen dan?
Je zegt bij ''ons'' hotel. Ga je elke keer naar dezelfde?
Ik heb het een keer gevraagd en de kamermeisjes mogen het houden.
Zo had een keer armbandjes en samples parfum achtergelaten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  minoessepoes zo 3 jul 2011 - 20:45

Ik woon in een hotel omdat mijn vriend daar huismeester is. Sorry dat was ook niet zo heel duidelijk van mij, maar ik dacht dat dat wel een beetje algemeen bekend was hier.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 21:57

Aha wat grappig zeg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Arwyn zo 3 jul 2011 - 22:15

Een half uurtje?
Ik ben nooit zo lang bezig met kleding inpakken. Van te voren weet ik al wel zo'n beetje wat ik mee wil nemen, dus dan is het niet zo lastig meer.
De hele auto inpakken voor de vakantie, dat duurt wat langer, haha.

Ik ben er sowieso nooit lang mee bezig. Toen ik ging verhuizen, heb ik de dag van tevoren alles nog eens ingepakt en was ik een uurtje of 2 klaar, haha. Nou hoefde ik ook alleen maar kleding en boeken en zo mee, mijn meubels staan gewoon nog op mijn oude slaapkamer.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Juul zo 3 jul 2011 - 23:06

Beachgirl_24 schreef:Zou niet weten waarom ik dagen zou moeten doen over inpakken.

Ik zorg dat de kleding die mee gaat gewassen is, en dat ik alle toiletspullen gekocht heb/op voorraad heb.
En ik maak van tevoren een lijstje wat er allemaal mee moet.

Dus ik heb zo alles bij elkaar gepakt... de grootste uitdaging is altijd alles precies in de koffer laten passen.

Zo doe ik het dus ook Wink
De voorraad staat al klaar (we vertrekken as. zondag) op de studeerkamer. Er staan nog een paar kleine dingetjes op het lijstje te halen.
Vrijdag was ik de laatste kledingstukken die nog echt mee moeten en die evt. nog aan gaan (afhankelijk van het weer hier).
En zaterdag gaat de koffer op bed en puzzelen maar Wink
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Kiara zo 3 jul 2011 - 23:24

In de week voorafgaand trek ik geen kleren meer aan die meegaan, zodat alles schoon is ruim voor vertrek. In diezelfde week leg ik dingen die geen kleding zijn in een kratje als ik ze tegenkom. Dan op de avond of middag voor vertrek doe ik alles in de koffer. Het erin stoppen op zich duurt ongeveer een uurtje denk ik. Dan vlak voor vertrek stop ik mijn toiletspullen die ik nog gebruikt heb en lange broeken en rokken in de koffer.

De meeste tijd ben ik eigenlijk kwijt aan apparatuur opzoeken en opladen, administratie helemaal bijwerken, nog wat betalingen doen, mijn lichaam bikiniproof maken e.d.
Kiara
Kiara
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Caroow zo 3 jul 2011 - 23:29

Ik maak een week van te voren een lijstje met wat wij mee moeten. Dan ga ik dat allemaal wassen en strijken en leg het apart. Op de dag van vertrek verdeel ik het over twee koffers, dat is ongeveer een uurtje werk. Dan nog de rest inpakken, shampoo, tandeborstel, pindakaas Rolling Eyes .. Dat is ook een uurtje werk.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken? Empty Re: Hoe lang doen jullie over je koffer inpakken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum